Účet za dálniční obchvat Budějovic roste. Oproti smlouvě je o 30 procent vyšší
Motoristé na obchvatu ČB (D3). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stavba nadále pokračuje dokončovacími pracemi a ještě nebyly doúčtovány všechny zbývající položky.
Je to hodně blízko Hluboké ……
Titulek je zbytečně „senzační“, když ihned v prvním odstavci textu je jedním dechem vysvětleno, že skutečné náklady jsou v nepatrné odchylce od původního odhadu ŘSD z roku 2018. Chyba byla ve smlouvě, kde absentovaly různé doložky reagující na vyšší moc a inflaci a možná svou roli sehrála snaha podbízet se cenou. Myslím, že dnes už by žádný dodavatel smlouvu bez těchto obligatorních doložek v pudu sebezáchovy neuzavřel. Možná by bylo mnohem zajímavější, kdyby článek odpověděl na otázku, zda (a případně jak) ŘSD bude sankcionovat projekční firmy Pragoprojekt a Metroprojekt za špatně zvolenou původní technologii výstavby pomocí Milánských stěn, když bylo… Číst vice »
Pokud mám za pouhou čtvrthodinku 15 mínusů, tak se mi zdá, že jsem asi musel hluboce ranil něčí city. 🙂 🙂 🙂
nekteri lidi nesnesou myslenku, ze o state (ci jeho nejake instituci) muze byt napsano i neco pozitivniho 🙂
ale ten nadpis malinko clickbaitove (na urcitou skupinu) pusobit muze 🙂
U postu níže jsem měl za hodinu +9, -0 a teď po další hodině tam je +6, -27. Buť tu nějaký bot spamuje lajky nebo v tom je nějaká jiná černá magie. Reálné uživatelské klikání jako do fungovalo do nedávna to nebude určitě…
Mně nevadí, když někdo nesouhlasí s mými názory, které tady někdy presentuji poněkud asertivně. V tomto případě mně obzvlášť zaujala ta rychlost, přitom se jedná o vcelku neutrální formulace.
Ono by se nějaké vysvětlení našlo, asi za tím bude nutné hledat společné znaky obou příspěvků; tzv. „narativ“, jak se dnes rádo módně užívá…
Představa cholerika, který se ukájí černou IT magií u hodnicení diskusních příspěvků, ta může docela pobavit.
Buť? To jako vážně?
Jejda
Za mě naprosto účelně vynaložené peníze i přes zdražení. Ta úleva pro Budějice je ohromná. Jezdím pravidelně a jako Přerov před průpichem to nebylo, ale dopravně to začínal být malér.
Hlavně především dálnice bez obchvatu města (obecně, například Prahy) vůbec nemá smysl…
Jakože dálnice D1 jako spojnice Prahy a Brna nemá bez D0 vůbec smysl?
Především myšleno tak že D1 jako spojnice Prahy a Ostravy by bez obchvatu Brna neměla cenu… průjezd Brnem po vnitřním okruhu by to kompletně zabil.
Panejo, těch mínusů. Bulvární články pana Šindeláře s chytlavým titulkem tendenčně volajícím po negativní reakci v dnešní době prostě fungují. Byť je pro danou situaci reálné racionální vysvětlení, které se nám líbit sice nemusí, ale holt už to tak na planetě Zemi někdy chodí.
Podobně jako tento https://zdopravy.cz/rsd-znovu-rozkopalo-hotovy-dalnicni-nadjezd-u-budejovic-je-to-jina-stavba-zduvodnuje-247111/
Jako ano, pro ČB je to rozhodně obrovská úleva a je to fakt poznat.
Ale to zdražení (i přesto, že se blíží původně odhadované částce) a zdržení si potlesk úplně nezaslouží. Tudíž účelně vynaložené peníze je takové ne moc šťastné vyjádření.
Snad se časem dočkáme zářezu místo tunelu tak jako třeba v Chocni
V čem je zářez lepší než tunel?
Provozni naklady.
Zářezy máš na dráze mezi Táborem a Benešovem, a hned dva. Ultrahnusné jizvy v krajině…
Berte to pozitivně: Za 30 let z toho bude unikátní biotop se skalničkami.
Javory, břízy a akáty jsou pravděpodobnější…
U Ejpovic se podařilo zkombinovat obojí. Tunelu za Ejpovicemi předchází zářez provedený tak, že výraz ultrahnusný je slabé slovo.
Přesně, zlatá dálnice, občas ty železniční stavby hrozný hnus a hnůj.
To je pravda, tak člověk žasne jak to mohlo dostat v této podobě EIA.
Až tak? Vždyť to skoro odnikud není vidět. Nazdický zářez přímo navazuje na povrchový lom a na Lipinách je to hned vedle dálnice a benzínky, tak nevím jestli to ten zářez nějak kazí.
Mám pocit, ze tuhle myšlenku se snažíte připsat do každé diskuze kde je jen zmínka o obchvatu ČB a D3. Proč by se to mělo předělávat? Stojí to, prošlo to schvalování. Navíc byste musel nějak stavebně řešit křížení dalnice s Dobrovodskym potokem, která jej stavebně nyni pochází. Není to tedy jen o samotném tunelu, ale i dalnic tak, aby měla odpovídající sklonove poměry. Čili Vámi prosazovany zářez je v podstatě utopie. A Chocensky tunelu by možná stálo dodnes, kdyby nebyl poskozen, kapacitně dostacoval a tehdejší stavebni technologie lépe vyhovovaly horninam, ve kterých se nacházel. Pokud toužíte o zářezy, požádejte kohokoliv… Číst vice »
S vaším příspěvkem nelze než souhlasit.
Škoda jen, že jste se rozhodl na původního pana Martina reagovat pod identickým nickem. Na čtenáře to může působit poněkud schyzofrenním dojmem.
σχίζειν (skizein) – rozdělený, rozpolcený. Je tam iota. 🙂
Děkuji za opravu. Už se mi stalo podruhé v krátké době, že jsem udělal hrubici v I/Y.
Pomalu abych začal chodit kanálama… 🙁
A konečně budeme mít akvadukt, kterým přes zaříznutou dálnici poteče Dobrovodský potok!