Účet za státní slevy přesáhl opět půl miliardy za měsíc
Cestující FlixBusu. Autor: FlixBus
Levnější cestování pro některé skupiny obyvatel stálo v červnu daňové poplatníky opět přes půl miliardy korun. Ministerstvo dopravy zatím nepočítá
Ale za ty prachy jezdí pořád šrot…………….zařazen jiný vagón, nejde klimatizace, nejde topení, nejde elektřina do zásuvek, málo vozů, porucha lokomotivy. Tak už s tím něco udělejte = základní standart pro cestování vlakem + penále za každý nestandartní vlak !
Kdyby stát neplatil populistické slevy na jízdné, ale místo toho investoval do vozového parku, nejezdíte v takovém „šrotu“.
(vím že jsem to dost zjednodušil, že slevy platí stát a ČD moc na státním rozpočtu nezávisí. Ale chtěl jsem poukázat na priority státních výdajů)
Asi tak. Slevami musí dopravci řešit poptávku po větší kapacitě na úkor řešení kvality.
Proč „na úkor řešení kvality“? Přece pokud řeším kapacitu pořízením dalších vozidel, tak ta jsou logicky už novější a lepší než ta dosud používaná, takže aspoň někde a částečně to „řeší“ i lepší kvalitu, nemyslíte?
Také se požadavek na větší kapacitu dá řešit NEvyřazením těch nejstarších vozů..
A jestliže objem peněz na nákup nových souprav není bezedný, tipnul bych si že zvýšení kapacity je řešeno spíše tímto způsobem než nějakými extra nákupy nových souprav.
To je sice samozřejmě pravda, je to ovšem řešení pouze nouzové a krátkodobé – navíc ČD v minulosti mnoho vozů zlikvidovaly jako oficiálně „nepotřebných“, takže jinak než nákupem byť i „ojetin“ vyšší kapacitu ve výhledu stejně řešit nelze. A „tlak doby“ navíc stejně vyžaduje i ty už vyřazené nejstarší vozy aspoň minimálně nějak „zkultivovat“, mají-li být využívány déle než několik měsíců – a to si uvědomují i ČD, jen to asi nejde tak rychle, jak by bylo třeba.
Nedá, to jsme neměli dávat šrot na Slovensko.
Ano, pokud řeším kapacitu pořízením dalších vozidel, tak je to dvě mouchy jednou ranou.
Zbývá tedy jen vysvětlit kolik těch nových vozidel se od loňského září uvedlo do provozu jako řešení dodatečné kapacity po slevách.
potřebujeme nové vlaky a vagóny a kvalita a kvantita se tak spojují v jedno.
Tuhle konstrukci nechápu: Jako že by stát nasypal penízky dopravcům přímo, bez ohledu na to, kolik lidí přepraví? V čem by to bylo lepší?
Tak to dělá celá Evropa.
Stát by měl v první řadě plnit spojenecké závazky a investovat požadovaná 2% do armády, která nutně potřebuje moderní výzbroj – nové vrtulníky, nová bojová vozidla, navýšení stavu vojáků. Mezinárodní situace se neustále zhoršuje, došlo k vypovězení smluv o raketách krátkého a středního doletu, Rusko a Čína masivně zbrojí a ohrožují svoje sousedy, situace v Perském zálivu hrozí ozbrojeným konfliktem. A tady se populisticky vyhazují peníze za slevy na vlak.
To jste teď citoval slova politruka Troníka z Černých baronů?
Někde se jedná o slevy (dojíždění do školy), jinde trží alespoň 25 procent oproti nule /dotyčný důchodce by prostě vůbec nejel/ a to podchyceno není.
Systém dopravy byl nejlepší v dobách nedávných a nenáviděných. Vše bylo jasné a zřetelné v každém městě MHD bylo MHD, z měst okolní vesnice obsluhoval linkový autobus a dálkové spoje byli prostě spojem dálkovými. Tarif byl jasný a známý skrz celou republiku, nabídka spojů byla pestrá a lidé je využívali. Systém který prostě fungoval se musel zlikvidovat. neboť kde více se dá vyšmelit velký objem peněz než právě v dopravě.
v bankovnictví
Já tedy nevím, o které části republiky mluvíte, ale třeba na trati Stará Paka – Liberec jezdí nyní vlaky každou hodinu v obou směrech, z měst jezdí autobusy do vesniček stále a dokonce občas i o víkendu, což dříve nebývalo, a je zjevná snaha provázat přestupy mezi vlaky a autobusy, což bylo v dobách dávných a nenáviděných spíše k vzteku, protože autobus většinou odjížděl o pár minut dříve, než přijel vlak. Já jsem třeba nyní s hromadnou dopravou spokojen daleko víc než v dobách nedávných a nenáviděných a vždy se pouze usmívám, když na nádraží zazní rozhlas, dráhy se omlouvají… Číst vice »
Ale na Jihu toho jezdí +|- polovina oproti r. 88.
Jízdní řády autobusů se sehnat nedají, ale na dráze asi polovina spojů nejezdí, spíš to vidím na dvojnásobek…
Autobusy také dost prořídli, vyjma Prahy a okolí která dotuje i ,,ožralecké taxi,, ve 2,30 ráno. ale zbytek republiky nic moc a nemluvím li o potřebě dostat se do Horní, Dolní o sobotách a nedělích což dříve šlo. U vlaků naprosto zmizeli dálkové spoje, takže dostat se někam do Paříže či Benátek či někam dále přímým spojem už nelze a lokální doprava je kapitolou sama pro sebe.
Ono záleží na místním koordinátorovi – IDS JMK určitě jezdí víc než za totáče a má to hlavu a patu.
Do Benátek dnes vidím tři přímé lety, zpáteční stojí okolo 4000 CZK a let trvá hodinu. To nevyhovuje přesně proč?
Ne každý do toho letadla vleze a je jedno z jakého důvodu. Jednou jsem použil rakouský Nightjet pro cestu do Říma a na to že odjíždí každý den z Vídně tak byl zaplněn. Evidentně se rakušákům daří stavět zpět na nohy cestování nočními vlaky, takže u nás co není integrováno nebo dotováno státem tak prostě nejde
Tak když nejde vlézt do letadla, tak do Paříže i Benátek jezdí žlutý nebo zelený autobus.
Nebo tam se taky z nějakého důvodu „nedá vlézt“?
A co Vy by jste koho kam cpal do jakého dopravního prostředku? Snad si každý vybere sám čím a kam pojede i kdyby jel vodovodem. Můj příspěvek je spíš povzdech nad tím že dříve ta možnost byla a dnes neni a urcite by jí nejaka skupina ocenila aniž by byla neustále někým nekam směrována jak je ve zdejších diskusích zvykem.
Já vás nikam necpu, jen ty povzdechy nechápu. Za komunistů sice nějaký kurz na západ jezdil, ale zase se nesmělo jezdit na západ. V devadesátých letech spojení existovalo, ale bylo tak drahé, že nevím o nikom, kdo by jel do Paříže vlakem. Cca. před 10 lety jezdily do Benátek FS, ale po pár sezonách to vzdaly, na Eurailech a Sparscheinech se na tom nedalo vydělat a trvalo to 15 hodin. Jel jsem tím, ale taknějak registruju, že jiné dopravní prostředky jsou levnější anebo i rychlejší. Rozhodně nezanikla nějaká masově využívaná služba – zanikla už tehdy mizerně využívaná marginalita. OeBB a… Číst vice »
Jarku, to všechno je pravda, ale jsme jedna EU, jedna Evropa, a tudíž by ta dálková doprava měla celkově vypadat úplně jinak, když se tlačí na to, aby si člověk nekupoval auto. Evropa není jen Paříž a Benátky. Např stále se jezdí Londýn, ale kolik tam přibylo zastávek, …… je to všechno hodně složité, tak to tady nepopisujte, jako kdyby to byl bůhvíjak promyšlený systém.
Z jedné věci, která vyhovuje, nejde indukovat, že vše vyhovuje.
Autobusy prořídly? Ve východních Čechách teď jezdí autobusy do skoro nejmenších vesniček i 3x denně. V západních Čechách býval vždy problém dostat se o víkendu do Plzně ze severu, teď to ještě není ideální, ale do budoucna se počítá s intervalem 2 hodiny… Dřív jste se do Horní Dolní o víkendu nedostal… možná na rozcestí 3 km od obce nějakou dálkovější linkou… A kdo by chtěl jet vlakem přes půl dne do Paříže nebo Benátek, když tam může letět letadlem, do Paříže několikrát denně?
Po zavedení Flixbusu to bohužel bude platit všeobecně. Třeba dříve jezdil přímý autobus Praha- Bolzano přes Linec – Insbruck. Z flixbusem pojedete všude nejprve do Mnichova, kde strávíte noc a ráno hurá do světa- ted chci říct k dalším přestupům.
na jihu nejezdilo, nejezdí a ani jezdit nebude, je to velká tradice, a ta nesmí být porušena 🙂
Nemáš-li auto odstěhuje se na sever, asi tak …
Daniel Mach: Vaše horlení vychází ze základní chyby, totiž že si pletete revoluci s evolucí – nebo si snad opravdu myslíte, že by za těch více než 30 roků k žádnému pozitivnímu vývoji nedošlo? Já s „Hanzim“ sice téměř nikdy v ničem souhlasit nemohu, ale tentokrát má (v prvním komentáři) pravdu: systém byl rozbit, aniž by byl hned nahrazen dalším s minimálně stejnou kvalitou, a od té doby se z toho jen pomalu a zbytečně dlouho, pracně a především draze vzpamatovával, aby sice postupně dosáhl vyšší úrovně, ale ten „dům nesmyslně stavěný od střechy“ místo od osvědčených pevných základů je… Číst vice »
Ono když vám všichni jezdí do dvou fabrik a jednoho JZD, a to svorně na šestou tam a ve 14:15 zpátky, tak se autobusová obslužnost přece jen staví líp. Navíc auta i jejich provoz byla neuvěřitelně drahá, takže by se lidi jinak do práce ani nedostali.
Nějak nechápu v čem je výhoda, že tarif byl v celém Československu stejný, když nebyl přestupní a na vlak už vůbec.
Nabídka spojů byla pestrá… to fakt myslíte vážně? Myslíte, že je pro cestujícího lepší, že mu jednou nebo dvakrát za den jel rychlík nebo dálkový autobus přes půl republiky, než když teď stejnou cestu pořídí třeba každé 2 hodiny s jedním přestupem? Nebo, že pro cestujícího bylo lepší, že z okolních obcí se dostal do okresního města ráno ve dvou časech a odpoledne dvěma autobusy zpátky (o víkendu nejelo nic), než když mu to teď jezdí v taktu 1 nebo 2 hodiny?
Ale máte pravdu, lidé ty spoje využívali, protože neměli jinou možnost…
Jsem rodič dvou studujících dětí pracující v tzv. rozpočtové sféře, tj. na tabulkový plat, v současnosti již ucházející. A teď: – ANO je mi příjemné, že mé děti, protože bydlíme kousek za Prahou mohou jezdit do školy v Praze s výraznou slevou, trochu, opakuji trochu ušetříme, ale horentní částka to není, rozhodně by mě nepoložilo a nemusel bych se nějak uskromňovat,kdybych platil plnou částku – doprava je totiž oproti okolním zemím u nás velmi levná. – ANO souhlasím se slevou, klidně bych dal cestování z bydliště DO ŠKOLY A ZPĚT zdarma, a to všemi možnými trasami (vlak, bus), na dnešní… Číst vice »
A teď si představte (resp. zkuste vzpomenout), že v podstatě právě takový systém slev, jaký popisujete jako rozumný, byť nebyly až tak velké jako ty dnešní, tady existoval a zcela v pohodě fungoval ještě před asi 10 roky, než jej tehdy Kalousek zlikvidoval – nebýt jeho škudcovství, nebyla by ani ta reakce na ně, která (nejen) Vám nyní vadí. Ale to už je (možná nejen) česká mentalita – kritizovat chyby v následcích a rychle zapomínat a nehledat jejich pravé příčiny …
Ty slevy fungovaly, asi jinak, trochu, na oranžové karty až do toho co se vymyslela zhůvěřilost. A mimochodem se to dalo kombinovat s In-kartou.
Mýlíte se: například důchodci žádnou „oranžovou kartu“ nepotřebovali a od 70 roků věku jezdili v osobních vlacích jen na OP zdarma, podobně jako teď například v autobusech v PID. Ano, byly tam samozřejmě rozdíly proti současnému stavu, ale na něm je logické snad jen to staré vojenské „třeba blbě, ale jednotně“ – to je asi hlavní důvod, proč se teď přistoupilo právě k takové zjednodušené koncepci: když se podíváte třeba na tarif DÚK, tak Vám z něj půjde hlava kolem, pokud jej vůbec dokážete pochopit do všech detailů (já ne).
Tak si pane Antoníne představte, že v září si jdu na sš potvrdit průkaz studenta a pak celej rok hurá do práce za státní slevu..a to bude teprve částka, kterou zaplatí stát 😀 a já se budu jenom smát 😀
Přístup Leoexpresu s vrácením jízdného pro vybrané skupiny a páteční ceny jízdenky za 1000 CZK je hnus, podobně jako uznávání státních slev u RJ v Relaxu. U ČD snad není co pranýřovalt, ale celkově ty státní slevy musel vymyslet neléčený alkoholik. Taková spotřeba!
Relax je druhá třída , je to stejné jako když někdo jede druhou třídou ČD na tarif PID a někoho na tarif ČD a ještě akční nebo kilometrický. Relax je navíc vždy levnější než kilometrický tarif ČD.
Trochu bych šetřil s tím slovem vždy…
Státní slevy se počítají s nejnižšího jízdného, což by u RJ představoval Low-cost. Jinak Relax byl ještě v říjnu 1.trida dle přepravních podmínek RJ. A potom, se to náhle změnilo na 2. třídu. Ale i tak…ten Standart na státní slevy ještě beru (byť ve státních slevách tam dle vyhlášky taky nepatří).
Tady jsem našel jeden screenshot na to, že Relax byl před státními slevami 1.třída… zdroj: Přepravní řád a RegioJet
https://ibb.co/vJB2FKm
A není to důsledek typu vozu? Myslím že i na relaxu jezdí Bxxxx a ne Axxxx
ČD také dostávají za druhou třídu doplaceno do výše různých tarifů. Podle toho co říkáte, by měli dostat např. v úseku Praha-Olbramovice pouze do výše plného jízdného tarifu PID a ne do svého kilometrického tarifu. To by se jim asi nelíbilo, že?
Pojedete-li tam na jízdenku PID, tak to samozřejmě platí, a dohoda ROPIDu s ČD o používání jízdenek PID ve vlacích s tím jistě také tak počítá.
Ale jistě, však také šlo o požadavek Romana Svačiny na uznávání státních kompenzací pouze v nejlevnějším nabízeném tarifu a tím je v uváděném příkladu Praha – Olbramovice ve druhé třídě tarif PID a ne kilometrický tarif ČD.
Podle mínusů můžete pochopit, že nelíbilo. 😀
To bude jízda, až začne ekonomika klesat. Baču poženou až k Humennému.
Bohužel, když Baču sesadí nějaká krize, tak v opozici bude pindat jak za něj bylo všechno dobře, kdy to jeho fanatický stádo mu to samozřejmě bude žrát. Jediná pozitivní strana toho na tom je, že voliči tohoto typu každé volby pomalu, ale jistě vymírají.
No pozor za pár let začnou do důchodu nastupovat husákovy děti. Z toho mám trochu strach aby se nám nezasekl společenský vývoj ještě více.
No, také si v poslední době všímám stále intenzivněji, že ta těsně postpubertální mládež a „dvacátníci“, které jsem asi hodně křivdil svou představou, že žijí jen v jakési virtuální realitě MT a tabletů, je mnohem inteligentnější a myslící moderně a vlastními hlavami, a vychází mi z toho jednoznačně, že největší brzdou (a nejméně moudří) jsou teď právě lidé „středního“ věku od cca 30 – 40 roků věku výše až do těsně předdůchodového věku – což se ostatně projevuje i v těchto debatách. Takže zjevně budou muset vymřít ještě nejméně 2 – 3 generace, aby česká společnost začala zase normálně myslet… Číst vice »
A tady naprostej souhlas, v těsně předdůchodovým věku někdy lidi dost blbnou. Třeba je zdokumentovanej případ člověka, kterej v týhle životní etapě napsal zcela vážně míněnej dopis Jančurovi, kde srovnal regionovu a bymák (ale aby bylo jasno: modrý barvy) s Desirem (ovšem hnusným, žlutým) a dospěl k jednoznačnýmu závěru, že Jančura ani Desiro nemá český železnici co nabídnout: vše zde již máme!
Asi je dobrý, že lidi žijící v podobným deliriu už jsou v důchodu, ale použít slov „musí vymřít“ mi přijde dost nevkusný.
Kristova noho co to je? Doufám že je to vtip. prosím prosím, ať je to vtip.
Připadá mi to jako kombinace zatrpklosti, nenávisti ke změnám, jakýmkoliv, a pocitu důležitosti.
Ne, to není vtip. Dotyčný prostě sehrál roli užitečného idiota, s podobnými názory chodil i do médií.
Myslím že to má co dělat s obměnou generací a tím v jakých podmínkách byly (a kým) vychovány. Někdy ke konci 90. totiž definitivně do důchodu odcházejí lidé narození a z větší části vychovaní před 48. a lidmi, kteří si pamatují 1. republiku a mocnářství, což v obou případech byly režimy svobodnější než v období 38-89. Nastupují ale na jejich místa ve větším lidé, kteří nezažili už nic jiného než socialismus a a řekněme pozvolný morální rozklad. (Asi se mnou budete souhlasit že jestli existují činy zvláště zavrženíhodné, tak je mezi nimi plošné zabavení majetku a zavírání lidí pro jiný… Číst vice »
To je velmi dobrý postřeh. Důchodci budou nejsilnějším segmentem ve společnosti a budou mít rozhodující slovo, o tom kdo bude a nebude v politice. Tak je postavena demokracie. Samotřejmě tam, kde demokracie není, vládne diktátor Putin, tak prostě sníží důchody nebo dá odchod v 80. letech a držte hubu.
Vše výrazy „fanatický stádo“ a stesk,že tito voliči vymírají pomalu jasně korespondojí s vaší „jmenovkou“.Pojem inteligebce a slušnost je vám naprosto cizí.
To se bohužel mýlite.
Až začne ekonomika klesat, šáhne na prachy kolegům – přebohatým privatizačníkům ze stejného období.
Mně by stačilo jej hnát na Ruzyň. Do vazební věznice. Za podvody Čapím hnízdem (když už za nic jiného).
Proč zrovna Bureše? Známe mnoho dalších, horších. A lidi mlčej, prostě, jak říkával M. Jakeš, ano, ten, který z vás má teď docela legraci😏
Dnešní krize nejsou tak devastační jako prve, dá se přes ně docela obstojně přežít. Nemá smysl se tím strašit.
Už v době, kdy to byl jen nápad, to byl nesmysl. Babiš chce nahnat lidi do veřejné dopravy, ale že máme žalostnou infrastrukturu, toho si asi nevšiml. Nemůže chtít, aby vlakem jezdilo víc lidí, když se na tratě už víc vlaků nevejde.
Nechce nikoho nahnat, chce to zlevnit těm, co už ní jezdí.
Chce si akorát koupit hlasy, nic jiného.
Bureš opravdu ani na vteřinu nechtěl nikoho nahánět do veřejné dopravy. Chtěl jen a pouze získávat hlasy, nic víc.
To jeho trapné „makání“ je jen těžký populismus.
Pokud chtěl nahnat lidi do veřejné dopravy, proč to neměl ani ve volebním programu a přišel s tím až poté, co začal jednat o podpoře s komanči?)
Oni „komančové“ do toho v poslední době začínají vůbec nějak moc pindat, že?
To je bohužel důsledek toho, že je lidé volí, ať už přímo v barvě KSČM nebo v barvě jiných stran.
Mají vydírací potenciál na Babiše, no. Vždyť jsou de facto třetí vládní stranou..
To není vydírací potenciál. Prostě to jen agent Bureš zařídí. To je všechno jen a jen jeho komoušská minulost a současnost, nic víc za tím nehledejte.
Kdejaký aktivní rudoch by nám mohl být sampatičtější už proto, že aspoň nic nepředstírá podle pokynů svých agentur.
Takové věci veřejné, kdo vzpomenete.
A neměli to tam třeba oni?
Richtig mají, toto je z jejich programu pro volby 2017:
Prosazování jízdného ve veřejné dopravě zdarma pro žáky mladší 15 let do škol a důchodce nad 65 let.
Takže asi kompromis.
„I když kompenzace za poslední dva měsíce překročily částku 500 milionů korun, na celkovém předpokladu ročních výdajů do šesti miliard se nic nemění,“ řekla mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková.
To se teda zatraceně mění, protože při opakovaném překročení částky 500 milionů korun/měsíc to ve výsledku bude 6,5 miliardy ne “jenom” 6 miliard. Takže nárust o víc než 8%. To neroste na stromě.
Jiné měsíce byly slabší, stále není průměr nad 500 měsíčně. Nicméně jsem velmi zvědav na data za červenec a srpen.
Stejně je to strašlivá pálka, za jediný rok… To je půlka ceny trati na Kladno. Nebo je to rekonstrukce od Vinohradských tunelů do Dobřichovic. Nebo jedna roura megatunelu Nemanice-Ševětín.
Nebo je to 60 nových rychlíkových jednotek, které by konečně poslaly do prdele i poslední béčka.
Nebo jeden měsíc dát do platů SŽDC nebo ŘSD, třeba by tam taky mohli najmout pár lidí, nebo přidat těm stávajícím nadšencům…
No nic, jen jsem se zasnil… Prostě se to vyhodí z okna.
Jenže na tu slevu nemůžete čerpat prostředky z EU, které ty vámi zmiňované investice z velké části uhradí, takže byste o to zbytečně ošidil hodně našich lidí …
No nevím, doby OPD 1 a OPD2 jsou dávno fuč a CEF vám dá 1 miliardu když si další 3 půjčíte z EIB. To není „velká část“, ale báj voko 25% spoluúčast, by šlo samozřejmě použít i na jmenované stavby.
Budiž – ale máte snad jakoukoli ze zmíněných akcí připravenou tak, aby ji EU byla schopna akceptovat ()tedy nevymýšlet „broskvoviny“ typu tunel Smíchov – Beroun, apod.) a tu přípravu bylo možno „na písknutí“ dotáhnout do konce a k zahájení realizace do roku? Jinak totiž ty finanční prostředky „propadnou“ a žádný užitek z nich nebude mít nikdo, tedy ani ti mladí a senioři (Jančurovi ani „paštikářovi“ ten „vejvar“ samozřejmě nepřeji ani trochu). A propos: všichni jste nějak velice rychle zapomněli, co jsem tady psal v minulosti k jiným vzteklým textům redakce o slevách – že by správné bylo ty slevy poskytovat… Číst vice »
Tak samozřejmě, že nedává logiku z ničehonic oznámit „tady máš šest miliard a do roka je utrať“, velké stavby je třeba s vědomím rozpočtu připravovat mnohem déle. Třeba vysoutěžit lepší vozidla by se v ročním horizontu dalo, stejně jako zintenzivnit a zkrátit přípravu některých staveb. Druhý odstavec nechápu vůbec. Jak vidíte, počet cestujících na české železnici po nástupu soukromých dopravců roste i bez státního tarifu. Tuším, že to není taková brzda, jakou se snažíte prezentovat. A je mi na blití z toho, že modrogumové z Českých drah, které jednostranně a bez komerčního důvodu vypověděly ostatním dopravcům dohody o prodeji jízdenek… Číst vice »
Nevím, co je pro vás nepochopitelného na druhém odstavci, a proč do toho uměle montujete nárůst frekvence, když o něm ten text (mého komentáře ani původní Sůrův) vůbec není – týká se přece pouze toho, že dopravci zneužívají státních slev jízdného k nekontrolovanému „dojení státního vemene“, protože jim to „stát“ (MD + MF) přímo nabízí špatným nastavením systému, jehož fungování následně ani nedokáže adekvátně kontrolovat, ne žádného růstu frekvence!
Primárním problémem je velká výše slevy a velký zájem o ní, to je TEN problém, který způsobuje každý měsíc obrovské náklady (a o tom je čláínek). Leošův švindl s S-Mile body (byl požádán, aby toho zanechal) představuje max. nízké jednotky milionů měsíčně, což je v půlmiliardě kapka v moři. Připomenul bych vám, že před Babišovými slevami si ČD fakturovaly kompenzace za státem nařízené slevy z drahého základního jízdného. Například hodnota cesty z Prahy do Svinova 2. třídou ČD je 499 Kč. Na dnešek vidím vyšší částku (519) jen u Leoše, u Regiojetu jsem našel 399, mnohem častější jsou částky okolo… Číst vice »
Kolik krajů s velkou pompou prodloužilo smlouvy s ČD tam, kde provozujou totální vraky, případně s ještě větší pompou uzavřelo smlouvu se „soukromníkem“, co dovezl osmdesátkové vlaky z Německa, protože nové jednotky jsou o pár korun na km dražší? Kdyby vláda misto toho slíbila PŮLKU z těch 6 miliard ročně na 4 roky krajům, tak je dost peněz na investice do sociálních služeb, školství, silnic i veřejné dopravy. A užitek bychom z toho měli všichni. Navíc bychom nemuseli pomalu každý den číst o tom, jak někde žádá okresní nemocnice o pár set tisíc, protože nemá na výplaty. V dnešní době… Číst vice »
A každý měsíc tak vyhazujeme peníze na opravu cca 10 kilometrů jednokolejných tratí. Ročně tedy sekera 120 kilometrů, za deset let 1200km, tedy za slevy se za deset let dalo opravit cca 12 % sítě navíc.
Když byly moje nyní náctileté děti v kočárku, byl rodičovský příspěvek 2400 Kč/měs. Je současný štědrý rodičovský příspěvek, který má málokde ve světě obdobu, také vyhazování peněz?
Popravdě nevím kolik je nyní, ale ano, je vyhazováním veřejných peněz. Vy je musíte nejprve vybrat, pak to projede finančně náročným aparátem a pak se někomu pošlou místo toho, aby se daným osobám odečetly ze základu daně, nebo z daně odvedené. To byste udělal v jedné operaci, takto to musí jít od Vás do kasy, z kasy na MPSV z MPSV na daný úřad z daného úřadu k Vám. To je jako říct sousedce aby řekla sousedovi aby Vás poškrábal na zádech místo abyste se sám poškrábal. Nehledě na nesmyslnost tahání těch přes tyto instituce (proč nemůžou být na finanční… Číst vice »
„Proč je někdo nucen oslabovat pozici vlastního potomstva a pomáhat cizímu?“
Ano. Jakožto zaměstnaný poprvé ženatý heterosexuální běloch ve věku 40+ platím daně jako kráva. Proč mám pořád platit na někoho jiného? A tak Babišovy slevy, jakkoli jsou nekoncepční, představují poprvé něco, z čeho mohou profitovat moje náctileté děti. Tím je neobhajuju (ty slevy) , je to spíš jako když vám dají na pumpě k tankování náplň do ostřikovačů „zdarma“ – řekněte si, no radši bych levnější benzín, ale přesto si to asi vezmete.
Trochu nevím co první větou chcete říct, ale budiž, gratuluji k tomu že jste neskončil rozvodem. S paralelou k benzinové pumpě ale nesouhlasím, jednak ten ostřikovač, ano platíte to také v cen benzínu, jde ze kapitálu nějaké firmy, u které můžete a nemusíte nakupovat (můžete si vybrat od nadnárodních přes národní řetězce až po místní „no-name“ pumpu) a jednak ta společnost nebyla vytvořena za účelem správy hmotných a nehmotných statků, které jiné formy veřejné či soukromé správy neumí či nemohou zajistit. Například jsme stát vytvořili pro zajištění obrany. (To se nějakému náčelníkovi dala vojenská moc na kmenovým svazem, pak se… Číst vice »
Co myslíte tím „ve světě“? Německo, Švýcarsko, Francii? Nebo Ukrajinu, Indii a Bulharsko?
Ale no tak, budeme si hrát na blbečky? Pro začátek dejte do gůglu třeba ‚rodičovský příspěvek v Evropě‘ a pak napište, co jste zjistil.
Možná se spíš zkuste vyžvejknout, co chcete říct. Že almužna 11 000 Kč měsíčně pro člověka starajícího se o malé dítě je „moc“?
Podle parity to asi nebude moc, ale vezměte si že u nás stát motivuje lidi k tomu aby byli dlouho doma (to neříkám tedy já, ale různí ekonomové). Až tři roky, to je trochu extrém, řekl bych. Dohnáno ad absurdum, pokud se žena rozhodne mít tři děti (v poslední době si všímám toho že lidi mívají buď 0, nebo >2 děti čím dál tím více), což není zase takový extrém, bude z pracovního procesu až 9 let. To je příliš mnoho! Mělo by se to nějak upravit tak, aby to lidi motivovalo k tomu se do práce vrátit alespoň na… Číst vice »
Přečtěte si celé vlákno, na začátku jsem psal, že když byly moje nyní náctileté děti v kočárku, a rodičovský příspěvek se mě týkal, byla jeho výše 2400 Kč/měs. Tudíž z mého pohledu a s touto zkušeností není 11 tis/měs rozhodně almužna, akorát že teď jsem já ten, kdo to platí, a pobírá jiný. Mmch jak dopadlo gůglení na téma ‚rodičovský příspěvek v Evropě‘?
Anebo by se také mohlo stát, že se nic nepostaví, ale prachy se ztratí. Tak jako se „ztratily“ desítky mil. v JČ kraji po velikých redukcích vlaků a 2 tratí…
to s nám to zije když nám lidi půjčujou 🙂
Ľutujem všetky obce a mestá, ktoré nemajú vybudovaný obchvat za tieto peniaze…. Keby som to bral aj z hľadiska štátneho rozpočtu a nielen rozpočtu MD ČR, tak by som ľutoval aj deti s onkologickou diagnózou
Jistě – nejsou hotové koridory, dálniční síť je jeden zoufalý mrdník, na dráze nejčastěji potkáte B, Bt a regiošuky, druhé spojení do nejvýznamnější sousední země v nedohlednu, okolo Prahy není dokončen IDS, do Liberce jedete 100 km tři hodiny retrovlakem, ale na tohle zdroje jsou. L’etat, c’est moi. ve verzi veksláka Babiše.