Unikátní trati přes fotbalové hřiště hrozí konec. Pozemky pod kolejemi koupil developer
Parní vlak projíždí mezi tribunou a fotbalovým hřištěm. Foto: CHZ.sk
Majitel pozemků argumentuje tím, že byla dráha v 80. letech zrušena. Část kolejí někdo zasypal štěrkem.
Nevím, jaké zákony mají v oblasti, ale nevěštím trati dobrý osud. Oficiálně zrušená dráha je daleko horší situace než třeba zrušená cesta, dům, věcné břemeno.
O obnovení se asi nedá mluvit, muselo by jít o „novou trať“ a ta z bezpečnostního hlediska nemá šanci – kouř, blízko tribun, blízko hřiště, při dnešních předpisech neexistuje že by se hrálo během jízdy vlaku a diváci na tribunách by asi taky museli pryč…
To jsem zvědav jak to ministerstvo dopravy rozhodne, podle katastru totiž trať na Dobroč vůbec neexistuje, po oficiálním zrušení byla zřejmě vymazána. Proč po jejím obnovení nebyla znovu zapsána to ví asi nejlépe vedení ČHŽ, zřejmě k tomu chyběly potřebné dokumenty. Za pozornost stojí fakt, že podle katastru většina pozemků na kterých jsou koleje i budov které ČHŽ užívá jsou v majetku obce, není to tedy majetek ČHŽ. Je poněkud zvláštní, že starostové ani obecní zastupitelstvo přes deset let neřešili, že na svých pozemcích mají postavenu a provozovánu trať, která úředně neexistuje. Onen developer to teď asi řešit bude, je… Číst vice »
Článok vyzerá ako vyhrážka Ministerstvám dopravy, pamiatkárom a Obciam mikroregiónu ČiernyHron ( reálnemu majiteľovi ČHZ) Neziskovka je tam za celoročný prenajom 1,-/eur . Pôjdete ,,za mna a basta,, či sa Vám to páči, alebo nie. To je rozkaz MNA a médií ( MY! ukážeme domácim , čo je ich dobro na večné časy.) Opovážte sa na mňa všetci siahať.
Ani po třetím přečtení nechápu co tím chtěl básník říci??
Len, to že skutočný majitel sú obce !!! a kto sa mu postaví do cesty toho roznesie v masmediach!!!
Devoleperi nikdy nehľadia na prírodné alebo kultúrne bohatstvo a keďže poznáme ako funguje podnikanie na SK pri takýchto zákazkách,úrady nikdy nič nevideli keďže tucny bakšiš dostane ci stavebný alebo iný dolezity urad s pečiatkov,ale to je samozrejme vec,ktorá nadhodnocuje verejnú zákazku
takže ak chce developer stavať v ochrannom pásme alebo tazit tam kde sa nesmie tak je všetko „právnev poriadku“
Len či na to pozerá neziskovka, ktorá nikdy dane neplatila s obratom 700 tisic a jedným zamestnancom???😄😉
V Čechii soudní spory mezi neziskovkami a státem/obcemi pravidelně vyhrávají neziskovky, protože ten, kdo porušuje zákony jako na běžícím pásu, jsou právě stát a obce.
I výjimka potvrzuje pravidlo!
Na kulturné bohatstvo nehledí ani vedení ČHŽ, jinak by nechtělo zadrátovat (a nejen to) poslední a donedávna nejzachovalejší lesní dráhu (v území předválečné ČSR).
Je to asi to samé, jako udělat z Národního divadla multikino, vestavět kinosály, zvenku trochu prosklít… A tvrdit, že budova byla přeci zachráněna. No byla, to ano…
Pan Šatava, dokázal kdysi z relativně tuctové dráhy udělat zajímavou atrakci. Zde je proces zřejmě opačný, zajímavá je snad jen výše jízdného…
Ale zase si řekněme na rovinu, finančně situace stojí tak že pokud nebude ČHŽ vozit lidi (regulérně, ne jen občas) tak půjde ke dnu. Netvrďte mi že je reálné sehnat penize na udržení v režimu „skutečné památky“ tedy v originálním (=parním, možná ještě tak semtam kamuflovaném naftovém) režimu, to vám neuvěřím…
Takže stojíte v situaci že z toho divadla buď bude to multikino, nebo půjde zbourat… a teď babo raď??
Připomíná mi to projekt Krkonošské metro. Neví zda se jim trať podaří elektrifikovat (zda to vůbec někdo povolí, zda seženou peníze), ale už mají koupeno 17 elektrických vozů. A teď se diví, že někteří nechtějí v centru 130 m dlouhou provizorní plechovou boudu a dokonce mají obavu co vlastně s těmi vozy do budoucna bude…
Jak můžeš srovnávat zbožná přání krkonošských blouznivců bez praxe a peněz s projektem organizace, která má za sebou 30 let zkušeností a trvalého rozvoje?
Bílek sice momentálně tahá za kratší konec (nebo to zdálky aspoň tak vypadá), ale není v takové situaci poprvé a zatím vždycky všechny podobné situace vyřešil ve prospěch firmy a objektivně i ve prospěch obce. Že se to v obci někomu nelíbí, není nic divného; vždycky je a bude dost lidí, kteří za údajný veřejný zájem obce schovávají své zištné zájmy.
No vyzerá to tak, že tam všetci novinári zadarmo lístky majú a k tomu aj obediky… Lebo v správach som ešte na nebo ani jedno zlé slovo nepočul… A vždy z jeho úst len na kazdeho čo mu neustupi ,,zlodej kryčí ,, chyťte zlodejá!!!👏🏽👏🏽👏🏽
Pan Budovec a banda kolem něj jsou vzorným příkladem prospechářů na obecní úrovni, kdy místo podpory obce se chovají naopak a na úkor ní získávají finanční a jiné ,,odměny“ do svých kapes. Takový nepřímý finanční tunel.
Léta se o tom vědělo, že větev do Dobroče vede skrz hřiště a hlavně majetkově nevyjasněnými pozemky před hřištěm a najednou se objeví prospěchář, co bude dělat jen naschvály těm, co pro Černy Balog udělali hodně, hlavně pro rozvoj turismu. Hnus
No hnůj jse ted napsali Vy…Pozdravuji CHZ!!!
Nejdřív si zjistěte fakta a zkuste se zajímat a účastnit se nějak na ČHŽ a pak tu teprve poučujte.
Len, aby sme z tých faktov v CHZ, neboli všetci šokovaní!
Ehm, a kdo že je ten co skutečně rozvíjí turizmus v ČB?? Developer těžko…
Zkusím si tipnout, že to bude prostě „jen“ nějaká ostřejší forma obchodního sporu, a nakonec to bude hlavně na téma komu a kolik (a odkud).
Trochu jsem hledal podrobnosti k tomuto případu a našel jsem následující: Problémy jsou zřejmě dva: – Jeden je zřejmě v tom, že tato lesní železnice byla součástí lesnického-dřevařského podniku a zřejmě fungovala, jako „závodní doprava“, a tedy tam, kde trať procházela „firmou“ – pilou „Jánošovka“, neměla v Registru nemovitostí zapsaný svůj vlastní pozemek. Pila časem zkrachovala a v dražbě jí koupil stavební podnikatel. Důležitou otázkou asi bude, zda při koupi pily byla v Registru nemovitostí trať zapsána, jako věcné břemeno, nebo ne. – Druhý problém vidím v tom, že nadšenci, kteří po roce 2000 instalovali nový kolejový svršek (původní kolejový… Číst vice »
„… je tam síť už bez toho 3,5 km kousku…“ Spíš ještě bez něj, protože ten úsek byl obnoven až v r. 2012. Kdysi se jezdilo až do Staré doliny… Za sebe bych hlasoval za obnovu/prodloužení dobročské větve přes Šaling a kolem Boldišky nejlépe až k Jilemnického horárni. Tam je značný turistický potenciál. Zajímavý je tento 10 let starý článek: https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4463-CHZ-obnova-trate-Cierny-Balog-Dobroc-a-jej-slavnostne-uvedenie-do-ostrej-prevadzky-3042012/ Tam se výslovně píše, že ty pozemky připadly v r. 1990 obci. Takže se naskýtá otázka, jak s nimi obec v dalších letech naložila. A taky o záměru udělat s pomocí té dobročské větve z ČHŽ kostru dopravní obsluhy… Číst vice »
Ono je ale možné že kdyby čekali „až budou všechny papíry v pořádku“ tak se nedočkají nikdy a už by žádná trať nebyla… takhle se 20 let nějak udržela a pořád šance existuje.
Troufám si odhadnout že to riziko přijali víceméně vědomě.
Unikátní trať která je kulturní památkou a přesto ji chce vedení ČHŽ předělat na provoz úzkorozchodných „tramvají“, které tam nikdo nechce a nepotřebuje. Doufám, že příslušné úřady nedovolí likvidaci této kulturní památky!
„…které tam nikdo nechce a nepotřebuje.“
To říkal kdo, že je tam nechce a nepotřebuje nikdo? Pokud je mi známo, tak například projekt dopravní obsluhy areálu Osrblie elektrifikovanou ČHŽ měl podporu.
Na Osrblie žádná trať nevede, musela by se teprve postavit. Hlavní přepravní poptávka z ČB je do Brezna kam stávající trať nevede, občanská přepravní poptávka do Hronca či Chvatimechu by byla minimální.
Vláčiky stoja nachystané v Hronci pred obecným úradom. Možu sa nane pozerat a rok 2025 sa blíži. 30 mega na zaciatok nachystanych a tu sa niekto panovi Riaditelovi dovoli postavit ….. To čo je za drzost. Hangar 130m metrový v centre dediny – šialenci , krorí by to tam povolili. pod rúškom historickej pamiatky…A k tomu ochranne pasma zeleznic , takze ludia mozu na svojich pozemkoch akurat tak travu siat.
Hm, nojo tak to už začíná být jasné odkud vítr fouká…
Budou mít na fotbal pěkný výhled pokud jim před tribunou postaví sloupy a natáhnou trolej…
Se udělá stahovačka 😆
A keď tam vlak náhodou zastaví, tak sa bude bude dve hodiny čakať, kým naštartuje parný rušeň, aby ho odtlačil 😉
S hákovnicí:-)
ten kousek před tribunou se snese bez podpory ne? samotného drátu si málem ani nevšimnete…
Prachy a developeři vládnou světem.
To mě podržte. oni jsou ty čobolové viac jebnutý ako my 😁😆.
„Viac“ je součástí sj a ne čj,když už někomu nadáváš do čobolu( za použití tohohle výrazu bych na místě admina dal ban) tak nadáváš i sobě a své rodině.
Nemluvě o tom ,že přídavné jméno v plurálu má na konci mäkké i takže “ j*bnutí” ako pekný. Resp. pekní Maturoval som za jedna zo slovenčiny .
No, já bych řekl, že ta Standova věta je psána obecnou „českoslovenštinou“.
Není správné veřejně používat výrazy, které mohou protistranu urazit, napovídá to i cosi o autorovi.
Bohužel se někdy tak děje a občas tady lze dokonce narazit i výhružky. Citace z diskuse z 23.7.2022:
zdydy: „dát BORECKÉMU ořádnou gumoléčbu…“.
To bych řekl, že je ještě „o cihlu výš“, než ta diskutovaná urážka.
zaujimave čítanie , že nie je vsetko v CCHZ s kostolným poriadkom: https://www.peticie.com/nerobme_v_hronci_smetisko
Slovensko je právní stát a instituty, jako je např. Registr nemovitostí, Územní plán, nebo Stavební povolení tam mají.
Vzhledem k opatrným vyjádřením úřadů to může dělat dojem, že se nejedná o „černobílý“ spor a že asi ne všechno tam bude „papírově“ v pořádku.
Já bych ale tuhle emotivní diskusi trošku odlehčil odkazem na jejich zajímavou drezínu.
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ciernohronsk%C3%A1_%C5%BEeleznica#/media/S%C3%BAbor:CHZ_S1202.jpg
No já bych zase přidal tento odkaz, trochu to dokreslí obrázek pana starosty. Čirou náhodou došlo ke >sanaci< pily ve stejný den, kdy byly zasypány koleje. Fakt hustý.
https://www.chz.sk/sk/novinky/pravda-o-parnom-stroji-na-byvalej-pile-janosovka-v-ciernom-balogu/
Tohle je bum do tlamy.
Panu starostovi bych přál odchod do politického důchodu v továrně na papírové pytlíky. To je takový bordel….že by si obec zasloužila odsoudit k uvedení památky do původního stavu. Pak by místním dutohlavum došlo, že si zvolili šmejda, co jim na dlouho dopředu zavřel kohouty peněz na cokoliv.
Baločania, spíte tam, či čo??? Starosta si zaslúži poriadnu defenestrácia, ihneď a rovno z obecného úradu!!! 😣
Neviem, neviem kde ma starosta taku moc, že zavrie zeleznicu? Skus si zavolat na ministerstvo a mozno potom pochopíš, že celá trať nema potrebne povolenia.. No a nedaj bože sa tam nieco stane… Kto za. to potom zoberie zodpovednost?
Takže starosta je na špici boje za bezpečnost? A teď tu o budulínkovi 🙂
Evidentně mu nepřipadá nebezpečné ani založení požáru.
A to boli Handelci hrdí chlapi, čo sa nebáli nikoho . A teraz , Škoda reči.
,,Starosta aktivně informuje ministerstvo, že trať leží na cizích pozemcích,, No a co má dělat? Překreslovat mapy z katastru? Tu něco v CCHZ nesedí…
Pokud jste starostou obce, kde je ČHŽ bezkonkurenčně největší turistickou atrakcí, budete je udávat na ministerstvu?
Starosta má pochopitelně zájem na tom, aby se nějak vyřešila situace, kdy koleje a pozemky pod nimi patří jiným subjektům a není mezi nimi shoda. To bych neoznačoval za nějaké zlovolné udávání.
Možná má taky zájem na tom, aby se zakrylo, co všechno obec za těch 30 let mohla/měla udělat a neudělala, aby se tomuto stavu předešlo nebo aby se – když už ho dopustila – nějak v klidu vvyřešil.
??? a jak měl jim, zaslát fake dociments?
Ptal se ho na to někdo? Na regulérní dotaz na katastr má dát pravý výpis, ale nemusí bonzovat.
Lenže starosta ako samosprávny orgán sa nemôže riadiť svojimi pocitmi a preferenciami, ale iba platnými právnymi predpismi
A co pokud se starosta řídí jen platnými právnimi předpisy…? a na emoce jde CCHZ?
Chcel som povedať, že ak má starosta nelegálnu stavbu, tak to nemôže ignorovať len preto, že ide o významnú turistickú atrakciu (napokon, reagoval som na komentár Jana Sůru)
Ale teda sám som zvedavý, čo napokon v tom chaose úradníci nájdu
pozor, stavba na cizím pozemku je málokdy ilegální….
Áno, mal som napísať „podozrenie na nelegálnu stavbu“ Nechcel som týmto nikoho obviniť, keďže do toho nevidím.
Mohl byste prosím rozklíčovat zkratku CCHZ?
Děkuji
CiernoHronska Zeleznica… jedno „C“ je tam navyse
Děkuji. Ptal jsem se proto, že nejste v této diskusi jediný, kdo tuto uprodlouženou formu použil. Marně jsem si lámal hlavu, jestli to první „C“ je jako „Club“, nebo něco jiného.
Jedna věc je problém řešit a snažit se ho vyřešit, nebo si přijít k pár penězům pro několik lidí a region připravit o prvotřídní turistickou atrakci.
Duchem chudý starosta ukázal stejný způsob chování jako obyvatelé sociálně vyloučených lokalit: žití ze dne na den.
nejspíš přesně tak, lepší vrabec v hrsti
Tu sa hrá väčšia hra. Na pozemkoch sukromnika sa pocita s vlakovou veľkostanicou pre celu tiez sukromnu drahu CCHZ . Doviezlo sa zo Svajciarska 17 elektrických voznov a nevie sa čo s nimi.. Obce to nechcu no a majitel im tam zavadzia… No chceli by ste mat vlakove,, nadrazi,, v centre obce s päť tisíc ludmi?No a teraz sú prekvapeni, že ich tam ludia nevitaju ludia s kyticami…A nikto nema proti zeleznicke absolútne nič. V CCHZ je osoba čo si haji svoje zaujmy a ide aj cez mrtvoly…
Váš příspěvek podporuje i obsah petice: „Nerobme v Hronci smetisko“, kde je výčet problémů oproštěný od emotivních výlevů.
https://www.peticie.com/nerobme_v_hronci_smetisko
Hmhm, tak peticionáři mají starost kdy budou vozy uvedeny do provozního stavu… zdá se že jeden je už funkční? A to ať už s dráty či bez? Dále, přátelé, jak prokazují mj. společnosti ČD a ŽSR, lze udržovat v provozu železniční vozidla stáří přes 50let (včetně HV), stačí řádně provádět údržbu. Na smetí to pravdu nevypadá. Takže to je jen záminka. K té dočasné stavbě… nikde jsem nijak nezachytil že by ho obviňovali že chce stavět na cizím pozemku, z toho vyvozuji že je v pořádku jeho. Takže, trvalá stavba developera je OK (jistěže bude mít na mysli dobro občanů… Číst vice »
Proč je to slovo nádraží v uvozovkách?
Existuje dost obcí, i menších než 5000 obyvatel, které by za nádraží v centru poděkovaly. Existují dokonce obce, kde jezdí vlaky přímo po ulici, a nikomu to zřejmě nevadí…
No při kontrolách nepomúže jen smích v čepici. Jetřeba dát na stúl i kolaudace a vlastnictví. Vlastnictví podle všeho je mikroregion CiernyHron…A CCHZ neziskovka – pustit zlaté prasátko odmíta…
Zajímavá informace by byla, kdo ty pozemky prodal. Tam je prvopočátek nějaké šméčky.
Sázka že to bylo před několika lety zastupitelstvo obce?
Sice chápu rozhořčení nad starostou, ale nikdo neví, jak to vidí obyvatelé dotčených obcí kudy železnice vede a obce, kde starostuje. Sympaťák od pohledu to není, ale jak u nás, tak na Slovensku se určitě taky najdou místa, kde místním něco vadí, protestují a prostě to nechtějí. Takže je možná zrádce železnice, historie, ale může hájit zájmy těch co si ho zvolili.
I když přijít o takový unikát, kterej někdo vypiplal a udržuje by byla obrovská škoda.
Jasné, tu trať tam postavili minulý týden a v tom regionu vůbec není potřeba turistický ruch 😁 Sice to tam vypadá jak západní Balkán, ale už jsou evidentně všichni rentieři, zvlášť v těch chatrčích s igelitem místo střechy 🤣
Gajda ale mluví o něčem jiném! 🤦♂️
Jak píšu jinde: Zásadní rozhodnutí, jejichž důsledky budou trvat a ovlivňovat život obce desítky let, by se měla příjímat i se souhlasem radniční opozice, nejlépe na základě jednání, kdy se dojde k oboustranně přijatelnému kompromisu. Kompromis v politice není sprosté slovo.
To smetiste CChZ s Vrakama a betony v centru vesnice tam fakt je …No bejt starostem asi nejsem moc happy…
No Aleš, jsi opet našel nepřítele…Když nedáš, tak poletíš. Jak jsem šel s prázdnyma rukama i já…
Ruská válečná lodi (=starosto Balogu), jdi do pr*ele!
Developer vlastně za nic nemůže, jen chce své…zodpovědnost mají ti, co to umožnili 🤷♂️
Developeři vlastně nikdy za nic nemůžou… Jenom těm s tou odpovědností jejich rozhodování trochu usnadňují s pomocí těch nejpádnějších argumentů, které lidstvo zatím vymyslelo. Jinak jsou ale všichni čistí jako lilium…
Jedete bomby. O tom vůbec nemluvím, říkám tu, že majitel pozemku má plné právo tam ty koleje nechtít, pokud nejsou vedené jako břemeno. Vina je na tom, kdo mu to umožnil. Vždycky máte možnost úplatek od developera odmítnout, pokud narážíte na tuto možnost 🤷🏻♂️
Existuje dost případů, kdy tandem obec-developer právoplatné majitele nemovitostí suverénně převálcoval, zákon-nezákon. Teď se jim hodí argumentovat právem majitele, tak to dělají. Jindy a jinde tomu tak nebývá.
Vina je na tom, kdo mu to umožnil… Jenže po 40 letech se ten někdo bude dost těžko dohledávat. A to jsou přesně ty kalné vody, v nichž developeři s oblibou loví.
Koukám, že starosta František Budovec bude stejný morální velikán jako spousta starostů u nás. Developer se podělí o prachy a podle toho se jede, bez ohledu na cokoli. Je to humus.
Obcania Balogu si zvolili, obcania Balogu maju.
Bratia, prosím udělejte vše co je ve vašich silách, aby tato památka zůstala!
No, vzhledem k tomu, že nedávno dovezli ojetiny ze Švýcarska a chtěj to tam elektrifikovat, tak si nejsem tou památkou moc jistý.
Otázky:
– povolí jim to památkáři?
pokud ano, tak
– kdy se najdou na tuto akci peníze?
– kdo to zaplatí?
– co se bude dít s těmi dovezenými vagóny do té doby?
atd.
Aby to nevzalo podobný směr, jako plány spolku Přátel Krkonošského metra na vybudování tramvajové trati.
Ta elektrifikace přeci není daná věc, že? Ale když bude podle starosty, nebude ani elektrifikovaná, ani parní, ale žádné, možná pár metrů někde pod tabulkou „na záchranu tohoto torza historické památky jsme dostali dotaci EU na ochranu památek“…
Pri podobných situáciách si zas a znova hovorím to isté – Toto je možné len na Slovensku…
A ještě v Česku…
Bohužel i v Rakousku.
Kdopak mi dává mínusy? Rakouská trať Kapfenberg – Seewiesen je toho dokladem. Po zastavení provozu fungovala jako muzejní, pak (někdy okolo roku 2000) si ale obce prosadily její zrušení a přeměnu na cyklostezku. A postupné protlačení si zrušení úzkých (přeměna na cyklostezku) vycházejících z Weidhofenu (Ybbsthalbahn) také nesvědčí o moc dobré situaci v Rakousku.
Asi jak kde. V Rakousku jsou i opačné příklady.
nepropadejte iluzim – takove veci se deji vsude . jen se prirozene o kazdym prusvihu nekde treba v nemecku nepise v ceskych mediich
Je asi marná snaha jim to vysvětlovat, ale jinak děkuji za to, že sdílíte můj názor.
To mne je jasné, no u nás je to niekedy extrém čo je možné. Ja som patriot a Slovensko mám rád ale tu sú možné veci, ktoré nie sú možné nikde na svete.
„…tu sú možné veci, ktoré nie sú možné nikde na svete.“
Omyl. Stačí trochu se po světě porozhlédnout. Turecko, střední Asie, Brazílie, Srí Lanka… Nechutnou kombinaci byrokracie, korupce, nepotismu a pokrytectví jsem osobně zažil při obchodních jednáních v Indii. Ale i v té „lepší“ Evropě by se leccos našlo, viz třeba Itálie.
Tu ale menujete krajiny, ktoré sa nehrajú na pánov tvorstva ako my v Európe. To čo som napísal treba brať s nadhľadom, nie hľadať na mape sveta kde sa stalo niečo podobné.
No tak takový Erdogan nebo Bolsonaro si na ty pány tvorstva hrají určitě víc než většina politiků v Evropě.
Dobre tak ešte raz. Berte to s nadhľadom, nehľadajte na mape sveta niečo podobné.
Komu ty pozemky pod železnicí patřily před tím?
To chce nového Janošíka .
Jako že by to ukradnul?
Proboha jen to ne, adorace zlodějů je špatná ve všech podobách. A jestli si myslíte, že Jánošík něco rozdával chudým, tak Vám gratuluji k tomu, že jste skočil na špek socialistickým povídačkám.
Opat klamstvo zo strany p.Bileka. Kolajnice stále idu a podla uzemneho planu sa počita s pokračovaním železničky. Len to by sa Pan Bilek mal aj tak voči majitelovi spravat ked to ma uz zadarmo zopar rokov. So ziadnymi domami sa tam nepočita. Su vedla zeleznicky. Nech povie Pán Bilek, že sa obsadil na jeho pozemkoch so šrotom a a nechce sa mu odtial s tym šrotoviskom odist. Dnes už niesme v socáku, že všetko zadarmo.. .Hlavný problem je, že CCHZ, nemá absolutne ziadne papiere v poriadku. a je načierno.. Treba pozriet na stranky obce a v uzemnom pláne ssa so… Číst vice »
čau!
Obdivuji Aleše Bílka a jeho partu za to všechno co musí ustát místo toho, aby se v klidu věnoval zelezničce, pro kterou žije.
Držím palce! 👍
On se v klidu te neziskovce venuje za 80;- eur rodinny listek…😃Jsem tam byl minuly tyden… 👏🏽Cena jak na lanovce v LA..
Nee, cena jak na Skalnaté pleso… jsem tam byl před měsícem 🙂
Ať jde developer do řiti.
Čierny Balog
https://www.csfd.cz/film/195821-pokoj-v-dusi/galerie/
Zrovna jsem to dokoukal. Docela silný příběh. Díky za tip.
1) i na Slovensku snad je neco jako územní plán. To tam není stavba pro dopravu jako účel?
2) to si můžu bez rizika klepet zasypal existentni cestu či železnici jen díky tomu, že vlastním onen pozemek? U silnic nižších tříd je to u nás části spíš pravidlem….že sem tam pozemek jaksi někomu patří…
Celkově to vypadá na místního oligarchu a jeho natlakove kejkle.
Bohužel směrem na východ kontinuálně roste míra mafiánských praktik. Mě samotnému je z toho smutno, za svých mladých let jsem tam jezdil pomáhat s obnovou tratě. Na druhou stranu, dost lidí tam jezdilo z Košic a když jsem slyšel, že majitelé podniků v Košicích na hlavní třídě musì platit výpalné (90 léta), nebo by také mohli vyhořet či by jejich rodiny mohlo něco nepěkného se moc nediví. Tak nějak to zapadá.
Prostě prachy no…Takovýhle lidi by prodali i vlastní rodinu do otroctví, kdyby z toho měli nějaký zisk.
Co tam chce stavět? Novou tribunu, nebo supermarket? V každém případě smutná zpráva. Pila v Jánošovce je snad také kulturní památka a je z ní ubohé torzo. Ještě ji pamatuji někdy po roce 80 v provozu.
Jojo, byty. Takže satelitík za dědinou.
Jemuž zruší možnost přepravy po kolejích, takže další neutuchající zdroj aut do okolí.
Spíš uprostřed dějiny. Úplně bych chtěl bydlet na brownfieldu a pod vyloučenou lokalitou…
To nebudou baráky pro stále bydlení, ale „chalupy“ pro horních 10%, kteří si dovezou (nechají dovézt) vše potřebné, kdy budou chtít.
Tak to by bylo nejlepší jim do základu zabetonovat par mrtvých či nějakou munici, aby si to za 10 let užili (nějaká demolice; pak lámání rukou developerovi, no proste ať si boháči rozbíjí ústa mezi sebou )
Tátu vozil ten vláček do práce po válce . To tam rostly směly a jedle , ze je dva chlapi nemohli obejmout. A v nich zarostlé PPŠ. A občas strepina granátu . Ještě ze předloni umrel a nemusí tu zkázu vidět .
Developer chce zrušit národní kulturní památku? Vítejte na Slovensku.
Z textu nejsem moc moudrý. Vyznívá to, jako že byla zrušena dvakrát a developer ji chce zrušit potřetí. Ta chronologie je tam nějaká divná.
Pokud jsem to dobře pochopil, tak ještě před ukončením provozu byla lesní dráha prohlášena za kulturní památku. Takže záleží na tom, jest-li byla součástí toho prohlášení i trať do Dobroče. Pokud byla za kulturní památku prohlášena, tak by měl mít developer smůlu.
respektive, samo přerušení provozu by na faktu památky nemělo nic měnit. ale praxe je jaksi jiná… ono by se vzhledem „ke špatnému tecgnickému stavu“ nakonec ořezala památka na torzo…
koneckonců, mimo ČB asi duu developer-starosta železnice nevadí, a co na tom že to už bude skoro nefunkční cucek… a hlavně ať po ní nejezdí vozidla, to se pak těžko argumentuje že „provoz už stejně byl dávno zastaven“…
Památku a také dopravní cestu, po níž by naopak mělo být sídliště – pokud už tam vznikne – obsluhováno. Jo, je to trochu extra obsluha, ale je.
A kampak by je měli aktuálně dopravovat ? Na Vydrovo ? Do Chvaletich je to mimo provoz a asi hodně dlouho bude. Navíc tahle oblast je víc než luxusně obsloužená autobusama.
ČHZ nebude mít do GO a elektrifikace pro místní dopravu žádnej extra význam. Pokud se podaří ji elektrifikovat a protáhnout , tak by mohla být užitečná.
Tam je potenciál!!! Aspoň 2 parní vlaky za hodinu, aby lidi nejeli neekologickým autem!
Som sice fanda vlakov, ale ta parna masina nie je prilis ekologicka…… Neviem koho by tie 2 parne vlaky za hodinu vozili. Mozno tak cez vikend pocas sezony….
Dost lidí seriozně tvrdí že pálení uhlí, nafty, benzinu je ekologičtější než vytápění a pohon na elektřinu. Jen čekám, kdy si tito lidé domů pořídí elektrocentrálu a odstřihnou se od hamižné sítě ČEZ nebo EON.
Už jsem to s vlastní elektrárnou částečně udělal
Ovšem tipuju že ta je solární…?
Ta parní mašina je stejně ekologická, jako kamna, kterými topí 99% lidí v Balogu a okolí.
Viz projekt Osrblie.
Národní kulturní památka se jako památka elektrifikací zruší sama…
Ano, to je také dilema, jestli bude lepší tu trať udržovat jako památku s muzejním provozem nebo jí zmodernizovat, čímž ale historická hodnota silně utrpí.
řešení nabízí starosta – než řešit jestli předělat nebo zachovat, podpálí to a zruší úplně.
Což ovšem neznamená, že tam nebude možno provozovat parní lokomotivy. Ve Švýcarsko mají v el. trakci 100% tratí a nostalgické jízdy s párou pod trolejí tam taky provozují.