U Popradu se propadl most. Doprava na hlavní železniční trati na Košice je zastavena
Propadlý silniční most přes železniční trať v Popradu. Foto: ŽSR

Omezení se týká i vlaků z mířících z Česka do Košic či zpět.
Omezení se týká i vlaků z mířících z Česka do Košic či zpět.
No a čo? Hlavne, že sme vyhrali nad tou hnusnou liberálno-progresívnou nenávisťou. /sarkazmus
Však jo, i pomník Koněva bude a časem třeba i vstup do Euro-Asijsjé unie. Ovšem bez jižních oblastí, ty si vezme váš spojenec s šálou.
Máme se ještě hodně co učit (ironie).🤣
Podobně nepříjemný pocit z jízdy pod mostem, teď mám, když jedu z Ostravy Kunčic do Kunčiček. Část levého pole není, opěra částečně vybourána, a na hoře slušný provoz po zbytku.
Snad to mají dobře spočítané.
RJ 1003, 1008, 1011, 1012, 1020 a 1021 pojedou odklonem přes Plaveč.
S mašinami Retrack len doplním 🙂🙃
771.511
o kolik se natahne doba cestovani?
Tipoval bych hodinu až dvě. Na https://mapa.zsr.sk/index.aspx lze sledovat. Ale zas to bude pěkná romantická projížďka, kdybych měl volno, hned bych jel.
Cargo jezdí odklonem přes Plešivec, nebo se něco prováží přes Kežmarok?
Od pondelka je výluka medzi Lučencom a Fiľakovo. Takže cez Plesivec nie
Už som čítal predpoklad, že doprava bude prerušená do piatku, to bude radosti…
Emanuel Bacigala z Popradu se dal na mosty?
7 mínusů za referenci na Horkýže Slíže, mě podrž😂😂
Bohužel železniční i silniční infrastruktura Slovenska je v žalostném stavu, zlatá ČR.
Ještěže pád mostu ve Studénce, nebo Trojské lávky jsou mimo naší republiku.
Libeňský most v Praze, či již brzy železniční most, nebo i a třeba Tyršův most v Děčíně jsou také perfektní příklady zlaté infrastruktury ČR.
Je třeba si v tomto ohledu zamést i před vlastním prahem…
Ale Vy píšete spíše pád při opravě, byť v Popradu to asi též opravovali. Snad jen lávka v Troji spadla sama. Já měl spíše na mysli stav infra z mé zkušenosti. Samozřejmě se i na Slovensku staví nové stavby, toť vše…
Je to tak, u náš se sice jezdí pomalu, ale máme poměrně opraveno.
Stačí prejsť do Stredoceskeho kraja, aby sa človek presvedčil o opaku.
Zrovna ve Středočeském kraji jsou tratě v e velmi dobrém technickém stavu. Na lokálních zlepšeních se stále pracuje. Ale oproti okolním krajům je to tady zlaté.
Asi narážel na silnice.
No, ve StČ kraji jsou okresky opravdu tragické. Stejně, jako jsou na Slovensku tragické staré úseky dálnic a staré úseky jedniček. To jako sorry, ale srovává se opět nesrovnatelné. Připadal jsem si při jízdě po D1, že jedu po D7 v ČR někdy před 20 lety……
Ano, to máte pravdu, asi nejvíce zničené silnice jsou v tomhle kraji.
Tak ještě štěstí, že to nedopadlo jako ve Studénce a zachytili to včas.
Tak obří štěstí, že z toho nebyla Studénka….
Ihned mi taky naskočila Studénka 🙁 .
Slovensko je v rozkladu, ale Danko a ti kašpaři, co to tam vedou se budou kasat, že největší problém je liberalismus.🤡🤪
🗣️🤡🗣️🤡🗣️ »JA MILUJEM FICA«
Jj. Tak nějak.
To tam ale musíte povedať! Haló?!?
Přesně, manželka mě ukecala na prodloužený víkend do Tater a člověk ani nemusí mít na hranicích ceduli, aby poznal, že je na Slovensku. Ale bída je u nás a Fico to vedl a vede skvěle.
Tak si už len počkáme kedy spadne železničný most v prahe medzi vytonou a smichovom…a koľko ľudí za to položí život aby sme sa utvrdili v tom ze jedine na SK je všetko nahovno.
No já nevím, výtoňský most má jiný problém, byť na první pohled se zdá, že je to zanedbaná údržba. Za stav výtoňského mostu nemůže na rozdíl od Slovenska zanedbaná údržba, ale legislativa a účelové zapsání do seznamu památkově chráněných objektů. Jinými slovy – údržba výtoňského mostu se neprováděla, protože se počítalo s tím, že se zbourá. Nyní ti, co zabránili zbourání mostu zapsáním do seznamu památkově chráněných objektů, spílají Správě železnic za zanedbanou údržbu.
Kdežto u vás se na nějakou údržbu sere celostátně, až na hranu havárie.
Urcite se najde nejaky zpusob, jak z toho obvinit medvedy a nebo EU.
Tak určitěé. Za všechno přece může tá zlá únia. Až to tam převezmou Rusové, to se bude teprve budovat.🤪🤪🤡
Jakkoliv s tím sentimentem kolem klaunů souhlasím, zvlášť u pana bourámvopilostiaonimětamstejnězvolí Danka, nezapomínejme, že třeba ten most v Děčíně, o kterém se zde psalo před pár dny, také mohl snadno skončit katastrofou.
Ne, že bych se nějak chtěl Danka (Fica) zastávat, ale co se týče toho, jak to na Slovensku vypadá (a teď myslím především infrastruktura), tak to je mnohem komplikovanější problém táhnoucí se ještě z dob socialismu. To je stejné jako říct „jsme sto let za opicemi v porovnání s Německem, tak proč si Němci na něco někdy stěžují“. Já sice naprosto chápu, že z geopolitického pohledu je naprosto super nadávat na Fica či Danka, ale přesto by to chtělo trochu nadhled 🙂
Mimochodem, když jsme u slova „rozklad“, tak si vzpomeňme na Výtoňský most 😛 😀
Pravděpodobně to vetsi skupinka medvědů špatně pochopila jako ekodukt
A navíc na mostě nezrušili pochodový krok.
Tak aspoň už ten most nemusí rekonstruovat, ale můžou rovnou postavit nový.
To bylo v plánu po rekonstrukci podjezdu na Štefánikove ulici.🙂
Jinak to teda bratom Slovákom nezávidím.
Opravit to bude akce spíš na roky než týdny/měsíce, takže žádná rekonstrukce železniční trati letos skoro určitě nezačne, což může udělat problém s financováním (protože jednoroční státní rozpočty, který na tom nejsou úplně dobře, ndejbože pokud je to kofinancované z EU a jsou tam nějaké časové limity) … no prostě, jeden blbý most zkazí spoustu práce.
Ale tak to je a o mosty je třeba se starat – kdekomu se to už vymstilo – Němcům, Italům, Čechům i Slovákům (v roce 2020 jsem byl zrovna ve Spišské, když tam spadl most)
Rekonstrukce tratě už začala, po celé délce probíhají přípravné práce
Vobec to nebude trvat dlho, len to musi posudit statik a musi prist iny typ zeriavu, ktory umozni odstranenie prasknuteho nosnika. Bude to par hodin zdrzania, vacsi problem by bol, ak by ten nosnik spadol na kolaje a poskodil trolejove vedenie.
Od soboty by mala byt obnovena premavka.
To sú trochu divoké závery nie? Bohužiaľ to tu v článku nerozpísali podrobnejšie, odporúčam prečítať článok aktualít na ktorý sa odkazujú.
Most sa zatiaľ nerekonštruuje, iba podopiera. Jedine nosník na žel. traťou sa vymení. Aktuálna situácia možno posunie termín otvorenia mosta o pár dní, ale určite nie tak ako hovoríte. Starý nosník praskol počas jeho znášania a tak či tak sa nahrádza novým, jediné spomalenie teda plynie z toho, že momentálne musia pracovať na tom ako ho zniesť dolu bezpečne bez toho aby poškodil trakčné vedenie a trať. Čiže určite nie roky, ani mesiace.
Četl jsem zdroj a tomu právě moc nevěřím – pokud bylo v plánu vyměnit jen jeden nosník, a ten nečekaně praskl, jaká je šance že někdo odpovědný řekne: „jasný, to znamená. že všechny ty ostatní jsou docela v pohodě přesně jak jsme si mysleli, stačí pár prkýnek pod ně, pokračujeme dál“ ?
No, na Slovensku tasi nějaká šance je.
Spekulace, spekulace, samé spekulace.
No, uvidíme… Skôr si myslím, že budú pokračovať.
Každopádne ak by sa aj rozhodli kvôli tomuto zahodiť podopretie mosta, rekonštrukciu trate to pravdepodobne nezastaví. Most sa podopiera preto, že bude slúžiť ako hlavná obchádzková trasa a medzi jednotlivými stranami je iba dohoda, že sa podjazd neuzavrie dokiaľ nebude most znovu v prevádzke. Takže rekonštrukcia trate na to podľa mňa nie je pevne naviazaná. V najhoršom prípade bude chýbať kapacita obchádzky ale že by to zastavilo takto dôležitú rekonštrukciu… to asi nie.
To má být nějaká narážka na Výtoň? 🙂
Na Výtoni most ještě drží. Je totiž statečný.💪
Za chvíli bude statečně plavat ve Vltavě.
Plavat ne, ale ležet pěkně na dně Vltavy.
Čubou do Hamburku.
…na rozdíl od slovenských mostů, které jsou zbabělé.
To je aktuální fotka z místa? No že to měli opravit do 19. května nějak nehraje. Nebo že by na Slovensku klasicky odmazali z 2025 a přidali tam nově na konec 6? Tunel Višňové by mohl povídat.
Most sa zatiaľ neopravuje celý, iba jeho časť nad žel. traťou. Zvyšok mosta sa zatiaľ iba podoprie aby vydržal nápor dopravy počas nadchádzajúcej rekonštrukcie trate Poprad-Vydrník kedy bude slúžiť ako obchádzková trasa namieste neďalekého podjazdu na I/66, ktorý sa v rámci rekonštrukcie trate rozšíri.
Žiaľ, je to smutná realita, most na ceste 1. triedy, ešte k tomu ponad žel. koridor je havarijnom stave a prdelo sa na to tak dlho, že sa už ani nestíha zrekonštruovať pred uzavretím podjazdu. Takže najprv zaplatíme za dočasné podopretie a potom ešte za rekonštrukciu.
ok, dík
Zas jeden chytrák. Koncom mája sa mala začať rekonštruovať trať a Štefániková ulica v Poprade a bez opravy tohoto mosta by doprava v Poprade úplne kolabovala.
V Poprade zase taka doprava nie je, aby to sposobilo kolaps, len by tam boli kolony a pri znalosti predpisov u slovenskych vodicov o zachrannej ulicke by mohla mat sanitka problem prejst.
Neviem, kedy ste bol naposledy v Poprade, ale uzatvorenie oboch hlavných ciest východným smerom z Popradu by obchádzka len po dialnici nezachránila. Preto sa budovali ďalšie cesty. Ale chápem, kolaps ako v Bratislave alebo ako v Prahe by nenastal. Skúste zavolať tuto Vašu teoriu panu Dankovi.
Měl se podepřít aby mohl sloužit jako objížďka při rekonstrukci podjezdu na Štefánikove ulici.
Mali iba nahradit tu cast mosta nad tratou, to nie je taka komplikovana operacia, zoberie sa zeriav a nosniky sa rozoberu a nahradia novymi. Za mesiac sa to da stihnut aj s tym podopretim zvysku mosta. Tu to bud niekto zle spocital a uchytili nosnik prilis na kraji, cim sa tlak sustredil v strede a nosnik praskol alebo zle odhadli stav a nosnik praskol uz pod slabsim tlakom.
Pokud byla původní úvaha, že se během výluky sundají stávajcí předepnuté ŽB nosníky, a zároveň, nebo hned další noc osadí nové (které jsou myslím vidět na obrázku vpravo) tak to se včetně položení provizorní svrchní vrstvy do devatenáctého klidně stihnout dalo.