Ultimátum pro ztrátové pardubické letiště: Do tří let musí být na nule

Letiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště PardubiceLetiště Pardubice. Zdroj: Facebook.com - Pardubice airport - letiště Pardubice

Čeká nás řada projektů, které jsme připraveni aktivně podpořit, nikoliv krýt každoroční ztráty, uvedl Pardubický hejtman Martin Netolický.

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

1)buďte levnější v parkování než Praha!(né jako teď,že je zadarmo,ale třeba jasnejch 1000kč ale na neomezenou dobu!)každej Vám tu tisícovku rád dá! Si to spočítejte o kolik přicházíte né? Nikdo nechce parkovat jako teď sice zadarmo, ale na nehlídaným poli! 2)buďte levnější v cenách a službách v gastronomii ! Nevím, jestli si jí teď děláte sami? Ale jestli chcete tenhle boj vyhrát, tak budete muset! Musíte lidem úplně vyrazit dech tím,že přijedou na letiště a tam jim dáte najíst za ceny,který jim vrátí ten jejich řízek s chlebem zpátky do tašky!! Všichni si dají jídlo! Za dobrou cenu všichni! Co… Číst vice »

Milan

každá druhá krajská díra nemůže mít mezinárodní letiště….

Bad

Souhlas, proto ho HK nemá.

Bad

Zásadní důvod, proč je EBA každoročně ve ztrátě je ten, že doposud splácí úvěr za výstavbu terminálu, bez toho by již letos bylo v černých číslech. Letošní dostavba terminálu je již hrazená z prodeje pozemků, na kterých chce vedle haly postavit investor kongresový hotel s halou. Příští rok dojde k výraznému navýšení nových destinací, včetně pravidelných linek. Město by mělo k terminálu zavést pravidelnou linku MHD a ne jen občasné zajíždění. K hlavnìmu nádraží by to pak od termonálu bylo do 15 min.Jinak letiště využívají hojně cestujìcí z okolních krajů, včetně Prahy ,odkud je přes 10% cestujících.Přítomnost letiště je i… Číst vice »

Lojza

Zbytečný čekat tři roky. Zavřete to hned, ušetříte 9 miliard. Tohle letiště nikdy nevydělá ani korunu.

Mirďa

Nechte se vyšetřit.

Jaroslav Brabec

A kdo by jezdil lítat do Pardubic, když tu máme poblíž Brno či Ostravu a z Pardubic skoro žádné linky kromě charterů nelítají? Vždyť se z tama nedá skoro nikam dostat, tak proč bych z tama měl lítat, když není kam?

Bad

Nikdo tě nenutí abys z „tama“ lítal.

Marek

A kolik těch linek je z Brna a Ostravy? Skoro stejná bída.

Jan Čermák

Ono to sem asi nepatří , do ekonomiky letiště nevidím a jaký přínos je pro region a jak moc se tedy vyplatí ho dotovat z veřejných prostředků nevim. Co ale vím jiste : Pardubický kraj je nesmysl. Pokud nezměníme celou veřejnou správu, nebudeme bohatou prosperující zemi.

Apex

Pokud kraj nebo region není vysloveně hospodářské centrum nebo turistický magnet, kde udržíte návštěvníky po určitou dobu, ideálně 3+ noci, tak je přínos minimální. Ale to samo o sobě ještě linku/linky neudrží, k tomu je ještě potřeba určitý objem dostatečně bonitní lokální klientely, která chce cestovat. Jsou pochopitelně případy (malých) letišť, která zajišťují dopravní dostupnost a pak má smysl je dotovat, ale v našich podmínkách to není ten případ. Na druhou stranu, letiště , které dělá 200000 cestujích ročně a z toho 3/4 na charterech, nemůže být provozně ve ztrátě. Tam je prostě někde chyba.

Bad

Hlavní důvod je splácení úvěru za výstavbu terminálu.

Apex

To ale z výroční zprávy nevyplývá

J A R

Podle vaší logiky je stejný nesmysl Královéhradecký kraj.

david

Ano … stejne tak Budejovice a nebo delit Olomouc a Ostravu.

Honza J.

Však ano, měl by být Východočeský kraj.

N.N.

Dlužno dodat, že turistům je jedno, jestli jejich cíl leží administrativně v tom nebo onom kraji. Buď navštíví Karlsbad, nebo nenavštíví Karlsbad. Nemálo cizinců je překvapeno, že to není v Německu a hranice kraje na tom nic nezmění.

Bad

Když bude jeho centrum v Chrudimi,tak možná.Mechov se neosvědčil.

Honza J.

Tak o to teď nejde. Krajů je prostě moc, na tak malou zemičku, jako je naše.

J A R

Ale tentokrát se sídlem v Pardubicích a ne ve zlodějském Hradci.

Mirďa

Navrhuji zrušit Hradecký kraj a přičlenit k Pardubickému kraji.
Dyť tam nemaj ani letiště.

J.Š.Hájek

Letiště v Pardubicích více přibližuje létání lidem z východní části republiky. Přesto existuje v tomto regionu hodně lidí kteří nejedou ani do Prahy a jedou rovnou do Vídně. ( nižší cena letenky, parkování lepší než v Praze). Za mě osobně – z Pardubic o.k., mám to „za rohem“, parking zdarma a hlavně (!) perfektně jednoduché a rychlé odbavení (to fakt nesnáším). A co se stane když nebude černá nula ? NIC ! Vymění se vedení a pojede se dál. Protože početne představenstvo si musí být vědomo toho že když se shodne na nějakém kompromisu ředitele, tak to buď vyjde a… Číst vice »

Apex

Do určité míry máte pravdu, ale jak jsem psal v dřívějším komentáři, to letiště by mohlo mít výnosy o hodně milionů vyšší, i kdyby RYR neplatil nic… A v tom vidím problém. Nicméně, myslím si, že otázku slev (a tím dotací) pro RYR bude nutné začít řešit obecně (zejména na menších letištích), ten systém, který se za roky fungování vyvinul a stal se základem business modelu společností RYR a WZZ, je prostě neúnosný.

TOYE MOYE

Kdy už konečně v Pardubicích pochopí, že to letiště se MUSÍ jmenovat PRAHA-PARDUBICE aby bylo atraktivní jak pro turisty, tak hlavně pro aerolinky – nalákat tam aerolinky typu Wizz air, Rian air, Easy Jet a jiné a všechny aerolinky z oblastí EU a Balkánu na východ od Pardubic. J eto podle jednoduchého klíč Prahu znají VŠICHNI a Pardubice NIKDO – Tak už si to do prkený vohrady v těch Pardubicích konečně uvědomte!!!

David

Ten turista, kdyz se pak dostane na letiste v Pardubicich, protoze ma o 20-30 EUR levnejsi letenku pak bude delat co? Neexistujicim shuttlem se podivam na nadrazi a nebo do Prahy? Prohlidne si krasy Pardubic? Mate pocit, ze je ted v Pardubicich nejak moc turistu z ciziny?

J A R

Stačí zlepšit spoj letiště – nádraží a cestující je za hodinu v centru Prahy.
Než si na Ruzyni vyzvednete zavazadla a dojedete do centra, tak to trvá minimálně stejně dlouho. Ostatně údajně 15 % cestujících z Pardubic jsou Pražáci.

TOYE MOYE

Já jsem taky letěl na letiště Milan-Brgamo (to co jsme viděl v téhale byl fakt ŠOK) a je busem hodinu do Milána… V Pardubicích jede každých cca 5 minut vlak na Prahu

TOYE MOYE

To samé v bledě modrém letiště Praha – Karlovy Vary – jezdí tudy i linka PIDu 305 a rádi by tu určitě zastavovali i „žluté autobusy“ – viz citace: „Jedna z nejdelších autobusových linek Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 305 spojuje Prahu, Nové Strašecí, Lubenec, Bochov, Karlovy Vary a celou řadu nácestných obcí. Dopravce Transdev Střední Čechy sem vypravuje standardně dlouhé autobusy, na vybraných spojích i patnáctimetrové autobusy.“ konec citace. Navíc do KV se od Prahy rychle blíží dálnice D6, nově až na křižovatku se silnicí 1/27 spojující Plzeň a Most(ecko), odtud dál na KV už je to velmi často… Číst vice »

218

PID linkou z Prahy na letiště do Varů, to už chce hodně fištróna…

TOYE MOYE

No já o tom taky neměl ani tušení – jen jsem to zahlédl u Bochova cestou do Varů když jsem vezl mámu do Frantovek do lázní – to proto že nám zrušili bus-linku Slaný – Františkovy Lázně…

Mirďa

Ale houby. Přejmenování je nesmysl.

TOYE MOYE

A jak jinak bys to chtěl rozlítat? Ono v dnešní době BOHUŽEL ty Vary zas tak známý nejsou a Pradubice venku nezná NIKDO !

Rdx

Ríkam pořád, že smysl v ČR mají jen 3 letiště. PRG, OSR a BRQ.

K tomu přejmenování – tohle mi přijde úsměvné, jako tím, že se přidá slovo Praha do jména, tak se najednou objeví X tisíc pax? Nebo jako proč? Ti, co chtějí letět do Prahy, tak letí do Prahy podle mého. Jinak už by tady dávno existoval proud cestujících…

Frantisek

Asi tak, navíc, co by ten turista měl dělat v Pardubicích? V okolí jsou mnohem zajímavější města s letištěm … Dráždany, Wroclaw, Katowice/Krakow

Milan

Přejmenování by určitě pomohlo. Je to v Evropě běžné a účinné. Vzdálenost 100km od věhlasnějšího města nemusí být problém. Uvedu příklady: Frankfurt- Hahn, Brusel-Charleroi, letiště u Londýna, Madridu…….. Lidi chtějí pocitově vědět kam přibližně letí a ta známější místa jsou jim bližší, protože se necítí tak ztraceni. Pardubice sice nemají mnoho turistických perel, ale město je docela hezké. Letiště, pokud vytvoří dostatečný počet odletových destinací a město zajistí též i přijatelné ubytování v blízkosti. Pak to bude turisticky zajímavé třeba i pro dvoudenní přestup. Při větším počtu destinací by pak třeba mohlo slušně vydělávat i to parkoviště. Je přece tak… Číst vice »

Mirďa

Nesmysl.

Karl vB.

„… řekl náměstek Valtr,“ řekl náměstek Pardubického kraje pro dopravu Ladislav Valt.“
🙁

Apex

Otázka je, jakou má vlastně letiště poplatkovou politiku, v tom bude zakopaný pes a pokud tohle nevyřeší, tak to těžko může být lepší. Jestliže v roce 2024 (dle VZ) uvádějí, že na poplatcích za cestující vybrali 26 181 000 Kč, tak to vychází na cca 261 Kč na cestujícího. Nicméně, publikovanou odletovou taxu mají 500 Kč. Na charterech a GA dělají celkem 71 138 cestujících a pravidelné lety RYR, což je dalších 28 964 cestujících. Pokud bych bral do úvahy, že RYR neplatí ani korunu, tak by při uplatnění publikované výše taxy, což by měl u charterů + GA být… Číst vice »

ppe

pokud nevis tak EBA platí armádě poplatky z provozu letadel a to si musíš odečíst od všech vybraných od poplatků od letadel za přiblížení, přiblížení, stání atd

https://www.airport-pardubice.cz/pardubicke-letiste-prodlouzilo-smlouvu-s-ministerstvem-obrany-cr-na-dalsich-7-let/

Apex

Mluvím jen o výnosech z aktivit EBA, přistávací a navigační poplatky jsem nepočítal. Stejně tak parkovací poplatky, které se stejně na průletu nevybírají a navíc je to marginální částka.

Apex

Třeba by akcionáři mohli začít přemýšlet o nad nějakými úsporami, nejlépe u sebe, a snížit počet členů orgánů společnosti a dozorčí rady. Jistě to nejsou zásadní úspory, ale příklad by to nepochybně byl. 14 členů v těchto orgánech, což je stejný počet jako v Praze, je prostě moc.

Emil Pavlík

Postavte v Pardubicích u letíště parkovací dům a zavedťe shuttle busy mezi letištěm a nádražím.
Co brání otevření Cargoterminálu v Padubicích?
Proč při mlze v Ruzyni nefungují Padubice jako záložní odklonové letiště?

mil

Parkovaci dům – jj přesně tak, ješte nějakou miliardičku zaseknout do futra (postavením parkovacího domu) Cargo – asi funguje, ale málo, no asi částečně chybějící vybavením a tím, že Praha má také cargo.. a obecne lepší zázemi. Pak uz je to jen otazka ceny (za tunu letadla, za dlouhodobější stání letadla na letisti atd.) Divert z PRG do PED? noo když je Praglu mlha, bude možná i Perníkově u řeky také… a na rozdíl od Praglu má LKPD jen „CAT 1“ pro přístrojivé přiblížení – Dalším problémem je omezená kapacita stojánek pro velká letadla (ano i 737 je z pohledu… Číst vice »

Mima

Cargo loni 8letů. Nejvíc měli za covidu. A předpokládám že pro cargo bude zase problém s velikostí letiště.

Joe

Z hlediska velikosti může použít pojížděčku jakou chce, vejde se všude. Z hlediska povolení armády pro civilní provoz pouze spojky D a C, které jsou navíc rozšířené i na oficiální použití pro kategorii heavy.

Joe

Jedno slovo – ARMÁDA.

Apex

A ještě dodám tři, chybějící cargo infrastruktura.

David

Škoda, ze nemůžou dálkový vlaky zastavovat nejak na Pražským i Ostravským letišti a musejí tak mit vlastní letiště

Igor

K čemu to bude letadlu s nákladem do Uzbekistánu? https://www.flightradar24.com/data/flights/c67678

Robert

Držím palce pardubickému letišti, aby se udrželo. Myslím, že by stačilo pár změn a byla by to jistota.
Změnit název u IATA na Praha-Pardubice, podobně jako Barcelona- Girona , Milano- Bergamo nebo Paris- Beauvais , zpoplatnit parkování a i zamyslet se nad smysluplností jízdního řádu z letiště, který vůbec nereflektuje zpoždění letadel. Řidič autobusu si prostě sedne v letištní hale a čeká na odjezd dle jízdního řádu a nikoho nezajímá, že má let třeba hodinu zpoždění, spoj odjede z letiště úplně prázdný a době příletu tam pak žádný autobusový spoj nečeká.

Jirka

Praha – Pardubice možná může znít dobře uchu zahraničního turisty, který míří do Prahy, ale už to bude méně lahodit uchu Pardubickému kraji a kanceláře hejtmana, která platí provoz letiště, které má sloužit primárně občanům Pardubického kraje. Z cestujících, kteří míří do Prahy, bude mít kraj minimum příjmů do kasy.

Kubrt

..má sloužit primárně… méně lahodit uchu Pardubického kraje…

Ty jo, když mám byznys trvale v červených číslech – je na místě řešit tyhle aspekty? Nebo je to u veřejně dotovaného podnikání OK?

Mě se ty marketingové názvy typu Paris-Beauvais taky moc nelíbí, ale pokud to přinese zákazníky?
Upřímně říkám, že nevím, jestli by to do Pardubic přivedlo víc letů, ale určitě nemá smysl to řešit ve světle „má sloužit primárně“.

Jirka

Business je jedna věc, regionální politika je věc druhá… Proč by měli z krajského rozpočtu dotovat letiště, které primárně neslouží kraji! To se mohou raději zainvestovat nové silnice, což je v případě Pardubic dost žhavé téma 🙂

Kubrt

Kdyby se z Pardubic stalo něco jako Bergamo (ok, Praha není Milán), tak by se letiště z krajského rozpočtu dotovat nemuselo.

Mig

Mě třeba slouží. Zas nevyužíván MHD tak co zrušit to? Nebo stadiony?

Dominic

Barcelona Girona se ale oficiálně jmenuje Girona–Costa Brava Airport (Aeroport de Girona-Costa Brava), Barcelonu se přidal Ryanair ve svém rezervačním systému, to stejné může udělat s Pardubicemi a přidat Prahu (Milán Bergamo se oficiálně jmenuje Il Caravaggio International Airport, ale Milán je promován na webu a logu letiště)

Ilona VOLMANOVÁ

Přivítala bych ke každému příletu a odletu MHD až na letiště a ne 1km od něho.

Viktorín

MHD, která bude čekat na přílet, se dá snadno zařídit. Jenže to pak letiště musí zaplatit za rezervaci busu a řidiče po celou dobu, po kterou se podle letiště má čekat. Pokud se aktuálně platí pouze za dvě kola na lince 90 odjetá podle JŘ, tak se tím DP řídí.

atom

Přejmenovat na Letište Praha – Pardubice, Letiště Praha – východ a pomohlo by to.

Dominic

Ať si to Ryanair prodává sám jako Praha Pardubice. U Ryanairu je třeba Barcelona Girona, ale Barcelonu nikde v názvu na letišti nenajdete.

Jméno*

Obdobně Brusel-Charleroi

Collins

O přejmenování PED na Praha-východ nebo tak nějak se snažila bývlá ředitelka letiště a narazila na právníky, že by to bylo klamání spotřebitele. Ano, vím, že jinde to jde (Girona,/Barcelona, Bauvais/Paříž atd), ale zřejmě jiný kraj-jiný mrav.

218

vlaková stanice Počátky-Žirovnice je taky klamání spotřebitele? 😀

Luk

Zpoplatnit parkování. Tudy zbytečně utíkají peníze.

MartinD

Nemám problém s placeným parkováním v rozumné ceně, ale taky se musí něco nabídnout. Ne jen zaplněné parkoviště na blátě.

Luk

Hlavní parkoviště u pardubického letiště má částečně poměrně slušný asfaltový povrch (přestože není jako nový), částečně betonové panely. Zbytek je punk (tráva, štěrk, bláto), s tím souhlasím. Určitě by to chtělo dát do lepší formy – a pak hned zpoplatnit. Tím se vyřeší i zaplněnost, nebude sloužit jako odkladiště nadbytečných aut.

Marek

Dovolím si nesouhlasit. Z Pardubic letí spoustu lidí, protože ušetří na parkování. JE to ale vykoupeno horšími odletovými časy oproti třeba Praze. Pokud budu platit parkování, tak už pro mě Pardubice nebudou tolik aktuální a věřím, že část cestujících zase přejde do Prahy (samozřejmě v případě, že to mám do obou měst cca stejně daleko).

Hasler

Za mě tedy jako obyvatele východní části prahy tohle vůbec nesedí.

Z Pardubic nejsou časy ve srovnání s Prahou vůbec špatný. Když bych měl jistotu hlídaného parkingu za cca 400 na týden. Tak se mi furt vyplatí (i kdybych letěl na dva týdny) letět z PED než si z PRG brát Uber domů na východní okraj.

MartinD

Kde horší odletové časy? Na Ruzyni jsou odletové časy koupáků ještě horší, parkoviště dražší, doprava složitější…

Radek bbery

Nechápu vedení letiště. Co vlastně dělá??? Tedy nedělá. Nizkonakladovky se stěhují z velkých měst a tady je jen Ryanair. Proč to v Ostravě jde a tady ne? Toď otázka.

Jirka

V Ostravě je taky jen Ryanair + dotovaný LOT do Varšavy. Nicméně na Vaši otázku proč to v Ostravě jde: 1. z Ostravy léta cargo, 2. hned vedle terminálu jsou Jobs Air Technics (velké letecké opravny). Když se měl v Pardubicích stavět hangár na opravy bizjetů, letiště/kraj investici neschválili, protože by to omezilo kapacitu parkoviště pro koupáky.

Pedro

Opravdu to z OSR jde? Co prosím tam jde? Letiště se odnepaměti koupe v červených číslech. Stůjte prosím nohama na zemi. Děkuji.

Renda

Letěli jsme letos v září z Pardubic a už víme, že je to mnohem pohodlnější a lepší než z Prahy.Žádný frmol, pouze klídek a pohoda, ač malinko obchůdků, ale to nevadí…takže pokud to vyjde za rok letíme zase z Pardbubic..A ještě ro máme o kousek blíže

Bjorn

„Za město říkám jasně: letiště má sloužit Pardubákům, turistům i všem cestujícím a podporovat ekonomiku města.“ doplnil primátor Jan Nadrchal.

To si pan primátor vážně myslí, že když někdo letí do Pardubic, tak je to proto, že chce navštívit Pardubice? Nebo jak myslí tu podporu ekonomiky města?

Hasler

Nemusí, ale stačí se po cestě z letiště například zastavit nakoupit nebo na jídlo, a hned to jsou peníze, které by ten člověk něchal někde jinde.

Petr

Hele realita je dle mě taková, že jestli se zastaví tak 10% lidí? Nevím jak vy já osobně pokud se odněkud vrátím skáču do auta a mažu co nejkratší cestou domů

Hasler

Já něříkám, že každej. Sám když takhle někde přiletím, tak objednávám rohlík a hurá domů. Ale jíst člověk musí a sem tam to nesedne v letadle, nebo před odletem a dobrá restaurace po cestě bodne i když spěchám 😉

Emil Pavlík

Když bude alespoň 10 odletů a příletů denně , proč by se nevyplatila restaurace přímo v odletové hale? A více obchodů i s regionálním zbožím. Po hladové cestě s nízkonákladovkou hledám rychle jídlo.

Jirka

Tak v tom případě vůbec nechápu, proč zarazili výstavbu opravárenského hangáru pro bizjety. Nic nepodpoří ekonomiku středněvelkého města tak jako x desítek dobře placených technických/specializovaných míst, které by tohle přineslo.

Bjorn

Ano, přesně tohle mi napadlo. Protože patrně nechtějí podporovat ekonomiku města vytvářením pracovních míst v dobře placeném odvětví letectví. Takže si asi opravdu myslí, že tím, že mají vlastní mezinárodní letiště, tak turisté jezdí poznávat krásy Pardubic a utrácet tam svoje peníze.

Emil Pavlík

Tady je vidět kus diletantstství. Celoročně provozované letiště je významným zaměstnavatelem v regionu a tím i daňovým přínoscerm. A teď budu kacíř a píchnu do vosího hnízda. Proč neposkytovat služby i Hradeckému kraji, když Hradec Králové mezinárodní letiště nemá?

Kubrt

Hradecký kraj poptává nějaké letecké služby?
Obyvatelům hradeckého kraje samozřejmě nic ve využití služeb pardubického letiště nebrání. Nechápu, v čem má být to kacířství.

Apex

To má trošku problém v tom, kde ty lidi seženete. Už dnes je poptávka po odborných profesích na pozici letecký mechanik velká jak v Praze, tak Ostravě…

Bjorn

A to je důvod, pro který tam soukromé firmě nedovolili vybudovat opravárenskou dílnu? 😀

***** Petr

Mohou vedle v HK. 30km. Tam je místa dost a opravárenství prcků jen kvete a dráha v poho.

Apex

Nevím, jaký k tomu měli důvod, pokud vím, tak to nikdy nebylo zdůvodněné a bylo by nepochybně zajímavé k tomu znát podrobnosti. Ale jakkoliv je Aeropartner firma, která v letectví funguje dlouho, tak investice do projektu s hangárem na 3 A320 a 120 techniku/mechaniků mi přišela trošku… nadrozměrná, zejména když má firma zkušenosti jen s bizjety.

Bjorn

Tak pokud znáš tak podrobně záměr opraven, i samotnou firmu, určitě znáš i důvody, pro které ke spolupráci nakonec nedošlo. Někomu se nechtělo rušit bezplatné blátěné parkoviště, protože je to „služba pro cestující“.

Apex

MRO úplně nesleduji a proto o záměru vím to, co bylo publikované. A důvody pro zrušení spolupráce jsem nikde nenašel, ale že by za tím bylo jen možné zrušení parkoviště mi přijde jako zvláštní zdůvodnění, jakkoliv to bylo (mimo jiné) i tímto zdůvodňováno. Nicméně si stále myslím, že najít plánovaný počet potřebných licencovaných odporníků do Pardubic by bylo velmi komplikované.

Jirka

Nenazýval bych to „ultimátem“, ale spíše se logickým požadavkem majitelů. A nemyslím, že by byl vyloženě nereálný. Podívejme se na příští sezónu. Der Touristik roste o 30 %, přichází Blue style s HelloJet a Čedok taky roste. Letiště předpokládá růst, díky těmto linkám, 40 – 45 %, což znamená, že se dostane až k 280-290 tisíc cestujících. Před lety se tvrdilo, že na tu „černou 0“ by mělo stačit 230 – 250 tisíc, teď je doba jinde, ceny vstupů jsou vyšší, ale při dobré skladbě cestujících (hlavně chartery, ne pravidelné linky), to může vyjít. Při nesplnění požadavků by to asi… Číst vice »

Hasler

Jenže to by nemohla být dráha uzavřená v sezóně na tři měsíce. Myslím, že letos to přes 200k nebude.

Marek

Dráha byla zavřená únor – květen a to létalo pouze 2x týdně Alicante. Takže reálný dopad je tak 5000 lidí.

Dominic

Letní letový řád začíná na konci března – kdyby nebyla zavřená dráha tak létá i Girona a nová Mallorka asi začne taky dřív

Kubrt

A když se to nepovede, tak udělají akcionáři co? Bez výhrůžky to není ultimátum 🙂

FrantaM

No nic, co by dělali. Vymění ředitele a dosypou zas.
Já jestli to dobře chápu, tak loni byli -24 milionů a jen kvůli tomu, že prodali budovu, tak skončili -6 milionů. Tohle jak chtějí letos dostat na -6 bez prodejů, to jsem tedy zvědav, leda že by je zatěžovaly nějaké zásadní půjčky, které budou mít splacené.

Kubrt

Můžou poslat EBA a.s. do insolvence.

FrantaM

Mohou, ale já si myslím, že se to nestane. Malá letiště rostou všude po Evropě s tím, jak se létání stává dostupnější.
Spíš budou mít problém, že porostou a budou nuceni investovat, což je bude držet ve ztrátě. tam to bude spíš o nějakém strategickém rozhodnutí akcionářů a dlouhodobém výhledu.

Kubrt

Já si to taky nemyslím, ale pak nedává význam slovo ultimátum 🙂

Ondra

Pak jim tatínek vyhlásí válku.

Nehty o tabuli

Hokejová hala pro desetitisíce, letiště s významem nejméně pro půl milionové město.. Pardubice si pořád hrajou na nějaké velkoměsto a přitom jsou takovej trošičku menší slabší brácha Hradce s hůře vyřešenou infrastrukturou, mírně slabší kupní sílou, ne tak bohatou historií a historickým významem a nemají ani 100k obyvatel. Ale i kdybychom vzali v potaz aglomeraci Hradubice (což někteří vlastenečtí Pardubičáci nesnáší), tak to mezinárodní letiště neuživí. Sorry jako.

Kubrt

Hokejová hala je privátní záměr (a bůhví jak vážně míněný), to bych s letištěm úplně nesrovnával.

Jirka

Spádová oblast letiště fakt není malá, to by tam ten Ryanair asi jinak nelétal, ne? Vím, že platí minimální poplatky, stejně jako v Ostravě nebo v Brně, kde to subvencuje Výstaviště, ale Pardubice jsou s oběma zmíněnými letišti srovnatelné…

Paolo1

Což je samozřejmě blbost. Kdyby byla spádová oblast stejná s Ostravou a Brnem, tak dnes z Pardubic létá min. 500 tis. PAX. Anebo jsou cestovky úplně blbé a ten „potenciál“ v Pardubicích nevidí. Ale vsázím na první variantu.

Emil Pavlík

Ruzyně kapacitně na hraně a praská ve švech. Paralelní dráha jen tak nebude a podzimní mlhy jsou zde legendární. Pardubice jsou na železničním koridoru, do Prahy asi hodinu. Co brání dovybavení na odklonové letiště , když Praha nepříjímá? Když nepřijímá Bruselský Zaventeem, přistanete v Charleroi. Když nepříjímá Praha, skončíte nejblíže v Draždanech. Na dráze v Pardubicích přistávaly i Ruslany, v tom asi problém nebude. A pokud nebude Praha-Pardubice, může být brzy Praha – Odolena Voda, nebo Praha – Milovice.
Takže: Hej, páni konšelé, probuďte se! Každá investice je lepší než plánovaná ztráta.

M M

Menší slabší brácha s horší infrastrukturou? Vždyť jsou ty dvě města stejně velká a zrovna infrastrukturu mají Pardubice lepší, Hradec nemá koridor.

Bad

Pobavilo, Hradec zaostává za Pardubicema ve výstavbě nových bytů, nemá průmysl, ucpaný je ve špičce stejně jako Pce.Pce železniční koridor, letiště, tradice VP a ZP, návštěvnost zámku 150 tis. za rok, automatické mlýny 200 tis. za rok, v HK největši návštěvu bílá věž, cca 40 tis. za rok.V Pa se připravuje hala, 2 hotely se staví, třetí bude u haly, ve městě jsou 2 koupaliště.hk má asi o tisíc víc obyvatel díky připojeným vesnicìm, s nepřihlášenými mají Pce víc jak HK o10 tis.

Mirďa

A jéje – ubohej mechovan se ozval. Závidí, že oni mají leda tak ovno.
Zatímco Pardubicím obyvatelé přibývají, tak z Hradce utíkají.
Kdo by tam taky chtěl bydlet.