Ukrajinské dráhy chtějí koupit dalších 20 vlaků od Hyundai Rotem
Jednotka HSRC2 od Hyundai Rotem. Foto: Чуваев Николай / Wikimedia Commons
Vlaky budou financovány úvěrem od jihokorejské vlády, splácet se bude až po 10 letech.
Vás baví na Ukrajině koukat do těch jejich umělých pásů lesa kolem železnice? Železnice na Ukrajině, v Rusku i Bělorusku je o ničem. Asi stejné, jako jet metrem, kdyby rozsvítili a natřeli stěny na zeleno.
Hlavně by Ukrainci měli co nejdřív přejít na normální rozchod, už jenom z bezpečnostního hlediska…
Jakého bezpečnostního hlediska?
Lol mínusovací nenadrtálci neumí komunikovat ve větách.
krása a my tu jezdíme šrotem od Arrivy
Velmi solidní vlak , jezdil má trase Kyjev – Dnipro – Pokrovsk
Asi 6x jsem využil před válkou
Vypadá hezky!
Pokrovsk bude bohužel asi muset zatím počkat 🙁
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/rusove-se-priblizili-k-posledni-linii-zakopu-pred-pokrovskem-centrum-je-v_2408231316_pj
Svezl jsem touto jednotkou mezi Kyjevem a Lvovem, velmi příjemné svezení. Skoro celou cestu jela 160 km/h
Což ale není zásluha jednotky, nýbrž správce infrastruktury.
Obojího.
V podstatě dar od Korejské vlády
Investice korejské vlády.
Dost riziková. Asi jako půjčit někomu na barák, když je tři roky na pracáku.
Některé investice jsou rizikové, ale když vyjdou, vynáší víc, než investice opatrné. K tomu pracáku – záleží, jakou má ten nezaměstnaný perspektivu a potenciál a proč na tom pracáku vůbec skončil. Dnes samozřejmě nikdo s jistotou neví, jestli se tahle investice povede, či nikoliv.
Když jste tři roky na pracáku, tak věřte, že pokud není nějaká extrémní nezaměstnanost, tak je asi s vámi něco špatně a ne, banka vám nedá ani floka, což je logické.
Trochu nadhledu. Když už chcete Ukrajinu jako zemi srovnávat s člověkem, tak ne s člověkem tři roky na pracáku, ale spíš dlouhodobě nemocným, s nadějí na nějakou míru uzdravení a pokračováním života. Někdy v budoucnu.
Znamý je 3 roky na pracáku a k tomu má slušný příjem ze sázení. Což je legálni kombinace. Co je na tom špatně? Má snad platit zdravotní ze svého?
Demokracie si holt vzájemně pomáhají, je to spíš dar než investice.
Děláte jako by to bylo za vaše peníze.
Nedělám z toho nic, jen poukazuji, že je to riziková investice. Za 10 let může být vše jinak. Tak se uklidníme.
Já jsem naprosto klidný.
Přesná trefa
Prodělek je taky kšeft. 🙂
Bývalé komunistické Československo na konci padesátých a počatku šedesátých let minulého století dávalo na přikaz SSSR úvěry Egyptu na nákup zbraní na 4% úrok splatný za 10 let.Na československé ekonomy šly mrákoty.A perličkou je ze měly být ze 3/4 splatné v bavlně.A ti sovětští gauneři už tehdy měli rozjeté zavlažovací projekty na pěstování bavlny na obrovskych plochách ,takže jim bylo jasné ,že cena bavlny půjde dolů.Tak se tunelovalo Československo.
Podobně se dá dohledat třeba jak v padesátých letech podepsalo „výhodné“ smlouvy na dodávku tramvají do sovětského svazu. Mělo to jen dva problémy: Cena dodávky nepokrývala náklady na výrobu tramvaje a termín byl natolik šibeniční, že po jeho nestihnutí nabíhalo ČKD tučné penále. Je pozoruhodné, jak sovětský soudruh ovládal praktiky oněch zlých kapitalistů využít, když šlo o jeho prospěch.
Můj starší brácha byl od r.1968 na vojně na kbelském letišti. Občas je v neděli poslali nakládat vagony na jedno pražské nádraží. Bylo horko a měli žízeň. Nakládali 4l. plechovky okurek do vagonů směr SSSR. Prorazili jednu plechovku, že se osvěží jejím obsahem. A v plechovce bylo maso. A kvalitní. Strhli obal a pod ním byl druhý psaný azbukou hlásající, že je to masová konzerva. Tak soudruzi maskovali vývoz masa do SSSR. Jinak by lidé v ČSSR řvali, že se maso vyváží a tady ho bylo v krámech málo. A kolik v té době tady bylo kravínů, prasečáků a slepičáren.… Číst vice »
Tak nějak se dělá světový byznys, zatímco Skoda Werke kupuje nebo nekupuje Talgo, tak Hyndai s úspěchem prodává na trh kde byly a jsou Skoda lokomotivy doma… Ještě že jsou v ČR ty transparentní výběrovky…😁
Tak ony se hlavně Hyundaye na Ukrajině osvědčily podstatně lépe, než věčně nefunkční řada 675…
Tak se někdy na tu Ukrajinu zajeďte osobně podívat, jak se tam dělá údržba čehokoli.
Evidentně se na korejských výrobcích neúdržba podepisuje méně, než na českých.
To nezpochybňuji.
Vzhledem k tomu, že se předpokládá životnost jednotek 40 let a začátek splaceni po deseti letech provozu, tak bez krytí půjčky státem by do této zakázky normální firma nešla. Navíc vzhledem k velmi těžko odhadnutelné délce války a nákladům na následnou obnovu je pravděpodobnost splaceni celé částky velmi nízká.
Vždy se najde důvod proč to nejde, viďte. 😁
Reálně je to spíše dar Korejské vlády Ukrajině. S tím, že když skončí válka, tak budou jednat o dodávkách přednostně s Korejci.
Byl by asi dost velký řev, kdyby Škoda Plzeň dostala od státu půjčku na něco takového…
Proč? Od Nizozemské? Když má PPF sídlo v Nizozemí? 😁
No myslím, že ČR Škodovku už dost podporuje těmi přikleplými zakázky ČD.
Tak si tu odpovězme na otázku, zda-li by milé občanstvo naší drahé země ocenilo, kdyby Česká republika ručila za úvěr na dodávku EMU Škoda na Ukrajinu. V podstatě by to znamenalo že by občané naší země zaplatili paní Kelnerové za jednotky darované do této země.
Osonbně si myslím, že si Ukrajina naši pomoc zaslouží, ale že dovedeme pomoci jinak a efektivněji.