Ukrajinský SkyUp otevírá tři nové linky do Česka, dvě do Prahy a jednu do Pardubic

Boeing 737-800 společnosti SkyUp. Autor: Riik@mctr – Flickr, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=76527345Boeing 737-800 společnosti SkyUp. Autor: Riik@mctr – Flickr, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=76527345

Ukrajinská letecká společnost SkyUp Airlines spustí od října tři nové linky mezi Českem a Ukrajinou. Firma spojí Prahu se Lvovem

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bekyna

Další nesmyslná linka na naprosto nesmyslné letiště

Jiří

Nechápu jak přišel na na to, že linka do Kyjeva je nesmysl (zjistěte nějaká fakta, která by Vaše tvrzení potvrdila a dejte do diskuse odkazy s těmito informacemi).

Vítek

Ta dohoda je škoda, protože tam nikdy nebude taková konkurenc.

Apex

Docela by mě zajímalo, zda to znamená, že Skyup dal přednost PED před KLV a co na to v KV kraji říkají…

Zdeněk

Do KLV cestuje především bohatší lázeňská klientela, ze zemí bývalého SSSR tedy spíše Rusové, než Ukrajinci. Ukrajinci k nám cestují především jako pracovní síly, a pro ně jsou výhodnější téměř centrálně položené Pardubice, než na okraji republiky ležící Karlovy vary.

Tom

To má být z těch Pardubic do Kyjeva na letiště Boryspil nebo Žuliany případně na to třetí?

Jiří

Boryspil

železničář v důchodu

Pardubickému letišti i nové lince přejme úspěch!

Václav

Let do Pardubic dlouho nevydrží.
Když už má ukrajinec na letenku, tak poletí přímo do Prahy. Většina jich bude nadále cestovat po silnici.
Češi tyto lety využijí jen minimálně. Tak alespoň hodně štěstí SkyUp.

JAN

Hmmmm…Šmejkalová potřebovala do Pardubic někoho dostat, takže jim nepochybně slíbila nulové poplatky, aby se na židličce ještě chvíli udržela. Jinak je to nesmysl. Skončí to do půl roku.

Jen tak

Sleva na poplatcích. jecelkem běžná forma incentivy .. používá ji řada letišť.

Nicméně .. tohle asi nebude mít dlouhé trvání.

JAN

Ano, vím že to je běžná forma. Ale když ji dávají zisková letiště a na smysluplné linky, je to OK. Jenže tady letiště bez příjmů dá minimální poplatky jen kvůli tomu, aby se Šmejkalová udržela na židli. Navíc, když by to byla linka někam na západ, lze předpokládat aspoň, že tu cizinci něco utratí. Takhle přiletí chudá ukáčka a sednou na vlak a odjedou za svou prací a region nevydělá vůbec nic. A potenciál linky pro české turisty je bohužel dost malý.

Apex

No, pokud by to letecké společnosti nedávalo smysl, tak i kdyby se paní Šmejkalová rozkrajela, tak tam létat nebudou. Ty poplatky na letišti jsou totiž marginální náklad provozu linky a žádná letecká společnost nebude někam létat jen proto, že ji letiště odpustí poplatky…

Zdeněk

Nejvíce ukrajinských pracovníků v ČR je z Lvovské oblasti, takže spojení Prahy se Lvovem je krok správným směrem. Ve Lvovské oblasti pak leží další město s mezinárodním letištěm: Ivano-Frankivsk. I odtud pochází mnoho zde pracujících Ukrajinců, snad úplně nejvíce. Třeba se jednou dočkáme i spojení některého letiště v ČR s tímto městem. A co Podkarpatská Rus, dříve součást Československa, nyní Zakarpatská oblast Ukrajiny? Zde je mezinárodní letiště v Užhorodě…i když mezinárodní jen v rámci bývalého SSSR. Spojení Prahy nebo Pardubic/Ostravy/Brna s Užhorodem by bylo jistě zajímavé i pro naše turisty. Škoda, že tato část světa leží tak trochu mimo zájem… Číst vice »

Rossec

Za sto dolarů zpáteční Pardubice – Kyjev budou mít úspěch.

Nicky

Pokud ta letadla za danou cenu obsadí tak ano, v opačném případě linka nebude mít dlouhého trvání…

On typický gastarbaiter většinou nelétá (hodně zavazadel se prodraží a k pašování proviantu oběma směry není letadlo nejvhodnější) ale dává přednost dodávce, maršrutce přes noc za cenu ještě o pár stovek nižší.

V. K.

Upřímně to není žádný zázrak. Z Prahy se dá s přestupem letět za stejné peníze už dneska. A kdo má v dosahu Katovice nebo Vratislav může letět přímo pod tisícikorunu.

LS1

Ono si to své pasažéry najde. Pro mě to je přijatelná cena, z PED jsem ještě neletěl, Kyjev jsem také ještě nenavštívil, SkyUp bude nová letecká společnost v deníčku, časy letů jsou v pohodě, takže já rád využiji. Rozhodně raději, než to skákat s přestupem z PRG, kam to z druhé strany Prahy mám časově stejně daleko jako do PED.

Apex

To je fajn úvaha, ale na tom asi business plán postavit nelze… Uvidíme, zda to bude fungovat, někdy se dějí podivné věci.

Ondra

By mohli létat i z Ostravy na tu Ukrajinu Lvov/Charkov

Panelák

Proč má rotace z Charkova průlet v Praze víc jak tři hodiny?

M K

Ma prulet hodinu, jenom nebyl redaktor pozorny. Prulet se meni v case.

Filip

Vysvětlí mi někdo následující větu?

SkyUp nemůže létat mezi Prahou a Kyjevem přímo kvůli leteckým dohodám s Ukrajinou, podle které může být na trase více jak jeden dopravce za každou zemi.

Petr

Asi překlep 😉 Nemůže

D R

No kéž by si to řeklo více dopravců, že PCE jsou jen hodinu cesty od Prahy…

P M

Naštěstí si to říkat asi nemusí…

Kuba W

za mě mají Pardubice největší potenciál, v PRG se furt na něco čeká a všude plno lidí, PCE jsou na přímé trase vlaku z Moravy i z Prahy a je tam klid, jediné letiště kterému (kromě PRG) v ČR věřím v růst .

Ondřej

V budějcích to taky poroste 😀

Kajman

Máte-li na mysli bodláky, tak nepochybně 🙂

P M

Tak si založte leteckou společnost a hurá na Pardubice 🙂

Martin V.

Jak je napsáno v článku, nešli do Pardubic dobrovolně, ale z donucení. Ovšem pokud se tam cestujícím bude líbit a aerolince to bude vyhovovat, tak tam můžou časem expandovat. Rozhodně je to pro Pardubice šance, ke které by se bez restriktivní letecké dohody těžko dostali.

Zdeněk

Je tam klid a bude dál Kubo.
Pardubice nemají vůbec nic kromě blízkosti Prahy.Proto ho každá krize hned smete v počtu cestujících.
Je to jen díra v rozpočtu kraje a města.

Kuba W

no vidíš a já myslím že díra je Ostrava, samozřejmě Budějice, to bude úplný úlet. ale Pardubice právě mají blízkost Prahy která není nafukovací takže kde jinde časem dát nízkonákladovky?

Zdeněk

Pořád se jen spoléhá na turisty a business klientelu ,která chce do Prahy
Morava a konkrétně Ostrava má své letiště v KTW a KRK.

Jiří Kouba

Vůbec nic, Jen 2 památky UNESCO ve vzdálenosti 25 a 45 km a mnohem více národních kulturních a technických památek na svém území i v blízkém okolí.

Daniel Novák

Představa, že UNESCO památky vám uživí linku je stejně mimoňská jako Zimolova megalomanie v ČB.

Jiří Kouba

Jasně Zapomněl jsem na stav kulturnosti pasazeru.

Václav

Ano, to čekání v Praze mohu bohužel potvrdit. Za poslední 3 měsíce jsem již 10x čekal ve frontě na terminálu 1 déle než 1,5hodiny po příletu ( několikrát to bylo i přes 2 hodiny ). Jo letiště Praha se zhošilo, a to dost.

Václav

Turisté z Ukrajiny, kteří přiletí do Čech mají relativně dost peněz, které zde mohou utratit a hlavně mají podobný rys jako Rusové a jiné slovanské národy, že jsou rádi když je vidět, že si to mohou dovolit. Proto poletí vždy přímo do Prahy. Bude sice nějaké množství těch, kteří takto budou chtět ušetřit, ale v současnosti co se ukrajinců týče, jich bude velmi velmi málo. Ti kteří zde pracují v dělnických profesích, ve službách atd., vždy zvolí tu nejlevnější cestu – po silnici. Toto není možné srovnávat např. s lety výhodoevropanů do Británie. Ukrajina má „bohužel“ výrazně nižší koupěschopnost obyvatelstva… Číst vice »