United pokračují v investování do létajících taxi, plánují nakoupit až 500 strojů
Létající taxi od Eve Air Mobility. Foto: United Airlines
Po složení záloh na 100 strojů u Archer Aviation vložily United 15 milionů dolarů do společnosti Eve Air Mobility.
Tlačné klapky tedy nevím co je, to bude chyba překladu. Máto kytované tlačné vrtule, resp. dmychadla (fan, jak píší). Jinak je to takové PR blábolení smísené s greenwash kořeníčkem. – nebude to efektivnější než pozemní doprava, ani blizoučko (to je eko a klimafriendly?) – nebude to kapacitní dokonce ani jako IAD (kde je tedy ta eko?) – nevyřeší hluk a ten se líbit nebude – hustý provoz ve městech je podle mě naivní a utopistický (trochu se nám tu opakují utopie z 50. let) Technicky to řešitelné je, zajímavější bude certifikace a řešení leteckých předpisů. Hluk je neřešitelný, sice to… Číst vice »
No jo, když si tady stále mnoho radikálních futuristů myslí, že elektřina vzniká v zásuvce a baterky v čínském kontejneru, pak už nelze nic namítat proti naprosté bezemisnosti provozu.
10 milionů je nízká cena za publicitu a nějaký ten greenwashing. Úplně bych nečekal se zatajeným dechem, jak se to vyvine.
Ostatně asi jako memorandum o nákupu nadzvukových Boom Overture, které jaksi zatím nemají ani koncept motoru, natož aby fakt mohly vzlétnout v roce 2025.
Ano, v době kdy je energetická krize a je vhodné šetřit, budeme pořizovat dopravní prostředky s tou úplně největší spotřebou energie co existují (protože vrtulník se na rozdíl od letadla musí udržet ve vzduchu vlastní silou, nepomáhají mu křídla generující vztlak).
Doporučuji návrat na základní školu na základy fyziky. Pokud si myslíte, že bilance letadla je lepší, resp. že perpetuum mobile se vymysli tak snadno že prohnete vršek křídla.
Pokud letadlu chcípnou motory, plachtí a doletí relativně daleko. Pokud motor chcípne vrtulníku, padá prakticky jako kámen.
Autorotace (samovolná rotace) je režim letu vrtulníků, vírníků nebo rotorem vybavených konvertoplánů, při němž není nosný rotor poháněn motorovou jednotkou. Díky autorotaci je možné s vrtulníkem bezpečně přistát např. při selhání motoru. V USA musí všechny jednomotorové vrtulníky pro certifikaci prokázat schopnost bezpečného přistání autorotací.
Je to sice z wikipedie, ale vrtulník rozhodně nepadá po vysazení jako kámen. 🙂
To zase ne, zjistěte si něco o autorotaci, ale jinak je vrtulník opravdu energeticky náročný létající vehement s nepříliš efektivními nosnými plochami.
V USA je nedostetek zemního plynu? Od roku 2017 jsou čistým exportérem.
Kromě toho tanky spotřebovávají daleko víc paliva než nějaké letadélko, pokud jde o globální záležitost.
Nejde jen o energetickou krizi, ale i o krizi klimatickou…