Unikátní lesní železnice v Kysuci prochází opravou, do provozu se vrátí dva kilometry

Provoz na historické lesní úvraťové železnici. Foto: Kysucké muzeumProvoz na historické lesní úvraťové železnici. Foto: Kysucké muzeum

Oprava poničeného úseku má být hotová do konce května příštího roku.

Zpět na článek
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Velice pozitivní zpráva. Škoda, že se už nedočká obnovy moje milovsná trať Viglaš – Kyslinky. P. S. Udělaly mi radost záběry U34. 902,kterou pamatuji v provozu na ČLŽ…..

Alfons

Podle mapy je to značná část trati. Ví někdo z diskutujících, v jakém úseku se jezdí/bude jezdit o letošních prázdnínách? Díky

Myšodlak

Předpokládám, že zase Skanzen – Chmúra. A taky doufám, že ta oprava bude konečně provedena pořádně, když jsem viděl, co byla schopná udělat „firma“ na úvratích…

Jaaaa

A co bezbariérovost a normy?

Modré zábradlí, betonová nástupiště a zámkovka? Co když spadnu do trávy?

Jarek

Spíš je problém, že to nevozí kola a vlak nemá WC. Takže to není správná lokálka schopná podpořit venkov.

julio

WC je za každou jedľou.

roman

to jo jenom pak si stěžuji že za každou jedlí je hromádka

Vašek

No, myslíte to ironicky, ale opravdu to hrozí. Byl jsem ve skanzenu v Pribylině a tam mají drážku asi 0,5 Km a museli vybudovat zvýšené nástupiště, aby mohli vozit obecenstvo. Jinak by jim vozit lidi nepovolili.

Jaaaa

Právě že hrozí, no. :-/

Přitom polovina lokálek nic takového nemá a úrazy jsou zřídkavé.

Radim Škopec

Jenže tam museli postupovat podle nových norem, protože je to novostavba. Tohle je rekonstrukce.

jal

Stanice Kubátkovia https://www.filmovamista.cz/868-Teta–serial-

Škoda, že od druhé úvratě nemohou z Vychylovky do sedla jezdit normální vlaky, ale jen drezína.
Je dobré si cestou tam vyzkoušet cyklostezku vedoucí z Krásna n K po tělese KLŽ
https://www.turistika.cz/trasy/cyklotrasa-005-krasno-nad-kysucou-nova-bystrica-vychylovka-skanzen/foto?id=845391

Jarek

Článek jsem pochopil tak, že vlaky pojedou Kubátkovia až Beskyd.

jal

Nemožné. Pražce jsou z hranolů 15 x 15 cm, unese to jen drezínu. Vlak jezdí jen přibližně sem
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=19.1054248&y=49.3845312&z=17&rc=9sRv3x8yA8&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1

zirecek

Proč to neudělali z normálních pražců?

Pája

Hlavně neposlouchejte rady z ČR, alespoň některé. Našli by se tu tací, kteří by trasu nejraději vyasfaltovali na cyklostezku a turisty vozili autobusem.

Vašek

Oni sami mají ,,dobré“ nápady. Např. zadrátovat HLŽ.

Jiří Kocurek

a) Trať do Mochova není národní technou památkou.
b) Zrušení objednávky osobních vlaků ≠ vytrhání kolejí
c) Nešiřte paniku

PeterC

Chodte sa tam pozriet a uvidite, ze cestu na autobus by ste tam nepostavili……

Jarek

Zrovna ve zmíněném úseku cesta pro autobus i je….

Jiří Kocurek

Silnice II/502 vede jinudy. To je pravda.

Což není příklad Mochova ani Lužce, se kterým to předřečník srovnává, což mi přijde poněkud hloupé srovnání.
Srovnatelná je třeba Mladějovská dráha… Ale Mochov!?

roman

to už se stalo, cyklostezka je skoro na celým tělese bývalé úzkorozchodné dráhy

Vašek

Krásná železnička v nádherné přírodě, držím palce.

PedrosVozomixos

Len tak ďalej…..