Ubylo zábradlí i bariér. Nové zastávky pod pražským „Stalinem“ jsou hotovy

Úpravy tramvajových zastávek u Čechova mostu. Foto: TSKÚpravy tramvajových zastávek u Čechova mostu. Foto: TSK

Ve směru z centra v místě vznikl vyvýšený mys, který slouží cyklistům.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
aaa

sloupky jsou mor, hned na druhém místě za dopravníma značkama.

Osamělý Vlk

Je fajn, jak je to uděláno pro cestující, ale pro cyklisty je to tady viditelně tragické. Problém je komunikace zpod mostu, kde řidiči už dříve nedávali přednost. Co se zastávek týká, asi relativně OK, ale zbytek je spíš průšvih. Tady by to chtělo větší omezení pro IAD.
Pro rýpaly, tohle místo osobně znám z pohledu cyklisty a byl to problém vždy. Oproti tomuhle místu je magistrála pro cyklisty pohoda. Teď je cyklista vháněn přímo na ránu autům nedávajícím přednost. Tady by se spíš využily cyklopiktokoridory odvádějící cyklistu z pravého okraje pruhu do středu, aby měl víc manévrovacího prostoru.

MiK

Maminky s kočárky, co by tam dělaly? Jediná cesta je po schodech ke Stalinovi a to nedají. Podle Vltavy není ani na jednu stranu nic zajímavého, na rozdíl od náplavky a parků na druhé straně řeky.

Puňťa

Hřib musí být fakt pro srandu s tím jeho zábradlí. Škoda že tady nejsou všechny fotky, stačí se podívat na Facebook TSK kolik tam přibylo balisetů sloupků. Podobná šikanoidní ohavnost jako na hlavákově mostě. Celé je to po rekonstrukci mnohem hnusnější.

Ryuzaki

To je vážně tak složité ten chodník vydláždit až ke kolejím a cyklostezku vést bokem okolo zábradlí? Vídeňskou zastávku s výstupem do cyklopruhu jsem teda ještě neviděl…

Honza V.

Krymskou jste neviděl?

Frantík

Výhoda tohoto řešení je, že je souvislé. Nicméně u nás máme společnou stezku pro chodce a cyklisty, a tam je řešeno to jak navrhujete.

Osamělý Vlk

Tak Vídeňské zastávky jsou spíš takové řešení, když se nedá nacpat ostrůvek, nebo z nějakého důvodu nelze vzít pruh. Vedle čistého výstupu do vozovky jsou tyto zastávky asi druhé nejhorší, no možná až po úzkých ostrůvcích.

král j

Toto je na diskuzi.

Bezpečí za nebezpečí

V tom případě jak tam ukazují povedlo se jenom snížit bezpečí toho chodníku. Tečka. Jsem z Vancouveru a tam investují nemalé peníze aby v strategických místech daly ploty protože jak lidí na chodníku a cyklistu přibývá tak se už dost často stalo že lidi nebo cyklisti spadly pod auto. pomálu vždy rychla smrt. Tohle se zábradlím nestane. A barva je aby bylo vidět, není to jen tak. Potom chci dodat že s dětmi potom chodníku kde jsou cm od úzké a frekventované vozovky fakt chodit bych nechtěl. V celku proste .. a krok zpátky a pro co? Tohle je jedna… Číst vice »

Martin

Jo, East Hastings, tam vám pod auto spadne i dospělý 🙂

David

Místo zábradlí plastový oranžový hnus z Číny.

David

Doufám, že to nabere v noci sypač s radlicí.

Konečně

Škoda že se nepodařilo celé nábřeží Edvarda Beneše zklidnit pořádně a vjezd aut zakázat úplně a na trvalo. Bylo by to tak krásné jako na západě, jenom tramvaje, cyklisti a chodci.

Adam Řežábek

Ač jsem obecně zastance radikalni zklidneni IAD ve meste, tady okolo nic neni, nikdo by tam nechodil, i kdyby tam byla pesi zona

Konečně

Kromě toho, že ve městě nemají auta co dělat, tak ve městě se dá trávit i víkend a lidi by nemuseli tolik jezdit zbytečně mimo Prahu autem. Sem by se jen rozšířila rekreační zóna z Letné až k Vltavě.

Jiří Kocurek

„ve městě nemají auta co dělat“

A IZS se nejprve musí dovolitm, co?

Radek

Vždycky mě fascinuje, jak silné slovo má u nás v městotvorbě dopravní policie. Město je komplexní věc a tak by se k jeho výstavbě mělo i přistupovat. Přitom kdyby někomu skutečně šlo o bezpečnost pohybu ve městě, tak už dávno máme zavedenou plošnou třicítku.

MHD

Třicítka je nebezpečně moc. Max 5 km/h. K výhodám se přidá i ta, že se snáze dobíhá ujíždějící tramvaj.

Radek

Správně! Přece si nenecháme vzít možnost ohrožovat jiné lidi na životě. V tom totiž ve skutečnosti tkví naše svoboda! Děkuji Vám, že ukazujete cestu. #padesatkusivzitnedame

Filip Jirsák

A korunuje to fakt, že se to jmenuje „dopravní policie“, ale hájí to jen zájmy individuální automobilové dopravy na úkor zájmů všech ostatních, včetně zájmů ostatních způsobů dopravy.

Jiří Kocurek

To by mě zajímalo, kolikrát pokutovali nějakého cyklistu na festce bez brzd, bez světel a za tmy.

Jiří Kocurek

Jako jo, někteří to berou jako protest proti IAD, ale pak je nevidí ani tramvaják, ani chodec.

Frantík

A třeba ty baliety přímo v cestě cyklistovi by povolit neměla.

Juraj

Bože, ti lidi už taky neumí nic než remcat.
Kdo někdy viděl červeno-bílé zábradlí po nehodě, tak se nemůže ani domnívat, že to kohokoli chrání. Ono mělo fakt jen zabraňovat chodcům ve vstupu do vozovky, což má své opodstatnění ve velmi specifických případech, ale obvykle to byla jen ohavná zbytečnost.

Frantík

Nebo pádu, když je jich na chodníku moc… ale tady to asi těžko hrozí.

Jan T.

O starém zábradlí tady nic nečtu. Z fotek vidím kolem jedné zastávky tři druhy sloupků, každý jinak barevný, k tomu zvýrazněný cyklopruh a ještě kus černého zábradlí. To je paskvil a estetický hnus, kam se hrabe nějaké červenobílé zábradlí, to se ať se na mě nikdo nezlobí. A mezi chodníkem a vozovkou zastávky žádné zábradlí nebylo, tak proč jsou tam teď sloupky? Auta tam neparkují, cyklisti asi na chodník na lidi najíždět taky nebudou, tak k čemu je to dobré? Proti nehodě taky nechrání. Tady dostává urbanismus těžce na frak.

Petr

Tak třeba se jednou zbavíme i těch sloupků…

jan.podestat

Otřesný, hlavně že Hřib na fb bránil černé sloupky místo zábradlí tím, že jsou mj. estetičtější, což je pravda a pak tam udělají tohle. Ach jo.

Ondra

To bychom jsme se museli zbavit velké části řidičů. Jak tam není sloupek, tak tam někdo zaparkuje auto.

Změna je na dohled

Ty červeno-bílé zábradlí křičely „Myslíme si o vás, že jste nesvéprávní imbecilové, kteří se nezvládnou udržet na chodníku a hrozí, že by jste tak svými těly mohli odřít lak našich milovaných autíček až se budete motat v silnici“ – Vaše odéesácká radnice ze začátku milénia. Je dobře, že jsme se alespoň trochu posunuli v myšlení správným směrem.

mic

Sloupky na straně u řeky jsou opravdu jak pěst na oko. Podle mého názoru zbytečné. Pokud se dívám správně, oddělují chodce od cyklistů, že …

M19

Ne, oddělují cyklisty od tramvaje.

mic

Cyklisty od tramvaje snad odděluje schod obrubníku …

Zvol

Asi myslí ty červené, a vy ty černé.

Jiří Kocurek

Obrubník, no on by měl cyklista dostat informaci, jak daleko od tramvaje má jet, aby se vyhnuli. Jo, kdyby měl zpětné zrcátko, aby tramvaj viděl…

Fůra lidí žije v přesvědčení, že tramvaj je tak široká jako ty koleje.

Polabský

Ne, ne ….
tramvaják má povinnost zabezpečit bezpečný odstup 1,5 metru od pumpičkáře.

Frantisek

Tady má asi svéprávnost chodců ještě mezery, mohli by překážet v jízdním pásu, byť „jen“ pro kola. A jinak, horší mi přijdou ty červené a pak zejména bílé – jako by tam nemohli tedy raději protáhnout ten obrubník…

Jiří Kocurek

Sváprávnost chodců, vs. svéprávnost cyklistů. Pro cyklistu platí ta samá povinnost: Zastavit a chodce z/do tramvaje pustit. Ideálně vůbec nevjet vedle tramvaje v zastávce.

Jenže cyklista přece není řidič a policie je zlá, když je uráží, že jsou řidiči nemotorového vozidla.

PN-001

No, vzhledem k tomu, jaké prasárny vidím cyklisty dnes a denně dělat, ať vůči chodcům, tak vůči autům, autobusům, či tramvajím, tak zrovna v tomto s policií souhlasím.
IMHO by nezaškodilo, kdyby se na kola taky dávaly řidičáky 😉

Frantík

Řidič má povinnost zastavit za tramvaji, až když zastaví ona (samozrejme muze predvidat a už brzdit dřív, ale neni to povinnost). Stejně tak chodci nemají ve vozovce co dělat, dokud tramvaj nezastaví.

Martin

Podle tohoto se řídí Arabové z Boltu, pak to tak dopadá. Máte děti?

Frantík

Co máte na mysli?