U „zaříznutí“ Depa Zličín nejde o peníze, říká Hřib. Srovnání s lanovkou v Troji odmítá
Vizualizace vítězného návrhu stanice Depo Zličín. Zdroj: Petr Stolín Architekt
Ukončení příprav nové stanice metra je podle opozice promarněná příležitost.
Je nějaký důvod, proč musí být zastávky metra tak opulentní, zatímco vlakům stačí jen kryté nástupiště?
Tak hlavně že tramvaje na Václaváku nejsou zbytečná investice
Tramvaje na Václaváku jsou naprosto nutný jako možnej objezd kritickýho a přetíženýho místa v síti (Ječná a křižovatka Lazarská/Spálená), kde se jakejkoli problém okamžitě promítne v půlce města. Že to přinese i nějaké rozšíření možností pro cestující je tam spíš pozitivní vedlejší efekt. Hlavní důvod je potřeba objízdné trasy a tím zvýšení spolehlivosti celé sítě.
Nejsou. Už od jejiho zrušení ta trať citelně chybí.
Přítomnost stanice metra znamená výrazný nárůst ceny nemovitostí v bezprostřední blizkosti. Když si to uvědomíte, musí být jasné o co tady ve skutečnosti jde.
V bezprostřední blízkosti je stanice metra Zličín. Na stanici Depo Zličín by to z Nového Zličína (sídliště Metropole) bylo o jen 200 – 300 metrů blíž, takže nic, co by s cenou nemovitostí mělo zahýbat.
„Menší vytíženost předpokládali třeba u stanic Nemocnice Motol či Letňany, a nakonec si do nich lidé cestu našli.“ Komik! Nebýt toho, že k oběma stanicím DPP naohýbal autobusové linky z širokého dalekého okolí (přičemž třeba v Letňanech příměstské busy „vtipně“ zahušťují dopravu na už tak rušné komunikaci propojující několik sídlišť), člověk by se v nich v poledne bál. Děsí mě tenhle přístup, kdy i ten nejdoprasenější projekt z odstupem let zhodnotíme ve stylu „…ale nakonec to nějak funguje, ne?“ – a na základě této zkušenosti začneme směle plánovat zhovadilost ještě větší. Co se nemění je jistota, že za každým takovým… Číst vice »
Kritika stanice Letňany byla hlavně kvůli vzdálenosti od samotných Letňan a zachování nutnosti přestupu na autobus. Ty původně jezdily přes nedalekou zastávku Beranových, takže většina se moc ohýbat nemusela.
Za mě je Depo Zličín naprosto zbytečná stanice. Nevhodně umístěná (lepší poloha by byla na úrovni konce Míšovické ulice, kam by vlaky zajížděly přes trojúhelníkovou úvrať). Obecně celé řešení konce B na Zličíně je peklo, kvůli Řevnické a Rozvadovské spojce. Když se v roce 1994 otevíral Zličín, nic tam nebylo, metro bylo krásně přivedené k terminálu. Dneska když se chce člověk dostat blbých 500 metrů do Ikei, musí přesedat na autobus, namísto, aby ušel ten kousek pěšky. Ale stavět stanici metra uprostřed ničeho, půl kilometru od nejbližší zástavby, bez přímého přístupu k nejbližšímu OC… to mi opravdu smysl nedává.
Od výstupu z metra je to ke vchodu do IKEA 600 metrů vzdušnou čarou a ze stanice metra Zličín se do IKEA dá pořád dojít. Podchodem k Metropoli, po chodníku na křižovatku, po mostě přes Rozvadovskou spojku, je to jen o 300 metrů delší než vzdušnou čarou, tedy 900 metrů. A těch 300 metrů stejně nachodíte cestou k autobusu a z něj.
Z Ikea se obvykle tahají tak těžké a neskladné věci, že je stejně potřeba auto a ne se tam vláčet MHD
Držím Scheinherrovi palce ve všem vyjma z odmítání nového trojkolejného mostu na Výtoni. Moc bych si přál, aby se příští období dostal zase do městské rady. Tandem Hlaváček+Scheinherr nastartovali a hlavně velmi rychle posunuli mnoho projektů.
Než začnete chválit, zjistěte si, jaká zvěrstva páchá Hlaváček & partners třeba na Lužinách.
😅😅😅😅 Víte, že se jedná o naprosto jiného Hlaváčka? 😅 Já mluvím o náměstku pro územní rozvoj – o Petru Hlaváčkovi. Ten nemá s ateliérem Hlaváček a Partner nic společného… maximálně tak příjmení.
Povídejte, co tak strašnýho páchá Hlaváček na Lužinách? Jestli myslíte ten panelák,co roste přilepený na tom OC, tak jste úplně mimo
Panebože tohoto dementa už nikdy
Jak to? Nepodporuje auta?
No před volbami i Hlaváček začal prohlašovat, že celá Praha má být jednotná parkovací zóna. To už jsem si říkal, že by to fakt mohli prosadit, byla by zábava.
Pokud mne mysl neklame bylo to celé koncipováno od začátku ve vazbě na P+R. Kolik parkovacích míst má Praha dnes souhrnně u D4, D5, D6, D7? A kolik je proti tomu parkovacích míst u D10, D11 a D1? I tam možná málo, ale pořád násobně více. To je obrovský dluh, který činí neskutečné problémy. Kdo si ještě pamatuje, vymýšlely se nejrůznější fantasmagorie, jako P+R vzniklé přemostěním rozvadovské spojky na Zličíně. A realita? Před léty zrušené P+R Radlická, P+R Zličín v 6:15 obsazené na 100%. To je skutečně rána do piána těch 120 míst. Vizí Hřiba, tedy dopravního odborníka s medicínským… Číst vice »
Že by mělo být na Zličíně velké P+R o tom není sporu. Ale že by se mělo postavit v místě, kde by se kvůli němu měla stavět stanice metra, to už moc smysl nedává. To už by byla lepší ta fantasmagorie s přemostěním Rozvadovské spojky.
Za terminálem Zličín stojí kancelářská budova. Kdyby se nad terminálem Zličín postavila parkovací budova o 3-4 patrech podobných rozměrů jako ta kancelářská, vešlo by se do ní 500-600 aut a do přízemí rozumný terminál i s odstavnými místy pro autobusy.
A to si myslíte, že vám bude někdo dělat P+R zadarmo? Vždyť byste za něj jako správný pravičák stejně neplatil.
Platil bych za něj rozhodně víc, než platí Pražák, když se o víkendu rekreuje na venkově, protože tam se za většinu parkoviišť mimo pracovní dny neplatí. A to parkoviště mimo Prahu bylo jaksi zaplaceno kým? Vaším magistrátem? No to sotva.
Stačilo napsat: „neplatil“.
kdo v Praze volí Piráty je ko**t
Je to tak, za ty roky zprasili Prahu
Taky jsem dal naposledy Praha sobě a jsem rád, že současné koalici nemusím svítit 😀
Stanici metra Zličín jsem koncepčně moc nepochopil. 1. Proč se každá stanice u depa musí jmenova „Depo …“, nestačil by třeba „Nový Zličín“, kdyby se stanice zrealizovala tak bychom měli 3 konečné stanice Depo… něco. 2. I když proběhla architektonická soutěž tak mi připadá že výsledný záměr odkazuje spíš na ne příliš povedené stanice z 90. let (možná je to záměr) s různými zákoutími a následou drahou údržbou. 3. V Praze jsou mnohem potřebnější stanice než je tato s obsluhou pro pár paneláků, tak by bylo lepší směřovat práci na výstavbu tam a když by se to podařilo tak až… Číst vice »
1. Nemusí, ale když je v areálu depa, tak to jaksi dává smysl. Nemluvě o tom, že kdyby se např. stanice Depo Hostivař měla jmenovat např. Terminál Hostivař, tak už to bude geograficky nepřesné, protože se nachází ve Strašnicích 😀 Jo a na konci céčka žádné depo není, takže pohoda. 2. S čím srovnáváme? Taková Rajská zahrada je výrazná, ale noční můra na údržbu. Stanice na V.A jsou viditelně low cost, ale bez nápadu a ambice. Třeba existuje něco mezi. 3. Kde konkrétně jsou na stávající síti místa pro potřebnější stanice? Celá pointa DZ měla být, že depo se stejně… Číst vice »
Mnohem potřebnější je např. prodloužení metra A směr Řepy, prodloužení céčka do Uhříněvsi nebo béčka do Horních Počernic. Oblast depa určitě nějaké investice potřebuje, ale než dávat miliony/miliardy na novou stanici, která bude jen 800m od stávající konečné a nějaký výraznější rozvoj tam plánovaný není tak je lepší dát ty peníze na rekonstrukci terminálu a stanice Zličín, protože ty vypadají úplně příšerně zchátrale a součástí toho může být lepší pěší přístup do části, kterou měla obsluhovat stanice Depo Zličín?
Já do Řep teda metro nechci!
Tak třeba potřebnější by byl druhý vestibul Hradčanské. Hodil by se i druhý vestibul Bořislavky. O různých výtazích ani nemluvím.
S druhým vestibulem Hradčanské se počítá, jenže ho brzdí obstrukce dráhy. Na Bořindě druhý vestibul být měl – taky se ta stanice měla jmenovat Červený Vrch – jenže to by tehdejší vedení města a P6 (Bém, Chalupa) nesmělo jít na ruku developerovi s OC Bořislavka.
A jaká stanice kromě Depa Hostivař má ještě v názvu Depo?
Má se budovat Depo Písnice (samozřejmě název se ještě může změnit) a pak jsou autobusové zastávky Depo Zličín a Depo Kačerov. Ta poslední původně stála přímo před depem, pak se rozumně posunula pod most, protože víc než depu stejně slouží těm domům za mostem, před lety se však v jednom směru zase nešikovně vrátila před depo.
V Česku chybí odvážní politici, kteří by meli jasnou vizi a té se drželi celou svou politickou karieru a to i proti silné opozici. Bez toho se proste město ani země nerozhýbe a bude stále stagnovat.
Co třeba p. Borecký? Není dost odvážný?
Nactileti odbornici z IPD tam nenasli stojany pro kola, tak cely projekt logicky zrusili,
V souvislosti se snizenim kapacit na prijezdech z tohoto smeru to dava dokonaly dopravni smysl…tak nejak po Piratsku.
IPD je prosím co?
tdám, tdenýdky… zabiju učitele janderu
s mojí odbornou zkušeností s jednáním na IPRu bych s tím souhlasil…
Prodloužení má mít jasný směr a to stanice Strojírenská a stanice Dlouhá míle.
Stanice Strojírenská, která by se vyhnula největší možné zástavbě Zličína by byl stejný nesmysl… nemluvě o teréním zlomu v trase a zdrojích pitné vody….
Nejde o to zda, ale kdy tamtudy metro projde.Ostatní je věcí projektu. Protože platí nikdy neříkej, že něco nejde.
Nejdelší linka, která už teď na Luku či Lužiny bývá plná, by měla být plná i turisty a letiště? Aha chápu… Doufám že jim v 81-71M neujedou kufry.
Bez ohledu co je dopravní prioritou … tak jak je možné, že mají v Praze přednost investice do pasivní zábavy dospělých před investicí do dopravní infrastruktury ?
(= výrazná část dopravní zátěže asi nebude generována dopravou pro/za zábavou?)
Jak byl Zdeněk Hřib celkem dobrým primátorem (pravda, laťka je nastavena velmi nízko), tak ve funkci náměstka pro dopravu je jeho působení spíše zklamáním. Zatím veškeré výstupy jsou víceméně jen dokončení projektů z dob Adama Scheinherra, nového není na obzoru nic. V programu je mega-ambiciózní tramvajový okruh, který je aktuálně finančně i politicky nereálný, ale mimoto se spíš škrtá a osekává. Náměstek se fotí na insta kvůli každé ceduli v metru, kvůli nátěru tramvaje nebo displeji na zastávce, ale přitom dopravní politika je absolutně bez ambice, „hlavně nikoho nenaštvat a nepotopit se ve volbách.“ Problém je, že své odpůrce tímto… Číst vice »
Podepisuji.
Hezky napsáno. Nikdy nezapomenu na fotku pana Hřiba rozdvojeného na tramvajové zastávce Biskupcova, kde dodělali novou část úplně jinou dlažbou a oko estéta zaplakalo. Přitom mohli použít dlažbu stejnou jako na původní části, a pak by to vypadalo i hezky.
Třeba nemohli. Nevíme, jak to bylo povoleno, ale jako trvalá stavba určitě ne.
Nemohli. Protože tohle byl obyčejný podvod. To rozšíření jim totiž nikdo nepovolil, tak to udělali jenom jako dočasnou stavbu, proto to nemohli udělat pořádně. Za mě je tohle opravdu prasárna.
To je normálka, na některé věci je potřeba stavební povolení, jinde ne, a u dnešního řízení je to všechno dost draho.
Nevím ale, že by se k danému opatření nemohla vyjádřit policie nebo místní radnice, pokud všedchno schválili, tak buřt a cajk.
Slovy samotného Hřiba musíte mít územní rozhodnutí i na natažení kabelu pro osvětlení přístřešku zastávky.
No já bych ho tak neodsuzoval, i když vím, že to od mínusářů schytám. Za Adama Scheinherra se vymyslelo plno projektů (více či méně smyslných) a teď se to zasazuje do ekonomického rámce… Chtít můžeme cokoliv, ale musíme na to také mít.
Nesouhlasím. Zasazovat věci do ekonomického rámce je fajn, ale hlavní problém je doba přípravy a povolování. Pokud tedy máme kontinuálně stavět, tak musí být vize / strategie, balík jednotlivých projektů k přípravě a neustálá práce na nich. To Scheinherr opravdu výborně rozjel, včetně věcí se kterými někteří nemusí souhlasit (naprosto v pořádku), ale klasicky na to nikdo nenavázal. Tzn. až to dojede, nebude se dít jako vždy nic, protože budeme čekat až se zase vymyslí / připraví / povolí něco dalšího.
Už teď je těch dopravních staveb pro VHD v zásobníku na nějakých 10 let (z těch větších prodlužování tramvajových tratí, rozvoj trolejbusové sítě, budování metra D), za 2 roky se mění zastupitelstvo a další radní pro dopravu může pokračovat v nápadech protože ještě pořád bude co stavět.
Mně přijde naopak zcela správné, že po megalomanovi Scheinherrovi je tam někdo střízlivější, kdo řekne, co z toho má vlastně smysl. Zatím mi přijde, že Hřib vybírá docela rozumně. Projektů, které zařízl, mi není vůbec líto.
Ještě k tomu rozvoji cyklodopravy: On někdy nějaký byl? Ne, malování cyklopruhů bez rozmyslu úplně všude není rozvoj cyklodopravy.
Já nechci na Hřiba a priori kydat, ale škrtat v projektech dokáže každý. Tady ale chybí vize a nějaký principiální postoj. Ono se dobře rozhoduje o projektech, když mi někdo předem připravil celý zásobník. Ale z čeho budou čerpat za deset let? Pokud je to takový pragmatik, proč tu pořád mluvíme o tramvajovém okruhu, který stejně nemá splněné ani základní předpoklady? Do toho se vymýšlí dotace na cargokola, které stejně nemají kde jezdit. Anne Hidalgo v Paříži šla do komunální politiky s tím, že udělá maximum, i když tam bude jen jedno období. Přesto byla zvolena znovu, protože lidé oceňují… Číst vice »
Ten nesmysl s tramvajovym okruhem je jen dobře že se zrušil…protezovani cyklodopravy v Praze je enormni- kolikrát na nesmyslných místech…co se absolutně v Praze neřeší je dořešení vnitřního okruhu, dodělání radial apod. Doprava se jen a jen zhustuje a zhoršuje díky řádění obou náměstka pro dopravu. (Jak současného,tak minuleho). Vzhledem k tomu že nejsou hlavni průjezdni trasy (okruhy, radialy) tak auta jezdí všude kde se dá….a dokud tohle nebude, tak se nemůžeme divit že doprava je v takovém stavu jako je a doplácí na to vsichni- MHD,cyklisti,chodci, vnitřní osobní i dálková doprava.
A ty radiály dopravu nezahustí? Tuto logiku mi prosím objasněte.
Stejně tak okruhy nejsou „průjezdné trasy“, ale hlavně drtivá většina lidí v centru tam není proto, že projíždí, ale proto, že do toho centra jede.
Tak ta enormní podpora cyklodopravy by mě fakt zajímala. Kde například podle Vás je to tak enormní? Chci příklady konkrétních míst…
Mně to přijde spíš naopak. Občas se někde namaluje nějaký cyklopruh (to moc nestojí). Žádné oddělené cyklostezky, žádné hýbání s obrubníky, to možná kdyby se někde dělala nějaká ulice opravdu nově. Nedej bože aby náhodou nedošlok úbytku parkování. Ale když se někde radikálněji přestavují nějaké ulice, nebo se staví nějaké nové, tak se pak ukáže, jak se na cyklisty zase nějak od začátku nemyslelo a jsou z toho pak nějaké přílepky na poslední chvíli…
Blanka měla všemu odlehčit a místo toho tam jezdí o 150 tis aut denně více. Auta max řešit okruh kolem Suchdola a z D1 to má opravdu prioritu. Zbytek naopak utlumovat
Je otázkou, jaké projekty na MHD či cyklo by mu primátor s volantem v hlavě zaříznul.
„MČ ruší dětská hřiště“ je nefér svalovat na Hřiba. Sám píšete, že to ruší MČ a ne Hřib.
Srovnání s Motolem nebo Letňany značně pokulhává, to snad nemůže myslet Scheinherr vážně. Vždyť v okolí toho depa vůbec ale vůbec nic není, co to má společného s Letňany kam se sjíždí tisíce lidí každou hodinu z obrovské spádové oblasti? Tam nikdo nepředpokládal že nebude mít stanice využití, nikdo soudný. On toho Adam hrozně moc odpracoval u tramvají a zasadil se o zkvalitnění zbytku MO, to je super, neudělal ale nic pro cyklo a zároveň jsou některé jeho tendence velmi zvláštní. Třeba lpění na této stanici je silná ješitnost a snahy o zachování Železničního mostu čiré aktivistické Nimby. Nevím co… Číst vice »
Ja z toho ctu, ze nesrovnava samotne stanice, ale skepticismus, jaky byl. Do Motola se rikalo, ze nikdo jezdit nebude, ze ve vecernich hodinach budou soupravy prazdne a dnes tam zajizdi kazdy spoj.
Kolem stanici Motol vedou autobusové linky městské i příměstské. K depu Zličín nepovede nic, protože terminál s obchodní vybaveností je hned za rohem. Kdo by tam přestupoval, a proč by se měly autobusy zdržovat zastavováním zde. Tento „skepticicmus“ půjde těžko vyvrátit.
I kdyby tomu tak bylo, mohla už se dodělat dokumentace pro stavební povolení a poté rozhodnout. Nesmíte to vše brát jen k dnešní situaci. Projektant už stejně zasmluvněný byl. Zastavováním projektů rozvoj města neuděláte, naopak.
Jsou (byly) plány na výstavbu nového BUS terminálu a většina příměstských linek by zastavovala tam. Cestujícím by to trochu možná pomohlo, vzhledem k provozu v oblasti Zličína, nicméně není tam zřejmě dostatek místa, končit by tam měla jen linka 100, zbytek bude jezdit prázdný ke starému. https://pid.cz/rozvoj-linek-2022-2032/
Důležité je ještě dodat, že dle plánu by do depa měla zajíždět jen každá druhá souprava. Sice by se ušetřilo, ale v sedle by zastávka byla pro přestupy z BUSu nevýhodná.
To, že tam zajíždí každý spoj, neznamená, že by tam bohatě nestačil každý čtvrtý. Je to jen politické rozhodnutí bez ohledu na skutečnou obsazenost.
Za využití Motola je vlastně zodpovědný Ropid, který vcelku dobře přeplánoval městské i příměstské autobusové linky a plno cestujících zjistilo, že se jim tu kombinaci autobus+metro vyplatí používat. Ostatně jsem příkladem. Kdybych měl jezdit z centra metrem na Dejvickou a tam přestupovat na 180 do Řep nebo na Zličín, tak to dělat nebudu, ale přestup na 180 až v Motole znamená, že do Řep to může být z centra rychlejší než tramvaj a do Zličína než metro B a přestup na 180 na Zličíně. U Depa Zličín nic takového nepřichází v úvahu. Tam městské linky jezdí minimálně a příměstské stejně… Číst vice »
Jo, stáhli do Motola autobusové linky odevšud, aby tam cestující dostali. Obrovskej průšvih celýho toho prodloužení Ačka je, že tam není přestup na tramvaje na Bílou Horu. 22 z Malostranský na Hrad je notoricky přetížená, 25 zas mívá dlouhý intervaly (a přestup je na zoufale zprasený Hradčanský). Korunovanej tím, že to metro nezajede ani k tramvajím do Řep na Plzeňský. Máme tu vlastně 4 paralelní nepropojený (respektive propojený až daleko v centru) tramvajový radiály (Evropská, Petřiny, Bílá Hora, Plzeňská) a metro, který spojí dvě z nich, třetí bez napojení podjede a ke čtvrtý těsně nedojede… Autobusy mezi nima můžou vzhledem… Číst vice »
Úplně si neumím představit, jak by se daly jednou stanicí metra obsloužit Vypich i největší nemocnice v republice FN Motol? A stavět stanici metra na Vypichu nebo dole v Motole by mi nepřišlo úplně ideální.
Neříkám, že je to snadný nebo jednoduchý. A bylo by to drahý. To samozřejmě bylo. Ale terén v levobřežní části Prahy prostě je složitej a to, že tu naše poslední kolejová „tangenta“ je tramvajová trať s vloženým kyvadlovým jendokolejným úsekem přes Malou Stranu je strašná ostuda.
Zejména když tu má IAD dva kapacitní okruhy (z toho jeden v superdrahejch tunelech za desítky miliard) a dvě další relativně pohodlné trasy mezi tím. Tomu v této části města nemůže MHD konkurovat a to, jak ho i kvůli tomu IAD ucpává tady i jinde je ještě mnohem dražší, holt jsme nechtěli slevu zadarmo…
Z Motola na Vypich se tramvaj stavět bude, škoda že politici taky nezvládli ji postavit přes Slánskou (jak je tam dneska protihlukova stena bylo by to horší).
Jo to bude.
Možná, asi, někdy, výhledově za xy let.
A pokud vím, plánujou po ní poslat jen 25, ne 22, takže dilema kde přestupovat z metra na tramvaj to moc nevyřeší.
No ale tento skepticismus razil jen těžký skeptik, dopravní modely jsou jiná věc a tedy rozhodlo to, co by to říkají dopravní modely. To je věc úplně jiná a nesrovnatelná. Je to argumentační faul.
A teda pro cyklodopravu zadny jiny namestek neudelal tolik co on. Tuto vytku uz vubec nechapu.
Cyklodoprava v Praze je vtip, nikoli skutecna doprava.
Je smutne, jak moc vysoka priorita se tehle zabave pro par privilegovanych jedincu dava na ukor skutecne potrebnych dopravnich staveb.
Priorita? A mohl bych ji vidět? Kolik km oddělených cyklostezek se udělalo?
Protože jestli mluvíte o cyklopruzich, tak to jsou skoro výhradně infrastrukturou pro auta, abyste nemusel dodržovat 1,5m odstup při předjíždění cyklisty.
Tak co udělal? Povídejte, přehánějte.
to má být vtip ? Protože nikdo dopravu v Praze tak nedoku*vil jako piráti a jejich cyklopruhy
Co udělal? Nakreslil nejvíce piktogramů na silnici? Rozjel copak nějaké skutečné oddělené cyklostezky? Budeme donekonečna vyzdvihovat 500 metrů dlouhý dánský pás na nábřeží? Ano neměl těžké být v tomto ohledu nejlepší náměstek, ale za městy v zahraničí je to pořád hodně, ale hodně slabé.
Máte pravdu – po Praze prakticky nejezdím, když to jednou za čas zkusím, tak žasnu.
I slavná HolKa je jako novostavba pro cyklisty nevhodná, je to strašně úzké.
Taky mě zajímá Výtoňský most (jinak než že se kolo vláčí po schodech a pak se ohrožujou chodci na lávce a pak přejíždíte dálniční přivaděč) – a tady to naopak AS pomáhal a pomáhá zpomalit…
Reálně přínosnýho je z toho bohužel minimum. Barva na asfaltu namísto skutečnýho oddělení na velkých ulicích, kde se reálně jezdí 70+ (ať je limit jakejkoli) je „infra“ použitelná jen pro hrstku nejostřílenějších. Aby se cyklodoprava mohla skuttečně rozvíjet, potřebuje úplně jinej typ infra – stavěnej ne pro těch pár, kdo už jezděj, ale naopak pro ty, kdo by jezdili rádi, ale bojej se, těch je řádově víc. Jo, začal důsledně aplikovat rozhodnutí města z dřívějších volebních období, že se má cyklo řešit při každý rekonstrukci. Ale bohužel takovým způsobem, že to moc užitku nepřineslo. A urychlil opravu Trojský lávky (super)… Číst vice »
Je u toho poměrně velké sídlišťátko. Ale hlavně se plánovala výstavba velkého parkovacího domu … což by dávalo smysl … sjedete z dálnic D5/D6/D7, zaparkujete a skáčete rovnou na metro. Těch pár P+R míst na Zličíně brutálně nedostačuje … a lidé nechtějí zabírat místo nakupujícím u obchodního centra … Takže za mě nová zastávka ano, ve spojení s velkým parkovacím domem … jako třeba na Černém Mostě. A samozřejmě pokračování metra na letiště v budoucnu …
Velký parkovací dům by měl 600 nebo v budoucnosti 1200 míst. A sídlišťátko má asi 3500 obyvatel. To odvezete 3 soupravami.
Máte pravdu P+R u Zličína nedostačuje, ale tak se má postavit velké P+R tam a ne kvůli P+R stavět stanici metra.
Nechtějí zabírat místo nakupujícím? Na nakupující kálí psovitá šelma, ohledy k nim nikdy žádnýho dojíždějícího autem až do města od parkování u nákupáku neodradily.
Co se jim ve skutečnosti nechce je za celodenní odložení auta platit a po Metropoli už kvůli nim ke zpoplatnění sáhl i Avion.
Mnohem lepsi by bylo prodlouzit metro az do zeleznicni stanice Zlicin. Koleje tam jiz jsou. Zatim je to jednokolejne, ale to be pro zacatek stacilo. Musela by se jen pridat napajece kolej. Tim by se dostaly cele Repy na metro.
Jako že by vlaky udělaly otočku o 270° po malých poloměrech areálu depa? https://mapy.cz/s/devogekote
Navíc to nádraží není pro Řepy zrovna centrálně umístěné, k tomu zajížďka přes Zličín, nevím, jestli by to pak bylo dostatečně atraktivní.
Do Řep by rozhodně mělo vést jenom áčko.
Spíš bych viděl prodloužení do pole na Sobín a tam začít ve velkém stavět hustou zástavbu. Žádné satelity, ale sídliště typu Stodůlky nebo Černy most. Na Řepy by bylo daleko lepší A z Motola.
Ano, přesně tohle by Praha se svojí bytovou krizí potřebovala. Stejně jako novou větev B do polí jihozápadně od Stodůlek a tam vystavět také obrovskou čtvrť. Na tohle ale dojde bohužel asi až v době, kdy se zastaví poslední brownfield a proluka. Což je věc záslužná, bohužel ale není možné stavět na nich tak rychle, aby to uspokojilo bytovou potřebu.
Větvení metra je složité a zmatečné. To bych nedělal. Spíš bych začal přemýšlet jak do té oblasti dotáhnout tramvaje.
Tramvaje jsou na tyhle štreky k prdu.
Zkuste dojíždět 22 do Hostivaře…
Větvení metra je to nejlepší, co může správce udělat. Můžete tím dostat metro do míst, kam by jinak Nová linka až z centra neměla opodstatnění. V Praze kdyby se metro na pár místech rozvětvilo, dostupnost by byla mnohem lepší a přes centrum by to jezdilo jako dnes. Dává to smysl i proto, že koncové stanice nejsou využity.
Metrem ze Zličína na Anděl to trvá 17 minut, tramvají ze Sídliště Řepy to na Anděl trvá 19 minut. Když už byste chtěl stavit nějaké metro do Řep, tak dává mnohem větší smysl prodloužit Áčko.
Zase kdyby se prodlouzilo do Rep Acko i Becko, tak se konecne udelalo i jine propojeni linek nez jen v centru a kdo jede treba ze sidlist na Praze 13 nekam na Prahu 6, tak by mohl popojet Beckem na Repy a presednout na Acko. Ulevilo by smeru do centra a prestupu na Mustku.
Nejsem si jist, zda přepravní proud mezi Prahou 13 a Prahou 6 je dostatečně silný na to, aby to muselo vozit metro? Autobusy (nebo trolejbusy) 174/184 z Prahy 13 k Nemocnici Motol a metro to odvezou.
Sny pro MHD šotouše… Radiální proudy jsou hodně slabé, i to metro O je halucinace…
Spojení Stodůlek s Dejvicemi už není úplně radiální proud… a jinak ony jsou slabé protože to často není čím jet – jakmile se zavede nějaká relativně rychlá radiální linka jako 125 nebo 118 na Smíchov, lidi to berou útokem. Prodloužit 118 tunelem do Dejvic se nechce protože by byl zájem příliš vysoký.
V těch Řepích by se linky A a B daly napojit rovnou na sebe, vznikla by smyčka jak v Sofii a spousta relací by byla metrem bez přestupu 🙂 Ale asi bych do toho taky nešel.
spíš tangenciální, ne?
To ne, z centra Řep se jede tramvají na Anděl asi 16 minut (plus tedy doba přestupu na metro na Andělu, ale někteří jedou tramvají dál), zatímco při cestě s přestupem na metro na nádraží Zličín by se totéž už blížilo půlhodině. Zajímavé by bylo protažení metra spíš k nádraží Rudná, kde by se mohla ukončit většina příměstských bus linek a pomohlo by to spojení Jihozápadního města s Berounem – ať už vlakem, kde by se vytížila druhá půlka hrbaté, nebo busem po D5 i 605. Modernizace a elektrizace hrbaté je stejně v plánu, takže by na metru Rudná kromě… Číst vice »
Jako nápad určitě zajímavý, ovšem malá výhrada je to, že nádraží Rudná je úplně na kraji městečka a v okolí není prakticky vůbec nic… Dobrá je až zastávka Rudná centrum… Ovšem zase proč tunely…? Vždyť v této části by mohlo být metro i povrchové, jen s krytými stanicemi… Ovšem netuším, jestli by tato varianta měla ekonomický smysl… Vlakem z Rudné přes Prokopské údolí na Smíchov je to pár minut a určitě by to bylo o nějakou minutu rychlejší, než se motat metrem přes Zličín a Butovice….
To už by mi větší smysl davala trasa na jiné nádraží, a to Hostivice… To je městečko velké, aglomerace okolo zajímavá, nádraží kousek od centra… Tam ny bylo krásné napojení ve směru od Kladna, od dotyčné Rudné, vůbec od D6, v zásadě i od letiště, no a pokud by se, jak je jiným kolegou zmiňováno, zastavěla pole za Sobínem, šlo by to přes ně…
Tam B moc smysl nedává. Větší smysl by tam dávalo A přes Řepy.
Aby se někde vyplatilo stavět metro, potřebujete poptávku, kterou tvoří minimálně sídliště. Pro vesnickou zástavbu je to příliš velký luxus.
Souhlasím že u nádraží Rudná žádná velká výstavba (zatím) není, musely by to vytížit ty přípoje, přičemž Beroun je velký zdroj, stejně jako okolí Rudné, směr na Nučice, Unhošť… ale ekonomicky by to asi opravdu nevyšlo. Jinak vlakem na Smíchov je to rychlé, ale o to nejde, tohle by sloužilo spojení na Stodůlky a Butovice, což ten vlak mine.
Ze Zličína se do Řep metrem nedostatene, resp. dostanete, ale stálo by to ranec. A efekt jet z Řep na Zličín a potom na Anděl? To je tam ta tramvaj rychleji.
Lepší by bylo zde zavést vlakovou dopravu. Vzniklo by přímé spojení Zličín – Řepy – Hostivice s návaznostmi na další tratě.
Kdyby se to dalo udelat aspon tak lowcost jako Depo Hostivař (které údajně low cost nebylo, protože se muselo předělat dost věcí), užitečnost by byla dobrá. Ale nějaké vymýšlení P+R, zakončování autobusu tam či onam, by byly náklady navíc které by asi nebyly tolik opodstatněné. Kdyby došlo k většímu rozmachu výstavby pak by se něco dalo dodělat.
Projekt mel probehnout v ramci rekonstrukce a rozsireni depa, ktere ma samotne vyjit na 1mld. Kč, včetně nové stanice je to pak 1,4mld. Kč. A P+R v teto oblasti zalostne chybi, takze se nekde stavet bude muset tak jako tak.
OK tak to beru, 400 milionů je snesitelné 😀
Připočtěte cenu toho P+R…
Jak uz bylo uvedeno, to P+R je stejne potreba. V tehle oblasti siroko daleko zadne neni a dokud nebude Dlouha mile, tak by to bylo jedine velke P+R pro prijezdy po D5, D6 a D7.
Ale kdyby se to P+R postavilo u stávající stanice Zličín, mohlo by se těch 400 milionů ušetřit…
Souhlas, ovšem musí to být opravdu pořádné P+R, aby to dávalo smysl. Těch navrhovaných 1500 míst je jak když plivne. Sice lepší, než nic, ale na metro furt dost málo.
Jenže jedno místo na P+R vychází +- na milion. A čím kapacitnější P+R, tím nejspíš víc, úspory z rozsahu v tom moc nejsou, spíš roste s rozsahem složitost (rampy mezi patry a další obslužné části, dostatečný počet vjezdů/výjezdů, kapacita přivaděčů). A vybrané poplatky pokryjou stěží energie a údržbu, nenašetří ani na potřebné rekonstrukce po pár desítkách let, natož aby splácely výstavbu.
Ne, Praha fakt nikdy nebude mít na to, aby postavila P+R pro všechny středočechy, kteří by mohli chtít jezdit denně do města autem. I kdyby nedávala peníze na nic jiného.
Jedno místo na milion rozhodně vycházet nemusí, jak bylo dokázáno v mnoha článcích nejen zde. To je spíš takový „argument proč to nejde“ a je na místě otázka, proč je to tak drahé, co přesně je na tom tak drahé a proč by to nemohlo jít levněji.
Možná nemusí, ale pravidelně vychází. A pokud to má rozumně vypadat a mít rozumnou životnost, úplně levné to nebude nikdy. Ale i kdyby se jim podařilo v tomto případě postavit jedno místo za polovinu nebo čtvrtinu toho milionu, jsou to pořád naprosto absurdní částky. Nemluvě o tom, jak by vypadaly potřebné přivaděče, vjezdy, atd. aby tam ty vyšší tisíce nebo nižší desítky tisíc aut, které byste si asi představoval, mohly přijet najednou během ranní špičkové hodiny. Odpolední odjezdy bývají v čase rozloženější, ale i ty by stály za to… Auta jsou prostě zoufale neefektivní pro velké, početné dopravní proudy. Proto… Číst vice »
Souhlas s tím, že asi nejlepší by bylo, aby pár aut z okolních vesniček dorazilo někam k nejbližšímu nejlépe nádraží a tam zůstalo. Ovšem tak jako tak to bude stát nějaké nemalé peníze, které ty obce nebudou chtít platit. Proč by měly? Jich se to netýká, ta parkoviště vzniknou primárně kvůli řešení problémů města. Mimoto ne všude je nějaká alespoň troch kapacitní trať, takže těm parkovištím na okrajích se tak, jako tak nevyhneme, pokud nechceme, aby ta auta zajížděla do města.
Jasně, nevyhneme. Jsou potřeba. Ale v rozumném množství, jako součást fungujícího systému.
Ne v nesmyslných a nezaplatitelných množstvích jako beztak nic neřešící náplast na nefunkční systém dopravy dále v kraji…
Jo, jenže do toho vstupuje taky ekonomika. A otázka do pranice zní, co je dlouhodobě udržitelné – jestli sice obří počáteční investice do parkoviště, ale pak jen vlastně vcelku malé náklady na každoroční údržbu, anebo každoroční milionové až miliardové náklady na provoz VHD.