Účet za nehodu v Hustopečích přesáhne čtvrt miliardu jen u SŽ. Není jasné, kdo ho zaplatí
Lokomotiva T478.3001 při zásahu v Hustopečích. Foto: České dráhy

Vláda znovu prodloužila stav nebezpečí, zřejmě již naposledy.
Vláda znovu prodloužila stav nebezpečí, zřejmě již naposledy.
Proč už nezveřejní, kdo nehodu zavinil!!!
Asi preto, že nie je ukončené vyšetrovanie?
Jsem jediný,
komu se nezdá, že fíra byl vyslechnut měsíc po nehodě? A pak ticho.
Celé mi to připomíná Pytelku a hromadu na Jarově v roce cca 1982.
Proč na této trati po rekonstrukci nebylo etcs?
Řekl bych, že se čeká, až bude i Valmez, aby se to postavilo na konečný stav.
Od toho jsou snad pojišťovny, ať nesou tu tíhu, je to jejich business a tohle je riziko.
Pojištovny a zajišťovny jsou extrémně opatrné.
Začasto je snížené plnění na ekologické škody…
Tak provozovatel snad ma pojištění odpovídající možným škodám…a pokud ne, tak ať nejezdi
eseročko jak se píše má vše v nájmu, skončí v likvidaci a nula od nuly pojde, strojvedoucí?Na tom už si nevezmete vůbec nic nebo nějakou promile škody.Takže to co nezaplatí pojišťovny zaplatí stát, a jako správný hospodář to bude vymáhat, ale nic nevymůže.
Tak pokud byl viníkem nehody strojvedoucí, tak ten by byl odpovědný pravděpodobně za škodu vůči zaměstnavateli a to standardně dle zákona, zbytek by bylo na firmě.
Přesně tak, 4,5 násobku měsíční hrubé mzdy…
Ovšem v případě nedbalostního trestu, tedy, že jsem si nevšimnul. Ale když to někdo valí více jak dvojnásobnou rychlostí, tak to taky klidně soud může poslat za ním.
Úmysl by to byl, kdyby šlo o teroristický útok.
Na zvlášť hrubou nedbalost to moc nevypadá, pokud vím tak sjetý nebyl a rychlost nejspíše překročil omylem, Spržel mu pomohla navěštěním stejně jako by 100 byla povolená.
Tuhle část republiky neznám, takže nevím, zda tam není nějaká „zákysovka“ co mu namydlila schody. Mám jen info, jako my všichni tady, že rychlost byla více jak dvojnásobná oproti povolené, což je docela průšvih. Ale proč taková byla (technická závada lokomotivy, návěstidel) či nějaká nepřehledná situace, to nevíme.
Pod vlivem snad nebyl, tam by to šlo 100% za ním.
Ty namydlené schody byly, že se často i na jízdu traťovou rychlostí kódovalo mezikruží a na návěstidle svítilo „rychlost 100“ (před tím „očekávej 100“). Prý si to tak prosadila Federace Strojvedoucích.
Obecně ale dvojnásobná rychlost neprokazuje zvlášť hrubou nedbalost, i když stojí za to prokázat její důvod.
Viníkem není strojvedoucí, (byli tam dva). Šlo o teroristický útok
Zítra napíšu detaily…
obávám se, že s těmito moudry už sem nenapíšete nic.
Existuje vlastně nějaký regulativ, který by požadoval nějaké poještění drážního vozidla podobně, jako je například u aut povinné ručení?
Osobní dopravci pojištění odpovědnosti mít musí.
Nákladní taktéž.
Co nejvíc má zaplatit dopravce tedy odos
Proč?
Strojvedoucí dotyčného dopravce to tam vyklopil..
Už máte nějakou zprávu kde strojvedoucí je označen jako viník?
V 90km/h rychlosti projet výhybku na 40 je co?
Možná chyba strojvedoucího, ale to nemůžete vědět jistě, dokud nevíte, jestli fungovalo správně signalizační zařízení, které strojvedoucímu říká, že jede do odbočky a musí zpomalit.
Nebo zda někdo malou technickou úpravou nenasimuloval ke spodní žluté zelený pruh coby malý žertíček. Tak složité to zase není a výsledek by byl stejný.
Signalizační zařízení nic takového neříká. 😃
Jízda do odbočky se na české železnici nenávěstí již dlouho. Návěstí se rychlost a v Hustopečích se to vše zaznamenává
Druhá strana mince je, že vlakový zabezpečovač tohle nezabezpečil. Což dělá případ poněkud složitějším.
A pravděpodobně dokonce podpořil, choval se stejně jako by bylo povoleno jet traťovou rychlostí
Ano, návěstit přímou jízdu dvousvětlovou návěstí je v každém případě psychologická prasečina, protože tím likviduje ostražitost v situaci, kdy je náhodou opravdu postaveno do odbočky.
Současná návěstní soustava nenávėstí jestli jede přímo, nebo do odbočky. Návěstí rychlost, jaká je povolena pro další jízdu. Proto se jmenujeme „Rychlostní návěstní soustava.“
Výborně. A rozlišuje tedy přenos kódu rychlosti 40 a 100 km/h? Tohle je ta druhá strana mince.
Váš výklad je tendenční. Rychlost vlaku návěstí především rychlostníky, a to všude. Světelné návěsti v dopravnách mohou povolenou rychlost dále snižovat. (pomiňme teď tratě s ETCS, které u nás jako jediné rychlost může i zvyšovat). Duplikovat návěštění rychlosti při jízdě přímo není systémové, ale pokud by se všechny rychlosti přenášely současně na vozidlo, ničemu by to nevadilo. Tím, že přenos kódu umí jen to, co umí (jen mezikruží), tak se s tím musí počítat. Nelze se tvářit, že přenos kódu na vozidlo je problém dopravců a nemá se zabezpečením tratě a návěštěním nic společného (tipuju, že alibistická argumentace SŽ by… Číst vice »
Jsou případy současných vlakových cest, kdy jednou může jet přímým směrem plnou rychlostí, třeba 160 km/h, ale jindy tu samou jízdu třeba jen 120 km/h. Jak by jste to chtěl vyjádřit rychlostníkem ?
To snad nebyl případ Hustopečí.
Nejvyšší dovolená rychlost ve stanici se návěstí hlavními návěstidly. Dolní žluté světlo znamená vždy omezení. A žluté mezikruží na toto upozorňuje. Kde vidíte snížení úrovně bezpečnosti?
Co nezabezpečil? To je blabol
V Hustopečích už mělo fungovat ETCS?
Nikoliv, byl tam ale přenos kódu, tzv. barvičkovač.
Takže tam vlakový zabezpečovač nebyl.
A co tedy svítí na opakovači, když návěstidlo návěstí snížení rychlosti? Žluté mezikruží.. Teprve z návěsti návěstidla strojvedoucí zjistí, o kolik je nutné rychlost snížit. Na tom není nic složitého.
Běžte se přihlásit Drážní inspekci. Jasnovidce, který neviděl žádný relevantní důkaz a už zná příčinu a viníka a je si tím 100% jistý, určitě ocení.
On už je znám viník?
Jo může za to putin
A vy už znáte viníka?
Když SŽ přestane vyhazovat oknem miliony za vizualizace o ničem, má do roka a do dne na úhradu škody našetřeno..
No zaplatí to stát, on je to i jeden z úkolů státu respektive jejich složek likvidace katastrof bez ohledu jestli jsou přírodního či jiného původu. Samozřejmě mě by jim měl i předcházet.
Samozřejmě tady nějaký viník bude určen, ale už teď je 100% jisté že škody budou nad jeho finanční možnosti.
Úkolem státu je především zajistit to, aby ten kdo chce převážet benzen nebo jiné nebezpečné látky, měl odpovídající pojištění.
To by ovšem zvýšilo náklady chemickému průmyslu. No, to po říjnu počítám nehrozí…
A ze to tedy někdo nenavrhl teď? Není nutné tahat do všeho tahat politiku. Ono by to zvýšilo náklady úplně všeho nejen chemického průmyslu
Ono v konečném důsledku by to znamenalo jediné odchod průmyslové výroby z ČR, na čemž by stát tratil mnohem více než 250 mil.
Nesmysl.
Znamenalo by to jen to, že nebezpečné látky by nevozily pochybné s.r.o.
Na návěštění v Hustopečích si údajně stěžovali i strojvedoucí od „Nejnárodnějšího“.
Na to si stěžovali snad všichni a i na navestidla ve Lhotce , která jsou na krakorcich misto v pravo vlevo, ale vše je podle SŽ podle normy
A máte nějaký odhad, kolik by to pojištění mělo obnášet, aby bylo odpovídající? Já mám trochu obavy, že tam bude problém stanovit minimum.
Ona tady to byla docela smůla, ale pořád jsou i horší místa, kde vyklopit vlak s benzenem (a horší náklady, než je benzen).
A musí být strop na výši plnění?
Pokud došlo k nějaké pojistné události a není naplněna výluka z pojištění, ať pojišťovna plní celou škodu. (Jasně občas by to položilo i pojišťovnu, pár dalších důsledků, ale vesměs řešitelných)
Škoda, ze jen ADR náklaďáky maji pojistky na kolem 200mio, ale pro železnici by to bylo likvidační…
I těch 200 mega je málo, když jen na infrastruktuře je škoda za 250 mega. K tomu sanace okolí a nějaká škoda na vlaku (která z toho všeho bude asi nejmenší).
Kamion zdaleka neveze tolik nebezpečného nákladu takže i případné škody jsou nižší.
Zaplatí to stát, tedy my všichni. To nemá cenu řešit. Buď je vina na straně SŽ (nepravděpodobné) nebo na straně dopravce.
Zpráva DI bude nejspíš něco ve smyslu, že úsek není ideální, ale podle přepisů a tak za to může dopravce.
A na sročku si nic nevezmete. Pronajaté lokomotivy, pronajaté kanceláře, majetek až na trochu kancelářského vybavení nejspíš žádný. Vklad do sro 1kč. Pojištění odpovědnosti za škodu to rozhodně nepokryje.
A?
No, jestli bude pravda to, co už se mezi strojvedoucíma šušká , tak příčina nehody přijde za dopravcem ( jeho zaměstnanci ) . A nehod ze stejné příčiny už několik bylo.
Dopravce není sročko. Nějaký majetek má (ke konci roku 2023 řádově 150 mil.), ale pokud by za ním měla jít celá škoda (což je zatím předčasné tvrdit), tak na to mít samozřejmě nebude (to by musel mít hodně dobrou pojistku).
Ostravská dopravní společnost – Cargo a.s. je akciová společnost, nikoliv společnost s ručením omezením. Ručí vším, co má, nikoliv do výše základního vkladu.
Otázka kdo zaplatí v našem státě… viník dosud neznámý a jak se zdá moc snahy není ho najít, ani tečka o postupu vyšetřování, v médiích klid, hlavně když se projede návěstidlo do dvou dnů viník na světě…jednoduchá odpověď daňový poplatník … ono se to nějak přebere, vždyť přeci všichni dopravci splňují požadavky na provozování drážní dopravy na síti sž
A nikdo jiný nechybuje, zaměnitelné návěsti jsou OK… Platili jsme už horší věci, záměrné lumpárny. Platíme, aby jiní vydělali, atd. Tohle sice zamrzí, ale dá se to tak nějak lidsky pochopit. Sanaci jiných větších nehod také platí účastníci jen částečně, pokud vůbec.
Proč by měli škody platit účastníci nehody? Tedy například cesutjící ve vlaku?
Označení „účastník nehody“ nerozlišuje mezi viníkem a poškozeným, jsou to všichni, kteří byli nehodou dotčeni. Tak proto.
Škodu by měl jednoznačně zaplatit viník, tj dopravce resp strojvedoucí nebo jeho pojišťovna. Je s podivem, že od začátku se o viníkovi vůbec nemluví ani nepíše.
Zajímavé, já jsem myslel že vyšetřování stále probíhá a vy už znáte viníka.
Viník je jednoznačně Fiala. To ví snad každé malé dítě.
Babiš přeci, byl to jeho Benzen 🧐 (příspěvek obsahuje nadsázku a ironii)
Jen lokomotiva co vlak táhla má cenu čtvrt miliardy. Ona nepatřila tomu dopravci, aby se dala exekučně zabavit a prodat?
Ne nedala. Za prvé Vectron ani nový nestojí 250 milionů a za druhé byl pronajatý.
Za třetí se od soupravy odpojil a poškozen nebyl.
Koukám že jste úplně mimo
Není, jen myslel, že to táhla ř. 380 😉