Úleva po desítkách let sporů. Stavba D35 kolem Litomyšle začne během pár týdnů, ŘSD má smlouvu
Vizualizace D35 u Litomyšle. Foto: ŘSD
Stát oproti odhadu na stavbě ušetří přes půldruhé miliardy korun, hotovo bude v roce 2027.
Konečně se budování liniových staveb zase pořádně rozběhlo.
Souhlasím s tím, že je nutné postavit zlatou sochu pana Mátla u každého dokončeného úseku dálnice 🙂 🙂 🙂
Asi i medaili za zásluhy prvního stupně by si zasloužil…
Můžeme ho navrhnout prezidentovi na vyznamenání, ale jak ten proces funguje, to nevím ?
Ta hra státu na předpokládanou cenu, aby pak mohl vykázat jak ušetřil miliardu či dvě je výhodná pro všechny, jenom ne pro stát. Kdyby to předem neuveřejňoval, mohly by se stavební firmy opravdu cenově předhánět…
Takhle to fakt nefunguje.
Možná by to chtělo vydat článek, o tom jak vzniká předpokládaná cena zakázek. Ale tihle plamenní diskutéři, kteří nikdy neslyšeli o OTSKP, si stejně pojedou svoji jak zaseknutá gramodeska.
Amen
Existují tabulkové ceny. V době přípravy výběrka byly ceny všeho vyšší,
Ta předpokládaná cena se stanovuje reálným výpočtem, větší otázka je, jestli jde o „ušetřené“ peníze. Pže když by se to vůbec nestavilo, ušetřili bychom pak 100 %? No asi ne. Dokud nevidíme na bilboardech něco ve stylu: „Letos jsme ušetřili XY miliard na stavbách dálnic“, tak je to za mne v pohodě
Další do sbírky. Asi by to fakt chtělo článek o cenotvorbě, protože je za chvíli nebude kam dávat.
Kudy se bude jezdit na Českou Třebovou? Tam prostě jedna MUK chybí…
Po kostkách kolem zámku, přes střed Litomyšle na MÚK Řídký
Jako teď kostky kolem zamku (auta) – kamiony to mají z jihu od Svitav.
no v Litomyšli jako obvykle (mají v tom tradici už skoro 200 let) vymysleli dopravní koninu a samozřejmě se jim to vymstí. nedivil bych se, kdyby si každej u zámku zatroubil.
Je to divné, ale představte si, že to napojení nechtěli v roce 2014 zastupitelé v České Třebové s tím, že řidiči z České Třebové budou na dálnici jezdit jinudy…
Představte si, že neznám názor každého města. Každopádně nevím, kudy jinudy chtějí jezdit. Maximálně tak mohli v České Třebové protestovat, že přes ně bude jezdit víc aut, ale je zajímavé, že to nevadí v Litomyšli. Podle mě to pro obě města bude tahle situace spíš nevýhoda.
Však se sjezd udělá dodatečně. To, že si vymohli jeho zrušení, si uvědomili, naštěstí se povedlo domluvit, že už nebudou muset předělávat papíry a dodělá se dodatečně, takže to nebude znovu oddalovat stavbu.
Nebude se dodělávat nic. O tom je memorandum. Když to volení zástupci CT a Lit. nechtěli, tak nic. Maximálně jako Mošnov, tak za 5-10 let. Je to jako Kocourkov.
Já myslím že do toho tenkrát strkali rypák i Němčice a Zhoř kde měl bývalý starosta a má do dnes hodně kamarádíčků.
A je to nesmysl… jak pro ČT, tak pro Litomyšl.
Existují jisté snahy tam to MÚK dodělat ex post. Během současné stavby se to asi bohužel nestihne. Ale na II/358 má být služební sjezd, takže by to snad teoreticky dostavět šlo. Asi to bude na hraně, aby se splnily 4 km od MÚK Janov (jak požaduje ČSN 73 6101).
Jste si jistý těmi 4 km? Pokud vím, MÚK mají být od sebe min. 1 km.
Standardní minimální vzdálenost dvou MÚK jsou 4km. V blízkosti větších měst či průmyslových center, které generují větší objem dopravy (cca nad 10tis. vozidel/den), umožňuje norma snížení vzdálenosti na 50% tj. 2km. A pak je tu ještě možnost udělení výjimky od MD, které mi občas připadají, že se udělují podle toho, jak se to hodí a degradují existenci jakékoliv normy.
Od MUK Janov, po silnici na Třebovou to je 4,3 km. Nicméně ten sjezd se musí udělat pro obě sinice druhé třídy.
To je nesmysl. Jediná možnost je udělat z jedné na druhou souběžnou propojku podél dálnice.
Však tak to myslím.
Matl na po druhem volebni obdobi p. P. Pavla na Hrad, nebo radeji do cela SZ!! At nestoji useky dlouhe 10km 6mld jako napr.: Kojetin – Nezamyslice, kde se tvrdi ze je vysoutezena nizka cena!
Nezajímají pana Mátla i vláčky? Ptám se pro kamaráda.
Vy máte pocit, že to je to stejné?
Radši ať dělá jednu věc pořádně, na ŘSD je ještě práce na dekády. V Dlážděné pak to vemeno vytáhnout za límec a vyhodit na dlažbu.
Nechte ho na ŘSD. Raději hledejme druhého Jana Pernera. Je ostuda, že se železniční velmoc ČR nedokáže poprat s novými tratěmi. Předkové se musí v hrobě obracet.
Jako srovnávat stavbu lokálek bez zabezpečení, na rychlost 40-60 km/h (takže dodnes najdete tratě, které doslova kličkují mezi poli) za Rakouska-Uherska, což zvládli (přehnaně řečeno) tatínci z hospod po odpoledních se stavěním koridorových tratí se zabezpečením, tunely, všemi možnými normami a hlavně na 4-5násobnou rychlost… To chce hodně fantazie.
Tím neomlouvám současné tempo výstavby samozřejmě.
Mátl je Bůh! Pokud by byla sbírka na chrám, určitě přispěju!
Dobře zaplacený státní úředník, který pouze dobře vykonává práci, za kterou je občany tohoto státu placen – a za to je nazýván Bohem.
Taky to podle toho v tom státě vypadá.
Je to vtipný, co? Konečně někdo, kdo pracuje a dělá co je jeho práce. Ale jak trapně vedle něj vypadá celá Dlážděná.
Lidé se chválí běžně. Chválit můžete třeba řidiče autobusu, který práci vykonává lépe než jiný, stejně placený řidič autobusu.
Jestli máte problém, jak to tady vypadá, stěžujte si na ty, kdo ten stát tvoří, tedy občany, a tedy na sebe samého.
Nehledě na to, že Mátl není ani státním úředníkem.
Bohužel je to opravdu něco nestandardního. Jeden opravdový pracant v záplavě trafikantů.
Pořád marně hledám informaci, kde bude panu Mátlovi postava pozlacená socha v nadživotní velikosti 🙂
proč pozlacená? michl někde řek, že čnb cílí na 100 tun zlata, stotunovou sochu jen tak někdo neukradne a aspoň bude ten zlatej poklad všem na očích…
Dálniční obchvat desetitisicového města bez jediného napojení na silnice okresního formátu je rarita minimálně evropská.
A úspěšně tak na prvním místě ankety „Největší paskvil ŘSD“ předstihne obchvat Frýdku -Místku na D48 bez přímého napojení na D56 ve směru Ova – Příbor.
Je to divné, ale představte si, že to napojení nechtěli zastupitelé v České Třebové s tím, že řidiči z České Třebové budou na dálnici jezdit jinudy…
Není to tak docela pravda. Litomyšl především nechtěla nájezd ze strany města a silně lobovala za křižovatku tvaru „T“ (nájezd pouze ze strany od České Třebové, bez možnosti sjezdu nebo nájezdu ze strany Litomyšle). V reakci na to prohlásil tehdejší starosta Třebové Zedník, že jejich město tuto křižovatku nepotřebuje a teprve potom se z plánů zcela vytratila.
ta situace ve Frydku Mistku je dana tim, ze bud by nebylo nic s ohledem na aktivisty nebo toto. navic chybejici smer je marinalnk. rsd to neopak udelalo chytre kdyz to takto udelali a diky tomu obchvat je. po letech sporu uz je vyhrano a napojeni od ostravy se uz projektuje.
Ak by Mátl po voľbách na ŘSD z nejakého dôvodu skončil, radi by sme ho uvítali na stoličke riaditeľa NDS. Len sa obávam, že u nás takých ľudí ako Mátl nepotrebujeme…
potrebujete.. len otázka či ho chce stávající politická garnitura 🙂
Vy spíš uvažujte o Slovenském národním povstání… zase.
Mátl je bůh! 🤗
konečně!!!!!! ale mimochodem…. už soutěží projekt na múk Lit. sever??? 🙂
Další
Konečně! 🙂