Já nějak furt nechápu ten tunel v kopci který je tak 1km dlouhý a 100m vysoký(hádám to, neměřil jsem)Kdy stavěli kolem už by byla D35 až za místem tak rok zpět.A těch 5km dálnice kolem Stradoune?Proč to neudělali hned a neudělali sjezd až za Stradouni pred kopcem-vsak je to krásná rovina a stejně tam teď staví D35…
Ale však co-stavi se to z daní takže asi bylo potřeba pár mega někde odklonit.
lokomotiva
1 měsíc
Čtu nadpis na obrázku:
Dálnice D35
Jičín – Hradec – Olomouc – …
Začátek dálnice v Jičíně – to je dálnice odnikud.
Tam mělo být napsáno D10 (nebo Turnov) – jinak to je fraška.
To není dálnice odnikud, to je dálnice od dvou velkých státovek. Jedna velmi kvalitní na Turnov a Liberec (již brzy), druhá pořád dost slušná, byť trošku horší, na Boleslav.
Ano,. Směr Litomyšl se napojí do existující křižovatky T, která ale zatím sloužila pouze pro směr Džbánov. Na opačném konci úseku se na sjezdu buduje nová okružní křižovatka, do které má v budoucnu být napojena i nová silnice do Chocně.
Vítek
1 měsíc
Proč jsou všude průjezdová data 5 let stará? V lockdownovém období projelo Vysokým Mýtem 20 000 aut denně, to není noc relevantní informace. Tipuji že dnes je to na dvojnásobku.
To si úplně nemyslím. Na Hodonínsku je instalovali do několika obcí v souvislosti s dostavbou D55 ve Bzenci. Ze Bzence jsou čtyři možnosti jak se vydat dál na jih. Jinou než statistickou funkci tyto kamery nemají.
Je to irelavantní bohužel. Pokud jde o vybírání pokut, tak ty systémy dokáží rozlišit jednotlivé typy vozidel. Ale protože sčítání, tak se k silnici postaví dva študáci s tužkou a papírem a dělají čárky – primitivní!
Už dlouhá léta se něčím podobným zabývá Gemos. Zrovna Cerekvice mají jeden sčítač ve vesnici. Stačilo by přesunout ho na hlavní… https://www.gemos.cz/gemos.cz/doprava/pamArea/index/name/cerekvice
nebojte, např. pro většinu dálničních úseků se pro celostátní sčítání berou data ze smyčkových automatických sčítačů dopravy ŘSD, které jsou umístěné téměř na všech mezikřižovatkových úsecích dálnic.
V CSD se každopádně rozlišuje 12 kategorií vozidel, manuální sčítání do papíru se dělalo naposledy 2010, od sčítání 2016 je to pomocí mobilní aplikace
Sčítání se prováděly mimo období lockdownu, v roce 2020 od července do září, v roce 2021 od půlky dubna do června.
Ano, čísla nyní budou vyšší, ale se 40tis jste totálně mimo, to je hrubě za hranou kapacity té silnice samozřejmě, realita bude max kolem 25tis
V tu dobu dálnice končila v Opatovicích, od té doby se D35 docela rychle stává alternativou D1. Kupka někde říkal že kamionová doprava ročně roste o deset procent.
JiriP
1 měsíc
Může někdo sdělit informaci, kdy přesně se předpokládá otevření úseku Ostrov – Vysoké Mýto a samotného tunelu Homole? Dle letáků ŘSD je termín zprovoznění v obou případech 2026. O kolik měsíců bude úsek bez tunelu dříve? Díky
před časem jsem četl že otevření od Ostrova před Homoli s provizorním sjezdem by mohlo být cca 08/2026, zbytek pak samozřejmě až společně s Homolí 12/2026, provizorní sjezd se za tunelem nepředpokládá
Ladislav Boháč
1 měsíc
Moc nechápu, proč se akcelerační doplatek využil na dálnici mezi Hořicemi a Sadovou. Když tento otevřený úsek nebude ani z jedné strany při otevření navazovat na další dálnici.
Ale bez poplatku by se mohly oba dva úseky otevřít naráz. Což by dávalo větší smysl.
bipe
1 měsíc
Tak skvělé je, že za cca 2,5 roku se po dálnici dostaneme z Hradce až do Opatovce.
Bohužel cesta přes „mohelničák“ nás bude otravovat ještě pěkně dlouho :-(((
Přivaděč/obchvat Chocně by měl být až 2030. https://www.suspk.cz/dalnicni-privadece-d35
Bohužel zbývající části byly provedeny jen jako rekonstrukce nikoliv jako přeložky. Kde jsou sliby z memorand nezi vládou a krajem o R35(D35)?
Takže stavebně to bude nájezdy trvalý. Jen bude provoz usměrněn dopravním značením. Tak to jo, to mi dává smysl.
Tom
1 měsíc
Radku děkujem! Jestli tu dálniční síť fakt do deseti let dostavíš, tak bys mohl pokračovat na Správě železnic. Tou dobou už by mohly být opravený některý nádraží se zastřešením z mramoru (nebo bude alespoň mramor u majitelů oligopolních firem) a zabezpečný nástupiště modrým zábradlím proti rošťákům, kteří by snad chtěli vstoupit na místní trávník 🙂
Myslím, že perspektivy, které jste panu Mátlovi nastínil, mohou naopak působit silně demotivačně a jen potvrzujete zásadu, že každý dobrý čin musí být po zásluze potretán.
Do deseti let určitě nevznikne nově navržených 500km schávlených letos v nové studii proveditelnsti, takže na ŘSD bude práce habaděj i v příštích letech.
Ono ŘSD by mělo práce habaděj i v případě, že by bylo vše postavené a mělo by se to pouze užovat a opravovat.
Mosty a tunely si žádají mnohem větší péči a více peněz, než běžná silnice.
Což si málokdo při těch rozmáchlých malůvkách uvědomuje, kolik to pak bude stát trvale. Bláhoví si vedle toho ještě malují VRT. Jo, něco se na tom zase vybere, ale ten přínos má pak už určité limity.
Přesně tak, ale to by se nejprve musel rozbít vámi zmíněný oligopol. Zákaz činnosti. Dále by musel letět Sosna a jeho lokajové na Dobré Správě. Pak by bylo možné začít stavět nový tým pod Mátlovým vedením. Ale jak se zdá, nikdo se k tomu nemá. Tahle partička tam drží bez ohledu na to, kdo je u vlády.
Jako že státní dopravní politiku a priority v investicích do cest stanovuje Správa železnic nebo ‚Řiditelství‘ silnic? Ministerstvo je tam potom k čemu?
Já nějak furt nechápu ten tunel v kopci který je tak 1km dlouhý a 100m vysoký(hádám to, neměřil jsem)Kdy stavěli kolem už by byla D35 až za místem tak rok zpět.A těch 5km dálnice kolem Stradoune?Proč to neudělali hned a neudělali sjezd až za Stradouni pred kopcem-vsak je to krásná rovina a stejně tam teď staví D35…
Ale však co-stavi se to z daní takže asi bylo potřeba pár mega někde odklonit.
Čtu nadpis na obrázku:
Dálnice D35
Jičín – Hradec – Olomouc – …
Začátek dálnice v Jičíně – to je dálnice odnikud.
Tam mělo být napsáno D10 (nebo Turnov) – jinak to je fraška.
To není dálnice odnikud, to je dálnice od dvou velkých státovek. Jedna velmi kvalitní na Turnov a Liberec (již brzy), druhá pořád dost slušná, byť trošku horší, na Boleslav.
Nebylo by lepší nechat sousloví „již brzy“ čistě pro Správu železnic a její tempo?
Asi ano, i když pro úsek Turnov-Jičín je bohužel až příliš vhodné.
Proč je na sjezdu od HK na stávající I35 kruhový objezd a na druhé straně bude klasická stykový T křižovatka? Zajímavé.
Neni to kvuli tomu, ze tam vede stavajici I/35 a bude tam vest i potom? jen v jinem cisle? kdezto na Opatovice nic neni
Ano,. Směr Litomyšl se napojí do existující křižovatky T, která ale zatím sloužila pouze pro směr Džbánov. Na opačném konci úseku se na sjezdu buduje nová okružní křižovatka, do které má v budoucnu být napojena i nová silnice do Chocně.
Proč jsou všude průjezdová data 5 let stará? V lockdownovém období projelo Vysokým Mýtem 20 000 aut denně, to není noc relevantní informace. Tipuji že dnes je to na dvojnásobku.
Proto, že se sčítání dopravy provádí jednou za pět let.
I v dnešní době kde jsou na kandelábrech kamery? Obce tlačí na stát s daty 5 let starými z doby kdy ekonomika stála a všichni byli na na Homeoficce ?
To, že jsou někde kamery, je pro tema „scitani aut“ vcelku irelevantni skutečnost.
To si úplně nemyslím. Na Hodonínsku je instalovali do několika obcí v souvislosti s dostavbou D55 ve Bzenci. Ze Bzence jsou čtyři možnosti jak se vydat dál na jih. Jinou než statistickou funkci tyto kamery nemají.
Je to irelavantní bohužel. Pokud jde o vybírání pokut, tak ty systémy dokáží rozlišit jednotlivé typy vozidel. Ale protože sčítání, tak se k silnici postaví dva študáci s tužkou a papírem a dělají čárky – primitivní!
Už dlouhá léta se něčím podobným zabývá Gemos. Zrovna Cerekvice mají jeden sčítač ve vesnici. Stačilo by přesunout ho na hlavní…
https://www.gemos.cz/gemos.cz/doprava/pamArea/index/name/cerekvice
Tak takhle jsem si představoval že fungují všechny průjezdové kamery, a že jich kolem sebe vidím.
nebojte, např. pro většinu dálničních úseků se pro celostátní sčítání berou data ze smyčkových automatických sčítačů dopravy ŘSD, které jsou umístěné téměř na všech mezikřižovatkových úsecích dálnic.
V CSD se každopádně rozlišuje 12 kategorií vozidel, manuální sčítání do papíru se dělalo naposledy 2010, od sčítání 2016 je to pomocí mobilní aplikace
Sčítání se prováděly mimo období lockdownu, v roce 2020 od července do září, v roce 2021 od půlky dubna do června.
Ano, čísla nyní budou vyšší, ale se 40tis jste totálně mimo, to je hrubě za hranou kapacity té silnice samozřejmě, realita bude max kolem 25tis
V tu dobu dálnice končila v Opatovicích, od té doby se D35 docela rychle stává alternativou D1. Kupka někde říkal že kamionová doprava ročně roste o deset procent.
Může někdo sdělit informaci, kdy přesně se předpokládá otevření úseku Ostrov – Vysoké Mýto a samotného tunelu Homole? Dle letáků ŘSD je termín zprovoznění v obou případech 2026. O kolik měsíců bude úsek bez tunelu dříve? Díky
před časem jsem četl že otevření od Ostrova před Homoli s provizorním sjezdem by mohlo být cca 08/2026, zbytek pak samozřejmě až společně s Homolí 12/2026, provizorní sjezd se za tunelem nepředpokládá
Moc nechápu, proč se akcelerační doplatek využil na dálnici mezi Hořicemi a Sadovou. Když tento otevřený úsek nebude ani z jedné strany při otevření navazovat na další dálnici.
Bez něj (fakticky sjezd a km dálnice) nelze předchozí úsek otevřít.
Ale bez poplatku by se mohly oba dva úseky otevřít naráz. Což by dávalo větší smysl.
Tak skvělé je, že za cca 2,5 roku se po dálnici dostaneme z Hradce až do Opatovce.
Bohužel cesta přes „mohelničák“ nás bude otravovat ještě pěkně dlouho :-(((
obchvat Litomyšle se má zprovoznit 08/2027, takže už „jen“ 2 a čtvrt roku 🙂 dle smlouvy mají na stavbu 30 měsíců od zahájení, které bylo 10.2.2025
Mohelničák je celkem v pohodě, problém bude kruhovka v Moravské Třebové
Tam to bude solidní špunt…
Přivaděč/obchvat Chocně by měl být až 2030. https://www.suspk.cz/dalnicni-privadece-d35
Bohužel zbývající části byly provedeny jen jako rekonstrukce nikoliv jako přeložky. Kde jsou sliby z memorand nezi vládou a krajem o R35(D35)?
Však kraj na to peníze dostane, stejně jako v případě obchvatu Rokytna a Dašic, jenom je pro přípravu projektu potřeba taky něco reálně udělat.
Zajímalo by mě, proč se dle textu budou zřizovat provizorní sjezdy, když na plánku jsou zakresleny sjezdy trvalé.
On je rozdíl mezi najezdem na dalnici a tím, že tam půjde většina provozu z dálnice. Potřebuje se upravit preference směrů
Takže stavebně to bude nájezdy trvalý. Jen bude provoz usměrněn dopravním značením. Tak to jo, to mi dává smysl.
Radku děkujem! Jestli tu dálniční síť fakt do deseti let dostavíš, tak bys mohl pokračovat na Správě železnic. Tou dobou už by mohly být opravený některý nádraží se zastřešením z mramoru (nebo bude alespoň mramor u majitelů oligopolních firem) a zabezpečný nástupiště modrým zábradlím proti rošťákům, kteří by snad chtěli vstoupit na místní trávník 🙂
Myslím, že perspektivy, které jste panu Mátlovi nastínil, mohou naopak působit silně demotivačně a jen potvrzujete zásadu, že každý dobrý čin musí být po zásluze potretán.
Do deseti let určitě nevznikne nově navržených 500km schávlených letos v nové studii proveditelnsti, takže na ŘSD bude práce habaděj i v příštích letech.
Ono ŘSD by mělo práce habaděj i v případě, že by bylo vše postavené a mělo by se to pouze užovat a opravovat.
Mosty a tunely si žádají mnohem větší péči a více peněz, než běžná silnice.
Což si málokdo při těch rozmáchlých malůvkách uvědomuje, kolik to pak bude stát trvale. Bláhoví si vedle toho ještě malují VRT. Jo, něco se na tom zase vybere, ale ten přínos má pak už určité limity.
Přesně tak, ale to by se nejprve musel rozbít vámi zmíněný oligopol. Zákaz činnosti. Dále by musel letět Sosna a jeho lokajové na Dobré Správě. Pak by bylo možné začít stavět nový tým pod Mátlovým vedením. Ale jak se zdá, nikdo se k tomu nemá. Tahle partička tam drží bez ohledu na to, kdo je u vlády.
Jako že státní dopravní politiku a priority v investicích do cest stanovuje Správa železnic nebo ‚Řiditelství‘ silnic? Ministerstvo je tam potom k čemu?