U sjezdu z D10 vznikla nová okružní křižovatka, je součástí obchvatu Benátek

Nová okružní křižovatka u Benátek nad Jizerou. Foto: FB Benátky nad JizerouNová okružní křižovatka u Benátek nad Jizerou. Foto: FB Benátky nad Jizerou

Na křižovatku naváže nová silnice do průmyslové zóny.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Hrabal

Za 132 mil , no krása

Tomáš

Vůbec jsem nepochopil tu šílenou vlnu po sjetí z kruháče směrem na Benátky. To asi, aby to stálo víc, ne?

jbb

By jim možná jinak nevyšel nájezd té větve od pumpy. Spíš jsem si říkal, proč nepřesunuli nájezd na dálnici až za most. Případně zda to není plán do budoucna – pokud by se přidával v budoucnu třetí pruh, pod mostem už není prostor na připojovací (a hlavně že most dělali nedávno).

Tomáš

No je to jednoduché. Příklad: Na obchvatu Kolína je neuvěřitelných šest (!) nadjezdů a podjezdů. A aby to nebylo málo – plus jeden železniční. U toho bych to pochopil, ale u těch ostatních „superstaveb“ je nad slunce jasné, že je to všechno jen účelovka architektů, stavebních firem a úředníků. Víc takových staveb víc stojí, dá se z toho víc vyždímat na úplatcích a prebendách pro jednotlivé osoby, nebo do kasiček stran, které v danou chvíli u koryta vládnou… A hlavně – za dvacet let, až tyhle stavby budou potřebovat první opravy – bude jich jednoduše víc. Nikdo už nebude přemýšlet,… Číst vice »

Hans N.

Podobné otázky si kladu často, když vidím kolik nových silnic je postaveno stylem vlna. Tedy kdy silnice vystoupá nahoru, aby mohla následně klesnout zpravidla ke kruháči či křižovatce. Poradí znalí, zda je na to nějaký předpis nebo jednou jeden v projekční firmě použil a teď se to tam s nadázkou už jen sype ctrl+c, ctrl+v?

Olin

No…, s tisíci naklaďáky denně a stavební dispozicí OK (viz fotopříloha článku) PánBůh potěš.

jbb

No alespoň že to otevřeli dříve… Ten souběh s opravou II/610 v BnJ musel vymyslet nějaký chytrák.

Ale tedy upřímně, ten kopeček uprostřed to dělá dost nepřehledným, jak už jsem, dnes stihl zjistit. Vtip kruhového objezdu je v tom, že reaguji na dopravu co na něm je včas a ne že čekám co na mne vybafne za rohem – obzvláště pokud používám vozidlo u kterého (vzhledem k nákladu) nesmím příliš akcelerovat (a navíc s robotickou a tedy lehce svéhlavou převodovkou).

bkv

> Ale tedy upřímně, ten kopeček uprostřed to dělá dost nepřehledným
A to je právě záměr…

jbb

No, to samozřejmě chápu. To by laika nenapadlo, na takový paskvil je třeba vystudovat dopravní inženýrství…

bkv

To že něčemu nerozumíte, nemusí to být automaticky paskvil…

jbb

No tak mi to vysvětlete…
Opravdu je pro bezpečnost nejlepší, když se od teď budu na tom místě vždy rozjíždět s pocitem, že mě tam něco sundá? Protože ten rozjezd nikdy nebude tak rychlý, aby na mne z hlavní něco nemohlo vybafnout.
A opravdu toto řešení je lékem na takové ty skutečné magory, kteří se tam přiřítí jak k ohni? Není lepší, když ostatní účastníci případně takovéhodle magora vidí včas?

bkv

Hlavní důvod je upozornit řidiče, že před ním je okružní křižovatka. Dalším je zpomalení rychlosti jízdy před příjezdem na křižovatku a také se to snaží odstranit nutkání řidičů zkrátit si cestu protisměrem pokud by viděli, že zrovna nic nejede…

ondral9

mne by taky zajímalo, k čemu je dobre strkat do prostred kruhacu kopce, stromy, kadejaké chrosti a pod? navíc známe řidiče, jsem na hlavní, tak to mydlim, smerovky radeji neznám a vjet do kruhace se bojim, protože tam nevidím. takže by mne celkem zajimala vase definice, kopce uprostřed, taky! 🙃

bkv

Právě kvůli vami popsaným řidičům se navrhují tak aby se zamezilo v průhledu okružní křižovatkou v přímém směru křižujících se komunikací. Aby si řidič uvědomil, že před ním je okružní křižovatka je. Další důvod je, aby situace v provozu nesváděla řidiče zkracovat si cestu protisměrem.

Tomáš

Aby se zamezilo průjezdu křižovatkou v přímém směru – na to jsou snad lehce hrany či obrubníky uprostřed (mimochodem dost nebezpečné), anebo tedy vyvýšené ostrůvky uprostřed (občas i něčím ozdobené např. květinami – hlavně v zahraničí). Ale postavit křižovatku tak, aby byla cíleně nepřehledná vč. okolí – to je možné opět jen u nás… 🙁

Martin

V Benátkách máme s vytvářením „ostrovů“ bohaté zkušenosti a nenecháme si je vzít 🙂
Minule to byl tuším souběh II/610 s opravou mostu přes Jizeru a taky byl tuším „ostrov Brodce“ kde se nedalo ani doleva na MB (kanalizace v Brodcích) ani doprava (oprava průtahu Benátkami). Zase je asi lepší, zrušit celou II/610 opravami na více místech, než každý rok dělat jednu.

Johnyka

Pěkné.

Poolman

Jen škoda že se uzavírky nevyužilo k souvislé opravě 272 od kruhaku po zatáčku u Jiříc. Byla opravena nejhorší místa a ta méně hrozná byla ponechána rozpadu další zimou.

kix

protože tam uzavírka reálně nebyla