Unikátní mapa české železnice. Ukazuje rozdělení tratí podle dopravců
Mapa železniční sítě v části Jihomoravského kraje. Foto: Vojtěch Horák / Mapfabric
Součástí mapy dopravců jsou i jednotlivé IDS.
Součástí mapy dopravců jsou i jednotlivé IDS.
Schema je moc pěkné, muselo dát mnoho hodin práce. Čitelné v rámci možností i na mobilu. Varianta s bílým pozadím rozhodně lepší než loňská černá. Pár postřehů k lepšímu: – Klasifikace typu provozu pouze zkracující se délkou segmentů a mezer čáry tak, jak je uvedena, jednoduše prakticky nefunguje – kategorií je příliš mnoho, čtenář se v tom nevyzná, nezapamatuje si rozdíly a vzhledem ke kombinaci s různou sytostí použitých barev je tedy velmi obtížné rozlišit jakékoliv jiné kategorie, než plnou čáru. Struktura čáry by měla být (stejně jako barevnost, kde ta snaha se přiblížit byla) intuitivní – použití čerchované struktury… Číst vice »
U Mošnova se nově projíždí už všechny větve trianglu tak kdyby byl čas takovou drobnost dodělat
Možná by bylo fajn naznačit přesah IDS JMK na Slovensku až po Myjavu, podobně jako to má Cieszyn v rámci ODISu.
Ješte k tomu ODISu: myslím, že do Chałupek neplatí.
Vybraný typ jízdenky IDPK platí až na jihočeskou Šumavu.
Ocení Anička jedoucí z Liberce do Strážnice za babičkou s několika dopravci. Třeba díky mapě neskonči u cvokaře.
Anička ani neví s kým jede prosimtě, takovejm lidem je to většinou buřt, jsou rádi že otevřou dveře do vlaku a řeknou kam chtějí jet.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Swiss_tariff_networks
Já hlavně nechápu, co tady furt máte s těmi lokálními tarifními systémy a hlavně, jak tu každý dává za vzor Švýcarsko.
Vždyť tam to funguje stejně jako tady. Buď si zaplatíte centrální lístek, co platí po celém Švýcarsku a zaplatíte za něj raketu. A nebo jezdíte s bambilionem lokálních tarifních spolků.
Ve Švajcu mi platí jedna ze čtyř FIP i mezinárodní jízdenky. V ČR ne.
Moc pěkná mapa hlavně pro šotouše, líbí se mi nově přidané IDS. Mám dvě drobné poznámky k Arrivě – do Plzně Jižního předměstí by měla mít plnou čáru, tam jezdí taktové vlaky linky P1. A dále by ze Střelné měla vést čára dál na Slovensko, Arriva je dopravcem mezistátních baget.
Díky za poznámku, opravím.
Každý, kdo zcela pochopí dopravní systém v Česku, je génius a zaslouží Nobelovu cenu.
Ale jděte, lokální tarifní systémy jsou pro cestování v regionu. Centrální (one ticket) pro cestování po celé zemi. Pokud chcete šetřit, tak se snažíte nějak najít slevu.
Ve Švýcarsku těch lokálních tarifních spolků je taky spousta:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Swiss_tariff_networks
Díky moc za kladné ohlasy. Jako loni platí, že případné chyby vidíte nejrychleji vy, takže mi prosím napište na vojta@mapfabric.cz nebo sem, zkouknu to, opravím. V průběhu Vánoc si snad najdu chvíli na revizi.
Možná bych zkusil nějaké kontrastnější barvy u těch IDS oblastí, v Čechách to je místy hůř rozlišitelné kvůli podobnosti barev. PID+DÚK/PID+IDPK nebo PID+IREDO/PID+IDOL
Ano barvy jsem se snažil ladit, aby byly co nejsvětlejší ale kontrastní, ale u té šedé to není ono, to bude chtít doladit.
Kéž by to bylo vektorově v PDF a ne jako gargantuovská bitmapa.
Ale i tak je to super.
Heh, no jo, dokonce v JPEGu. Pritom podle metadat je to exportovane z Adobe Illustratoru…
Já myslel, že některé linky v okolí Brna, třeba S4 do Zastávky, operuje přímo IDS JMK a ne ČD. Já už se v tom nevyznám.
Strojvedoucí je z ČD a po domluvě tam taky platí ČD slevy, takže takto je to asi nejpřirozenější.
IDS vlastní Moravie, ale není dopravcem, těmi jsou vysoutěžené ČD. Navíc zrovna do Zastávky nejezdí Moravie, ale RegioPantery, které patří ČD.
Ale průvodčí jsou IDS JMK. Může mi to někdo prosím polopaticky vysvětlit jak to teda je? V poslední době tu přece bylo několik článků na téma, jak se všechno na S4 mění, že to všechno provozuje IDS JMK a teď najednou ne? Já už si fakt přijdu jak blbec 😀
Záslužný počin, díky.
…. nedal by se ten PID protáhnout až na jih k rakouské hranici a místy (např. Gmünd) i za?
Jo už v roce 2000 kdy vznikala středočeská integrace (neplést s pražskou) se avizoval vznik národního dopravního integrovaného systému (NDIS) a národní karty (místo čipových karet dopravců). Máme rok 24 od té doby tu stihla být oupnkrad a SID je snad už definitivně pohřbený (to byla taková pseudointegrace), ale k nějaké národní natož mezinárodní integraci jsme pořád nedospěli. Obávám se, že jak PID narazila na hranice krajů, tak se už moc rozšiřovat nebude a zůstane u stávajících 13 pásem (ona ta pragocentrická koncepce daleko od prahy působí určité potíže).
Chvilku počkejte a PID bude v celých čechách a IDS JMK na moravě a slovensku.
Však IDS JMK zajíždí do pár vesnic za hranicema v Rakousku a na Slovensku.
A dopadnete na táborské stejně jako na protivínce. Musíte si koupit dvě jízzdenky PID, protože jedna vám časově nevyjde. Ale zase stihnete při čekání na přípoj návštěvu pivovaru i zámku. 😀
Tak mohl bych „ušetřit“ a místo 120 Kč za PID zaplatit 149 Kč za ČD tarif Praha-Tábor.
Takova mapa by se hodila (treba formou vlozky) i k KJR. Mozna v pristim roce?
Skvělá práce, jen se nějak nemohou ubránit dojmu že by jí mělo dělat Ministerstvo dopravy nebo správa železnic…
Kdepak, jen ať to nadále dělá Vojtěch H. Ale MD/SŽ by mu za to měli platit… je to rozhodně ve veřejném zájmu takovou mapu mít!
SŽ by podobnou mapu zvládla levou zadní, ale jaksi by musela dostat zadání…
Tohle přesně vyřeší trh. Vojta to udělá rád, a když mu každý kdo si mapu stáhne pošle třeba 50 Kč, tak to vyjde parádně i pro něj.
Takovou práci to dalo a přitom je to perfektní. Super, tleskám
Skvělý počin. 🙂 Dovolím si upozornit na chybu, DÚK ve vlacích platí až do Kralup (zóna 999).
Ano překriv PID a DÚK mezi Kralupama a Roudnicí.
Jasně, to mi ujelo, opravím:)
Krasna prace! Diky.