Ulice ke Karlovu mostu a na Kampu uzavřou sloupky. Jezdí si tam každý, kdo chce, vadí Praze 1

Ulici U Lužického semináře nově uzavřou pro auta sloupky. Zdroj: Mapy.czUlici U Lužického semináře nově uzavřou pro auta sloupky. Zdroj: Mapy.cz

S instalací sloupků se začne na jaře 2025. Řeší se registrace výjimek.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš R.

Vlastně nechápu, jak se tím mohou dotyčné orgány zabývat. Jsou zde dopravní značky a myslím, že kdo nemusí do oblasti nejde. A pokud někdo žije v Praze, asi by tak nějak měl počítat, že tam budou auta a lidi. Město jako Praha je tak trochu veřejný prostor a díky tomu jsou hodnoty nemovitostí a kvalita služeb, takové, jaké jsou. Bohužel místo jde zakonzervovat, ale život v něm nikoli. V dnešní době nákupu on-line ( i potravin) je dostupnost pro každého nutností. Jak by se rezidentům líbilo kdyby měli ke každému nákupu přirážku třeba 100,- za oblast ? Souhlasili by rezidenti… Číst vice »

Jan Bubik

Dopadne to jako vždycky. Část provozoven odejde a část zdraží. Jako kdekoliv, kde je problém se zásobováním

Augusto Pinochet

…a kam by odcházely?

Rudolf

Zrovna tady kde to není průjezdné tak nikdo nejede bezdůvodně, buď rezident nebo zásobování možná auto s exkurzí cizinců a je to. Spíš bych to vyděl na ubytování nějakého myslitele z radnice tak se mu nelíbí že při návratu z občerstvovacího zařízení by mohl spadnout pod auto.

Martin

V podstatě můžeme dát sloupky do každé ulice a budou tam smět jen bydlící a následně si auto může každý naložit do octa, protože s ním bude smět jezdit jen po své vlastní ulici. K tomu všechna tahle opatření směřují. Praha 1: předtím Dlouhá, teď Kampa, potom bude který další kousek? Samozřejmě je to klasické NIMBY, k nám nejezděte a my můžeme všude. Dejme tomu odůvodněné v některých problematických ulicích, Kampa dejme tomu, ale rozmáhá se to, rozmáhá.

Glutexo

Už aby to bylo.

Y.K.

Takový detail. Na Kampu je zákaz vjezdu motorových vozidel už leta letoucí, problém je, že tu značku řidiči ignorují. A opravdu to není ulice jako každá druhá, drtivá většina lidí, co tam cokoliv pohledává, přeci jen je to srdce Malé strany, tam dokáže dojít pěšky.

Jiří Melich

Tak ještě, že jsem ten rezident…

Jiří Bílý

Pořád se řeší kvadratura kruhu. Jediná možná IAD, je žádná IAD.

Jiří Melich

Jasně, a všichni budeme chodit pěšky…

Augusto Pinochet

…nemáš nohy?…a jo, ty jseš Motorista…

hroch.obojzivelny

A opět se vracíme k odvěkému sporu mezi pravicovým („když se ti to nelíbí, tak to nedělej“) a levicovým („když se ti to nelíbí, ať se to zakáže všem“) pohledem na svět.

VRTjecesta

Ano, lyže jsou pravicové, snowboard je levicový… ach jo.

Kaja

Jsem tedy pro aby si každá ulice zakázala v Praze vjezd „cizákům“ proč by měla mít Kampa nějaká privilegia.????

Jaaa

A to bude překvapení, až se zjistí, že těch aut tam vlastně vůbec neubylo.

Klára

Vjezd bude povolen pouze rezidentům a místním provozovatelům(pokud budou mít zaplaceno,plno provozovatelů za parkování neplatí). Pokud se toto dodrží, tak tu nebude parkovat kde kdo, nebudou to tu projíždět řidiči, kteří nechápou ceduli s nápisem “ Neprůjezdná oblast “ ,nezaparkují tu už ani turisté a mimopražští, protože se tu chtějí jen projít,atd. Takže pokud se tyto sliby dodrží, tak aut tu bude méně a konečně bude kde zaparkovat.

Jan Bubik

A zasobovani provozoven se děje dvoukoláky nebo cargo koly?

none

Proč si tam Policie nepostaví stánek a nevybírá pokuty?

Kubrt

To je právě otázka, kolik těch „nelegálních“ aut tam ve skutečnosti je.

roman.lelek

Protože na to nemá lidi…

Michal Bartoníček

Takoví řidiči jsou prostě jako rozmazlení usmrkanci. Budou tam jezdit a nic je nezastaví. Pokud někdo není schopen respektovat značky, bude se muset smířit s tvrdším opatřením. A můžou si pak gratulovat sami sobě a všude fňukat, že se IAD omezuje.

Dachs

Když je někde značka zakazující vjezd vozidel s výjimkou dopravní obsluhy (dodatková tabulka), tak si s tím nikdo hlavu lámat nebude. Dopravní obsluha je natolik vágní pojem, pod který se schová kdeco a šikovnější prohřeškář to okecá. Čímž chci říct, že je to námět na změnu a jiné definování.
Asi ty fyzické zábrany jako společnost potřebujeme pro pochopení, že ke Kampě se nejezdí jen tak si zaparkovat. Jen nezapomenout na sanitky a další vozy IZS, aby projely (rychle), když bude potřeba. No a co taxíky? Je tam několik hotelů.

V. K.

Že je dopravní obsluha vágní pojem je mýlka řidičů, kteří si myslí, že pravidla silničního provozu začínají a končí tím, co je fyzicky napsáno na značce a můžou okolo toho různě špekulovat. Tak to ale není. On ten pojem má v prováděcí vyhlášce k zákonu o pozemních komunikacích svoje vysvětlení:

“Je-li na dodatkové tabulce použit text s výrazem „dopravní obsluha“, rozumí se tím vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.”

Jiří

Pokud chápu citaci vyhlášky správně ,tak je postavená na hlavu, neboť by tam mohli jet jen „bydlící“ , to nedává smysl, to by všichni provádějící jakékoliv práce za značkou musely mít i pobyt v oblasti za značkou ,ne??

Hawky

Vy tu citaci ale nechápete správně, protože máte asi problém s pochopením psaného textu. Tam totiž vůbec nic takového řečeno není…

Filip Jirsák

Ne, chápete to špatně. Ta citace má zhruba padesát slov, vy jste si z nich vybral asi tak 5 a zbytek ignorujete.

Frantík

Pokud to není slepá ulice, pak je taky otázka, co znamená „za značkou“. Určitě ne do první křižovatky, a jak rozhodnete, že třeba do vedlejší obce musí řidiči přes obchvat a ne kolem dané značky?

Karel

Ještě jednou: „taxislužby a „vozidla…. A je důležité

V. K.

S velkou slávou radnice Prahy 1 v roce 2024 dorazila myšlením do roku 1995 v západoevropských městech. Teď ještě, aby se toho obřího sloku nezalekli a za pár let dorazili aspoň do roku 2000 a ne zase zpátky do roku 1970, kde spí zbytek Prahy.

Petr

To bychom ve Vršovicích taky chtěli. Nevidím důvod proč k nim by nikdo neměl co jezdit ale k nám ano

Ondra

Zkuste to přednést na vašem zastupitelstvu. Třeba vám to schválí (velice pochybuji)

Jan Tichavský

Záleží jaké má zastupitele, zda motoristy či motoristy light (ODS) nebo nějaké modernější, kteří zastupují širší skupinu voličů.

Kubrt

Kdo má jak širokou skupinu voličů, se nejlépe ukáže – u voleb. A tam zatím ty „motoristicky-konzervativní“ strany docela bodují…

Augusto Pinochet

…jako že dement motorista, z Prdele u Zadku, bude rozhodovat o tom, že v ulici, kde žiju, si může jezdit ve svý jedničkový oktávce jak chce?

Zbynek

To neni jen o samosprave. Sloupky a znacky musi schvalit statni sprava a vyjadruje se k nemu PCR. A PCR se hodne snazi, aby se autum neublizovalo.

hroch.obojzivelny

Samospráva sice nemůže sama o své vůli provést úpravu a umístit značky, je to však ona, kdo definuje výjimky (tzv. whitelist). Takže výsledek ovlivňuje velmi významně a záleží čistě na ní, zda vznikne zóna bez aut, zóna pro rezidenty, nebo zóna pro místní papaláše a jejich rodinné příslušníky.

Frantík

PČR není ale závazná, viz komentář Zdopravy k přechodu v Přerově.

Zbynek

Neni, ale zkuste si na silnicnim spravnim urade neco vymoci proti stanovusku PCR. Drzi se ho jak h***o kosile.

L.

Souhlas. Okolní městské části by se měly dohodnout a nainstalovat na vjezdy na Malou Stranu taky sloupky. A klidně pevné. Ať si jezdí autem jen po Kampě, když tam nechtějí nikoho jiného pusit.

Hawky

🤦

Gwann

Ukazkovy autickar. Pokud nedokazete pochopit ani to, ze Kampa fakt neni autodrom pro kazdeho – a ta znacka tam je, jen se na ni kasle, tak bude sloupek, bude treba pritvrdit a zacit vase milovane plechovky vymitat dukladneji

Lukáš Novák

Tak hlavně nevzbudit primátora.

Lukas

To je logika, nekolik resrauraci, nekolik hotelu…uz se tesim, az vylozim lidi na Klarove a dotahnete si ty kufry az na hotel hezky v “teplejch”.

Průvodce původní Aleš

Poradím Vám: Až pojedete na dovolenou, nejezděte do (skutečných, ne pražských) Benátek nebo třeba do Dubrovníku, pokud chcete bydlet v historickém jádru. Mohly by Vám upadnout ručičky.

lvy

To s těmi Benátkami se vám vůbec nepovedlo, tam jezdí taxíky všude.

Jakub P

Akorát, že vůbec. Ne každej hotel tam má vstup rovnou od kanálu, kam může taxík zajet a přistát.

Michy

Navíc nad jejich počtem visí už dlouho hrozba ořezání (= nadměrný provoz motorových lodí a speeding poškozují základy Benátek)

Anonym03

Ano, přesně tam je vyložíte a řeknete jim, že si to dojdou pěšky. Stejně tak jim řeknete sorry, český zákon praví, že nesmím ani ZASTAVIT na tramvajovém pásu, těch 50 metrů si to dojdete. Už jsem na ty Bolty opravdu alergický.

Jaaa

Jo, Bolt je v tomhle snad nejhorší odpad.

Michy

Když chci dobrou dostupnost autem až před vchod, nebudu si vybírat hotel v centru.
A pokud si vyberu ubytování v oblasti s omezeným vjezdem, musím počítat s tím, že se projdu.

Clovek

To je dobra zprava. Kez by na to navazovala i uprava mista ala pesi zona. A to same pak dat treba i do Rytirske, kde je taky zakaz vjezdu, ale kazdy to ignoruje

Webster

Zákaz v Rytířské už je zbytečný, když se dal stejný zákaz na začátek Perlové. Značka v Rytířské by se dala klidně zrušit, dělá tam jenom smog.

Kubrt

V životě jsem tam autem nebyl a nevím, proč bych tam autem jezdil, ale: o kolik % tam poklesne počet aut? Spíš než o regulaci provozu jde o snazší parkování pro místní a obsluhu. Což je jistě legitmní cíl, ale že by tam z ulic vzniklo bezautové korzo, se čekat nedá.

Zbyněk

Parkování na veřejném prostranství na Kampě není legitimní cíl.
Jsou místa a situace, kdy se o tom lze vést polemiky.

vlachjan

Zcela s vámi souhlasím, nicméně, s vyjímkou náměstíčka „Na Kampě“ a plácku u Pinkasova paláce tam jsou parkovací zóny namalovány zcela všude…

Kubrt

O mě vůbec nejde, ale zkuste to vysvětlit tamním obyvatelům a provozovatelům. Pak paište, co vám na to řekli 🙂

Kebab

Pochopitelně. Problém nejsou auta, ale cizí auta.

Jaaa

Ono se to dá zobecnit: Problém nejsou lidi, ale cizí lidi. 😉

Klára

Pokud se dodrží to co nyní slibují, tak počet opravdu klesne. Plno lidí tu zaparkuje a jdou se projít (parkování nezaplatí), majitelé restaurací,apod. tady parkují a také nemají zaplacené parkování z jedné provozovny tu parkuje i pět aut, do toho tu projíždějí řidiči, kterým nestačí značka s nápisem “ Neprůjezdná oblast “ a stejně to zkusí, pak najíždějí do ulic ze kterých nezvládají vycouvat, takže nabourají do baráku,aut,atd. Jestli přijde bezautové korzo, těžko říct, mluvili o tom Piráti, každopádně letos byla zrušena část parkovacích míst, pod třetím pilířem Karlova mostu.

Zbyněk

Objevujeme Ameriku, přesto na Prahu pokrok.

Ondra

Tak snad ty sloupky nedopadnou jako předchozí zajížděcí sloupky na Praze 1

Lukáš Kníže

Konečně!!! 🥳