„Učím se na konečných,“ říká student liberecké univerzity, kterému učarovaly tramvaje
Martin Blecha, řidič libereckých tramvají a student TUL. Foto: Adam Pluhař
Studentu Technické univerzity v Liberci (TUL) Martinu Blechovi učarovaly liberecké tramvaje natolik, že jako brigádník pravidelně usedá za jejich řízení.
Respekt, ze to zvlada. Nevim jak je na tom TUL s narocnosti studia, ale ja bych to sotva zvladala skloubit se skolou, protoze ani v semestru se clovek nemohl uplne flakat.
Vlastně mne nikdy nenapadlo, že by se dala tramvaj řídit brigádně. Jak je to pak se získáním oprávnění? Resp. jak to bylo v tomto případě? Těch 1600 hodin je „platbou“ za oprávnění?
To už dopravci nabízejí dlouho, největší kampaň pro řidiče na dohodu rozjely s počátkem krize, kdy všichni sháněli všechny.
Brigády tohoto typu jsou v dopravě (a nejen v rámci MHD) „odvěkou“ záležitostí = vlastně už z dob „bolševika“ – jen to většinou dříve nebyli řidiči (a strojvedoucí), ale „pouzí“ průvodčí. Ale i z novější doby znám také několik vysokoškoláků, kteří nakonec i po studiu stále pokračují (resp. minimálně nějakou dobu pokračovali) jako brigádníci v provozu v dopravě, případně dělají „melouchy“ ze svých „vyšších“ pracovních pozic, takže v tom zjevně nic neobvyklého není.
Pěkný a zajímavý rozhovor. Díky za něj.