Úleva pro vytížené varšavské letiště, zvažuje se výstavba terminálu pro nízkonákladové dopravce

Dálková letadla na varšavském letišti. Foto: Letiště VaršavaDálková letadla na varšavském letišti. Foto: Letiště Varšava

O rozšíření Letiště Frédérica Chopina bylo rozhodnuto i přes pokračování projektu zcela nového megaletiště CPK.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Šťoural

To moc nechápu. Varšava má pro nízkonákladovky především letiště Modlin, případně letiště v v Radomi.
Navíc mají v plánu finančně sanovat výstavbu toho megaletiště mezi Varšavou a Lodží (CPK), tím že následně zruší stávající letiště Frederika Chopina, a prodají ho na stavební parcely pro novou Varšavskou čtvrť. Tak proč tam teď najednou zvažují investovat hafo peněz do nového terminálu. Ale třeba počítají s tím že jim na to přispěje dotacemi EU (jako ostatně na spoustu věcí v Polsku. Na čerpání dotací jsou Poláci prostě machři a měli bychom se v tom od nich učit).

Apex

Pár poznámek…CPK je vládní projekt a bude financováný PPL (ze státního rozpočtu), takže se to stávajícího WAW nedotýká a proto si může dovolit zainvestovat takový terminál. Pokud jde o Modlin a Radom, tak na první létá prakticky jen RYR a nedá se předpokládat, že by se našel někdo další, i Wizz odtud utekl, Radom je omyl vzniklý na základě politického rozhodnutí a tam nepůjde vůbec nikdo… Samotná investice do LC terminálu nemusí být nijak vysoká, předpokládám, že to plánují jako lehkou stavbu, třeba podobnou A1 ve VIE, takže určitě nepůjde o hafo peněz. Vzhledem k tomu, že bude trvat pár… Číst vice »

Šťoural

Centralny port komunikacyjny (CPK, alias plánované megaletiště) je skutečně vládní projekt. Současně je CPK 100% akcionářem (vlastníkem) společnosti Polskie Porty Lotnicze S.A., které mimo jiná polská letiště spravují i letiště Frederika Chopina ve Varšavě. Takže výstavba letiště CPK se skutečně přímo dotýká hlavního varšavského letiště a alespoň za minulé polské vlády bylo v plánu po dostavbě CPK zrušit Letište Frederika Chopina a rozprodat ho na stavební parcely.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_Porty_Lotnicze

HonzaK

Budapest je podle me dobrym prikladem – ten low-cost terminal je pro dany ucel fakt dobrej. Zato “puvodni” terminal pro klasicke aerolinky je dost hroznej a potrebuje renovaci.

Jan

Ryanair umí být kreativní v názvu destinace. Co takové letiště Warszsawa – Ostrava…

Zdeněk Matějka

O tom silně pochybuji, když toho není schopný ani Pardubic, kde by název Praha – Pardubice, nepůsobil vzhledem k rychlému spojením vlakem ani tak blbě.

Michal82

Kde na ty projekty ti Polaci berou peníze?

Air Traveller

Kde by na to asi brali? Tam, kde na své aktivity bere peníze Pražské letiště – obě dvě jsou docela slušně výdělečná a na své rozšírující aktivity si vydělaji celkem spolehlivě sami.

Libor

Přesně, když si na sebe vydělají Budějovice a Pardubice, tak proč by si nevydelaly v Praze a Varšavě…

Otakar

Nevydělají 🙁

Jiří Kocurek

Loni to letiště odbavilo 18 mil. cestujících. Stačí každého „sedřít“ o 1 Złoty po dobu 10 let (cca 1 mld Kč).

Apex

Potřebujete 2 Zł, protože pouze cestující, který odlétá, platí odletovou taxu, takže jde o to vytěžit přibližně 9 milionů cestujících.

Ouha

To nestačí Modlin? Mezi dnešní 16 a zítřejší 10 hodinou 14 odletů, 100% Ryanair

Air Traveller

Čtěte trošku podrobněji text, ne jen nadpisy 🙂

I když v nadpisu je to prezentováno, jako terminál pro „lowcosty“, tak v textu najdete, že se jedná o nový terminál pro lowcosty i klasické dopravce.

Ouha

Nikoliv, je tam napsáno: zvažuje vybudování samostatného terminálu určeného výhradně nízkonákladovým a charterovým leteckým společnostem – tím uleví klasickým dopravcům v hlavním terminálu 😘

Air Traveller

ouha, no, ja vychazel zas z tohohle odstavce

Alternativa k rozšíření stávající budovy v podobě samostatného objektu by provoz v hlavním terminálu výrazně neovlivnila, přičemž by dokázala uspokojit poptávku nízkonákladových aerolinií a pokračující expanzi tradičních dopravců.

a tohle ve mě evokovalo to, že je pro obojí . nicmene i zahranicni zdroje teda pisou o lowcostech, takze … mate pradu 🙂