Úleva od hluku pro západ Prahy. Letiště otevírá hlavní ranvej, klid však nebude na dlouho

Rekonstrukce okolí hlavní ranveje ruzyňského letiště v roce 2025. Foto: dronové záběry Letiště PrahaRekonstrukce okolí hlavní ranveje ruzyňského letiště v roce 2025. Foto: dronové záběry Letiště Praha

Veškerý provoz směřoval přes hustě obydlené čtvrti 4,5 měsíce. Příští rok se tam vrátí.

119 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Alan

Jak je možné, že v neděli odpoledne byl provoz vrácen na předchozí stav , hluk na Barrandově je stejný jako ve čtvrtek a dříve.

Ivan_pha

Záleží na povětrnostních podmínkách. Někdy se léta z vedlejší i když je hlavní v provozu.

Pepa

Spíš než jim dávat kompenzace za hluk bych jim zakázal po dobu co bude v provozu hlavní runway přístup na letiště. Mohli by si uvědomit že LKPR je hlavní infrastruktura a když chtějí létat na dovolenou tak by pro to mohli něco udělat, třeba 4 měsíce nezdržovat.
Tahle doba už je fakt na palici vsichni si stěžují na všechno, ale že by nekdo udělal neco pro to aby bylo lépe to ne!

juks

Kdepak bydlíš, ty chytráku ? Určitě ne v trvale postižených oblastech, to bys mluvil jinak…

Matfyzák

Koupil si barak u letiste a stezuje si, ze mu tam litaji letadla?

Jak

Na Praze 6 a jinak bych nemluvil.

Otansiho

Tak proc tam bydlis? Letiste se kvuli tobe stehovat nebude.

Jiří Kadlec

Na vedlejší ranveji se mi líbilo, že byl z letadla nádherný výhled na panorama Prahy a taky že se z Prahy (Braník, Podolí, Prokopák, Řepy) daly dobře a docela zblízka pozorovat přistávající letadla.

Václav

Byl jsem nyní o prázdninách v Poznani,Krakowě,tam létaji letadla nad náměstím a nikdo se nad tím nepozastavuje. Jen u nás si na všechno stěžujeme.

Honza

To jste v Polsku a ne v Czechii

Dan

Já teda nevím, ale každé ráno od pondělí do pátku tak od 4:00 hod. a pak minimálně večer byly vzlety přes Řepy. A vždy byly dost slyšet. Letadla na přistání byla bez vnimatelneho hluku. Za to ty starty kolem čtvrté ráno…

Jano

Tak Roztoky a Horoměřice a dalšie obce majú tiež problém.

Dan

Nechápu ty mínusy. Smyslem mého příspěvku bylo upozornit na nepravdivé tvrzení v článku, že vzlety byly na Kladno. Možná i byly, ale rozhodně ne všechny. Je mi líto, ale když Vám pravidelně, každý den, ve čtyři ráno, nad barákem, zaburácí motory letadla, které nabírá výšku a rychlost (climb-out), tak z toho radost nebude mít ani největší milovník létání. A zvyknout si na to úplně nejde. Ostatní provoz mi nevadil. Přílety byly většinou neslyšitelné – až to bylo divné. Vidíte letadlo relativně blízko nad hlavou, ale bez zvukové stopy… A vzlety (az na ten jeden ranni) mi také zvlášť nevadily.

Honza

Letiste tam bylo driv nez vy, tak jste stim mohl alespon okrajove počítát.

ZÁKOS

Aspoň jste si na chvíli vyzkoušeli ty zážitky, které mají obyvatelé Jenče a Unhošti na straně jedné a Horoměřic, Suchdola (hlavně Starého) a třeba i Roztok neustále – a „nová runway“ to Jenči a Unhošti ještě přostří a na východě tou lahůdkou obšťastní navíc Nebušice, zbytek Suchdola (včetně ČZU) a Bohnice + Chabry.
Bylo by zajímavé přiznat, kolik z těchto stěžovatelů žehrá na obyvatele zmíněných obcí a MČ, když brání „zuby nehty“ stavbě nové paralelní dráhy, která má zvýšit kapacitu (počet pohybů) ruzyňského letiště – i s tou jednou je tam hluku víc než dost.

Jano

Tak vážený rozhodne väčšina vzletov směřovala na Kladno a teda severným smerom. Drahá 30 bola kedysi bežnou dráhou . Keby ich pravidelně točili,tak ako je zvykom vo světě, ulahčili by všetkým. Horomeřice Suchdol ,Roztoky majú nejaké menšie práva ako na Bíle Hoře????

JenJduKolem

Nevím, proč se všichni tak radujete. Vždyť to bylo ne několik měsíců krásného klidu. A teď opět bude slyšet rámus, a létat jedno letadlo za druhým. Kdyby to záleželo jen na mě, tak by se dráha vracet zpět nemusela.

Cedník

Buďte rád, že nebydlíte v přistávacím pásmu vojenského letiště. Užíval jsem si jej 30 let, než voj. letiště zrušili a převedli na civilní. Hluk přistávajících a hlavně startujících stíhaček, které byly ke konci ve vzduchu téměř pořád, byl nepopsatelně vyšší. Hluk ze současných přistávajících nebo startujících dopravních letadel je toho slabým odvarem. Zaplať pánbů za to a za mne je to mnohem menší zlo. Kdo nezažil, nepochopí.

ZÁKOS

„Forsáž“ je pro okolí skutečně lahůdková záležitost …

Horst

Plně Vás chápu – mě tedy letadla jako takové nevadí – i tu výluku jsem nějak přežil, ba i rád jsem na ně koukal z okna, ale jsem stejně rád, že už to lítá jinudy.
Problém je v tom, že P6 si kompenzace vydupe, což se obcím okolo letiště asi nedaří.
To, že vám někdo dává mínusy bude zřejmě způsobeno tím, že to jsou lidé, kteří buď nebylí v blízkosti letiště, anebo jsou tak daleko, že je hluk (především startujících letadel tolik nezasahuje).

Petr

Ve skutečnosti hlavní ranvej obtěžuje hlukem jen o něco málo méně lidí než vedlejší ranvej, kterou média řeší. Navíc paralelní dráha bude ještě blíže k Praze, takže obtěžování hlukem bude velké včetně velkých sídlišť jako jsou Suchdol, Bohnice, Dolní Chabry, Čimice, Ďáblice, …

MaT

Hm, tak jen o něco méně… Můžete to nějak přesněji kvantifikovat?

ZÁKOS

No, třeba jen sám Suchdol s „hnojárnou“ má v době jejího plného provozu zak 25 tisíc lidí, byť většina z nich jsou jen denně dojíždějící za prací a studiem. A kdyby měla existovat paralelní dráha, tak to odnesou s plnou parádou minimálně Bohnice, ale asi i velká část dalších sídlišť na severovýchodě města (proti tomu jsou třeba Nebušice a Chabry jako další jen „kapkou v moři“).

Norbert

Teď před chvílí zřejmě přistálo poslední éro, nějaký SAS

Norbert

A z Rhodesu už asi i použil tu novou zatáčku

VíKo

A380 tedy dnes přistála naposledy na vedlejší a odlétá už bude z hlavní. Poslední prostáni jsem dnes sledoval z terasy (Dolní Jircan-Psary) bude mi to chybět. 😐

Jan Š

Kompenzace Praze 6?
Co s kompenzací tato městská část udělá pro své občany? Vymění jim okna, daruje klimatizace, abychom nemuseli v noci jednat?
Nechci být skeptik, ale peníze spadnou do černé díry a zmizí. Tak to bývá.

Jirka

Nechci to rozhodně nějak obhajovat, ale je to jen přelití peněz z jedné státní černé díry do druhé. Nicméně občané Prahy 6 určitě nikam nelétají a letiště vůbec nevyužívají. Naopak jen trpí jeho blízkostí. Stejně jako budou trpět provozem železniční tratě na letiště a do Kladna, dobudováním pražského okruhu apod.

MMXA

To letiště tam bylo dříve, než většina současných obyvatel Prahy 6. Pouze snaho MČ o vytáhnutí nějakých peněz. Obyvatelé P6 z toho uvidí ho.. nic.

Y.K.

Koukám, že se to tu trochu zvrhlo, ale představte si, že aerolinky platí letišti „pokuty“ za hluk pokud jej překročí na měřicích bodech. Je tedy jedině logické ty prachy přesunout tam kde hluk účinkuje nebo do omezení. Pokud si to Praha 6 uměla vyjednat, jedině dobře pro ni, lepší než bojkoty, je to něco za něco.

noerf

Otázka zní, kolik obyvatel Prahy 6 si postavilo nebo koupilo nemovitosti v době, kdy vedle bylo letiště. A vzhledem k tomu, ze letiště funguje od roku 1937, tedy téměř 90 let, tak pochybuji, že tam někdo začal bydlet před tim, než letiště vzniklo.

PetrH

Možná byste se měl podívat, jak vypadala letadla v roce 1937.
Mne fascinuje, jak z hluku děláme samozřejmost a ty, kdo by náhodou chtěli klid, posíláme někam na samoty (kam vlastně?). Zčásti za to může socialistické zdravotnictví, kdy lidé se zničeným sluchem, klidně i vlastní vinou, očekávají následnou péči „zdarma“. Kdyby byla masivní spoluúčast, případně žádná péče (spějeme spíše k tomuto stavu), lidé by si svoje zdraví, včetně sluchu, chránili daleko více a požadovali by to i po státu.

vfe

Možná by stálo za to vědět jak pomalá a hlučná byla letadla v roce 1937 při vzletu, než budete používat tenhle argument – asi se budete dost divit 😉. Mě zase fascinuje jak každý chce všechny výdobytky moderního světa pod nosem, ale zároveň mít klid jak na Šumavě na samotě, protože „Máňo, to letadlo mi rozhodilo čakru, napiš na ouřad ať lítají potichu, nebo vůbec a když už budeš na tom internetu, rovnou objednej letenky k móři!“ P.S.: Pokud víte něco o zdrojích hluku a vlivu na poškození sluchu, tak jistě víte, že to že nad vámi proletí dopravní letadlo… Číst vice »

Y.K.

Letiště tak jak vypadá dnes rozhodně nefunguje od roku 1937. Původní (travnatá) dráha směřovala směrem na Hostivici (resp. je tam dodnes jen už se nepoužívá) a to až někdy do 60. let kdy se začala budovat 31.

Apex

Nemáte pravdu… původní dráhový systém byl v době uvedení letiště do provozu v souladu s tehdejšími požadavky a měl pět, hvězdicovitě umístěných, travnatých vzletových a přistávacích pásů o délce 900 –1 050 m, aby byl možný provoz, zejména vzlety, vždy proti větru. K vybudování prvních zpevněných drah pak dochází relativně brzy na to, protože travnaté plochy přestaly splňovat požadavky prudce se rozvíjející letecké dopravy. Koncem roku 1937 byla zahájena výstavba první zpevněné dráhy a do roku 1939 (nacistické okupace) byla vybudována zhruba polovina dráhového systému a v průběhu války tato výstavba pokračovala, takže do poválečného období vstupovalo letiště s dobudovaným… Číst vice »

Pepa

Pěkně popsané, a na leteckých mapách je vidět i jiný odstín barvy trávy, co roste na zbytku původní, zrušené rwy 17/35. Za zmínku stojí i původní, stále částečně viditelný nápis PRAHA poblíž „kruhu“ u HF

Y.K.

OK, mea culpa, vypadá to skutečně tak. Díky za detaily.

Jeffer

A 04/22 je v strednej časti TWY R/Q5, po okrajoch potom odstavná plocha (napr. plná lietadiel za Covidu).

ZÁKOS

Poněkud vám ovšem uniká, ýe ty obytné nemovitosti tam nepostavili jejich následní uživatelé, ale „stát“ (město Praha) – a co měli ti obyvatelé na vybranou, když měli bydlet v Praze, kde pracovali?

vfe

Jestli ono to nebude spíš tak, že protože P6 a jiní stále tahají prachy za hluk z letiště, tak to je přeneslo na dopravce tím co píšete a dopravce je přenesl do ceny letenky

Takže jestli jste letěl v poslední době letadlem z Prahy, pak jste přispěl tamním zastupičům na digestiv po kávě po obědě včetně – gratuluji

Marek

Kriste pane, za co chcete v tomto státě pořád kompenzace? Ranvej tam stojí nejspíš déle, než Vy tam bydlíte. Proč tu každej jen natahuje ruku za nic.

MaT

A o čem tak v noci většinou jednáte? A nešlo by ta jednání přesunout na dobu během dne?

Jan Tichavský

Na druhou starnu si zas odpočinul sever Prahy a obce v okolí.

Petr S.

U nás v Pardubicích taky byla zavřená ranvej kvůli opravě. A když jsem pak odlétal po půl července na dovolenou a celou jsme ji S DRNCÁNÍM přejeli, i při pohledu na povrch jsem měl možnost vidět, jak může vypadat ranvej po několikaměsíční „opravě“

Franta Chcípák

Paralelní runway, paralelní runway… zajímavé je, že Gatwick zvládne s jednou skoro dvojnásobek vzletů a přistání oproti Ruzyni. Proč to nikdo nevzal do úvahy?

asfalter

Tam jsou ale přece dvě runwaye….

Petr

Naráz lze používat jen jednu a druhá slouží jako pojezdová dráha.

Franta Chcípák

Přičemž se používá jen jedna, neboť jejich vzájemná vzdálenost neodpovídá normám ICAO.

Apex

Máte pravdu, ale… Kromě jiného charakteru provozu se na Gatwicku využívá kombinaci různých provozních technik, mají RE taxiways, je využíván snížený rozestup mezi letadly a optimalizované řízení vzdušného prostoru. To jim umožňuje dosáhnout až 55 letů za hodinu. Jakkoliv je Gatwick často v debatách o druhé dráze dáván jako příklad, spíše je nutné ho vnímat jako výjimku potvrzující pravidlo a nikoliv jako příklad hodný následování. Ostatně, že situace na Gatwicku není ideální si tam navíc dobře uvědomují a hledají způsob, jak zavést severní ranvej do běžného provozu, což by výrazně zvýšilo kapacitu letiště. Z hlediska provozní bezpečnosti prostě letiště velikosti… Číst vice »

VíKo

A jo… To je zvláštní… A musí na to přijít někdo na veřejné diskusi. To je opravdu odraz nekompetentnosti zodpovědných lidi. Ještě je čas pane Chcípáku. Pište, volejte, navštivte je. Někdo jim přece musí říct, ať to „vezmou do úvahy“.

Vít

Nikdo to nevzal do úvahy, pravda… Nikdo… Teda kromě těch stovek a tisíců komentujících, co argument „ale Gatwick má jen jednu dráhu“ vytahují snad v každé diskuzi o paralelní dráze, ať už odborné či na novinkách.cz, zhruba tak od roku 2000…

Tade

Je to hrůza. Management slavneho letiste by měl trochu začít myslet, dělat tolika lidem na takovou dobu že života peklo, hluk je to odporný, hlavně když chcete třeba v noci i spát…a třeba si i otevřít okno, což nyní nelze, vzhledem k vedrum je to úžasné.Jsem z Hlubocep a tato situace mne opravdu stve.paralelni draha už mela byt postavena dávno,tady se čeká na co?Nebo tu jde zase o to samé co v celé CR?vic slusne už to napsat nejde, i když mám chuť a frustraci použít ostřejší slova na celé letiště.Asi nikdo z chytrých hlav ve vedení nebydlí pod pristavajicimi… Číst vice »

Jeffer

Ja som z Dědiny, takže 1,7 km od prahu dráhy 30 a aj s otvoreným oknom spím dobre.

Horst

Tak si někdy skočte k ušnímu…(bez urážky) 🙂
Jinak si nedovedu vysvětlit, že vám to nevadí – pravda, když je člověk unavený tak jej to asi nebudí.

MMXA

Zvyknete si, bydleli jsme 100m od tratě (trať s docela hustým provozem) a za nějaký čas ty vlaky ani nevnímáte.

StonyCZ

Takovy krasne pokrytecky prispevek 🙂

Michal141

Bydlel jsem 30 let na magistrále 5.května v Praze, denní provoz cca 120.000 aut pod okny, vedle vozovna a věznice 😀 vyměnil bych za domek u letiště tehdy ihned ;-), ale ani jednou mě za tu dobu nenapadlo nic takového, aby mi někdo platil kompenzace za hluk a prach nebo si na něj někde stěžovat… 🙂 A to podotýkám, že ta magistrála tam byla později než ty domy :-)) Prostě k určitým místům městské infrastruktury bohužel platí i hluk jí provozovanou, tak to prostě je.

juks

Je moc prima, že se uleví „hustě obydleným čtvrtím“. Ti ostatní, co bydlí okolo sestupové trasy na hlavní dráhu si zase budou moci užívat svůj „obvyklý“ hluk. Už se nám po tom fakt stýskalo, každé dvě minuty burácení letadla nad hlavami. Opravdu se mi MOC stýskalo. Ale to je asi náš problém, že jsme si koupili dům 20km od letiště, že ? A že se za posledních 30 let zvýšil provoz na letišti na několikanásobek, za to si asi také můžeme sami. Kompenzace veškeré žádné. K tomu nám přidají pár set metrů vzdálený pražský okruh, ten přeci stávající hluk skoro… Číst vice »

Jirka

A určitě to letiště nijak nevyužíváte že? Sorry ale bydlíte ve velkoměstě a to má svoje plusy a svoje mínusy.

ZÁKOS

Hloupá řeč: podle vás tedy asi každý občan (řekněme pouze) středních Čech (včetně Prahy) létá minimálně několikrát ročně letadlem?
A kolikrát ročně létáte vy tam, kam nelze dojet ještě přijatelně třeba vlakem nebo autem (to je jen dotaz, nic jiného v tom nehledejte)?

MMXA

Tak se prodejte a ostěhujte někam mimo civilizaci, budete mít klid. To že se na letišti může zvýšit provoz je asi očekávatelné. Prostě daň za bydlení ve velkém městě.

RJD

Troufám si trvrdit, že když jste pozemek na daném místě kupoval, tak se všechny tyhle externality do ceny zásadně projevily. No a teď byste přirozeně chtěl je tam nemít. To se dá do jisté míry chápat, do jisté míry je to šílená vychcanost. Ale jestli chcete, můžeme si sem dát na sebe kontakty a já to od vás za stejnou cenu vykoupím a můžete si koupit nemovitost někde jinde, kde není hluk ani od letadel, ani od dálnice D8, ano?

JenJduKolem

Koukám, že počet mínusu u vašeho (a i u jiných) příspěvků jasně ukazuje, jací jsou (nejen) Pražáci sobci a NIMBYsti. Pár měsíců vedlejší dráhy a dělají z toho First World Problem. A chtějí obrovské kompenzace. Avšak my, jenž máme letadla nad hlavou po celou zbylou dobu, nesmíme ani naznačit, že nám letadla na vedlejší dráze vyhovovala. Smutné, kam to společnost dopracovala

Apex

Jistě, provoz se zvyšuje, ale na druhou stranu jsou letadla výrazně tišší, než tomu bylo třeba před dvaceti lety, o době před tím ani nemluvě. Vím, o čem mluvím, žiju cca 4 km v ose 12/30 přes 30 let.

Zdeněk

Tak se odstehuj, umělče:-(

Dejvos

kompenzace za co? že si lidi koupili bydlení u letiště ?

Y.K.

Tak jasně, na Praze 6 Ruzyně, Bílá Hora, typická nová satelitní města. 😀

V. K.

To letiště existuje déle než většina Prahy 6

MartinS.

Většina budov na Bílé Hoře a v Ruzyni byla opravdu postavena až po letišti… Na Bílé Hoře byl klášter, hostinec, v Ruzyni už věznice, ale jinak tam byly maximálně statky. Zástavba na Bílé Hoře, včetně tramvajové smyčky probíhala současně s budováním letiště.

Y.K.

Napsal jsem to tak trochu v legraci, ale podívejte se na https://dveprahy.cz/ Zrovna ta „postižená“ zástavba v Ruzyni a na Bílé Hoře tam je celou dobu co letiště. Jsou to staré vilky. A dráha 31 přešla do užívání až někdy v 60. letech.

Apex

13/31, resp. 12/30 byla jedna z hlavních drah a v provozu jíž od konce války.

kubisek

Ano, a představte si, že někteří si koupili bydlení u letiště v době, kdy tam byl desetinový provoz.

Ludmila

Tak maj myslet.

UGL

a tito lide v te dobe take jiste predpokladali, ze na nejvetsim letisti v zemi, v hlavnim meste, nebude provoz rust..

Jan Š

To fakt neumíte používat hlavu nebo jste nezažil bytovou situaci před r. 1989? V té době jsem získal byt tak, že jsem šel do výroby v ČKD, tři roky čekal na přidělení a pak jsem se musel zavázat, že budu ve fabrice makat 9 dalších let. V té době šlo těžko odmítnout být v jakékoliv části Prahy.

VíKo

Tak jestli byl podmíněnej o zárukou zaměstnání na 9 let a prostě jste ho dostal, tak jste ten poslední, kdo by měl brblat. Sorry.

123

Vlastně to tu byla před listopadem paráda a ráj na zemi …

A záruka zaměstnání za socíku … to jste fakt pobavil. Kolik vám to je?

VíKo

A on v něm teď bydlí za sociku? Prostě ho má furt za „děkuju“.

PetrH

Ne, ty byty se pak ještě privatizovaly… To přidělení za socíku bylo jen do užívání, tenkrát jste nemohl v podstatě vlastnit byt. Po roce 1990 to někde šlo zprivatizovat a někde taky vůbec ne, třeba Písnice, nebo na severní Moravě ty desítky tisíc bytů, které koupil Bakala.

Jirka

Jo tak zkuste použít zase svoji hlavu a zkuste si představit, kolik peněz musíte mít našetřeno a vydělávat abyste si mohl koupit byt v současné situaci. Mám takový pocit že těch 9 let v ČKD by na to rozhodně nestačilo.

123

Dneska si ho nemusíte kupovat, můžete si jej v klidu pronajmout, podle toho, kolik na něj máte. A oproti těm skvělým dobám budování lepších zítřků dokonce ani ne na černo.

Apex

Největší stavební boom v okolí letiště nastal až po roce 89, zejména od roku 1995. A to všichni, kdo si tam koupili nebo postavili nemovistosti, dobře věděli, že mají letiště „za plotem“.

Jan Tichavský

V té době taky byly jejich ulice poloprázdné a dnes tam parkuje spoustu aut, to je prostě vývoj.

Nemel

Dokud má to letadlo funkční filánž, tak to nemůže nikoho rušit…:D

MMXA

Přesně co mají říkat obyvatelé okolo letiště v Čáslavi.

Nemel

Pravda, tam letadla žádnou filánž nemají.

MMXA

Jj tam mají forsáž 🙂

Zdeněk Bass

Asi zapomínáte, že před rokem 1989 se byty nekupovaly, ale byly přidělovány dekretem. Těžko si mohl někdo vybírat (možná snad jen členové té správné strany), který panelák na něj zrovna vyjde a musel být rád, že vůbec někde bydlí. Ano, byty se pak (v některých případech) daly měnit, ale to už je jiná kapitola.

MMXA

Od r. 1989 uplynulo více jak 30 let, takže doba na to to vyřešit celkem byla ne?

Pavel Kotva

Idiote, v 50 letech letěli 2 letadla za den a nyní 1 za 2 minuty.

PavelH

Tak to vubec, v 50. letech bylo pravidelnych letu klidne vice nez 20 za den + ruzne vojenske a diplomaticke lety ktere v tabulce chybi:

https://www.planes.cz/cs/article/100007/historie-csa-letovy-rad-leto-1956

Navyse od 50. let zacali CSA pouzivat proudove tu104.
Vsem co se stezuji bych odporucil zazit jednou takovy start starych soveteskych produovych letadel. Ten hluk bylo slyset na cele mesto.

t g

Nejlepší způsob, jak někoho přesvědčit o svém názoru, je otevřít slovem „idiote“. To čtenáře doslova navnadí k polemice kolem dále představeného argumentu, u kterého lze díky této jednoslovné preambuli očekávat vysokou hodnotu a logickou konzistenci.

Zdeněk

Sprosťáku asi te vasi moc nevychovali

tomash

Já myslím, že když si někdo koupí bydlení vzdálené 10 km kolmo k hlavní ranveji, asi sotva počítá s tím, že se 4.5 měsíce nevyspí (nemluvím zde o Praze 6).

Petr S.

A to jsou dopraváky ještě reativně tiché. Vojenský (natož s forsáží), to je trochu jiná liga…

MartinS.

Já vám nevím, ale bydlel jsem 30 let v Řepích a spal jsem naprosto normálně…

Panoramix

Co pořád všichni máte s tím hlukem? Asi 10 let jsme bydleli na Barrandově v dráze vzletu při výluce hlavní ranveje a bylo to vždy příjemné zpestření. Ten hluk člověk přestal za chvíli vnímat. Vůbec to nerušilo spaní ani při otevřených oknech. Podstatně horší je, když vám pod okny celý den a celou noc jezdí tramvaje. Přičemž lidí dotčených takovým hlukem jsou v Praze statisíce a nikde nevidím neustálé negativní reakce, že by ten hluk lidem vadil. Je to volba každého, jakou lokalitu si zvolí za svůj domov.

Horst

Jenže srovnávat Barrandov se sídlištěm Řepy či Sídl. Na Dědině je poněkud nefér. A to mají obě také tu tramvaj. Přistávání je v pohodě, starty už tedy rozhodně ne.

LCP

Moji rodiče dostali byt v Řepích na začátku 80. let min. století. Letadla přes sídliště také přistávala jen v období údržby hlavní dráhy, ale hlavně když se tak dělo, tak to bylo pár letadel za dopoledne a odpoledne. Dneska je tam provoz výrazně vyšší a ti lidé ty byty a nemovitosti kupovali či se tam stěhovali v době se kterou se to dnes nedá srovnávat.

Jan Tichavský

Tím spíš se na to dá zvyknout, když je ten hluk opakovaný a pravidelný.

Jan Š

Píšete hlouposti. Bydlím v Řepích od r. 1982. Dříve přes nás létaly hlavně vrtuláky, nedělaly takový kravál a nevzlétaly nebo nepřestávaly každých 5min.

MartinS.

Tak teda ta ATR, co startovala na Řepy, nebyla zrovna tichá letadla…

123

Čistě ze zvědavosti, kolik těch ATR v osmdesátkách přes ty Řepy létalo?

Apex

Nejen vrtulová. Taková Il18, to byl hukot, ale i tehdejší proudová, to se dnes nedá srovnat.

Petr

ona je vlastně celá Praha a veškeré bydlení v ní blízko letiště …. takže kde bych si měl koupit bydlení abych byl od pražského letiště daleko … V Aši nebo snad v Liberci?

N.N.

Staší se podívat na mapu, kam směřují ranveje. Jejich vzájemný úhel rozpůlit a hledat tím směrem.

Jakub

Z pohledu fanouška trochu škoda. Bylo fajn jít z nákupu domů a nad sebou vídat přistávající Dreamliner, 350 nebo naopak odlítající velrybu. 🙂 Samozřejmě chápu, že pro plno lidí je to jen hluk a otrava.

Jirka

Taky jsem si po cestě z práce rád nějaké letadlo prohlédl a v tu ani ten hluk nevadí, ale přesto už se nemůžu dočkat, až to teď konečně na čas skončí 🙂

filipkcak

Bude mi chýbať sledovanie lietadiel z okna z Řep 😀 Tak o rok zas

Václav Petrů

Tak dnes 380ka naposledy? Ráno byla čajna i katar klasicky 🙂 Škoda, bylo to super, i na Butovicích! Hluk nevadil, jen občas.

dtham

Přes den je to fajn, také jsme z okna koukali na přistávající letadla či startující letadla. Ale v noci s otevřeným oknem je to při startu směrem na město fakt nepříjemný. Takže jsem rád, že zase rok pauza.

Stoupa

Já taky rád koukal z Chuchle.

qěcy

Jediné letadlo, ke kterému na P12 vzhlednu, je ten největší Airbus, jenž poznám podle zvuku. Ostatní jdou nezajímavé a akorát otravují hlukem. Samozřejmě je to subjektivním, ale i to je život a vlivy a musí se s tím počítat. Jak lidé,vrak úřady, tak původci hluku.

PetrH

Podle článku to bude za 8 měsíců zas, to je za chviličku, a případně při (ne)příznivém větru to na tu vedlejší dráhu zase vrazí, můžete si nastavit emaily s upozorněním.

Stoupa

A cyklotrasy tam namalovali?

Martin Verner

V plánu byla stezka pro motorkáře, ale v praktickém testu se neosvědčila.

Mysel

Stezka se osvedcila. Neosvedcil se testovaci motocyklista.

N.N.

Jenom přechod pro chodce.

Jirka

Hřib a jeho cyklopruhy jsou samozřejmě naštěstí pro celou Prahu a řidiče z celé republiky. Každopádně zajeďte se někdy podívat do Amsterdamu, jaká tam vede cyklostezka kolem runwaye Polderbahn. Z pojmu cyklostezka na letišti si pak už nikdy nebudete dělat srandu.