Umbrella poprvé míří do dálkové dopravy, spojí Krnov a Bruntál s Brnem

Autobus Setra 415 LE Business pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: UmbrellaAutobus Setra 415 LE Business pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: Umbrella

Podmínkou smlouvy je alespoň jeden pár spojů denně.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Monorail do Bohnic

Umbrella už dávno jezdí dálkové linky pro Flixbus

Krab

Umbrella zažíval rozmach, ještě vyhrála výberko ve středních Čechách

Zbyněk

Při jednom spoji denně vychazí dotace na cca 5000 kč za den a 16 kč/km. Otazka na znalé, jaký podíl nákladů to porkyje? Já bych tipl přes 50 %

dopravák

U takové linky počítejte náklady zhruba 40 Kč/km, pokud to bude točit jeden bus stylem ráno/dopoledne tam a odpoledne zpátky. Pokud by tam byly nějaké posily třeba jenom pátky a neděle s druhým busem, tak by cena na km šla nahoru, protože by busy najely méně km.

svojsin

Dá se předpokládat , že by zbytek dodá jízdné cestujících.
Dřív to jezdilo vyloženě komerčku.

PeDazOl

To je dobrá volba, v zimě trochu náročnější trasa, ale potenciál má. S ohledem na kvalitu a rychlost vlaků na R8 z Ostravy a Bouzov z Olomouce je bus favorit.

Marty-t

hlavně železnice mezi Brnem (400.000 obyvatel) a Olomoucí (102.000 obyvatel) je jedna velká tragédie… Částečně to sice vylepší roky slibované a ještě déle odsouvané zlepšení tratě Brno-Přerov, ale to bude za pár let a jen částečně. Takto vzdálená 80km centra center obou velkých měst a ještě větších aglomerací by měla být spojena vlaky v 30min. taktu a jízdní dobou 30 minut – jinak budou dálnice mezi oběma městy neustále přetížené…

MHD

Navíc je od 20.6. na měsíc zcela uzavřena trať 301 mezi Olomouci a Prostějovem. Loni zhruba v tomto čase také.

PeDazOl

To je každoroční letní bojovka a způsob jak udržet bdělost cestujících a jak zablokovat půl odstavného parkoviště za olomouckým Hl.N. pro NAD. Za mě geniální tah 🙂

PeDazOl

Přidejte ostravskou aglomeraci kde máte cca 500.000 obyvatel a propojení mezi nimi dnes tvoří Dálnice, železniční spojení je tragikomické…

marty-t

pro relaci Krnov/Bruntál-Brno ještě není naštěstí relevantní, že by se muselo přes Ostravu…

Pavel

Dálnice… původně to byla R46, ale pokud máte anatomická sedadla, tak z auta při stotřicítce nevypadnete.

PeDazOl

V klidu lepší než čekat na křižovaní na jednokolejce ve voze bez klimy.

Frantisek X

Jestliže ovšem stavbu dálkových silnic upřednostníte před stavbou dálkových železnic, nesmíte se divit. Stavět obojí souběžně může být poměrně neefektivní. Objemy patrně s další přidanou kapacitou neklesnou.

PeDazOl

Dálkové silnice + elektromobilita = budoucnost.

Jiří Kocurek

Tak na dvou kolech klidně okreskama a kochat se…

PeDazOl

Ale a vlak na baterky nevadí? 🙂

Jiří Kocurek

Když se stihne jízdou pod trolejí dobít, aby pak obsloužil … například Nový Jičín (okresní město) a nahradil tak přestup i Regiokrám?
Nemám nic proti tomu, když se použije správně.

PeDazOl

Opravdu nechápu.

Pavel

tak na D46 jsou některé zatáčky na jízdu po dvou kolech 😉

Gregyros

ani H

Jiří Kocurek

Průměrnou rychlost 160 km/h, to si věříte. To totiž na konvenční trati (max 200 km/h) není reálné.

Jiří Kocurek

A zastavení v Prostějově bych teda nevynechával, aby se to stihlo.

Pavel

Po modernizaci trati pojedou Rychlíky z Brna do Olomouce přes Přerov. Linka Prostějov – Olomouc bude jen pro regionální vlaky

PeDazOl

Kterou modernizaci máte na mysli, tu kterou plánují už 20 let? Tak to pak ano. 🙂

marty-t

třeba tu modernizaci co SŽ plánuje po plánované modernizaci 🙂

Jiří Kocurek

Přes Prostějov je to 100 km, přes Přerov 110 km. Tím pádem také zastavení v Přerově, namísto Prostějova.

Ujet 110 km za 30 minut na konvenční trati (max 200 km/h) není reálné. platí o to víc.

Marty-t

Dobře, tak klidně o pár minut déle… Důležité, že to bude rychlejší než dnes – 1 hodina a 37 minut…

Jiří Kocurek

To ano, Brno-Olomouc za hodinu by to udělat mělo a to už je pohodová doba.

Jan Sova

Vylepší se to o dost (Brno-Přerov), ale je potřeba vydržet.
Ale v části aglomerace Brno to bude asi pořád hrozné.