Ukrajinská rozvědka: Zničení Mriji zavinilo vedení ukrajinského leteckého závodu

Podezřelí podle SBU krátce před ruskou invazí na Ukrajinu zamezili příslušníkům národní gardy ve vstupu do areálu letiště.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ingrid

Proč to letadlo včas neodlétlo do jiné země?

Pešek

Podle mě tedy bylo letadlo zničeno vinou sprosté russácké války.

Jirka

Ale o tom vůbec nepochybujte, jde ale taky o to, kdo byl nápomocen. Podívejte se u nás, kolik máme ruských kolaborantů, nemyslete si, že na Ukrajině na tom byli jinak. Nakonec nám jeden ruský kolaborant teprve předevčírem odešel z Hradu.

VTT

Ukrajinský zbrojní průmysl byl a asi pořád je hnízdem krtků.
Třeba někdy na podzim byl na Ukrajině obrovský skandál – vyšlo najevo, že šéf zbrojovky v Záporoží prodával motory do vrtulníků do Ruska. Teď už má v těle díru od náboje.

Tomáš

Rád bych si poslechl nebo přečetl názor Rosti Kopeckého (flyrosta).

Ketchup1970

Rosťa je odborník na letadla, ne na válku a rozvědku.

Igor Mauricio

A na politiku. Jeho facebookove vnucenu jedineho spravneho prezidenta bylo az trochu nechutny.

Mik

Aj by som sa spýtal čo z Rosťu robí “odborníka na letadla”, ale asi nechcem rýpať. Jeho tvorbu pozerám, nehatujem, len ten pojem odbornik…

Dizgrafyq

Rozvědka měla informace o blížící se invazi a přesto si ozbrojené složky nedokázaly vynutit přístup ke strategické infrastruktuře jako je letiště? To jako že jim pupkatej sekuriťák na bráně odmítnul zvednout závoru protože měl od šéfa instrukce nikoho nepouštět? 🙄

Šejdr

To nejspíš nebyl sekuriťák na bráně, ale lidé z nejvyššího vedení firmy, kteří si vymohli zrušení rozkazu o zabezpečení areálu gardou. Vzhledem k tomu, kolik ruských krtků měli Ukrajinci ve vysokých funkcích, by spíš bylo s podivem, kdyby Rusáci neměli u místních vlastizradců zaplacené i maximální oslabení obrany Hostomelu. A taky jim to ze začátku klaplo, výsadek proběhl bez problémů, než se následně při přímém střetu ukázalo, že Ukrajinci vycvičení vojáky z NATO jsou lepší než ruští výsadkáři.

Martas

Někde jsem četl, že to spíš byla past a CIA o výsadku na Hostomel věděla a předala informaci Ukrajině. Ale ruku do ohně za to nedám

Jirka

No oni jim to ani američani nemuseli řikat. Pokud nejste úplně blbej, tak víte jakou maj Rusové taktiku asi posledních 50 let a jaké letiště je asi nejvhodnější pro její realizaci…

Jiřik

Mno, a ještě je tu jeden paradox – pořád není jasné, zda Mriju zničil už samotný ruský útok a obsazování letiště, nebo až ukrajinský protiútok na to Rusy obsazené letiště.
V první den války (24. 2. 2022) totiž ještě samotná kancelář Antonov hlásila, že letadlo je v Hostomelu v pořádku.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid09ZoUHoZHm7qe8pUDuAi7p19FvwFGJgwhidT9KZRG62xNKi9RG4SR3Cxo9oANRzc5l&id=1793010861

q89

Mrija byla zničena při 2. boji o letiště (1. boj výsadek následně rozprášen Ukrajinci letadlo přežilo, 2. boj – pozemní síly Ruska dorazili od Běloruských hranic). Je celkem jedno jestli ji zničili „ukrajinské“ nebo „ruské“ střely, vinu nese okupační armáda, která tam neměla co dělat.
Článek, resp. ta citovaná zpráva BBC je absurdní.

bobin21

Letadlo bylo vyvinuto a postaveno v Sovětském Svazu. A sami sověti si jej zničili. To je tak když se sověti perou mezi sebou.

PvvS

Až na to že sověti ho už nevlastnili..

Jiří Kocurek

Až na to že jich 30 let žádní sověti neexistují. Kromě toho myšlenka jednotného sovětského lidu a sovětizace napáchala v sovětském svatu víc zla než cokoliv předtím i potom.

Lukino

Paradoxně, jeden Ruslan odletěl snad 5 hodin před začátkem invaze. Ten se ještě zachránil. Škoda, že se to nepodařilo s Mrijou. Nicméně to, že neumožnili Národní Gardě postavit opevnění, ačkoliv se dalo čekat, že Hostomel může sloužit jako předsunutý bod pro výsadek armády RF, tak dost zavání, že měli informace co se tam může dít.

Sch

Tak tam nejde ani tak o letadlo, ale z dnešního pohledu je to na úrovni vlastizrady. Na druhou starnu, pokud si byli tak jisti, mohli si vynutit vstup násilím.

PetrH

V lednu to moc jasné nebylo. UA generální štáb invazi předpokládal, ale na východní frontě na Donbasu. Protože ty jednotky v Bělorusku vypadaly jako bluf, nebyly pořádně připravené na útok. Rusové ve snaze neprozradit, kudy povede hlavní útok, to neřekli ani jim, až do poslední chvíle (ovšem taky proto ten útok pak selhal). Kolem Kyjeva byly hlavně teritoriální jednotky ze záloh, ne nejlepší jednotky armády, ty byly na východě. Proto taky je v článku zmíněna národní garda, která zřejmě tedy na to tolik netlačila. Celý bluf pochopil generální štáb až 1 den předem a to už bylo na stavbu opevnění… Číst vice »

Tom

Možná mi uniká nějaká porucha nebo něco podobného, moc ale nechápu, proč nepřelétli s letadlem v této mimořádně napjaté situaci někam mimo UA.

Otakar

V danou chvíli mělo dole jeden motor a procházelo opravou.

Lukáš

Mriya však večer před invazí mohla klidně do Lipska odletět. Měla dost paliva, všech 6 motorů a posádka byla připravená. Měla 70 tun paliva a nebyl v ní žádný náklad takže by byla schopna letět klidně na 4 motory.

Apex

Myslím, pokud si dobře vybavuji, že byly dole dva motory na pravé straně, takže za tohoto stavu by odletět nemohla. A že by odstavená při opravě l měla v nádržích třetinu max. možné kapacity nádrží, to asi taky ne….

Lukáš

Ještě jsem si to hledal a to co jsem psal říkal Dmytro Antonov ve svém videu. https://youtu.be/0iyH_6Gt-XI kolem 11. minuty. Podle něj byl 23. února večer motor nainstalován. 22:00 bylo letadlo připraveno, posádka byla na letišti a Mriya měla 70 tun paliva

Mysel

Vedeni spolecnosti znemoznilo urychlene dokonceni oprav, takze stroj nebyl letuschopny.

Dom

Připravte kapesníčky pro slzy Jediného správného leteckého youtubera 😅