Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem, nahradí „začarovaný“ přejezd
Přejezd ve Studénce. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Od tragického střetnutí pendolina s kamionem uplynulo téměř deset let, přestupků na přejezdu je ročně přes 200.
„Tragický incident navíc nemusel být jediný.“
Vždyť také nebyl jediný!!! 3.8.1990 došlo na přejezdu ke srážce stavebního stroje s rychlíkem do Prahy. 35 let!!
Doctorissimus Myslivec buď na káčku, nebo dokonce zde, tvrdil, že to není technicky možný kvůli výškovým poměrům
Zde rozhodně ne, tento blboun nejapný sem nemá přístup:)
Začarovaný jsou nejvíc ty lidi na přejezdech, obecně! Tam by nejvíc pomohla vysouvací betonová zeď
Ono by stačilo co nejdříve sklopit závory, pak nejsou téměř žádné nehody s auty.
Vaše už hodně obehraná mantra.
Možná to je mantra, ale svůj smysl toto opatření má.
Beru to jako vtip, výstraha tam musí přeci být vždy. Co by se asi stalo, kdybyste pustil dolů závory bez varování a někdo by tam vjel, zůstane viset a pochopitelně tu protizávoru neprorazí. Kolikrát jsme tohle už viděli.
A pak ze to nejde. Staci se rozhodnout a hned se stavi 🙂
Takze kdyz na podjezd staci 10 let, jak za jak dlouho tu bude VRT?
Konstantu „jiz brzy vlakem na letiste“ bych radeji nepouzival..
VRT tak za 100 😀
Ale pořád se najde dost těch naivních, kteří budou věřit v realizaci v 30.letech 😀
No ve 30 .těch letech vrtvmožná bude ,ale v 22 století 😶
Teď ještě záleží na použitém kalendáři… :D:)
Mě by docela zajímalo, jestli ti co šíří ty termíny pro VRT a jiné stavby, jestli tomu opravdu sami věří nebo jestli vědí, že je to naprostá lež a hloupost.
Musím říct, že mám celkem smíšené pocity. Na jedné straně jsem rád, že ten přejezd zmizí, na druhé straně je mi jasné, že Mariusz se svojí cieżarówkou rozstřelí pendo klidně v Jistebníku nebo v Polance…
Ano, je možné, že se aktivuje další přejezd a stane se třeba i ještě nebezpečnějším než v té Studénce. Poláci za to nemůžou, nebezpečné příšery – přejezdy spí jako číhající monstra mezi námi. A průjezd Poláka ho může probudit či rozzuřit.
Ne lidi tohodle typu se vecpou i do podjezdu
V článku je chyba. Od střetnutí pendolina s kamionem ve Studénce uběhlo necelých (nikoli více než) 10 let – nehoda se stala 22.července 2015.
I tak je ostuda, že přes velkohubé sliby se staví až teď.
Za to nemůže přejezd,ale dementi co nerespektují pravidla sbyral bych jim řidičaky nadosmrti,a pokutu která by je zlikvidovala,další dementi by si to rozmysleli
A ještě dostanu mínusy za pravdu🤣
Ty máš za vyjmenovaná slova po B.
Na koridorovou trať takovýto přejezd nepatří. A už tam neměl ne 10, ale 20 let být. A chraň bůh, abych někoho omlouval za nedovolené vjetí na zabezpečený přejezd, ale to ten problém nevyřeší. Blbec s ještě platným řidičákem bude existovat vždycky.
Přesně tak!
Ano, jel do výstrahy, ale ve Studénce je úplně zpackaný systém předzvánění a ovládání závor. Kdyby zde bylo časováno jako stejný přejezd třeba v SRN, Polák by tam vůbec nevjel, protože bylo dávno zavřeno. Navíc v normálních státech je kontrola volnosti přejezdu před jízdou vlaku, u nás jede vlak i 7 vteřin po sklopení (tzv. bezpečnostní doby jsou superkrátké, prakticky nejkratší v Evropě).
A jak píšu víc, on by tam ten přejezd vůbec neměl být a to již dlouhý léta. Jinak samozřejmě souhlas.
Jste takhle prisny i na ty, co prehlidnou navest – kdyz je to to hlavni co maji delat?
Deset let po tragické nehodě se poklepalo kladívkem, no to si snad vedení spolku premiantů a šprtů pod vlajkou #mynic, zaslouží mimořádné prémie, aspoň milion každý…
Ty miliony si zaslouží! Zvládnou přece odstranit jeden přejezd ne za 870mio, ale jen za 600! (Jinde za to dají 2+km dálnice i s objekty)
Piklepat by potřebovali ti řidiči a nejlíp na hlavu
A těch 10 let trvalo než se těch 10 poklepávačů sešlo nebo než vyrobit 10 kladívek? 😉
Precti si clanek – najdes odpoved.
Nemůžete ho nutit k tak obrovské námaze…
Počet přejezdů není rozhodně to, čím by jsme se měli chlubit. Spíš bych srovnal, kolik přejezdů má aspoň signalizaci, kolik jich bylo modernizováno nebo kolik jich bylo nahrazeno podjezdem/nadjezdem? Ale tam by jsme „na špici“ Evropy nebyli ani zdaleka.
Však je také velká snaha počet přejezdů redukovat, v roce 2024 bylo zrušeno cca 50 přejezdů, v roce 2023 cca 60 přejezdů. Tyto snahy však naráží na velký odpor obcí a veřejnosti.
Přitom je to v jejich zájmu. Auta sjedou, nebo nadjedou bez čekání, nebudou se kumulovat při čekání, chodci nebudou muset na nic čekat, zvýší se bezpečnost. Co chtít víc.
Svetla a zavory pomuzou jenom trochu. Dokud budou za volanty gumokolu psychopati a smesne tresty, tak se moc nezmeni.😡
“Obrovská úleva” že se koplo!
Ta správná “úleva” bude až na jaře 2027!!!
Ona úleva může být v klidu už teď, předpokládám, že se přejezd zavře a silniční doprava tam přes kopanou díru jezdit nebude.
No nechci být pesimista, ale vlak stále může spadnout do díry. Pro zkušenosti ze staveb ze Studénky stačí kouknout na druhou stranu stanice na most.
Přes díru bude mostní provizorium, a po něm se víc jak 80 jezdit nebude, spíš 20. Případné propadení by tak velké následky nebude.
A s mostem na druhé straně Studénky bych to nesrovnával, železniční provizoriu vydrží víc. Ano, základ (pilíř) může ujet, ale hlídaný je to víc než ta stavba.
Za nehody muzou prejezdy nebo psychopati za volanty gumokolu?
Jenom se gumokoly presunou o kousek jinde.
Obecně za to můžou psychoati, tím že se zruší přejezd se jim tady ta možnost projevit se neumožní.
Proč na takovémhle, na závažné přestupky bohatém místě, už není dávno dvojice kvalitních kamer a není zřízena „mýtnice pro blbečky“?
Protože to by asi v téhle republice trvalo zřídit 20 let a stálo by to ještě víc než podjezd 😀
Kamery tam dávno jsou.
Kamery tam dávno jdou, jinak byste těžko mohl vědět kolik tam je ročně přestupků a nemohl se zde rozčilovat.
To mi uniklo, četl jsem moc rychle. Mea culpa 🤦♂️
Kamery tam jsou a co vyresi ? Stani kasa si prijde na par stovek, ale psychopati s gumokoly se*rou na zakon nadale.
Treba kazdeho zavrit aspon na mesic do lochu.
„Treba kazdeho zavrit aspon na mesic do lochu.“
A pak jste se probudil…?
„Na české železniční síti je podle Svobody aktuálně 7 533 přejezdů. Řekl, že v evropském srovnání je tuzemsko v těchto počtech na špici.“
To je jako „best in covid“ 🙂
Prostě vysoký počet negativních jevů/objektů vydáme označíme za „špici“ tedy podsouváme význam jako nějaké kýžené prvenství…
A společnost tomu ale uvěří. Oni vědí, jak prezentovat pravdu o svojí firmě a lhát lidem do očí.
Ano, je to smutné prvenství, třeba jako jsme prý byli první v rakovině tlustého střeva.
Akorát politikům to prvenství vyhovuje, protože proti nědělají.
Ono máte trať a trať.
U nás to číslo zvyšuje bambilión přejezdů na polních cestách přes lokálky, které přejíždí jen zemědělské stroje.
Na západě si podstatný podíl lokálek dávno vyškubali, takže srovnávají spíš počty přejezdů na „koridorech“.
A taky někde funguje meziměstká tramvaj, to pak statisticky taky není přejezd.
Bechyňka či Lipenka zatím umí těžké nákladní vlaky.
Na Zapade jsou ovsem lide inteligentnejsi – vedi , ze na 10 km staci 1 prejezd z pole do pole, ne jako pitomci tady, kteri se hazou o zem pro prejdezd s provozem 2 aut za den.
Opravdu Kupka nazval přejezd začarovaný? Od ministra bych čekal profesionálnější vyjádření, například, že kvůli nekompetentním řidičům kamionů je třeba křížení se železnicí udělat blbuvzdorné. Což je betonový zátaras taky.
Přejezd není začarovaný. Chybí tam (vedením SŽ slíbené) postupné sklápění závor, aby se vjezdová závora zavřela co nejdříve a prostor pro porušování výstrahy se zmenšil. Ale na stavbě podjezdu bude větší obrat (za ty peníze bude pozlacený), byť samozřejmě odstranění jednoho úrovňování křížení v zájmu lepší plynulosti provozu lze vítat.
Z hlediska intenzity dopravy a rychlostí na koridoru, by na koridoru(ech) neměli být žádné přejezdy.
Akorát na to nikdo nemá koule to navrhnout, platit by se to mělo z rozpočtu silnic, protože to zásadně zlepšuje bezpečnost v silniční dopravě.
To je naprostá pravda, dokonce to v koncepci před zahájením budování koridorů bylo, jenom to nevydrželo a toto dogma se porušilo. (Pardubice)
Nahražení přejezdů se porušilo proto, že tyto stavby neměli (a dneska stále nemají zástadní) význam v rkonomice stavby. Ekonomiku spíš jen zhoršují.
Jak vyčíslíte ekonomický přnos nad/podjezdu?
To jsou pravděpodobnostní funkce vzniku-eliminace nehod, které při množství přejezdů nevychází a železnici nic nepřináší.
A to je svatá pravda. V době, kdy potřebujeme další elektrárnu, rychlotratě a investovat do zbrojení by měly být podobné srandy pro neschopné automobilisty odsunuty na poslední kolej.
A ještě jsem zapomněl platy pro důchodce, školníky, kuchařky a doktory.
Ano přesně, a proto jde tento počin (vybudování podjezdu) proti účelu a statusu SŽ. Takováto investice je proti statusu organizace a vůbec by neměla projít přes NKÚ, směřováním financí.
Samozřejmě souhlas, leč ekonomicky to není žádná legrace. V tomto smyslu ať žijí, vzkvétají a modernizují se krásné tratě Brno – Havlíčkův Brod a Veselí nad Moravou – Nové Mesto nad Váhom, kde (skoro) žádné přejezdy nejsou.
Mě třeba fascinuje, že při rekonstrukci úseku Třebová – Zábřeh tam nechali jeden přejezd před Krasíkovem.
A v tom Tišnově prý město bojuje za to, aby ten poslední přejezd nebyl nahrazen.
Další haláskovský nesmysl se zátarasy. Proč kvůli několika hloupým a dodržovat pravidla neschopným řidičům trestat všechny místní, kterým ten přejezd primárně slouží? Tranzit má most.
Proč dělat opatření ke snížení rizka nehody, když stačí po každé nehodě zastřelit řidiče (pokud to přežije).
Skutečně. Mockrát přemýšlím zda je nutné kvůli několika neschopným kamionistům,( kteří nejsou ochotni akceptovat červenou, zákaz vjezdu a dát přednost stovkám lidí ve vlaku) trestat celý národ vyššími daňemi pro zbudování nadjezdů a přejezdů místo přejezdu. Jestli by nebylo pro všechny čechy levnější kdyby si infrastrukturu pro natvrdlé kolegy hradili kamioňáci sami. Tahle to je jako kdyby Pepíček nemusel do školy, protože má stejně samé pětky.
Budeš stejně prosazovat, aby si všichni železničáři platili úplně veškerou infrastrukturu sami? Nebudeš.
Překrucuješ. Ne všechnu, jen tu problémovou, nebo tu kterou zničí. Stejně tak bych požadoval aby dopravce, jehož fíra jel v hustopečích dvojnásobkem rychlosti, platil zničené nádraží. Jenže kamiony těch společenských škod udělají násobně více. Nevím, proč by češi měli platit opravy po cizáckých kamionech. Ty samozřejmě v rámci svého socialistického všechno všech můžeš platit kamionům ropu i pokuty.🤪
Nevidím jediný důvod, proč by dráha neměla nahradit místním ze Studénky a nejen tam škodu, kterou způsobila rozdělením obce koridorem, na který z principu přejezdy nepatří a je velkým nedostatkem českých koridorů, že na nich stále přejezdy jsou. Kamiony ať tam klidně mají zákaz vjezdu a jezdí po mostě o kus vedle.
Podivej sa na mapu z doby, kdy tam zeleznici zavedli, jak velika obec / mesto bylo a kde. Tehdy byli radni radi, ze tu trat do / u mesta dostali.
Neni zrejme az takovy rozdil mezi pocty kamionu a jinych gomokolu, kteri se svou karou vlezou pod vlak.
Správně. Studénka narostla až po zavedení železnice. Rovněž největší fabrika vagonka (MSV) vznikla kvůli železnici. Co přináší Studénce kamiony, kromě mrtvých na přejezdu?
Princip a technická norma jsou v rozporu. Tak se použije to, co je levnější.
Napsal jste pěknou pitomost. Současná dráha nezpůsobila žádné rozdělení. Trať byla zprovozněna v r. 1847, tedy za Rakousko Uherska. A nepište sem, prosím, hlouposti typu, že dráha je právním pokračovatelem rakousko uherských drah a měla by tedy rozdělení hradit.
Nic z toho jsem nenapsal. Jen že na koridor přejezdy nepatří a tedy v rámci koridorizace měla vzniknout adekvátní náhrada.
Nejsem slepý. Napsal jste toto: „Nevidím jediný důvod, proč by dráha neměla nahradit místním ze Studénky a nejen tam škodu, kterou způsobila rozdělením obce koridorem.“
Vysvětlení: Ta poslední věta v mém komentáři byla má preventivní prosba, abyste nepsal v případné odpovědi již další podobné blbosti jako s tou náhradou.
Lepší slovo by bylo třeba „nebezpečný“ (a to lze definovat třeba počtem nehod přepočtených na něco rozumného – čas nebo dopravní moment) A opatření je přestat dělat pasti (sklápění výjezdových závor, když už tak sekvenčně). Když už tam je kamera na přestupky, taky reagovat(auto na zavřeném přejezdu = zastavit vlak. I když mu brzdná křivka vyjde za přejezd, má auto víc času vypadnout a náraz bude v menší rychlosti) Zvážit podmínky pro řidičské oprávnění. (Sice je Vídeňská úmluva a těžko zakázat Polákům vydávat řidičáky, to je i dobře, ale lze se pokoušet o změnu dohody. Rozhodně by mohlo fungovat vybodování… Číst vice »
Svetla a zavory pomuzou jenom trochu. Dokud budou za volanty gumokolu psychopati a smesne tresty, tak se moc nezmeni.😡
Norma rika, ze krizeni silnice s trati >159 nesmi byt urovnovy, jenom pitomi cesti politici vydupali vyjimku, aby „byly za hodne“ a zpusobili (a jeste zpusobi) mnohe jatka na kolejich.😡
Přesně tak, začarovaný jsou ti za tím volantem, prostě blbuvzdorny přejezd neexistuje
super. A trvalo to jen 10 let! a prej že potřebujeme změnit stavební řízení v této zemi…
I ta jeho zmena by trvala nejmin 10 let 😀
Nebo jedno volebni obdobi, kdyby nekdo chtel 🙂
Jinak tady je priklad odvedle 😀 Tohle tu nikdy nebude.
https://podcasty.seznam.cz/podcast/zdopravy-podcast/cesty-zdopravy-michal-jurka-441809
cas asi 19:00
Trvalo to 10 let, protože výkupy pozemků, protože podjezd je jen malá část akce, protože zástupci Studénky chtěli další kupu silničních úprav okolo na cizích pozemcích. Samotný odjezd by byl rychleji. Viz třeba již zrušený přejezd – hotový nadjezd nad koridorem v Olomouci u Pivovaru.