Naháněči, nelegálové, impulzivní cestující. Pro spokojený Uber jsou vedlejší, letiště mu otevřelo cestu

Naháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.czNaháněč taxislužby na letišti. Foto: Zdopravy.cz

Problémy jsou podle šéfa Uberu jen sekundární. Jízdy na letiště představují až pětinu objemu tržeb.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš R.

Skvělé, že je pan ředitel spokojen. Moje zkušenost je taková, že jednu mimořádnou situaci – přílet většího množství zpožděných letadel pozdě v noci, okolo 1 – 3 hodiny, Uber TOTÁLNĚ nezvládl. Nejen, že nebyla auta, ale ještě nutili cestující, aby i přes objednání vozu v aplikaci pobíhali před terminálem a snažili se nějaké auto „ulovit“. Přítomný dispečer situací absolutně nezvládal řešit. Cestu jsem zrušil, Bolt dorazil pak za pár minut. Druhá zkušenost – řidič naprosto ignorující zákon a řítící se v noci po Evropské cca stovkou. Na slušné upozornění a žádost, aby zpomalil, reagoval velmi neochotně a začal mi (anglicky)… Číst vice »

Mikitrabi

Uber na LVH je fakt tragédie. Pracovník od Uberu vám duše řekne, že se máte vůz najít s domluvit se s řidičem ?! Výborný nápad. Vy jste s kufry a když začněte obcházet auta Uber, zjistíte, že řidiči nerozumí, co od nich chcete ( zkoušela jsem to česky i anglicky ). Horší a předražená služba snad na letišti ještě nebyla ! Co vy na to, na vedení letiště?
Zdraví AM

Jaaa

Nerozumím tomu, proč před letištěm může být jen jeden typ taxi. Proč se nesoutěží (za předem stanovených podmínek) více licencí?

Dušan Janovský

Pravděpodobně kvůli možnosti nasadit vyšší ceny. Při konkurenci by cena za dopravu, a tím pádem i za licenci, klesla a ani v součtu by to nepřineslo letišti vyšší zisk.

Pražský motoráček

Upřímně netuším, kolik stojí taxi. Když jsem potřeboval v noci taxi do Holešovic z letiště, Uber mi přes oficiální kiosek nabídl cenu přes 700 Kč… Zkoušel jsem „alternativní“ Bolt. Cena přes 400 Kč a to řidič musel platit i 100 Kč za vjezd na letiště. Takže využití Boltu bylo v tomto případě automatického.

Myšpul

Mám prakticky stejnou zkušenost, jen v mém případě šlo o cestu letiště T2 – Kladno.
Uber nabízel cenu asi 750 Kč, s Boltem jsem platil 380 Kč. Čekání 4 minuty, odjezd z příletů T2, řidič nejspíš nic neplatil, výjezdová závora šla hned nahoru.

Jiný Petr

Já si pro cestu z/na Kladno volám klasický kladenský taxík. A taky spokojenost – a taky levnější než Uber

Richard

Uplne automaticky muze prijet i opice. 400 do Holesovic, stovka je provize Boltu, stovku do automatu za parking. Za dve kila, ze kterejch plati vsechno, pecka svezeni. Gratuluju

Roman Cejka

A úplně nejlepší bude udělat na Veleslavíně odbočku metra na Ruzyň. Na Ruzyni pak komunikační hub metro- vlak- VRT. Jenže to musí lidé v Praze přestat volit liberální hovada typu piráti.

Petarda

Na letiště metro nepovede, povede tam vlak a je to tak dobře. Pražské letiště neumí vytížit kapacitní metro v rozumném intervalu. VRT fakt Praha neovlivní a je jasné, že na Ruzyň nikdy nepovede.

Anonym

Na co metro, kdyz tam (a az do toho Kladna) pojede vlak?

Plecháč

A ostatní konečné stanice umí vytížit metro?

pavelmracek

Ono to v podstatě metro bude, protože to pojede často (ve špičce mám pocit i každých 10 minut), bude to mít velkou kapacitu a přestupy na všechny další linky (B: Námestí republiky, C: Vltavská, A: Hradčanská/Veleslavín). Navíc částečně pod zemí, metro ve zbytku světa taky nevede zásadně jen pod zemí.

Avoda

A volit koho?
ODS, která je přímým a jediným strůjcem současného stavu dopravní „neobslužnosti“ letiště již od devadesátých let…?

Jiří Kocurek

„již od devadesátých“

A předtím tomu bránil kdo? Historie letiště na Ruzyni nezačíná rokem 1989.

Jiří Kocurek

Jinak ta stavba železnice na letiště a do Kladna je věc celostátní, SŽ není podřízená Mgistrátu, ale Ministerstvu dopravy. To sám moc dobře víte.

Celých 12 let byl u kormidla Babiš a nehnulo se to. Kdyby byla ODS tak zlá, jak píšete, tak se nestaví ani dneska. A ne že jsou 2 úseky ve stavbě a zbytek se projednává.

František

Za ty desítky miliard bych tam taky rád viděl VRT vlaky, který by pak mohly jet na sever a i na Mnichov… Něco po vzoru letiště v Zurichu, Vídni, Frankfurtu…

Air Traveller

liberalni hovada?

vy doma tajne touzite po vlade pevne ruky nahnedlych nacku od okamury?

Jiří Kocurek

Jedno víme: Rudí (KSČ řízená z Moskvy) to nepostavili.

Cojetipotom

Cejko ty jsi jen další idiot v rade mnoha dalších idioti, kterých je v této republice stále víc a víc.

Roman Cejka

Smazáno pro xenofobii

Herold

Pokud jde o ty migranty, taxikář je v podstatě všude na světě povolání
na nejnižších příčkách pracovních pozic, takže je logické, že se mu migranti hodně věnují. A naštěstí i u nás skončily doby, kdy si pražští taxikáři mysleli, že mají nárok vydělat si sto tisíc měsíčně v čistém.

Clovek

“Nás” – mluvte prosím za sebe. Ja jsem radši když mě odveze za 100 korun Uzbek, než za 500 český odrbávač turistu

karel_treti

Vždyť základní výhoda te aplikace je, že už se s nikým nemusíte domlouvat. Zejména pro cestující ze zahraničí nebo těch co neznaji dané město je to hrozné ulehčení. Dřív byl problém v zahraničí vysvětlit kam chci jet, zjistit kolik to bude stát, kde se potkáme. Ne vždy řidiči uměli anglicky. Dnes jen vyhledate kam chtete jet, řidič si vás podle polohy najde, sednete do auta a v cíli cesty zase vystoupíte. Platba proběhne automaticky z karty. A jestli auto řídí Mongol,
Čech nebo indián je snad úplně jedno. Já se v taxíku seznamovat nepotřebuji.

Ušetřit

Dobrý štěstí aby Česká aplikace dostala stejné podmínky na App Store, Google play nebo Google. Ono to není lehké když všechno je nastavení aby se podporovaly aplikace/firmy a ekonomika jiných státu. Prostě tak to momentálně je. Internet a to vůbec iOS nebo Google Play není volní trh.

Herold

Jaké stejné podmínky?

percula

Pardon , měla to být rakce na Jana.

percula

Proč, taky musím používat MHD když odmítám kvůli zkušenostem používat Uber?

babilon

Můžete použít jakoukoliv jinou taxislužbu. Jenom si ji budete muset telefonicky nebo přes aplikaci objednat a popojít na parkoviště do 4. řady.

Lukáš

Případně p

Lukáš

Případně pěšky, pardon.

Jan

Jelikož určitě neexistuje nic jako právo Miroslava Kalouska jezdit obyčejným taxíkem s pražského letiště, tak bych vytrval a přinutil Mirka buď přesednout do MHD nebo kapitulovat…

Ivan_pha

Já jezdím na letiště MHD. Ovšem chápu potřebu taxi.

Co nechápu, proč není možnost volby a jen Uber? Letiště svým přístupem ničí tržní prostředí a možnost volby. Co na to antimonopolní úřad?

M19

Nic. Proběhlo výběrové řízení. Možnost volvy stále je, jen si budete muset kntomu taxíku dojít. 😉

SYN

Přesně, popojít pár desítek metrů (neboli cca minutu)… mnohem méně než pasažér nachodí předtím po terminálu.
Ale nemusí ani to, stačí si připlatit. Ten poplatek je za to že se z těsného okolí terminálu vyhodili „takykáři“ kteří neznalé vozili za dva litry…

Jan

Až tam budete volat, zmiňte se i o letištních směnárnách…

Jan

Upozornění pro Mirka, v MHD se nesmí kouřit…

michal

V taxi se ale taky nesmi kouřit.

Jan

Já s nimi téměř nejezdím, kouření mi smrdí, ale stejně jako v hospodách bych to nechal na provozovateli/řidiči…