pruvodce

Úleva od tisíců aut denně. Jaroměř se po letech dočkala obchvatu, stavbu brzdily spory se soudcem

Nový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSDNový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSD

Stavba přinesla i vyasfaltování části Labské cyklostezky.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes otevřelo řidičům a cestujícím obchvat Jaroměře na silnici I/33. Díky nové silnici, jejíž výstavba měla být původně hotová s otevřením nového úseku dálnice D11, si obyvatelé města v Královéhradeckém kraji výrazně oddychnou od tranzitní dopravy.

Nová 6,5 kilometru dlouhá přeložka spojuje D11 se silnicí I/33 za Jaroměří směrem na Náchod. Odvede tranzitní dopravu z Jaroměře, Čáslavek, Dolan i Svinišťan. Na silnici I/33 plánuje ŘSD ještě letos začít stavět také obchvat Náchoda, kde aktuálně běží soutěž na zhotovitele.

Jaroměří denně projede přes 15 000 aut, většina z nich je tranzit, velká část v podobě kamionů. Obchvat přinese výrazně plynulejší jízdu než přes město.

Trasa severovýchodního obchvatu města Jaroměř odbočuje z okružní křižovatky v Hořenicích vybudované při stavbě dálnice D11 a pokračuje až do Velkého Třebešova, kde se napojuje na obchvat České Skalice. Silnice I/33 je s trasou nové přeložky propojená díky mimoúrovňové křižovatce Dolany.

Z nového obchvatu těží i cyklisté či bruslaři: vyasfaltovaná je nově i část Labské cyklostezky, kde byla jen štěrková cesta.

Kvůli odvodnění silnice vznikl kanalizační mikrotunel s průměrem 60 centimetrů devět metrů pod úrovní terénu. „Vzhledem k důležitosti stavby moc oceňuji, že se ji podařilo zrealizovat během dvou let. Nejnáročnějším stavebním objektem byla téměř půl kilometru dlouhá a 15 metrů vysoká estakáda v Hořenicích, po které nová přeložka překonává řeku Labe a záplavové území,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stavba začala v září 2022. ŘSD chtělo původně začít stavět výrazně dříve, ale došlo ke zpoždění kvůli průtahům se stavebním povolením a výkupem pozemků od rodiny místopředsedy Vrchního soudu v Praze Františka Kučery. Ten nakonec neuspěl letos ani na začátku roku s ústavní stížností.

Zakázku za 688 milionů korun získala společnost Metrostav Infrastructure.

Nový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSDNový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSDNový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSDNový obchvat Jaroměře, silnice I/33. Foto: Radek Mátl / ŘSDOtevření obchvatu Jaroměře. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto: Metrostav InfrastructureObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto:  ŘSDObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto:  ŘSDObchvat Jaroměře, stav na počátku srpna 2024. Foto:  ŘSDStavba obchvatu Jaroměře, stav 10/2023. Foto: Metrostav InfrastructureStavba obchvatu Jaroměře, stav 10/2023. Foto: Metrostav InfrastructureSilnice I/33, severní obchvat Jaroměře. Pramen: ŘSD

 

Tagy I/33 Jaroměř obchvat Metrostav Infrastructure obchvat Jaroměře Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
50 komentářů