Ultimátum pro ztrátové pardubické letiště: Do tří let musí být na nule
Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice

Čeká nás řada projektů, které jsme připraveni aktivně podpořit, nikoliv krýt každoroční ztráty, uvedl Pardubický hejtman Martin Netolický.
Postavte v Pardubicích u letíště parkovací dům a zavedťe shuttle busy mezi letištěm a nádražím.
Co brání otevření Cargoterminálu v Padubicích?
Proč při mlze v Ruzyni nefungují Padubice jako záložní odklonové letiště?
Škoda, ze nemůžou dálkový vlaky zastavovat nejak na Pražským i Ostravským letišti a musejí tak mit vlastní letiště
Držím palce pardubickému letišti, aby se udrželo. Myslím, že by stačilo pár změn a byla by to jistota.
Změnit název u IATA na Praha-Pardubice, podobně jako Barcelona- Girona , Milano- Bergamo nebo Paris- Beauvais , zpoplatnit parkování a i zamyslet se nad smysluplností jízdního řádu z letiště, který vůbec nereflektuje zpoždění letadel. Řidič autobusu si prostě sedne v letištní hale a čeká na odjezd dle jízdního řádu a nikoho nezajímá, že má let třeba hodinu zpoždění, spoj odjede z letiště úplně prázdný a době příletu tam pak žádný autobusový spoj nečeká.
Praha – Pardubice možná může znít dobře uchu zahraničního turisty, který míří do Prahy, ale už to bude méně lahodit uchu Pardubickému kraji a kanceláře hejtmana, která platí provoz letiště, které má sloužit primárně občanům Pardubického kraje. Z cestujících, kteří míří do Prahy, bude mít kraj minimum příjmů do kasy.
..má sloužit primárně… méně lahodit uchu Pardubického kraje…
Ty jo, když mám byznys trvale v červených číslech – je na místě řešit tyhle aspekty? Nebo je to u veřejně dotovaného podnikání OK?
Mě se ty marketingové názvy typu Paris-Beauvais taky moc nelíbí, ale pokud to přinese zákazníky?
Upřímně říkám, že nevím, jestli by to do Pardubic přivedlo víc letů, ale určitě nemá smysl to řešit ve světle „má sloužit primárně“.
Business je jedna věc, regionální politika je věc druhá… Proč by měli z krajského rozpočtu dotovat letiště, které primárně neslouží kraji! To se mohou raději zainvestovat nové silnice, což je v případě Pardubic dost žhavé téma 🙂
Barcelona Girona se ale oficiálně jmenuje Girona–Costa Brava Airport (Aeroport de Girona-Costa Brava), Barcelonu se přidal Ryanair ve svém rezervačním systému, to stejné může udělat s Pardubicemi a přidat Prahu (Milán Bergamo se oficiálně jmenuje Il Caravaggio International Airport, ale Milán je promován na webu a logu letiště)
Přejmenovat na Letište Praha – Pardubice, Letiště Praha – východ a pomohlo by to.
Ať si to Ryanair prodává sám jako Praha Pardubice. U Ryanairu je třeba Barcelona Girona, ale Barcelonu nikde v názvu na letišti nenajdete.
Obdobně Brusel-Charleroi
Zpoplatnit parkování. Tudy zbytečně utíkají peníze.
Nemám problém s placeným parkováním v rozumné ceně, ale taky se musí něco nabídnout. Ne jen zaplněné parkoviště na blátě.
Dovolím si nesouhlasit. Z Pardubic letí spoustu lidí, protože ušetří na parkování. JE to ale vykoupeno horšími odletovými časy oproti třeba Praze. Pokud budu platit parkování, tak už pro mě Pardubice nebudou tolik aktuální a věřím, že část cestujících zase přejde do Prahy (samozřejmě v případě, že to mám do obou měst cca stejně daleko).
Nechápu vedení letiště. Co vlastně dělá??? Tedy nedělá. Nizkonakladovky se stěhují z velkých měst a tady je jen Ryanair. Proč to v Ostravě jde a tady ne? Toď otázka.
V Ostravě je taky jen Ryanair + dotovaný LOT do Varšavy. Nicméně na Vaši otázku proč to v Ostravě jde: 1. z Ostravy léta cargo, 2. hned vedle terminálu jsou Jobs Air Technics (velké letecké opravny). Když se měl v Pardubicích stavět hangár na opravy bizjetů, letiště/kraj investici neschválili, protože by to omezilo kapacitu parkoviště pro koupáky.
Letěli jsme letos v září z Pardubic a už víme, že je to mnohem pohodlnější a lepší než z Prahy.Žádný frmol, pouze klídek a pohoda, ač malinko obchůdků, ale to nevadí…takže pokud to vyjde za rok letíme zase z Pardbubic..A ještě ro máme o kousek blíže
„Za město říkám jasně: letiště má sloužit Pardubákům, turistům i všem cestujícím a podporovat ekonomiku města.“ doplnil primátor Jan Nadrchal.
To si pan primátor vážně myslí, že když někdo letí do Pardubic, tak je to proto, že chce navštívit Pardubice? Nebo jak myslí tu podporu ekonomiky města?
Nemusí, ale stačí se po cestě z letiště například zastavit nakoupit nebo na jídlo, a hned to jsou peníze, které by ten člověk něchal někde jinde.
Hele realita je dle mě taková, že jestli se zastaví tak 10% lidí? Nevím jak vy já osobně pokud se odněkud vrátím skáču do auta a mažu co nejkratší cestou domů
Já něříkám, že každej. Sám když takhle někde přiletím, tak objednávám rohlík a hurá domů. Ale jíst člověk musí a sem tam to nesedne v letadle, nebo před odletem a dobrá restaurace po cestě bodne i když spěchám 😉
Tak v tom případě vůbec nechápu, proč zarazili výstavbu opravárenského hangáru pro bizjety. Nic nepodpoří ekonomiku středněvelkého města tak jako x desítek dobře placených technických/specializovaných míst, které by tohle přineslo.
Ano, přesně tohle mi napadlo. Protože patrně nechtějí podporovat ekonomiku města vytvářením pracovních míst v dobře placeném odvětví letectví. Takže si asi opravdu myslí, že tím, že mají vlastní mezinárodní letiště, tak turisté jezdí poznávat krásy Pardubic a utrácet tam svoje peníze.
Nenazýval bych to „ultimátem“, ale spíše se logickým požadavkem majitelů. A nemyslím, že by byl vyloženě nereálný. Podívejme se na příští sezónu. Der Touristik roste o 30 %, přichází Blue style s HelloJet a Čedok taky roste. Letiště předpokládá růst, díky těmto linkám, 40 – 45 %, což znamená, že se dostane až k 280-290 tisíc cestujících. Před lety se tvrdilo, že na tu „černou 0“ by mělo stačit 230 – 250 tisíc, teď je doba jinde, ceny vstupů jsou vyšší, ale při dobré skladbě cestujících (hlavně chartery, ne pravidelné linky), to může vyjít. Při nesplnění požadavků by to asi… Číst vice »
Jenže to by nemohla být dráha uzavřená v sezóně na tři měsíce. Myslím, že letos to přes 200k nebude.
Dráha byla zavřená únor – květen a to létalo pouze 2x týdně Alicante. Takže reálný dopad je tak 5000 lidí.
A když se to nepovede, tak udělají akcionáři co? Bez výhrůžky to není ultimátum 🙂
No nic, co by dělali. Vymění ředitele a dosypou zas.
Já jestli to dobře chápu, tak loni byli -24 milionů a jen kvůli tomu, že prodali budovu, tak skončili -6 milionů. Tohle jak chtějí letos dostat na -6 bez prodejů, to jsem tedy zvědav, leda že by je zatěžovaly nějaké zásadní půjčky, které budou mít splacené.
Můžou poslat EBA a.s. do insolvence.
Mohou, ale já si myslím, že se to nestane. Malá letiště rostou všude po Evropě s tím, jak se létání stává dostupnější.
Spíš budou mít problém, že porostou a budou nuceni investovat, což je bude držet ve ztrátě. tam to bude spíš o nějakém strategickém rozhodnutí akcionářů a dlouhodobém výhledu.
Pak jim tatínek vyhlásí válku.
Hokejová hala pro desetitisíce, letiště s významem nejméně pro půl milionové město.. Pardubice si pořád hrajou na nějaké velkoměsto a přitom jsou takovej trošičku menší slabší brácha Hradce s hůře vyřešenou infrastrukturou, mírně slabší kupní sílou, ne tak bohatou historií a historickým významem a nemají ani 100k obyvatel. Ale i kdybychom vzali v potaz aglomeraci Hradubice (což někteří vlastenečtí Pardubičáci nesnáší), tak to mezinárodní letiště neuživí. Sorry jako.
Hokejová hala je privátní záměr (a bůhví jak vážně míněný), to bych s letištěm úplně nesrovnával.
Spádová oblast letiště fakt není malá, to by tam ten Ryanair asi jinak nelétal, ne? Vím, že platí minimální poplatky, stejně jako v Ostravě nebo v Brně, kde to subvencuje Výstaviště, ale Pardubice jsou s oběma zmíněnými letišti srovnatelné…