Unikátní výhybka má za sebou pět let zkoušek, výrobce nyní požádá o schválení

Další na řadu přijde testování výhybky pro rychlosti 230 km/h do odbočného směru.
Pět let od instalace prvních dvou vysokorychlostních výhybek na české železnici ukončila společnost DT –Výhybkárna a strojírna jejich zkušební provoz. Ten měl podle výrobce ukázat jejich spolehlivost.
Jde o první výhybky v Česku, které umožňují jízdu do odbočky rychlostí až 160 km/h. Průjezd v přímém směru umožňují až na rychlost 350 km/h, což v Česku není možné otestovat. Výhybky jsou instalovány v Prosenicích.
Zkušební provoz probíhal v reálných podmínkách pod dohledem týmu výzkumu a vývoje. Odborníci po celou dobu pečlivě sledovali jejich technický stav. „Můžeme konstatovat, že obstály také i v extrémních klimatických podmínkách. Výsledky potvrzují vysokou technickou úroveň a spolehlivost tohoto řešení. Nyní připravujeme závěrečnou technickou zprávu a požádáme Správu železnic o udělení souhlasu s běžným užitím v české železniční síti,“ řekl generální ředitel DT- Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.
Obrazem: Stroje položily v Prosenicích novou spojku s rekordní výhybkou
Schválením se má otevřít výrobci cesta pro větší využití na vytížených úsecích i budoucích vysokorychlostních tratích. „Projekt představuje významný krok nejen směrem k vyšším rychlostem na české železnici, ale především ke spolehlivější a plynulejší železniční dopravě,“ dodal Smolka.
DT – Výhybkárna a strojírna připravuje k provoznímu testování také loni představenou výhybku pro vysokorychlostní železnice s rychlostí průjezdu až 350 km/h v přímém směru a 230 km/h do odbočného směru.
V Prostějově představili vysokorychlostní výhybku pro 230 km/h do odbočky