umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Autobusy

United Buses startují se třemi novými linkami. Spojí Strakonice s Brnem nebo Dačice s Prahou

Autobusy společnosti United Buses. Foto: United Buses
Autobusy společnosti United Buses. Foto: United Buses
United Buses překonaly za necelý rok hranici sto tisíc cestujících.

Společnost United Buses spustí od 1. března tři nové vnitrostátní dálkové linky, které spojí zejména Jihočeský kraj a Vysočinu s Brnem a Prahou. Jízdenky jsou již v prodeji.

Dopravce se pouští na trasy, kde dosud přímé spojení prakticky neexistuje. Jednou až dvakrát denně bude jezdit ze Strakonic do Brna. Trasa vede přes Písek, Tábor, Pelhřimov a Jihlavu. Autobusy zastaví také v Bernarticích, Milevsku, Obratani a Humpolci.

„Nová linka Strakonice – Brno zapadá do našeho konceptu mezikrajské dálkové sítě autobusů. Trasa nabídne přímé autobusové spojení severní oblasti Jižních Čech – Vysočiny – Moravy, konkrétně Brna. To vše v komfortu a pohodlí 21. století,“ říká Josef Šelepa, Network Manager United Buses. Na linku bude nasazovat autobusy Volvo, Scania, VDL a Mercedes Benz. Cesta ze Strakonic do Brna bude trvat 4 – 4 h 15 minut. Přímé spojení autobusem na této trase aktuálně neexistuje.

Novým spojem bude také linka označená jako Dačický expres, která spojí Dačice s Prahou. Nabídne nejrychlejší spojení z okraje jižních Čech na Vysočinu a do Prahy. Autobusy budou jezdit třikrát týdně: v pátek, v sobotu a v neděli.  „Dačický expres vznikl jako odezva na reakce cestujících na spojení této oblasti s Prahou. Přímé autobusy mají přilákat dálkové cestující, které by jinak odradila ‚pomalost‘ spoje, čas odjezdu nebo přestupy. Těm nabídneme vždy v pátek a v neděli přímé a rychle spojení do Prahy. Od dubna, počínaje Velikonocemi, nabídneme i sobotní spoj ráno z Prahy do Dačic a odpoledne zpět. Mezi Prahou a Jihlavou se snažíme doplnit stávající nabídku spojů a cestujícím nabídneme komfort srovnatelný s úrovní předních hráčů v dálkové dopravě,“ dodal Karel Bílý, majitel United Buses.

Propojování sítě

Nová bude od března také linka z Českých Budějovic přes Týn nad Vltavou a Milevsko do Prahy. Ta bude propojena s linkou ze Strakonic. Zkušebně nabídne zatím jeden pár spojů v pondělí a v pátek. V pondělí pojede autobus ráno v 5:45 z Českých Budějovic přes Hlubokou nad Vltavou, Týn nad Vltavou, Bechyni, Milevsko a Mirovice do Prahy, autobusové nádraží Na Knížecí, kam přijede v 8:45. Zpět odjede po stejné trase v 9:35. V pátek pojede po stejné trase z Českých Budějovic autobus ve 12:40 a zpět z Prahy v 16:40. V Opařanech, Milevsku a Českých Budějovicích je možné přestoupit na další spoje United Buses na Vysočinu a do Brna.

Do sítě linek United Buses přibude od března také Zruč nad Sázavou, kam budou zajíždět některé linky, které město dosud míjely. Až třikrát denně tak bude mít spojení do Prahy, Jihlavy nebo Českých Budějovic.

United Buses začaly jezdit loni v březnu, start jim vyšel na dobu nejpřísnějších opatření proti šíření koronaviru. Aktuálně nabízí 200 spojů týdně. Zatím přepravily 100 tisíc cestujících.

Jízdní řády nových linek

Strakonice – Brno

Dačice – Praha

České Budějovice – Praha

Odebírat
Upozornit na
guest
42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlastimil Kocurek

Chválím United Buses.

Adam

Milevsko a okolí je dobrá volba .Dříve nám tu stavěl rychlík junák , jediný přímo spoj na Vysočinu a do Brna, ten se poté odklonil přes Budějovice a cesta odsud do Brna ted trvá po žel. snad 7 hodin. proto dík za tuhle linku, která spojí strakonicko a Písecko s Moravou

kakov

no tak ohledně spojení Milevska s Vysočinou a Brnem byla původně linka Plzeň-Tábor-Brno, kde jeli denně dva spoje celou trasu + jednou denně ještě Jihlava-Plzeň, to už je bohužel také (dávná) historie. Chvíli (nevím přesně, snad 1-2 roky) tam také jezdila linka Vyškov-Fr. Lázně
😉

M19

Linka Vyškov – Fr. Lázně přes Milevsko nejezdila, jezdila z Brna přes Prahu, tzv. lázeňský expres, který ji předcházel jezdil z Brna do Plzně rovnou bez jakékoli zastávky, tedy ani v Praze nezastavoval.

Kernteriér

Omyl. Zhruba v letech 2005-2007 jezdila linka 810160 jedním párem spojů přes Prahu a druhým přes Pelhřimov, Tábor, Milevsko a Rožmitál pod Třemšínem.

M19

a nebyla náhodou u toho spoje přes Tábor poznámka s omezením provozu? A víte jaká?

kakov

máte špatnou paměť, původně to byla linka Fr.Lázně-Luhačovice, kterou nejprve jezdilo společně ČSAD Plzeň a Zlín, jezdila přes noc, poté to nějakou dobu jezdila jen Zlínská dopravní a ke konci to končilo ve Zlíně s tím, že do Luhačovic brala lidi linka Zlín-Nitra, ty se na to pak vykašlali obnovilo to ČSAD Vyškov, s tím, že trasa byla Vyškov-Fr.Lázně a jezdilo to stále přes noc, pak se to přesunulo na provoz přes den, a stavělo to v Praze, poslední díl celé historie byl, když to převedli na trasu přes Tábor (a Milevsko), ale tak to jezdilo jen jeden rok, maximálně… Číst vice »

M19

Co myslíte, že byl onen lázeňský expres o kterém jsem se zmínil? To byla linka Luhačovice – Fr. Lázně. Když jí předcházel, jezdil dříve. Takže buď jste neporozumněl textu, nebo se jen pokušíte dehonestovat jeho autora. Linka Zlín – Nitra byla provozována jestli se nepletu rovněž Zlínskou dopravní, takže větě „ty se na to pak vykašlali“ je nemožné rozumět. Skutečným důvodem proč došlo k přerušení čekání bylo to, že nepřestupoval téměř nikdo a lázeňský expres míval často zpoždění. Ono převedení linky přes Tábor, pokud vím bylo ryze formální a v realitě tento spoj nikdy nevyjel. Viděl jsem jen jízdní řád,… Číst vice »

svojsin

kakov: Jednu dobu jezdily dva páry spojů, z toho jeden přes Prahu.
Zánik Tábor – Vyškov byl nějakou dobu poté, co byla linka hozena do podoby Tábor – Brno – Boskovice……. 🙁

M19

Skutečně jezdil, nebo byla v jízdním řádě poznámka, která jeho provozování de facto vyloučila? Já jiný jízdní řád než s touto poznámkou neviděl, mohlo by samozřejmě něco uniknout.

M19

oprava poslední věty: mohlo mi samozřejmě…

Kernteriér

Ach jo. Stačí jako důkaz fotka?
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/72046

M19

To je focené zřejme na AN v Táboře, nikoli v Milevsku, odtud by fotka nebyla? Brno-Tábor chvíli jezdili to vím, ovšem to bylo později. A občas měli zapůjčit autobus i s řidičem Tourbusu (ČSAD Brno-město) i na linku Brno – Strakonice. Stejně tak si jeden čas půjčovali autobus i s řidičem na linku Brno -Praha od ČSAD UH i od dalších dopravců. Ta cedule mi ani po zvětšení nejede pořádně přečíst. Navíc to vypadá, že by se tam ani všechny důležité zastávky nevešli, ten přes Prahu měl ceduli mnohem obsáhlejší, s tím jsem několikrát jel. Odkaz na jízdní řád by… Číst vice »

M19

Na linku Brno – Praha si půjčoval autobusy i s řidičem samozřejmě Tourbus, nikoli Vydos Bus (ČSAD Vyškov)

M19

Ještě doplním – to Brno – Tábor berte jako zkratku. Spoje byly vedeny po trase Vyškov – Brno – Tábor a Boskovice – Brno -Tábor.

Kernteriér
M19

No vidíte, tenhle příspěvek se mi z nějakého pro mě neznámého důvodu mě nezobrazil. To už vypadá jako přepis skutečného jízdního řádu. Chtělo by to, ale odkaz na jízdní řád, tak jak byl vyvěšen na zastávkách. Ten by nebyl?

Kernteriér

Jiný jízdní řád na stránkách dopravce nikdy nebyl. Vždy jen v tomto formátu.
Jinak na ceduli za oknem Karosy je Františkovy Lázně-Plzeň-Tábor-Pelhřimov-Jihlava-Brno-Vyškov.

M19

Vážně? 😉 třeba nějaký jiný jízdní řád? Tedy vlastně stejný, neboť v době datace snímku již byly spoje převedeny na linku 810170. https://www.vydosbus.cz/upload/25.pdf a co třeba z IDOSu? z toho odkazu není jednoznačně zřejmé, že to skutečně pochází ze stránek dopravce. Zejména by mě zajímal ten jízdní řád z roku 2007, když ta fotka má být podle popisku z října 2007. A proč na té ceduli není uveden Cheb, Mariánské lázně, ten Rožmitál či Milotice? Spoj přes Prahu měl uveden i Cheb i Mariánské Lázně, to je poněkud zvláštní ne? Mezi Fr. Lázněmi a Táborem jen Plzeň a pak náhle… Číst vice »

Kernteriér

A co třeba hledat sám, místo kladení nesmyslných dotazů na nápisy na ceduli?
https://web.archive.org/web/20071013055949/http://vydos.net/81017001.htm

M19

Já ho právě nenašel a vy stále tvrdíte něco, co dokládáte neprůkazně.To je jen opět přepis, co takhle prostě doložit to průkazným způsobem, odkazem na původní jízdní řád místo odkazem na něco co mohl vytvořit kdokoliv a kdykoliv. V přepisu je navíc evidentní chyba. Opravdu mě jde jen o původní zdroj, ne o nějaký přepis. Dotaz není nesmyslný, jen prostě na něj zřejmě neumíte odpovědět, jinak si to vysvětlit neumím.

Kernteriér

Já jen posílám odkazy na web dopravce, kde v tomto formátu byly všechny JŘ. Už fakt nevím, co víc mám udělat. Archivní JŘ z Chapsu asi k dispozici nejsou, resp. nevím, kde je hledat, případné knižní vydání taky nemám.
V čem je ta evidentní chyba v přepisu?

M19

Neposíláte odkazy na web dopravce. Zkuste se podívat kam ty odkazy vedou. Takhle nevypadala reálná web stránka dopravce. Když jste takový expert na JŘ, tuhle verzi přepisu používal zcela jiný web mimochodem, měl byste to vidět během minuty. Osobně jsem viděl JŘ linky z roku 2007, kde byla poznámka jež vylučovala provoz spoje – spoj nejede „po dobu platnosti jízdního řádu“. Zkuste buď najít odkaz na původní jízdní řád – já jej v žádném skutečném webovém archivu – tedy v tom, ve kterém se archivují stránky automaticky, nikoli tak, že tam kdosi cosi vloží – nenašel. Ale třeba budete mít… Číst vice »

Kernteriér

Tak pak nevím, já si pamatuji, že ta linka jezdila, že jízdní řády na webu dopravce v tu dobu vypadaly přesně takto, ale pozadí událostí mi bylo a je zcela volné.

svojsin

Adam: Přes Prahu v reálu vlakem do Milevska cca 5h. Autobus je samoz. mnohem rychlejší.

Marian

A jak na to bude reagovat obskurní dopravce KPT Rail? Nasadí na podobné linky karosy a vyrazí vstříc světlu?

Nádražák

Proč by na ně reagoval… KPT rail je naprosto minoritní v porovnání s UB. Navíc karosy vs. neoplany. 🙂

Jan Kalač

Dačice a Slavonice jsou moravská města v Jihočeském kraji.

Dominik

To je sice pravda, lež to bylo do 70. let. V té době se měnily celky na okresy jak je známe „dodnes“ (ani okresy už neexistují) a tehdy Dačice a Slavonice připadly k okresu Jindřichův Hradec. Dačice, nebo jejich rodáci, to dodnes nesou celkem nelibě, leč narovnat tuto historickou křivdu se doposud nepodařilo a asi ani nepodaří.

Karl vB.

Okresy existují, zrušeny byly pouze okresní úřady.
Kdyby dnes jmenované obce spadly pod okres Jihlava, nebo Třebíč (kraj Vysočina), byla by to změna k lepšímu, nebo by byl zase řev?

M M

Hranice Čech a Moravy nejsou a nikdy nebyly určeny územím okresů

Vlastimil Kocurek

Souhlas. Ano je to tak, protože Jihočeský kraj leží na třech historických územích: Čechy, Morava, Dolní Rakousy (Vitorazsko).
Stejně tak Moravská Třebová je moravské město, v okrese Svitavy v Pardubickém kraji.

Vlastimil Kocurek

Tedy skutečně zabírá jen maličký kousek Moravy (Dačicko, Slavonicko), a velmi malý a téměř neosídlený kousínek Dolních Rakous. Při vytváření krajů, které existují dnes, se vycházelo z nedělitelnosti okresů, tedy včetně okresu Jindříchův Hradec.

M M

Dačice nejsou okraj jižních Čech proboha…

Dominik

Z dnešního geografického pohledu jsou okrajem jižních Čech.

Kernteriér

Ne, jen Jihočeského kraje.

Hanz00

JŘ Dačice nelze otevřít. Děkuji za opravu.

Kofolytik

Zajímavé je, že v Bechyni budou zajíždět na vlakové nádraží místo zastávky na autobusovém. Tak snad si na tom tankodromu před nádražím nezničí svoje autobusy.

Honza

Ve třetím odstavci Vám nadbívá značka autobusu…

„Na linku bude nasazovat autobusy Volvo, Scania, VDL a Mercedes Benz, Klimatizace“

Mašinka

A Vám „přebívá“ měkké i a schází ypsilon.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast