Úleva pro Bruntál se blíží. ŘSD vybralo firmy pro stavbu východního obchvatu
Vizualizace obchvatu Bruntálu. Foto: ŘSD
Definitivní řešení má v budoucnu přinést severní obchvat, tedy přeložení silnice I/11 mimo město.
Definitivní řešení má v budoucnu přinést severní obchvat, tedy přeložení silnice I/11 mimo město.
Místní Bruntaláci dokážou ucpat křižovatky i na vánoce o půlnoční, takže pokud bude obchvat, místní si stejně udělají své.
Hlavně, že jsou po generace masírováni vyhláškou o blikání směrovky na hlavní i když nikam neodbočují. Další nešvar místních je, že ještě nedostanou papíry a už dávají dálkové skoro i ve městě. Ty dálkové tam prostě musí být, jinak se nikam nedojede. No a to poslední, co mne asi nejvíce trápí na Bruntálsku je to, že tady se na technický stav vozidla nehraje a průměr stáří vozidla místních je přes 25 let. Hlavně, že jim tu přibyly další 2 nové STK…
Vážně pane Wenzel? Že jsem si o Vánocích nepovšimnul, když je celý Polsko již doma za hranicema. A máte asi v něčem pravdu. Můj vůz z USA je stár 28. let a neměnil bych… Do servisu jezdím jenom na přezutí pneu a seřízení geometrie, i když i s tím mají občas mechoši někdy hoňku…
Popsal jsem jen realitu, která není vtipná, ale smutná.
Na co dva obchvaty?
Hlavně poučit stavbaře o nebezpečí, které představují zubaté žáby v těch končinách žijící 🙂
Ještěže už došlo bahno, to by stavbu dost zbrzdilo😉. Dával bych pozor i na vlky. Je to drsný kraj!
Krásná brigáda pro 14 leté kluky s cepy
Také ta žije jezevec a liška.
Bohužel toto je přesně ono… Proč se radši za ty samé peníze nepostaví rampy na kruháčích v Opavě, které napojují „dálnici“ od Ostravy na obchvat směr Krnov, Bruntál ? Každý den jsou tam šílené kolony, které produkují mnoho emisí nejen z výfuků, ale třeba i brzd, otěr pneumatik… NE, my budeme stavět obchvat Bruntálu… Neříkám, že si ho místní nezaslouží, ale nebylo by lepší dát do kupy tu Opavu??? Navíc, budeme mít důvod zajíždět do Bruntálu, když budeme jezdit okolo?
Proč se za ty peníze co mají stát ty rampy v Opavě neudělá něco v Ostravě, Olomouci, tam je to ještě horší. Opava fakt nikoho nezajímá. (to jsou přesně Vaše slova).
Investujeme pokud možno všude a rovnoměrně, abychom omezili vylidňování periferií.
Vylidňování právě po těch kapacitních silnicích, které umožní každodenní přesuny za čímkoli ještě dále, až v místě nebude nic. I to je možný scénář, nemluvě o prioritní volbě silnice pro další dopravu. Pozor na skryté efekty.
Efektem nepostavení tohoto obchvatu by spíše, než přesun lidí do vlaků, bylo nadále ježdění auty přes město a s tím související kolony a zvýšené exhalace výfukových plynů, navíc přímo ve městě. Oproti cestě vlakem by to vyšlo pořád rychleji, akorát s „bonusem“ v podobě ucpaného města.
Ono se to neděje jen díky silnicím. Pokud uděláte lepší železnici, tak to bude dost podobné. Prostě se bude periferie vylidňovat.
PS: před pár lety (asi 5 až 7 let zpět) se do této trati investovalo pár miliard (tuším že dvě) a žeby to bylo poznat na jízdním řádu se říci nedá.
Zatímco vlakem jen s příručním zavazadlem, aby náhodu někdo nevezl cennosti jako je obraz či kontrabas?
Stejně bych se vůbec nedivil kdyby by to v té Opavě „neviselo“ zdaleka jen na penězích… jakože všichni to chcou, vnucují státu zdarma pozemky jenom zlý stát nehne ani prstem??
Když on celý smysl toho obchvatu je, aby se do Bruntálu nezajíždělo, není-li to nezbytně nutné.
To je super vtipné, zvlášť když člověk uváží, že Opava je asi nejvíc „zobchvatované“ město v republice, které má rozestavěný nejenom severní, ale zároveň i jižní obchvat.
Jenže ten obchvat je postavený dost mizerně. Poskakujete po 1+1 od kruháče ke kruháči.
Nejdřív se naučte po kruháčích jezdit,prajzáci. 🤣
A má to cenu v takové provinční pr.eli? Vždyť proč by jinak člověk zajížděl do Bruntálu?
Jestli je dostatečná dopravní intenzita je samozřejmě relevantní obava, ale lze to říct i bez urážek k danému místu. A ne, nejsem z Bruntálu ani z regionu.
Např. cestou na hory. Nebo do Polska.
Mmch. vyšší přepravní intenzita aut je ukázkou, že i tam existuje potenciál přepravy, kterou by mohla převzít železnice. Ovšem ne s tou klikaticí + ne s tím 2h „taktem“ (navíc ve směru do Olomouce končícím většinu týdne už po 17. h!), který tam je dnes.
To byste to udolím Bystřice musel přestavět jak ze Zábřehu do Krasíkova. Protože ani styl Maloměřice-Adamov nebude výrazně rychlejší. Máme v ČR zásadnější problémy například s tratí do Německa.
Ano, tak by se to případně přebudovalo jak ze Zábřehu do Krasíkova.
A co se týče poslední věty: dá se řešit obojí (a ostatně bude, viz VRTky, viz trať do Německa a viz NĚKTERÉ projekty navazující na VRTky – např. „z Hrušovan do Hrušovan“; žel pohříchu t-310 je VRTkařskými plány ignorována jen o trochu méně než t-292, která v mapách VRTkového linkového vedení není vůbec.
A proto uděláme rovnou lepší silnici, aby bylo ještě o důvod méně použít koleje. Dopravní politika v praxi.
A ze které p.dele pocházíš ty, Otakárku. Povídej…
Ale jo, vlak zůstane v parametrech z 19. století, ale máme tady moc tranzitujících kamionů.
Za to nemůže ŘSD, která organizuje tuto stavbu.
A to píšu kde? Stavbu schválilo MD.
Co byste s tou tratí chtěl dělat? Jsou tam protichůdné požadavky: Ve stávající stopě se nedá dosáhnout významného zrychlení nebo zkapacitnění, no a dělat novostavbu řešící jak směrové vedení, tak sklony, by stálo takové peníze pro nejistý a diskutabilní přínos, že do toho nikdo nepůjde.
Posvařovat kolejnice, podbít, zavést V150 a trolej. Mám ale neblahé tušení, že se nevejde do tunelů, takže provoz BEMU.
Budiž, to by mohlo být uskutečnitelné, i když náklady tam ani tak nikdo soudný vozit nebude, pro osobku by to aspoň nějaké zrychlení přineslo. Plus efekt nových vozidel.
Ví se, jestli BEMU mohou využít V150?
Jediný náklad, co mě tak napadá, je s prázným nahoru, tam naložit dřevo a s plným dolů, k tomu náklady s cílem přímo v Bruntále na vlečkách.
Jojo, novostavbu dráhy řešit nebudeme, ale novostavbu silnice klidně i 3x.
Vlakem tamtudy těch lidí jezdí dost. Být to skutečně použitelné, lidé rádi přesedlají z místních silnic.
Novostavba silnice 3x? Chápu, asi nadsázka. A hodně štěstí s vedením novostavby železnice ve stopě, která umožní takovou rychlost, aby železnice byla „skutečně použitelná“, v tamním terénu, aby to zároveň nestálo násobně víc, než ty obchvaty atd.
Tranzitující kamion by se dal vzít kombinovaně. Ale ne přes Bruntál, tama s nákladním vlakem nikdo nepojede, pojede totiž naokolo a hory objede Moravskou bránou, když bude moct.
Aktuálně je tam k dispozici dvojkolejka s jednokolejnou výlukou a taky spousta šotoušů schopných na povel protestovat proti VRT – přidání dvou dalších kolejí – že ten nákladní vlak má jet přes Bruntál aby mohli fotit odklony.
A ještě dodám, že silnice od Šternberka do Brunátlu je ve stopě z 19. století taky. Jen se teda už nejezdí se vším přes náměstí jako v dobách kdy měl Bruntál 3x méně obyvatel (1869 vs 2000+).
Tak zrovna úsek mezi Štbkem a Lipinou z 19. století není. Závody do vrchu Ecce Homo pod Lipinou se jezdí po staré cestě (z náměstí), ale I/46 vede novou trasou. Teprve úsek za Lipinou je v té staré stopě. https://mapy.cz/zakladni?x=17.3133484&y=49.7352820&z=15
Měl jsem na mysli úsek před Brunálem, na příjezdu od Šternberka.
Jasně, na železnici se z nejruznějších důvodů (viz ETCS, odkládání unifikace napájení a podobné věcičky) „daří“ postupovat pidikroky, ale za trest se ještě utlumí i obchvaty obcí aby si ty průjezdy pořádně „užili“??
Jakej trest zas? Slaměnej panák?