Unikátní kolesový remorkér Beskydy dostane dokormidlovací zařízení

Remorkér Beskydy v Děčíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Děčíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Díky zadním kolesům remorkér bezpečně propluje i mělčími vodami, kde klasický lodní šroub selhává.

Unikátní zadokolesový remorkér Beskydy se po čtyřech letech ve službách státu dočká větší modernizace. Ta spočívá v instalaci dokormidlovacího zařízení na příď lodě, což umožní bezpečnější a přesnější manipulaci s plavidlem. Remorkér byl vyroben v roce 1956 a je památkově chráněný.

Zakázku na modernizaci získala děčínská společnost České loděnice, hodnota činí 4,185 milionu bez DPH. Hotovo má být podle smlouvy, kterou s firmou uzavřelo Ředitelství vodních cest, do 120 dnů.

„Instalace zahrnuje vlastní zástavbu dokormidlovacího zařízení v rouře do trupu plavidla, zajištění jeho pohonu pomocí nového dieselagregátu s elektrickým přenosem výkonu, neboť stávající lodní elektrická síť nemá pro pohon dokormidlovacího zařízení dostatečný výkon. S tím souvisí nejen ovládání dokormidlovacího zařízení a dieselagregátu z kormidelny, ale pomocné systémy jako naftový, výfukový, vzduchový a elektrický,“ píše se ve smlouvě.

Remorkér Beskydy pomáhá lodi Andrea 2 s pivními tanky. Pramen: ŘVC ČRRemorkér Beskydy pomáhá lodi s pivními tanky (jaro 2020). Pramen: ŘVC ČRRemorkér Beskydy pomáhá lodi s pivními tanky (jaro 2020). Pramen: ŘVC ČRRemorkér Beskydy pomáhá lodi s pivními tanky. Pramen: ŘVC ČRRemorkér Beskydy v Praze.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Praze.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Praze.
Autor: Tomáš KolaříkRemorkér Beskydy v Praze.
Autor: Tomáš KolaříkDoprava na Labi.
Autor: ŘVCRemorkér Beskydy v Děčíně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Děčíně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Děčíně.
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Praze.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Unikátní zadokolesový remorkér Beskydy odkoupilo Ředitelství vodních cest v roce 2016 za deset milionů od společnosti EVD, aby pomáhal lodím překonat kritické mělčiny mezi Hřenskem a Ústím nad Labem. Státu se zde dlouhodobě nedaří prosadit stavbu zdymadla, čímž lodní doprava trpí. Přípřež je při snížené hladině zdarma.

Stát se lodi ujal, neboť je na Labi jediná svého druhu a pro EVD bylo její vlastnictví ekonomicky neudržitelné. Díky zadním kolesům remorkér bezpečně propluje i mělčími vodami, kde klasický lodní šroub selhává. Slouží i k vyprošťování uvízlých lodí. V roce 2016 remorkér například vyprostil loď EVD v Drážďanech.

Tagy České loděnice Ředitelství vodních cest remorkér Beskydy
6 komentářů