Ukrajinské dráhy chtějí koupit dalších 20 vlaků od Hyundai Rotem

Jednotka HSRC2 od Hyundai Rotem. Foto: Чуваев Николай / Wikimedia CommonsJednotka HSRC2 od Hyundai Rotem. Foto: Чуваев Николай / Wikimedia Commons

Vlaky budou financovány úvěrem od jihokorejské vlády, splácet se bude až po 10 letech.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osobák

Vás baví na Ukrajině koukat do těch jejich umělých pásů lesa kolem železnice? Železnice na Ukrajině, v Rusku i Bělorusku je o ničem. Asi stejné, jako jet metrem, kdyby rozsvítili a natřeli stěny na zeleno.

asdf

Hlavně by Ukrainci měli co nejdřív přejít na normální rozchod, už jenom z bezpečnostního hlediska…

Elb

Jakého bezpečnostního hlediska?

Elb

Lol mínusovací nenadrtálci neumí komunikovat ve větách.

Jarda

krása a my tu jezdíme šrotem od Arrivy

Hans1934

Velmi solidní vlak , jezdil má trase Kyjev – Dnipro – Pokrovsk
Asi 6x jsem využil před válkou

Tomáš

Vypadá hezky!

Průvodce původní Aleš
MK

Svezl jsem touto jednotkou mezi Kyjevem a Lvovem, velmi příjemné svezení. Skoro celou cestu jela 160 km/h

Lkprak

Což ale není zásluha jednotky, nýbrž správce infrastruktury.

tarten

Obojího.

Michal.S

V podstatě dar od Korejské vlády

Kubrt

Investice korejské vlády.

Ares

Dost riziková. Asi jako půjčit někomu na barák, když je tři roky na pracáku.

Kubrt

Některé investice jsou rizikové, ale když vyjdou, vynáší víc, než investice opatrné. K tomu pracáku – záleží, jakou má ten nezaměstnaný perspektivu a potenciál a proč na tom pracáku vůbec skončil. Dnes samozřejmě nikdo s jistotou neví, jestli se tahle investice povede, či nikoliv.

Ares

Když jste tři roky na pracáku, tak věřte, že pokud není nějaká extrémní nezaměstnanost, tak je asi s vámi něco špatně a ne, banka vám nedá ani floka, což je logické.

Kubrt

Trochu nadhledu. Když už chcete Ukrajinu jako zemi srovnávat s člověkem, tak ne s člověkem tři roky na pracáku, ale spíš dlouhodobě nemocným, s nadějí na nějakou míru uzdravení a pokračováním života. Někdy v budoucnu.

Osobák

Znamý je 3 roky na pracáku a k tomu má slušný příjem ze sázení. Což je legálni kombinace. Co je na tom špatně? Má snad platit zdravotní ze svého?

Noscortas

Demokracie si holt vzájemně pomáhají, je to spíš dar než investice.

Tomáš

Děláte jako by to bylo za vaše peníze.

Ares

Nedělám z toho nic, jen poukazuji, že je to riziková investice. Za 10 let může být vše jinak. Tak se uklidníme.

Tomáš

Já jsem naprosto klidný.

Frank

Přesná trefa

Prokop Böhm

Prodělek je taky kšeft. 🙂

Padre

Bývalé komunistické Československo na konci padesátých a počatku šedesátých let minulého století dávalo na přikaz SSSR úvěry Egyptu na nákup zbraní na 4% úrok splatný za 10 let.Na československé ekonomy šly mrákoty.A perličkou je ze měly být ze 3/4 splatné v bavlně.A ti sovětští gauneři už tehdy měli rozjeté zavlažovací projekty na pěstování bavlny na obrovskych plochách ,takže jim bylo jasné ,že cena bavlny půjde dolů.Tak se tunelovalo Československo.

vlachjan

Podobně se dá dohledat třeba jak v padesátých letech podepsalo „výhodné“ smlouvy na dodávku tramvají do sovětského svazu. Mělo to jen dva problémy: Cena dodávky nepokrývala náklady na výrobu tramvaje a termín byl natolik šibeniční, že po jeho nestihnutí nabíhalo ČKD tučné penále. Je pozoruhodné, jak sovětský soudruh ovládal praktiky oněch zlých kapitalistů využít, když šlo o jeho prospěch.

Prokop Böhm

Můj starší brácha byl od r.1968 na vojně na kbelském letišti. Občas je v neděli poslali nakládat vagony na jedno pražské nádraží. Bylo horko a měli žízeň. Nakládali 4l. plechovky okurek do vagonů směr SSSR. Prorazili jednu plechovku, že se osvěží jejím obsahem. A v plechovce bylo maso. A kvalitní. Strhli obal a pod ním byl druhý psaný azbukou hlásající, že je to masová konzerva. Tak soudruzi maskovali vývoz masa do SSSR. Jinak by lidé v ČSSR řvali, že se maso vyváží a tady ho bylo v krámech málo. A kolik v té době tady bylo kravínů, prasečáků a slepičáren.… Číst vice »

Drak Mrak

Tak nějak se dělá světový byznys, zatímco Skoda Werke kupuje nebo nekupuje Talgo, tak Hyndai s úspěchem prodává na trh kde byly a jsou Skoda lokomotivy doma… Ještě že jsou v ČR ty transparentní výběrovky…😁

Nose Peak

Tak ony se hlavně Hyundaye na Ukrajině osvědčily podstatně lépe, než věčně nefunkční řada 675…

Lukáš

Tak se někdy na tu Ukrajinu zajeďte osobně podívat, jak se tam dělá údržba čehokoli.

Nose Peak

Evidentně se na korejských výrobcích neúdržba podepisuje méně, než na českých.

Lukáš

To nezpochybňuji.

noerf

Vzhledem k tomu, že se předpokládá životnost jednotek 40 let a začátek splaceni po deseti letech provozu, tak bez krytí půjčky státem by do této zakázky normální firma nešla. Navíc vzhledem k velmi těžko odhadnutelné délce války a nákladům na následnou obnovu je pravděpodobnost splaceni celé částky velmi nízká.

Drak Mrak

Vždy se najde důvod proč to nejde, viďte. 😁

noerf

Reálně je to spíše dar Korejské vlády Ukrajině. S tím, že když skončí válka, tak budou jednat o dodávkách přednostně s Korejci.

Jiří Kocurek

Byl by asi dost velký řev, kdyby Škoda Plzeň dostala od státu půjčku na něco takového…

Drak Mrak

Proč? Od Nizozemské? Když má PPF sídlo v Nizozemí? 😁

XXXD

No myslím, že ČR Škodovku už dost podporuje těmi přikleplými zakázky ČD.

vlachjan

Tak si tu odpovězme na otázku, zda-li by milé občanstvo naší drahé země ocenilo, kdyby Česká republika ručila za úvěr na dodávku EMU Škoda na Ukrajinu. V podstatě by to znamenalo že by občané naší země zaplatili paní Kelnerové za jednotky darované do této země.
Osonbně si myslím, že si Ukrajina naši pomoc zaslouží, ale že dovedeme pomoci jinak a efektivněji.