Ubylo zábradlí i bariér. Nové zastávky pod pražským „Stalinem“ jsou hotovy
Úpravy tramvajových zastávek u Čechova mostu. Foto: TSK
Ve směru z centra v místě vznikl vyvýšený mys, který slouží cyklistům.
Ve směru z centra v místě vznikl vyvýšený mys, který slouží cyklistům.
sloupky jsou mor, hned na druhém místě za dopravníma značkama.
Je fajn, jak je to uděláno pro cestující, ale pro cyklisty je to tady viditelně tragické. Problém je komunikace zpod mostu, kde řidiči už dříve nedávali přednost. Co se zastávek týká, asi relativně OK, ale zbytek je spíš průšvih. Tady by to chtělo větší omezení pro IAD.
Pro rýpaly, tohle místo osobně znám z pohledu cyklisty a byl to problém vždy. Oproti tomuhle místu je magistrála pro cyklisty pohoda. Teď je cyklista vháněn přímo na ránu autům nedávajícím přednost. Tady by se spíš využily cyklopiktokoridory odvádějící cyklistu z pravého okraje pruhu do středu, aby měl víc manévrovacího prostoru.
Maminky s kočárky, co by tam dělaly? Jediná cesta je po schodech ke Stalinovi a to nedají. Podle Vltavy není ani na jednu stranu nic zajímavého, na rozdíl od náplavky a parků na druhé straně řeky.
Hřib musí být fakt pro srandu s tím jeho zábradlí. Škoda že tady nejsou všechny fotky, stačí se podívat na Facebook TSK kolik tam přibylo balisetů sloupků. Podobná šikanoidní ohavnost jako na hlavákově mostě. Celé je to po rekonstrukci mnohem hnusnější.
To je vážně tak složité ten chodník vydláždit až ke kolejím a cyklostezku vést bokem okolo zábradlí? Vídeňskou zastávku s výstupem do cyklopruhu jsem teda ještě neviděl…
Krymskou jste neviděl?
Výhoda tohoto řešení je, že je souvislé. Nicméně u nás máme společnou stezku pro chodce a cyklisty, a tam je řešeno to jak navrhujete.
Tak Vídeňské zastávky jsou spíš takové řešení, když se nedá nacpat ostrůvek, nebo z nějakého důvodu nelze vzít pruh. Vedle čistého výstupu do vozovky jsou tyto zastávky asi druhé nejhorší, no možná až po úzkých ostrůvcích.
Toto je na diskuzi.
V tom případě jak tam ukazují povedlo se jenom snížit bezpečí toho chodníku. Tečka. Jsem z Vancouveru a tam investují nemalé peníze aby v strategických místech daly ploty protože jak lidí na chodníku a cyklistu přibývá tak se už dost často stalo že lidi nebo cyklisti spadly pod auto. pomálu vždy rychla smrt. Tohle se zábradlím nestane. A barva je aby bylo vidět, není to jen tak. Potom chci dodat že s dětmi potom chodníku kde jsou cm od úzké a frekventované vozovky fakt chodit bych nechtěl. V celku proste .. a krok zpátky a pro co? Tohle je jedna… Číst vice »
Jo, East Hastings, tam vám pod auto spadne i dospělý 🙂
Místo zábradlí plastový oranžový hnus z Číny.
Doufám, že to nabere v noci sypač s radlicí.
Škoda že se nepodařilo celé nábřeží Edvarda Beneše zklidnit pořádně a vjezd aut zakázat úplně a na trvalo. Bylo by to tak krásné jako na západě, jenom tramvaje, cyklisti a chodci.
Ač jsem obecně zastance radikalni zklidneni IAD ve meste, tady okolo nic neni, nikdo by tam nechodil, i kdyby tam byla pesi zona
Kromě toho, že ve městě nemají auta co dělat, tak ve městě se dá trávit i víkend a lidi by nemuseli tolik jezdit zbytečně mimo Prahu autem. Sem by se jen rozšířila rekreační zóna z Letné až k Vltavě.
„ve městě nemají auta co dělat“
A IZS se nejprve musí dovolitm, co?
Vždycky mě fascinuje, jak silné slovo má u nás v městotvorbě dopravní policie. Město je komplexní věc a tak by se k jeho výstavbě mělo i přistupovat. Přitom kdyby někomu skutečně šlo o bezpečnost pohybu ve městě, tak už dávno máme zavedenou plošnou třicítku.
Třicítka je nebezpečně moc. Max 5 km/h. K výhodám se přidá i ta, že se snáze dobíhá ujíždějící tramvaj.
Správně! Přece si nenecháme vzít možnost ohrožovat jiné lidi na životě. V tom totiž ve skutečnosti tkví naše svoboda! Děkuji Vám, že ukazujete cestu. #padesatkusivzitnedame
A korunuje to fakt, že se to jmenuje „dopravní policie“, ale hájí to jen zájmy individuální automobilové dopravy na úkor zájmů všech ostatních, včetně zájmů ostatních způsobů dopravy.
To by mě zajímalo, kolikrát pokutovali nějakého cyklistu na festce bez brzd, bez světel a za tmy.
Jako jo, někteří to berou jako protest proti IAD, ale pak je nevidí ani tramvaják, ani chodec.
A třeba ty baliety přímo v cestě cyklistovi by povolit neměla.
Bože, ti lidi už taky neumí nic než remcat.
Kdo někdy viděl červeno-bílé zábradlí po nehodě, tak se nemůže ani domnívat, že to kohokoli chrání. Ono mělo fakt jen zabraňovat chodcům ve vstupu do vozovky, což má své opodstatnění ve velmi specifických případech, ale obvykle to byla jen ohavná zbytečnost.
Nebo pádu, když je jich na chodníku moc… ale tady to asi těžko hrozí.
O starém zábradlí tady nic nečtu. Z fotek vidím kolem jedné zastávky tři druhy sloupků, každý jinak barevný, k tomu zvýrazněný cyklopruh a ještě kus černého zábradlí. To je paskvil a estetický hnus, kam se hrabe nějaké červenobílé zábradlí, to se ať se na mě nikdo nezlobí. A mezi chodníkem a vozovkou zastávky žádné zábradlí nebylo, tak proč jsou tam teď sloupky? Auta tam neparkují, cyklisti asi na chodník na lidi najíždět taky nebudou, tak k čemu je to dobré? Proti nehodě taky nechrání. Tady dostává urbanismus těžce na frak.
Tak třeba se jednou zbavíme i těch sloupků…
Copak sloupky ale balisety se povedly. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=367776298974983&set=a.216926770726604&type=3&mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
Otřesný, hlavně že Hřib na fb bránil černé sloupky místo zábradlí tím, že jsou mj. estetičtější, což je pravda a pak tam udělají tohle. Ach jo.
To bychom jsme se museli zbavit velké části řidičů. Jak tam není sloupek, tak tam někdo zaparkuje auto.
Ty červeno-bílé zábradlí křičely „Myslíme si o vás, že jste nesvéprávní imbecilové, kteří se nezvládnou udržet na chodníku a hrozí, že by jste tak svými těly mohli odřít lak našich milovaných autíček až se budete motat v silnici“ – Vaše odéesácká radnice ze začátku milénia. Je dobře, že jsme se alespoň trochu posunuli v myšlení správným směrem.
Sloupky na straně u řeky jsou opravdu jak pěst na oko. Podle mého názoru zbytečné. Pokud se dívám správně, oddělují chodce od cyklistů, že …
Ne, oddělují cyklisty od tramvaje.
Cyklisty od tramvaje snad odděluje schod obrubníku …
Asi myslí ty červené, a vy ty černé.
Obrubník, no on by měl cyklista dostat informaci, jak daleko od tramvaje má jet, aby se vyhnuli. Jo, kdyby měl zpětné zrcátko, aby tramvaj viděl…
Fůra lidí žije v přesvědčení, že tramvaj je tak široká jako ty koleje.
Ne, ne ….
tramvaják má povinnost zabezpečit bezpečný odstup 1,5 metru od pumpičkáře.
Tady má asi svéprávnost chodců ještě mezery, mohli by překážet v jízdním pásu, byť „jen“ pro kola. A jinak, horší mi přijdou ty červené a pak zejména bílé – jako by tam nemohli tedy raději protáhnout ten obrubník…
Sváprávnost chodců, vs. svéprávnost cyklistů. Pro cyklistu platí ta samá povinnost: Zastavit a chodce z/do tramvaje pustit. Ideálně vůbec nevjet vedle tramvaje v zastávce.
Jenže cyklista přece není řidič a policie je zlá, když je uráží, že jsou řidiči nemotorového vozidla.
No, vzhledem k tomu, jaké prasárny vidím cyklisty dnes a denně dělat, ať vůči chodcům, tak vůči autům, autobusům, či tramvajím, tak zrovna v tomto s policií souhlasím.
IMHO by nezaškodilo, kdyby se na kola taky dávaly řidičáky 😉
Řidič má povinnost zastavit za tramvaji, až když zastaví ona (samozrejme muze predvidat a už brzdit dřív, ale neni to povinnost). Stejně tak chodci nemají ve vozovce co dělat, dokud tramvaj nezastaví.
Podle tohoto se řídí Arabové z Boltu, pak to tak dopadá. Máte děti?
Co máte na mysli?