Ukrajinci začali s opravou hlavního silničního tahu z Kyjeva na západ
Rozbombardovaná ukrajinská dálnice M06. Pramen: Kyrylo Tymošenko
Dálnice M06 patří k nejdůležitějším spojnicím na západní Ukrajině.
Dálnice M06 patří k nejdůležitějším spojnicím na západní Ukrajině.
Trochu jsem nepochopil informační hodnotu tohoto článku zejména v situaci, kdy na Ukrajinu v následujících několika měsících nikdo cestovat nebude. Ukrajina, jak jsme ji znali, patří definitivně minulosti a nyní se bude během mírových jednání vyjednávat, co bude dál. Na její západní část si brousí zuby Poláci, co bude se zbytkem není vůbec jasné. To všechno jsou proměnné, které budou do budoucna určovat vývoj a priority v infrastruktuře. A pak je také otázka, kdo to zaplatí, protože ukrajinská státní kasa je zcela prázdná.
Platit by to mel samozrejme ten smejd z Moskvy, nicmene od toho se toho nedockame, takze na to samozrejme prispeje zapad. Uzemi by melo zustat cele Ukrajine, ta horda z moskvy si muze ten svuj stredovek v klidu provozovat na svojem uzemi, maji ho dostatecne velky.
Poláci? Co jsem tak zběžně zaznamenal, tak se do toho montuje Lukašenko. Ale netuším, co tím chce zíkskat.
Zaplatíme to klidne i my. Jezdit budou zachvílí domorodci domu, az vypakují útočníky. Dale porad je tam poptávka po nákladní dopravě. A taky pak začnou fofry az bude nějaký nový Marshallův plán. …
Poslal bych tam na tu práci naše proruské kolaboranty.
Klidně, ale za mzdu, a to českou minimální. Něco jako služební cesta na veřejně prospěšné práce. 100 hodin za propagaci režimů…
Kludne nech tam idu robit za rusku minimalnu mzdu – 7500 rublov. Na koruny alebo eura nech si to kazdi prepocita sam.
Ta dalnice byla nekolik let spatky zrekonstruovana hodne kvalitne a ted ji kvuli blbcum z RF musi opravovat.. ach jo novodoby dikrator Putler a jeho druzina nici vsechno
Díry v asfaltu a poničená svodidla se dají naštěstí opravit relativně snadno a rychle. Horší by to bylo se zničenými mosty. Např. v Německu na berlínském dálničním okruhu směr Prenzlau a Štětín se jezdilo po mostě jen v polovičním profilu od 2. světové války až do konce trvání NDR. Větší podíl než technické problémy na tom mělo však samozřejmě tehdejší vedení země. Docela se divím, že okupanti na Ukrajině mosty neponičili. Možná počítají s tím, že i jim by se jednou mohly hodit – doufám, že k tomu už nedojde.
Oni těch mostů několik poničili. A řadu si (z toho jeden smutně slavný případ) so poničili i sami Ukrajinci. Jak silniční, tak železniční.
Bohužel to ve válce dává taktický smysl, neboť těžkou techniku v podstatě jinak rozumně přepravit nelze.
Mosty se ve velkém ničily i za 2. sv. války a vzápětí byly obnoveny. Případně stály dočasné armádní mosty, to taky ženisti umí. To není zase takový problém, protože je to priorita ke zničení, ale taky priorita k výstavbě. Daleko horší to budou mít ta malá rozstřílená města, tamější obyvatelé paneláku si nové bydlení jen tak nepostaví.
Jen malá poznámka – některé méně významné železniční trati kvůli zničeným mostům nikdy obnoveny nebyly.
Napadá mě trať ze Spielbergu na rakousko-slovinskych hranicích. A trať do Laa na jižní Moravě, kde chybí a ad necelé dva kilometry tratě
Díky za doplnění, ale nebylo to také kvůli změně poměrů? Rakousko-Jugoslávie, od nás do Rakouska, to bylo přes železnou oponu.
Zdaleka ne všude byly mosty po válce rychle obnoveny. Vezměte si jenom silniční most ze Štúrova do maďarské Ostřihomi. Byl obnoven až několik let po pádu sovětského bloku, a to se nejedná o žádnou regionální trasu,, ale významné mezistátní spojení.
Tenkrát to asi za tak důležité nepovažovali, i když to bylo v rámci sovětského bloku. Každý, kdo cestoval přes hranice byl sprostý podezřelý a tak se přeshraniční styk omezil na menší počet přechodů, aby se dal snáz kontrolovat.