U Přerova otevřeli novou přeložku silnice do Bochoře, původní ustoupí stavbě D1

Nová přeložka silnice II/436 Přerov - Bochoř. Foto: FB Tomáše NavrátilaNová přeložka silnice II/436 Přerov - Bochoř. Foto: FB Tomáše Navrátila

Z původní silnice bude cyklostezka a účelová komunikace.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gregyros

Silnici nemohli nechat ve stávající stopě kvůli nutnosti nadjezdu který tam nemůže být kvůli ranveji?

zesp

Ano, přesně tak to je. Místo křížení je už blízko začátku ranveje a je tam výškové ochranné pásmo. Podjezd tam být nemůže kvůli spodní vodě. Podchod a podjezd cyklostezky není tak hluboko, ale s „hlubokým“ podjezdem pro auta už by byly problémy. Silnice II/436 by pak měla být do PR v budoucnu zaústěna úplně jinak…

Gregyros

Díky!

zesp

Co to je za nesmysl, pro auta do 7,5t? Dneska jsem ji projížděl, a žádné omezení tam není a divil bych se, kdyby bylo. Normálně je průjezdná pro kamiony. To by znemožnilo přístup kamionů na celou II/436 do Chropyně. Toto omezení platí jen pro odbočku z této přeložky do Lověšic, což by mohlo sloužit jako spojka k I/55. Akorát ta nová silnice má pocitově nerovný povrch, jízda po ní není úplně komfortní…

TnM

A co Zacha, ten se k tomu nevyjadril? Kdyby ti „dopravni experti“ z Prerova, co rozumej akorat betonu a prachum, stali co za to, tak vyjednali s prelozkou i obchvat Bochore a napojeni na severu do toho jejich slavnyho nedokoncenyho podjezdu u CDP.

Jakub

Letiště je vojenská záloha. Cvičí tam nejen naše armáda a doba je jaká je. Přeložka je i součástí protipovodňových opatření… to je tak, když někdo honí PR aniž by to byla jeho stavba nebo to postavil a ty funkce nezná

Michal

U Přerova by se v budoucnu měla přeložka narovnat a napojit na plánovanou silnici vedoucí od Mádrova podjezdu k silnici na Tovačov. Ale obávám se, že se toho nedožiju.

Ottis

Já si nemůžu pomoct, ale opravdu se mi nechce věřit, že naprosto rovnou silnici přeložili (prodloužili a přidali zatáčky) kvůli letišti, které se prakticky nevyužívá. Nehledě na to, že cesta zůstane a bude používána jako účelová a jako cyklostezka. Je za tím ještě něco? Jsou s letištěm nějaké velké plány?

Hans N.

Řekl bych, že hlavním důvodem je dostat přeložku silnice společně s železnicí, pod jeden dálniční most .

Martin II

Úspora 1 mostu nemůže obhájit vznik tohoto zvěrstva!

Jiří Kocurek

vzhledem k tomu, co píše zesp, tak by to znamenalo také podsypání ranveje v celé ploše

Granja

Když se dokázaly obhájit z důvodu úspor třeba poloperonizace…

myrha

Je plán JZ obchvatu Přerova na II/150, kam se to ve finále o něco lépe napojí. Aby to dávalo větší smysl, tak by to chtělo udělat kompletní obchvat Bochoře, ale google k tomuto tématu mlčí – čili nejdříve v horizontu 20+ let (dle podobných staveb v OL kraji – kupříkladu Ohrozim, Vícov).

https://portal.cenia.cz/eiasea/download/RUlBX09MSzgzMF9vem5hbWVuaURPQ18yMTc0MzA4NTU3NDI5MzYxMDAzLnBkZg/OLK830_oznameni.pdf

Ottis

Děkuji za odkaz!

jva

Tohle je proti klikatici z Olomouce do Topolan ( https://mapy.cz/s/gecunejafa ) brnkačka… A předpokládám, že i zde v původní stopě bude na cyklostezce nadjezd, letiště-neletiště.

Otakar

Tam jsem nepochopil, proč není ten nadjezd rovně. Přitom mohl být rovně, místa se tam zdá dost.