Autobusy

ÚOHS řeší další autobusový tendr. V Pardubickém kraji má smlouvy získat jen ICOM a Arriva

Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport
Autobus ICOM, ilustrační foto. Autor: ICOM Transport

V Česku není téměř kraje, kde by soutěž na autobusovou dopravu neřešil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). A není téměř kraje, kde by námitku nepodala společnost BusLine či firma s BusLine spojená.

Antimonopolní úřad řeší miliardový tendr na desetileté smlouvy v Pardubickém kraji. Stalo se tak po návrhu společností Arriva Morava a Toms Transport. „Vedeme dvě správní řízení. Předběžné opatření nebylo zatím vydáno. Oba návrhy směřují proti zadávacím podmínkám uvedené veřejné zakázky,“ řekla mluvčí ÚOHS Milena Marešová.

Toms Transport podal návrh i v případě zakázky Prahy na zajištění dopravy na okrajových linkách v hlavním městě. Majitel firmy Milan Toms dříve vedl společnost BusLine v Ústeckém kraji. Chování a přístup BusLine přivedl Ústecký kraj k nápadu, že si bude raději linkovou dopravu provozovat vlastní firmu.

Pardubický kraj nechce právě kvůli řízení u ÚOHS zakázku vůbec komentovat. Ze zápisu jednání rady ale vyplývá, že v šesti z osmi oblastí má zakázku získat ČSAD Ústí nad Orlicí patřící do skupiny ICOM Transportation, dvě pak Arriva Východní Čechy. Radní naopak odmítli námitky společnosti Car-Tour za vyloučení v soutěži na dopravu na Přeloučsku. Kraj už dříve uvedl, že se přihlásilo celkem šest dopravců.

Kraj má s dopravci smlouvu do června příštího roku, pak by měli dopravu převzít firmy na základě výsledků soutěže. Hodnota zakázky je 6,8 miliardy korun.

Koho radní vybrali pro zakázky v Pardubickém kraji
Jevíčsko- ČSAD Ústí nad Orlicí
Litomyšlsko – ČSAD Ústí nad Orlicí
Lanškrounsko – ČSAD Ústí nad Orlicí
Ústeckoorlicko – ČSAD Ústí nad Orlicí
Poličsko – ČSAD Ústí nad Orlicí
Chrudimsko – Arriva východní Čechy
Holicko – ČSAD Ústí nad Orlicí
Přeloučsko – Arriva východní Čechy

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Anonym
Host
Anonym

Změna dopravce je pouze v Holicku ne? (Arriva –> ICOM)
Jinak to co předvádí pardubický kraj nejen s dopravou je magořina … (dotace LE, parkoviště u nádraží, přípoje, nemocnice….. )

Ondřej
Host
Ondřej

A na Poličsku, z mapy zmizí malí dopravci a Zlatovanek.

ČSAD UO
Host
ČSAD UO

změn je více, když pominu jednolinkové štěky, tak ještě Kralicko končí Pinkas a bude ČSAD, Poličsko končí Zlatovánek a bude ČSAD. V zásadě se ČSAD Ústí vrací vše, co v půlce 90.let poztráceli + Holice.

Ondřej
Host
Ondřej

Sice jsou to jednotky, ale celkově se jedná o dost výkonů: Martin transport 1 vůz, Hnát+Hnátová 4 vozy, Prchal 1 vůz, Pinkas 5 vozů, Matocha 2 vozy, BD trans 1 vůz, cca 23 turnusů po Zlatovánkovi a ještě je tam snad 1 linka po ČSAD Tišnov. To máme o nějakých 37 (38) turnusů navíc oproti dnešku na Poličsku, Jevíčsku, Litomyšlsku, Ústeckoorlicko a Lanškrounsko. Dále pak 1 lokalita po Arrivě a máme to zvýšení výkonů u ČSAD UO o nějakých 50% oproti dnešku v Pce kraji.

Katun
Host
Katun

Co je safra DB trans? To se DB stydí jezdit pod svým názvem „Arriva“, nebo je to jenom nešťastné jméno?

ČSAD UO
Host
ČSAD UO

žádné DB, ale BD trans. původně Radek Bartoš.

Ondřej
Host
Ondřej

Informace o cenách za km a kdo se kde hlásil by nebyly? Je vidět, že kraj není moc sdílný.

Martin Nosek
Host
Martin Nosek

A divíte se? Není zájem, aby do toho kdokoliv šťoural. Viděl jste třeba někdy „Dopravní koncepci“ Pardubického kraje, kterou napsala zřejmě sekretářka podle wikipedie?

Ondřej
Host
Ondřej

No já se tomu právě nedivím, v tomto článku https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/autobusy-pardubicky-kraj-doprava-ceny-soutez.A190521_477064_pardubice-zpravy_mvo má ICom problémy s cenou za km a pak vyhraje výběrko s nejnižší cenou, toto je dost podezřelé a pořád si myslím, že je to malá domů od kraje, už to že nic nezveřejňují narozdíl od jiných krajů.
Dopravní koncepce na roky 2016-2020 byla zábavná. Když vidím, jak řeší dopravu vedlejší Královehradecký kraj, tak se mi chce z toho, co dělá kraj v Pardubickém kraji zvracet.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll