U Přerova otevřeli novou přeložku silnice do Bochoře, původní ustoupí stavbě D1
Nová přeložka silnice II/436 Přerov - Bochoř. Foto: FB Tomáše Navrátila
Z původní silnice bude cyklostezka a účelová komunikace.
Z původní silnice bude cyklostezka a účelová komunikace.
Silnici nemohli nechat ve stávající stopě kvůli nutnosti nadjezdu který tam nemůže být kvůli ranveji?
Ano, přesně tak to je. Místo křížení je už blízko začátku ranveje a je tam výškové ochranné pásmo. Podjezd tam být nemůže kvůli spodní vodě. Podchod a podjezd cyklostezky není tak hluboko, ale s „hlubokým“ podjezdem pro auta už by byly problémy. Silnice II/436 by pak měla být do PR v budoucnu zaústěna úplně jinak…
Díky!
Co to je za nesmysl, pro auta do 7,5t? Dneska jsem ji projížděl, a žádné omezení tam není a divil bych se, kdyby bylo. Normálně je průjezdná pro kamiony. To by znemožnilo přístup kamionů na celou II/436 do Chropyně. Toto omezení platí jen pro odbočku z této přeložky do Lověšic, což by mohlo sloužit jako spojka k I/55. Akorát ta nová silnice má pocitově nerovný povrch, jízda po ní není úplně komfortní…
A co Zacha, ten se k tomu nevyjadril? Kdyby ti „dopravni experti“ z Prerova, co rozumej akorat betonu a prachum, stali co za to, tak vyjednali s prelozkou i obchvat Bochore a napojeni na severu do toho jejich slavnyho nedokoncenyho podjezdu u CDP.
Letiště je vojenská záloha. Cvičí tam nejen naše armáda a doba je jaká je. Přeložka je i součástí protipovodňových opatření… to je tak, když někdo honí PR aniž by to byla jeho stavba nebo to postavil a ty funkce nezná
U Přerova by se v budoucnu měla přeložka narovnat a napojit na plánovanou silnici vedoucí od Mádrova podjezdu k silnici na Tovačov. Ale obávám se, že se toho nedožiju.
Já si nemůžu pomoct, ale opravdu se mi nechce věřit, že naprosto rovnou silnici přeložili (prodloužili a přidali zatáčky) kvůli letišti, které se prakticky nevyužívá. Nehledě na to, že cesta zůstane a bude používána jako účelová a jako cyklostezka. Je za tím ještě něco? Jsou s letištěm nějaké velké plány?
Řekl bych, že hlavním důvodem je dostat přeložku silnice společně s železnicí, pod jeden dálniční most .
Úspora 1 mostu nemůže obhájit vznik tohoto zvěrstva!
vzhledem k tomu, co píše zesp, tak by to znamenalo také podsypání ranveje v celé ploše
Když se dokázaly obhájit z důvodu úspor třeba poloperonizace…
Je plán JZ obchvatu Přerova na II/150, kam se to ve finále o něco lépe napojí. Aby to dávalo větší smysl, tak by to chtělo udělat kompletní obchvat Bochoře, ale google k tomuto tématu mlčí – čili nejdříve v horizontu 20+ let (dle podobných staveb v OL kraji – kupříkladu Ohrozim, Vícov).
https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09MSzgzMF9vem5hbWVuaURPQ18yMTc0MzA4NTU3NDI5MzYxMDAzLnBkZg/OLK830_oznameni.pdf
Děkuji za odkaz!
Tohle je proti klikatici z Olomouce do Topolan ( https://mapy.cz/s/gecunejafa ) brnkačka… A předpokládám, že i zde v původní stopě bude na cyklostezce nadjezd, letiště-neletiště.
Tam jsem nepochopil, proč není ten nadjezd rovně. Přitom mohl být rovně, místa se tam zdá dost.