Unikátní lesní železnice v Kysuci prochází opravou, do provozu se vrátí dva kilometry
Provoz na historické lesní úvraťové železnici. Foto: Kysucké muzeum
Oprava poničeného úseku má být hotová do konce května příštího roku.
Velice pozitivní zpráva. Škoda, že se už nedočká obnovy moje milovsná trať Viglaš – Kyslinky. P. S. Udělaly mi radost záběry U34. 902,kterou pamatuji v provozu na ČLŽ…..
Podle mapy je to značná část trati. Ví někdo z diskutujících, v jakém úseku se jezdí/bude jezdit o letošních prázdnínách? Díky
Předpokládám, že zase Skanzen – Chmúra. A taky doufám, že ta oprava bude konečně provedena pořádně, když jsem viděl, co byla schopná udělat „firma“ na úvratích…
A co bezbariérovost a normy?
Modré zábradlí, betonová nástupiště a zámkovka? Co když spadnu do trávy?
Spíš je problém, že to nevozí kola a vlak nemá WC. Takže to není správná lokálka schopná podpořit venkov.
WC je za každou jedľou.
to jo jenom pak si stěžuji že za každou jedlí je hromádka
No, myslíte to ironicky, ale opravdu to hrozí. Byl jsem ve skanzenu v Pribylině a tam mají drážku asi 0,5 Km a museli vybudovat zvýšené nástupiště, aby mohli vozit obecenstvo. Jinak by jim vozit lidi nepovolili.
Právě že hrozí, no. :-/
Přitom polovina lokálek nic takového nemá a úrazy jsou zřídkavé.
Jenže tam museli postupovat podle nových norem, protože je to novostavba. Tohle je rekonstrukce.
Stanice Kubátkovia https://www.filmovamista.cz/868-Teta–serial-
Škoda, že od druhé úvratě nemohou z Vychylovky do sedla jezdit normální vlaky, ale jen drezína.
Je dobré si cestou tam vyzkoušet cyklostezku vedoucí z Krásna n K po tělese KLŽ
https://www.turistika.cz/trasy/cyklotrasa-005-krasno-nad-kysucou-nova-bystrica-vychylovka-skanzen/foto?id=845391
Článek jsem pochopil tak, že vlaky pojedou Kubátkovia až Beskyd.
Nemožné. Pražce jsou z hranolů 15 x 15 cm, unese to jen drezínu. Vlak jezdí jen přibližně sem
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=19.1054248&y=49.3845312&z=17&rc=9sRv3x8yA8&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rut=1
Proč to neudělali z normálních pražců?
Hlavně neposlouchejte rady z ČR, alespoň některé. Našli by se tu tací, kteří by trasu nejraději vyasfaltovali na cyklostezku a turisty vozili autobusem.
Oni sami mají ,,dobré“ nápady. Např. zadrátovat HLŽ.
a) Trať do Mochova není národní technou památkou.
b) Zrušení objednávky osobních vlaků ≠ vytrhání kolejí
c) Nešiřte paniku
Chodte sa tam pozriet a uvidite, ze cestu na autobus by ste tam nepostavili……
Zrovna ve zmíněném úseku cesta pro autobus i je….
Silnice II/502 vede jinudy. To je pravda.
Což není příklad Mochova ani Lužce, se kterým to předřečník srovnává, což mi přijde poněkud hloupé srovnání.
Srovnatelná je třeba Mladějovská dráha… Ale Mochov!?
to už se stalo, cyklostezka je skoro na celým tělese bývalé úzkorozchodné dráhy
Krásná železnička v nádherné přírodě, držím palce.
Len tak ďalej…..