Úleva pro vytížené varšavské letiště, zvažuje se výstavba terminálu pro nízkonákladové dopravce
O rozšíření Letiště Frédérica Chopina bylo rozhodnuto i přes pokračování projektu zcela nového megaletiště CPK.
Vlastník hlavního varšavského Chopinova letiště, státní podnik Polskie Porty Lotnicze (PPL), zvažuje vybudování samostatného terminálu určeného výhradně nízkonákladovým a charterovým leteckým společnostem. Informoval o tom web pasazer.com.
O rozšíření Letiště Frédérica Chopina i přes pokračování projektu zcela nového megaletiště CPK bylo rozhodnuto letos v dubnu. Investice je zdůvodňována zpožděním, které CPK nabralo a současně nárůstem provozu na Chopinově letišti.
Předpoklad rozšíření sestával z přístavby k současnému hlavnímu terminálu. Ta by však měla vliv na provoz v něm a dočasně omezila jeho kapacitu. Alternativa k rozšíření stávající budovy v podobě samostatného objektu by provoz v hlavním terminálu výrazně neovlivnila, přičemž by dokázala uspokojit poptávku nízkonákladových aerolinií a pokračující expanzi tradičních dopravců.
Finální plány, jakým směrem se bude Chopinovo letiště rozvíjet, budou známy na přelomu let 2024 a 2025.
Terminál pro nízkonákladové a charterové dopravce by byl velkou ranou pro přestavěné letiště v Radomi, kam se měly tyto aerolinky přemístit. Tamní letiště je však dnes v realitě prakticky prázdné.
Oddělené terminály určené výhradně nízkonákladovým dopravcům nejsou na dnešních letištích nic neobvyklého, příkladem může být například letiště v Budapešti. V Praze používají tyto společnosti stejné prostory jako všichni ostatní, tedy jak Terminál 1, tak Terminál 2.