Ukrajinský SkyUp začal prodávat letenky z Ostravy do Kyjeva, nabídne tři spojení týdně

Boeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT SpottersBoeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters

Ukrajinský dopravce začíná prodávat zpáteční letenky za ceny kolem 1300 Kč.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mik

No nevim jestli je to stasny napad ,misto aby pomohli Cechum pracujicim v UK nebo v Irsku , Nemecku Spanelski tak sem buduou tahat Ukrajince

Lukino

Oni létají na Boryspil že? Žuljany má pod palcem Wizz z Bratislavy a Katowic.

Hans

Od přerušení letů v březnu je nabízí neustále , akorát každý měsíc vždy start odsunu.
Běžný Ukrajinec opravdu ma 800-1000 Kč na letenku. Vzhledem k jejich počtu můžou výhledově létat na každé české letiště 1 týdně, možná i Budějovice mají šanci.

johny

Ještě by někdo mohl nahradit ten ubrečený Ryanair na lince do Londýna, a v Ově můžou být spokojeni

DJ TRAIN

U Sky up a LOT to nie je vylucene….. uvidime… iste naznaky prezentovali v UA (nie som a nebol som obcan UA ale rad tam chodim)

Já, kdo jiný

Ještě jedna věc mě fascinuje: Jak se s nízkonákladovkami a linkami ČR – UA roztrhl pytel. Proč to nepřišlo už před 7 – 10 roky? Tehdy, když jsem chtěl letět nízkonákladově do Kyjeva, jsem musel Pendolinem do Svinova (tehdy jsem měl IN 100) a s Tigerexpresem do Katovic na Wizz air. ČSA bylo tenkrát cenově mimo a někteří to zkoušeli s Air Baltic přes Rigu.

JaB

Většina nizkonákladovek má zakladnu v Katowicih a Krakowě, ale sky up je nový, založen teprve v roce 2018, neléta ani do Krakowa ani do Katowic což hraje Ostravě do karet. Snad se ji bude dařit v Ostravě.

Tomas

před deseti lety nejspíš ukrajinci u nás nebyli tak bohatí, aby si mohli dovolit lítat letadlem domů.

teď jsou na tom podstateně lépe.

johny

To asi taky, ale tento argument se tím pádem musí vztahovat i na Ukrajince pracující v Polsku, což zase nedává smysl na tu původní otázku

FlakY`

Jelikož občas jezdím s rodinou na Ukrajinu vím, jaká pakárna je čekat 5 hodin na hranicích.
Poměr cena x výkon hraje absolutně do karet leteckým společnostem. Jediný handicap vidím ve velikosti zavazadel. Ukrajinci rádi posílají domů rodině a plno známým dárky… Když to dokážou oželet, za 4 hodiny jsou z ČR doma.

Možná to časem ovlivní železniční spojení. Škoda, že nevede náš rozchod až do Lvova či Mukačeva.

Byll

Rozchod 1435 mm do Mukačeva vede.

DJ TRAIN

Skus spojenie cez Kosice…siel som s nim viac krat a nasledne som pokracoval kategoriou Nocnyj eexpres smer Zaporozie … bol som vcelku spokojny…. reko spacie vagony v klidu…. Platzkartnyj vagon – omylom zabookovany ten uz ani omylom

Karel_x

Jestli si vzpomínám, krátce po zahájení prodeje letenek z BRQ Kratina mluvil o tom, že ještě čekají na výsledek jednání s krajem a městem. Co se tam asi tak mohlo řešit jiného než podpora…
Mně z toho vychází možnost, že pytel s linkami na UA se roztrhl proto, že se otevřel měšec veřejných financí. Proč nyní ano a předtím ne, to by byla spíš otázka pro politiky.

leviathan

No, při vědomí současného ekonomického stavu v Ukrajině bych raději lety s touto společností oželel.

MHD

Současná ekonomická situace na Ukrajině je nejlepší od rozpadu SSSR.

DJ TRAIN

Chodim na UA casto never novinam a over si informacie na mieste a velmi musis rozlisovat aj na oblastiach kde si…. niektore regiony idu hodne dopredu, niektore naopak pozadu… reko ciest vcetne aplikacie cementobetonu, mostov , zdravotnictva a skol dohanaju sialenym tempom a Ukrazeleznicie tiez… v novinach su ine bludy… ale hodne zavisi od oblasti…. a profesii…

Mat

Sice bych byl trochu skeptický k zahájení v dubnu, ale nejpozději v létě se už snad létat bude. Je to skvělá zpráva, Wizz a Ryan na relaci ČR-UA totálně zaspali. Hlavně doufám, že se rozlétají i ty další destinace z Prahy, chtějí létat v perfektních časech, ideálních pro prodloužené víkendy.

Gajda

Tak ti (lítají)/lítali z nedalekých letišť v Polsku, Wizz zkusil Pardubice, ale z Prahy potenciál asi nevidí a z Ostravy i Brna je blízko tam, kde tyto trasy byly.

Mat

Nechtělo se jim kanibalizovat vlastní linky, tak jim cestující vysaje konkurence. Moc jim to přeju.

Já, kdo jiný

Aby ta linka mohla lítat od března, musíme začít fungovat normálně. Co když budeme mít nouzový stav a PES 4-5 až do léta? Co když očkování nesplní očekávání? Nebo co když opravdu do letadla pustí jen očkované, přestože se dušují, že to tak nebude?

Jan

Já myslím že budou ještě dlouho minimálně dvě možnosti: očkování nebo negativní test.

Jenda

Čili pro normálního člověka stejně cestovat nepůjde. Očkování široké polulace se v babišstánu dočkáme možná na podzim a absolvovat dvakrát předražený test, kdy hrozí zrušení cesty a karanténa, na to se každý vybodne a radši nikam nepoletí, stejně jako doteď.

Y.K.

No s tím očkováním zatím nevím. Za dobu (třičtvrtěrok) co farmaceutické firmy dokázaly vyvinout, otestovat a velká část i schválit vakcíny, byrokratický šiml ještě vůbec nezačal řešit jak verifikovaně dokázat očkování (třeba na letišti). Papírová kartička Vaccine card nikoho neohromí.

Spíše s proočkovaností ve světě postupně spadne riziko šíření na epidemicky nevýznamné a přestane se klást odpor cestování (a jiným zapovězeným činnostem).

Honza

Nemá někdo nápad/odůvodnění, proč z Ostravy bude SkyUp létat 3x týdně zatímco z Brna jen dvakrát? (Sice to je trochu planá diskuze, ale proč ne)

Ivan

Povolení úřadů – do Ostravy mohou 3x, do Brna jim povolili pouze 2 lety. To je naprosto normální při zavádění linek do zemí, které nemají dohodu o neomezených letech.

David

Mohu se zeptat, na základě čeho úřad povolí počet rotaci? Proč v Ostravě povolili 3 a v Brně 2?

Ambry

Bo MS kraj a vedení letiště více tlačil na pilu ve prospěch Ostravy – řekl ředitel letiště Mošnov.

Karel_x

Řekl bych proto, že o to tak dopravce požádal. A jako možný důvod přepravce bych viděl, že buď dostal v OSR větší podporu, nebo tam vidí možnost přitáhnout Ukrajince z Polska. Může to mít i úplně jiné důvody, třeba se spolu s Ostravaky víc pobratřili.
Pochybuji, že by jim dělalo naše MD problémy a ukrajinským úřadům je zase fuk, na které letiště lítají, pokud to není PRG.

DJ TRAIN

fuck jak fuck videl si stav vacsiny zrenovovanych letisk? Zmeny v klucovych zeleznicnych uzloch… dopravu od priletov atd….. a na rozdiel od Prahy …letisko Borispil davno vlakovu linku ma a hanbit sa za nu nemusia… tam kde nejde vlak a mesto ma napriklad t busy jazdia tie…. vacsinou ich vyrobcovia

qwertz

Jediné fungující železniční spojení na letiště?