U Stéblové končí omezení. Vlaky začínají jezdit po dvou kolejích, zprovozní i nástupiště v Rosicích
Výstavba druhé koleje mezi Rosicemi a Stéblovou. Foto: MDČR
Zprovoznění nastalo díky změně postupu o rok dříve.
Zprovoznění nastalo díky změně postupu o rok dříve.
Budou dvě koleje stačit na ten provoz? Neměla by být tato trasa trojkolejná?
Pošlete mi své kapacitní výpočty, prosím?
to jako neverite ibm? 😀
Jste tady paranoidní, nebo co? Já jsem se slušně zeptal, jestli by se na této frekventované trati nevyplatilo mít tři koleje…
Nemyslel jsem to jako ironickou poznámku. Jen dotaz, na základě čeho tak usuzujete.
Budou stačit. Provoz sice bude intenzivní, ale tady 2 koleje budou OK.
Děkuji za idpověď.
Zprovoznění nastalo díky změně postupu o rok dříve? Bude nějak potrestán ten, kdo vymyslel původní postup o rok později?
A proč by měl být potrestán? Vám se nikdy nestalo, že to někdo uměl líp?
Třeba proto, že chtěl několika tisícům lidí komplikovat denně dojíždění po celý rok. Asi by stačilo, aby ho k tomu už nepouštěli…
Naopak, toto je ta lepší varianta, horší je dát kratší termín a pak prodlužovat, protože se nestihlo. Takže za mě není důvod trestat.
Nesouhlasím, naprostá většina termínů dopravních staveb v ČR je hrubě naddimenzovaná a objednavatelé za veřejné peníze s tím nic neumějí/nechtějí dělat…
bezte to predvest lepe…
Trať Pardubice – Hradec by se měla zdvoukolejnit a zadrátovat až po Jaroměř – Náchod.
A na druhé straně po Slatiňany.
Spíše až po Liberec.
Základní osa Pce – HK – Jar bez diskuze. Následně dořešit spojení směr Náchod (Vysokovská spojka) a Trutnov. Poté budu v Na za 30 minut, TT pod hodinu.
Slatiňany už tak jasné nejsou. Jednak je otázkou krajský provozní koncept, který nepočítá s přímou osou Chrudim – HK. A jednak trať kolem letiště, kde dráty vadí leteckému provozu.
Do Chrudimě je škoda, že neprošla Ostřešanská spojka, mohly tam být taky dvě koleje, i když každá trochu jinou trasou.
A z Náchoda by bylo možné pokračovat přes nebo kolem Meziměstí až do Polska. Trutnov nechat tak, jak je, maximálně zadratovat.
160 jezdi uz davno spesnaky mezi Steblovou a Opatovicemi. Tedy kdyz neni nizke napeti pak to rozjede jen na 140
To ano. Rozdíl je v zabezpečení.
Rekonstrukce Rosic byla potřeba, zbavili jsme se další stanice, bez rychlostní soustavy, ale je zajímavé, že při příjezdu od Chrudimi se stále musí hlásit, že vlak vjel celý. Mrzí mě, že tam nezůstalo návěstidlo, které říkalo, zda je VC postavena na Chrudim, či Pardubice hlavní. Pro cestující dojde k zlepšení, perony, informační systém, apod… Ale jako snad každá rekonstrukce přináší zhoršení pro náklady. Zkrácení staničních kolejí, na Steblovské straně není spojka mezi první a druhou za přejezdem, tudíž v případě nutnosti přejet na druhou stranu se člověk bude muset přestavit přes pardubické zhlaví nebo zajet až k Semtínu, to ale… Číst vice »
Není náhodou odstranění návěstidla s informací, kam je postaveno, důsledek zavedení rychlostní soustavy?
Indikátory D1 nezakazuje, byť nové se již asi neumísťují. Byl to zde takový milý relikt minulosti.
Třeba v Německu se běžně používá obojí současně, rychlost i indikátor směru (a dokonce se indikátory směru i předvěstí).
Osobně bych byl za rozšíření jejich používání i u nás, a to právě i v kombinaci s rychlostní návěstní soustavou. Ale nevím, jestli by s tím neměli někteří strojvedoucí problém, vzhledem k tomu, jak to dopadlo například s návěstí Jízda vlaku dovolena.
Když se chystá skoro všude u SŽ ETCS, tak k čemu indikátory směru?
Tak klasická návěstidla taky zůstanou, i s ETCS, a jako taková pojistka dobrý.
to jsou dneska perly tady… co takhle nechat i hradla, jeste jedna pojistka navrch…
Teoreticky to možné je, ale Rosice byly bez rychlostní soustavy pouze na Stéblovou, na Pardubice/Chrudim normálně návěstily i rychlosti. Leda, že by kdysi stanice byla úplně bez, pak se na Pardubice dodělalo návěštění rychlostí a návěstidlo směru zůstalo.
Výhybky mezi první a druhou jsou ve směru na semtin za obloukem který je hned za přejezdem.
Nejsou, výhybky mezi 1. a 2. jsou až za cesťáky Lc1 a Lc2, takže skoro až na Semtíně.
Překlep, za odjezdovými L1c a L2c.
Jinak děkuji za minus, ale příště bych poprosil i argument, v čem nemám pravdu, krom špatně označených návěstidel.
Mínus protože to není až skoro v Semtine
Vážený pane, já tam jezdím pravidelně jako strojvedoucí, takže moc dobře vím, o čem mluvím, když vyjedu ze spojky, tak jsem defakto skoro pod nadjezdem před zastávkou na Semtíně, začátek nástupiště, je vzdálen 200 metrů od Se24 a Se25, ale ne není to skoro na Semtíně, zato ta rovinka asi 450 metrů od oblouku a 700 metrů vzdálenost L1c a Se19 (která je hned za přejezdem před obloukem, od Rosic) to je kousíček od toho oblouku.
Tak by mě zajímalo jak to dnes chtějí zprovoznit když je v provozu jen jedna kolej. Na druhé koleji chybí trolej. Takže dnes začne jezdit jen v motorové traxi Arrivva a příští týdny budou výluky aby se to dodělalo. Nějak to nechápu.
Tak jezdí tam i pár spěšných motorových vlaků, hlavně z HK ráno 2, které si vždy postojí ve Stéblový a čekají na vlak z Rosic.
jj souhlas jezdí , ale nebylo lepší dodělat rovnou trakční vedení a až pak to otevřít najednou.
Tak nevím, ale někdo by měl jít k očnímu specialistovi. Na novém trakčním vedení byly včera provedeny napěťové zkoušky, kontrolní jízda …..
tak to si dojdete. mohu poslat aktuální foto. Koukám na to teď z okna a na výjezdu z Rosic na HK je jen jedna trolej.
Asi se tady zamotaly dva úseky mezi sebou.
Jeden Steéblová-Rosice a druhý Rosice-Pardubice.
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4477998
No mě ne. Píši z Rosic smer Steblova. V Rosicich je přejezd který má tři koleje ale trakční vedení je jen na prostřední. Zbytek hotové nemají. Koukám na to online z okna. Trakční vedení pro obě koleje začíná až za obloukem směr Steblova
TK 1 jde dnes do provozu kolejově i trakčně. Předáváky už jsou podepsané . ámen
No jestli to je předání to nevím. Ale před stanici v Rosicich tam kde je přejezd je jen jedna trolej. Viz můj druhý komentář. Vidím na co koukam. Amen
Ale spojky na dvoukolejnou trať jsou až za obloukem.
A to vadí, že na na druhou kolej může alespoň něco a odpadne tak alespoň nějaké čekání na křižování?
A proč není jednodušši ten kousek dodělat
Tak jsou stanoveny nějaké stavební postupy, takže určitě někde něčemu to překáželo, tady jak se tu psalo v jiných článcích byl třeba požadavek na minimalizaci doby odpojení vlečky do Semtína, respektive možná se obsluha této vlečky neměla přerušit vůbec.
Heuréka. Ráno jsem zprávě nemohl uvěřit. Takže jedno ze tří úzkých hrdel je pryč. Teď jen dodělat most přes Labe a vyřešit spor se spolkem blokující rozvoj města Hradec Králové.
Piráti v HK měli v programu něco o tom, že by se 2. kolej vedle aleje vešla a kácet by se nemuselo. Což by bylo ideální.
Hele a nešlo by takovouhle změnu postupu realizovat na více místech a nestavět v Polabí v rovině 5km 4 roky častěji? Viz třeba trať v oblasti Čelákovic 🙂
Sranda je, že tam ta alej vznikla protože se s druhou kolejí počítalo už v minulosti, tak se vysázela alej, aby se území nezastavělo něčím jiným.
Přesně tak 🙂
To už je takový standard na mnoha místech ČR – veřejný pozemek si obyvatelé přilehlých domů vybaví lavičkami, ohništěm, houpačkami atd. a začnou ho považovat za svůj. A pak se hrozně diví, když má skutečný majitel s pozemky zcela jiný záměr. Zcela extrémním případem tohoto přístupu je stará trať do Líšně, kde místním moc vadí, že by měli z tratě odstranit načerno vybudované stavby a černé skládky, které tam sami založili.
Na líšeňské trati je ovšem zásadní problém v tom, že se darebákům ustoupilo a rekonstrukce tratě je odložena na neurčito. Skvělý příklad pro další podobné lumpy, že kriminální jednání vede k úspěchu, pokud je na úřadě jouda, který se bojí zavolat na policii.
A nejazdilo sa na už skôr zdvojkoľajnenom úseku Stéblová-Opatovice 160km/h (a teda predpokladám prítomnosť traťovej časti líniového zabezpečovača asi v kombinácii s AB). Prečo sa TZZ na danej trati nezmyselne rozkúskovalo takymto spôsobom? Veď už v čase výstavby prvého úseku bol tlak na rušenie národného zabezpečovača na sieti Dobrej Zprávy. Mohli ešte aspoň na tomto úseku povoliť aj líniový prenos s neskoršou koexistenciou s ETCS. Chcel som si to overiť na https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/zeleznicni-mapy-cr ale pozerám, že súbor máp železničnej infraštruktúry, ktorú som.vždy chválil najmä v porovnaní s neexistenciou podobných máp na stránkach ŽSR, už bol pravdepodibne niekomu na SŽ tŕňom v… Číst vice »
Protože dotace EU, dát tam na přechodnou dobu národní zabezpečovač, aby se dalo jezdit těch 160 km/h, tak by z EU nevytřískali tolik peněz na tuto modernizaci.
Mapy jsou zde: https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/viewarticle.aspx?oid=594598
Nebo též zde:
https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/vse-o-sprave-zeleznic/zeleznice-cr/zeleznicni-mapy-cr
> Prečo sa TZZ na danej trati nezmyselne rozkúskovalo takymto spôsobom? Protože se to soutěžilo po částech a první část se povedla vysoutěžit ještě v době, kde LVZ byl podporovaný. >Veď už v čase výstavby prvého úseku bol tlak na rušenie národného zabezpečovača VZ se nikde neruší. Tam, kde před reko byl, bude i po reko. Ale na v současnosti otevíraných úsecí (PU – HK, Uničovka, IV. koridor) před rekonstrukcí nebyl, takže by to bylo rozšiřování (nikoliv jen obnovení) národního systému třídy B, a na to EU peníze celkem logicky nedává. Pokud by MD či SŽ chtěly, tak VZ můžou… Číst vice »
Smutné ale je, že navenek se to spíš prezentuje tak, že EU zakázala a nově nelze národní zabezpečovač vůbec budovat, přitom to je jen naše rozhodnutí, kdy jsme papežtější, jak papež.
Ale to rozhodnutí má logiku. Instalace VZ není levná záležitost, kterou by bylo možno bez mrknutí oka po roce – dvou odepsat a zařízení vyhodit.
No, škoda, že tam to ETCS nedali už teď, takhle se bude minimálně rok jezdit jen stovkou…
Čo o to…rok je veľmi krátke obdobie, ak by bola istota, že všetci tam jazdiaci dopravci stihnú za to obdobie vybaviť svoje hdv vozidlovou časťou – viď. už diskutujucimi spomenutý možny problem napriklad s Arrivou, bolo by zavedenie prevádzky ETCS (trať+hdv) len o rok po dnešnom termíne dokončenia stavebnej časti veľkym úspechom.
Hlavně, že tam bude jezdit ta supermoderní 623. A to do toho daňový poplatník prostřednictvím dotace a slavné liberalizace opravdu bude cpát etcs?
Pokud chcete jezdit víc jak 100km/h, tak to nutné je.
Také jsem zvědavý jak to bude řešeno. Kvůli ETCS je ve smlouvě s Arrivou možnost výpovědi linky R14 právě od prosince 2024, ovšem s dvouletou výpovědní lhůtou a MD již avizovalo, že s předčasnou výpovědí nepočítá. Jak tedy budou vypadat další 2 roky, než smlouva skončí je otázkou? Možná by to byl zajímavý námět pro redakci, aby to objasnila.
Od prosince 2026 by již měly jezdit nové jednotky na základě výběrového řízení na nového dopravce. O vyhlášení VŘ jsem zatím neslyšel a myslím, že v příštím roce je nejvyšší čas dopravce vysoutěžit, tak uvidíme.
Tak tam Arriva nejspíš bude ty 2 roky dál jezdit jen 100 km/h místo 120. Výhradní provoz ETCS tam má podle Národního implementačního plánu ERTMS být až od roku 2028.
To radši ať daňový poplatník přostřednictvím úředníka ty miliony rovnou vyhodí demonstrativně z okna do vzduchu. Nebo spláchne do záchodu. Bude aspoň sranda.
To není jen o tom, jezdit více než 100 km/h, ale i o tom, mít kvalitně zabezpečenou železnici, resp. provoz na ní. ETCS samozřejmě má i své nedostatky, ale celkově je to spolehlivý, funkční zabezpečovač, kdežto „barvičkovač“ má jen ty nedostatky.
Fakt už nevím co vy lidi chcete, něco se opraví/postaví nové, je to špatně. Nic se neopraví/nepostaví je to špatně. Starý zabezpečovač je špatně, nový zabezpečovač je špatně. Staré vlaky jsou špatně, nové vlaky jsou špatně.
To je tím, že mají všechno. Už jim schází opravdu jen ta hrobka.
😀
zásadní rekonstrukce = nový zabezpečovač. Špatně je žádný zabezpečovač.
Tak, pouze to, že ta pseudo soutěž tam byla naprosto na nic. A cpát ETCS do toho absolutně nemá cenu.
Náklady jsou pak ve výsledku vyšší než pseudocena rozstřelu.
Nereflektuje potřeby a stav infrastruktury.
Po nové trati bude jezdit tak starý „vergl“.
Starší než měl státní dopravce.
Aha, takže stavbu přizpůsobíme starým střepům, které tam jezdí jednou za dvě hodiny, na úkor skoro nových panterů, které tam jezdí co 30 minut. To ovšem dává logiku. Taky doma používáte na vaření kamna, protože VY vaříte jednou za uherský rok, přestože manželka denně? Protože přesně takhle mi to zní. Je to blbost. 😀
Jezdí tam vlavně panter a ten vyuzije etcs i vyšší rychlost, a celá rekonstrukce se dělala hlavně aby se přidala druhá kolej. Ta jedna moc nestačila
vítáme čtenáře z novinky.cz .)
Takže co? Arrivu vyhnat, cestující donutit k smích- pardon, přestupu a sakrům. A pak se vztekat, že jezdí autem, protože na Arrivu se přece čekat nebude?
A to všechno proto že něčí jemnocit pro všecko nebo nic je uražen, protože po nových kolejích může i starý motorák? Co potom 854 a 843 na fungl novém svršku na Vláře? Přestup v Nemoticích pěšky do Nesovic?