Ukrajinské dráhy chtějí koupit dalších 20 vlaků od Hyundai Rotem

Jednotka HSRC2 od Hyundai Rotem. Foto: Чуваев Николай / Wikimedia CommonsJednotka HSRC2 od Hyundai Rotem. Foto: Чуваев Николай / Wikimedia Commons

Vlaky budou financovány úvěrem od jihokorejské vlády, splácet se bude až po 10 letech.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans1934

Velmi solidní vlak , jezdil má trase Kyjev – Dnipro – Pokrovsk
Asi 6x jsem využil před válkou

MK

Svezl jsem touto jednotkou mezi Kyjevem a Lvovem, velmi příjemné svezení. Skoro celou cestu jela 160 km/h

Lkprak

Což ale není zásluha jednotky, nýbrž správce infrastruktury.

Michal.S

V podstatě dar od Korejské vlády

Kubrt

Investice korejské vlády.

Ares

Dost riziková. Asi jako půjčit někomu na barák, když je tři roky na pracáku.

Kubrt

Některé investice jsou rizikové, ale když vyjdou, vynáší víc, než investice opatrné. K tomu pracáku – záleží, jakou má ten nezaměstnaný perspektivu a potenciál a proč na tom pracáku vůbec skončil. Dnes samozřejmě nikdo s jistotou neví, jestli se tahle investice povede, či nikoliv.

Padre

Bývalé komunistické Československo na konci padesátých a počatku šedesátých let minulého století dávalo na přikaz SSSR úvěry Egyptu na nákup zbraní na 4% úrok splatný za 10 let.Na československé ekonomy šly mrákoty.A perličkou je ze měly být ze 3/4 splatné v bavlně.A ti sovětští gauneři už tehdy měli rozjeté zavlažovací projekty na pěstování bavlny na obrovskych plochách ,takže jim bylo jasné ,že cena bavlny půjde dolů.Tak se tunelovalo Československo.

Drak Mrak

Tak nějak se dělá světový byznys, zatímco Skoda Werke kupuje nebo nekupuje Talgo, tak Hyndai s úspěchem prodává na trh kde byly a jsou Skoda lokomotivy doma… Ještě že jsou v ČR ty transparentní výběrovky…😁

Nose Peak

Tak ony se hlavně Hyundaye na Ukrajině osvědčily podstatně lépe, než věčně nefunkční řada 675…

Lukáš

Tak se někdy na tu Ukrajinu zajeďte osobně podívat, jak se tam dělá údržba čehokoli.

Nose Peak

Evidentně se na korejských výrobcích neúdržba podepisuje méně, než na českých.

Lukáš

To nezpochybňuji.

noerf

Vzhledem k tomu, že se předpokládá životnost jednotek 40 let a začátek splaceni po deseti letech provozu, tak bez krytí půjčky státem by do této zakázky normální firma nešla. Navíc vzhledem k velmi těžko odhadnutelné délce války a nákladům na následnou obnovu je pravděpodobnost splaceni celé částky velmi nízká.

Drak Mrak

Vždy se najde důvod proč to nejde, viďte. 😁

noerf

Reálně je to spíše dar Korejské vlády Ukrajině. S tím, že když skončí válka, tak budou jednat o dodávkách přednostně s Korejci.

Jiří Kocurek

Byl by asi dost velký řev, kdyby Škoda Plzeň dostala od státu půjčku na něco takového…

Drak Mrak

Proč? Od Nizozemské? Když má PPF sídlo v Nizozemí? 😁

XXXD

No myslím, že ČR Škodovku už dost podporuje těmi přikleplými zakázky ČD.