Naháněči, nelegálové, impulzivní cestující. Pro spokojený Uber jsou vedlejší, letiště mu otevřelo cestu
Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz
Problémy jsou podle šéfa Uberu jen sekundární. Jízdy na letiště představují až pětinu objemu tržeb.
Upřímně netuším, kolik stojí taxi. Když jsem potřeboval v noci taxi do Holešovic z letiště, Uber mi přes oficiální kiosek nabídl cenu přes 700 Kč… Zkoušel jsem „alternativní“ Bolt. Cena přes 400 Kč a to řidič musel platit i 100 Kč za vjezd na letiště. Takže využití Boltu bylo v tomto případě automatického.
A úplně nejlepší bude udělat na Veleslavíně odbočku metra na Ruzyň. Na Ruzyni pak komunikační hub metro- vlak- VRT. Jenže to musí lidé v Praze přestat volit liberální hovada typu piráti.
Na letiště metro nepovede, povede tam vlak a je to tak dobře. Pražské letiště neumí vytížit kapacitní metro v rozumném intervalu. VRT fakt Praha neovlivní a je jasné, že na Ruzyň nikdy nepovede.
Jednou povede na Ruzyň i metro s tím můžete počítat. Metro končící na Ruzyni dokáže podpořit celý region Kladna. Proto hub na Ruzyni úplně stejně jako hub v Nehvizdech na opačném konci Prahy. Bude to ovšem bez pirátů :-))
Na co metro, kdyz tam (a az do toho Kladna) pojede vlak?
A volit koho?
ODS, která je přímým a jediným strůjcem současného stavu dopravní „neobslužnosti“ letiště již od devadesátých let…?
Za ty desítky miliard bych tam taky rád viděl VRT vlaky, který by pak mohly jet na sever a i na Mnichov… Něco po vzoru letiště v Zurichu, Vídni, Frankfurtu…
Stát umožní realizovat taxi služby na státem vlastněném letišti ačkoliv daně Uberu končí v zahraničí. Je jasné, že mobilní telefony s datovými službami jakožto soudobá technologie převálcují původní koncept taxi. Nemá smysl s tím bojovat pouze se přizpůsobit. Tak až milí úředníci budete chtít daně z taxi služby zkuste vyrobit vlastní aplikaci, konkurenci Uberu s podmínkou registrace provozovatele – občanský průkaz či alespoň trvalý pobyt. Ať nás po Praze nevozí kdejaký migrant z Asie.
Pokud jde o ty migranty, taxikář je v podstatě všude na světě povolání
na nejnižších příčkách pracovních pozic, takže je logické, že se mu migranti hodně věnují. A naštěstí i u nás skončily doby, kdy si pražští taxikáři mysleli, že mají nárok vydělat si sto tisíc měsíčně v čistém.
“Nás” – mluvte prosím za sebe. Ja jsem radši když mě odveze za 100 korun Uzbek, než za 500 český odrbávač turistu
Vždyť základní výhoda te aplikace je, že už se s nikým nemusíte domlouvat. Zejména pro cestující ze zahraničí nebo těch co neznaji dané město je to hrozné ulehčení. Dřív byl problém v zahraničí vysvětlit kam chci jet, zjistit kolik to bude stát, kde se potkáme. Ne vždy řidiči uměli anglicky. Dnes jen vyhledate kam chtete jet, řidič si vás podle polohy najde, sednete do auta a v cíli cesty zase vystoupíte. Platba proběhne automaticky z karty. A jestli auto řídí Mongol,
Čech nebo indián je snad úplně jedno. Já se v taxíku seznamovat nepotřebuji.
Dobrý štěstí aby Česká aplikace dostala stejné podmínky na App Store, Google play nebo Google. Ono to není lehké když všechno je nastavení aby se podporovaly aplikace/firmy a ekonomika jiných státu. Prostě tak to momentálně je. Internet a to vůbec iOS nebo Google Play není volní trh.
Pardon , měla to být rakce na Jana.
Proč, taky musím používat MHD když odmítám kvůli zkušenostem používat Uber?
Můžete použít jakoukoliv jinou taxislužbu. Jenom si ji budete muset telefonicky nebo přes aplikaci objednat a popojít na parkoviště do 4. řady.
Případně p
Případně pěšky, pardon.
Jelikož určitě neexistuje nic jako právo Miroslava Kalouska jezdit obyčejným taxíkem s pražského letiště, tak bych vytrval a přinutil Mirka buď přesednout do MHD nebo kapitulovat…
Já jezdím na letiště MHD. Ovšem chápu potřebu taxi.
Co nechápu, proč není možnost volby a jen Uber? Letiště svým přístupem ničí tržní prostředí a možnost volby. Co na to antimonopolní úřad?
Nic. Proběhlo výběrové řízení. Možnost volvy stále je, jen si budete muset kntomu taxíku dojít. 😉