U Olomouce začala dostavba západního obchvatu na D35, ukončí zajížďku ke Globusu
D35, Křelov - Slavonín, 2. etapa, zahájení stavby 27. 2. 2024. Pramen: ŘSD
Stavba propojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou západního obchvatu a jižní částí obchvatu.
14 kladívek? Není to málo, Antone Pavloviči?
hmm, 3,2km za 2 roky? A D4 32km za 4 roky? Trochu nepoměr, ne?
A tím se jako chlubí po16 letech? To je spíš ostuda.
To je tedy rychlost, 3 km za 2 roky…
Je dobře že kvůli tomu obchvatu konečně skácí strom v zatáčce z Topolan do Křelova. Loni a letos už stál dva životy.
V závěru vyšetřování nehody psali:
„Strom mazaně vběhl vozidlu přímo pod kola“
nebo
„Řidič nepřizpůsobil jízdu povětrnostním podmínkách a stavu komunikace a vyjel mimo komunikaci, načež se srazil se stromem“
?
Ano, pro některé lidi by bylo nejlepší žít v polstrované místnosti, ale to neznamená, že je chyba ve všech okolo.
jojo strom jsou zlo – nečekaně a bez varování skáčou řidičům přes jejich auta 🙂
V zemích, se kterými se i po stránce nehodovosti a úmrtnosti na silnicích rádi srovnáváme, namísto podobných stupidních řečí instalují před stromy svodidla, aby se úmrtím v maximální míře zabránilo. Ale jakýsi Otakar je jistě chytřejší…
Ano, díky za vzácně produktivní názor. Např. bratři Braniboři dokázali v mezidobí 1995-2018 snížit míru úmrtí se stromy až o 90 %. Opatření: systematicky svodidla (i při menších vzdálenostech stromu od okraje vozovky, než odpovídá pracovní hloubce) a regulace rychlosti.
Velice nebezpečný úsek, ty mohutné stromy tam jsou snad 100 let. Od Topolan na rovince po pravé straně jeden pomníček, v ostré levé do stromu teď další dva. V následující pravé zatáčce další pomníček. V zimě ten úsek rád namrzá, teď to novým nájezdem na obchvat srovnají a bude to bezpečnější.
S ohledem na finanční situaci kraje nemyslím, že by se naznačená komunikace v dohledné době stavěla. Provizorium přes most pro silniční údržbu až funguje úspěšně téměř dvacet let a jistě ještě hodně let bude…
Ten obchvat se musí postavit najednou jako jeden celek což byla podmínka. Stromy už jsou označkované.
Text v infoletáku je jasný: „Propojení silnice II/448
Olomouc–Topolany není ve stavbě 3508.2 řešeno,
tvar MÚK jej však výhledově umožňuje.“ V tuto chvíli nejsou vykoupeny pozemky ani neexistuje geometrický plán. Propojení na Topolany není součástí této stavby. A ano několik stromů už bylo vykáceno, ale se stavbou to nesouvisí.
Pokud strom nespadne na vozovku těsně před auto, nikdy sám o sobě nezpůsobí dopravní nehodu.
Tak ať to frčí..
Že se nestydí na takovou absurditu, která měla být odstraněná už dávno poklepávat na nějaký kámen…
A ještě navíc fotky převzaté z webu ŘSD, asi zas nebyla redakce pozvána na raut, aby si to vyfotila sama a při konzumaci chlebíčků nepočítala kladívka👌😂😂
Stezujte si u krelovskych. Nelibil se jim obchvat obchvatu jejich obce. Kdo z nas to ma…
Co na tom vlastně trvalo přesně 16 let? Díky moc
Křel-Břoch s tym nesóhlasil… Prostě než pustit rozjetá auta do mírného stoupání (v každé navrhované variantě) dál od obce, je lepší (poté, co si vystojí kolonu) je nachat rozjíždět se od rondelu do kopce podél obce.
Tenhle kousek dálnice chybí jako sůl.
14 kladívek – opět se mohlo něco málo ušetřit – kdyby měli hlavní „klepači“ svoje vlastní kladívka (ministr dopravy a hlavně šéf ŘSD), mohli si na ně udělat další pořádný zářez.
Takový kladívko po Radku Mátlovi by mohlo být vystavený v muzeu, protože jeho kladívko by vypadalo jako kdyby s ním dělal jako fachman po víkendech dlažbu před hypermarketem:-)
Jeho kladívko by vypadalo jako to z Vykoupení z věznice Shawshank…
Že se to dostavuje až teď je spíš pro ostudu, než na oslavu 🙂
Konečně, že tahle letitá ostuda zmizí… Teď ještě D3 u Tábora, přechod na Ruzyni …..
Aspoň že přechod na 1/4 u Zbraslavi zmizí. Už se začal stavět podchod (zatím přeložky ing. sítí).
A zbytek nové dalnice, která se stavi mezi Mohelnicí a HK už je v normálním šířkovém profilu dálnice? škoda, že se tady ten úsek drží té užší varianty..
ale super, hlavně že stavíme 🙂
Od Olomouce do Mohelnice (stará D35) je teď bez odstavných pruhů, v budoucnu bude s bezpečnostními zálivy. Dále od Mohelnice směrem na Hradec je dálnice v profilu D26,5, tj. s odstavnými pruhy.
…stará R35…
Ono se hlavně v minulosti nepocitalo s vedením R35 přes Mohelnici, ale mělo to vést od Olmiku kolem Konice na Svitavy. Proto mj. je Mohelnice-Olomouc-Slavonín R22,5 (nemela byt součást R35), zatímco navazující D35 k Lipníku včetně jizniho obchvatu Olmiku už jako R26,5
Tak to je výborné, tahle stavba zkrátí cestování z Brna do Jeseníků až o 40 minut. Snad ji zase nějaký chytrák slavnostně nezastaví.
O 40 minut maximálně v případě nějaké nehody. Pro osobní automobily, které předjedou kolonu kamionů půjde tak max. o 20 minut, nehledě na možnost to vzít přes město.
Každopádně super zpráva, úspora velká, nehledě na ekologii, kdy kamiony musely z kopce u Globusu zpomalit a pak to zase roztahovat do kopce. Už aby to stálo.
jezdím tudy denně. pokud nav ukáže že je kolona na dýl než 5 minut tak je to lepší vzít přes město. takže pro znalé i v době max. kolony max 7 minut zrychlení. tím neneguji stavbu, jsme všemi 10ti pro, jen ty bčasy co byly uváděny nesedí
Jasně, rovnou o 40 dní jste mohl napsat.
V životě jsem tam nestál v koloně déle než 5 minut a ani jednou mi, v běžné situaci, nenabídla navigace jako rychlejší cestu přes město.
Já dnes 16 min. Ale to byla vyjímka. Většinou max 10 min. Ale už aby to bylo hotový. A až bude i Přerov… To bude paráda.
Tak tam zas tak často nejezdíte, když jste tam v životě nestál déle než 5 minut 🙂
Taky si myslím. Vždyť navigace směřuje přes město každou chvíli a ta kolona mnohdy bývá na hodne dlouho…
Račte šetřit těmi výstřelky. Během léta a víkendu jsem zde čekání delší než půl hodiny absolvoval několikrát, nejde o fatu morganu. Mimo dopravní špičky může být čekání kratší. I proto jsem užil slovo „AŽ“ nikoli „PRÁVĚ“.
stačí použít navigaci a vzít to přes olomouc…aneb chytrému napověz…
Z Brna o 40 minut max.se zdržením ještě někde po trase. A podobně jako pan TnM jsem tam v životě nestalo déle než deset minut a to jezdím z Prostějova do hor velmi často.. zřejmě je to tím, že vyjizdim poměrně brzo. TÍM NECHCI ŘÍCT, ŽE SE PRŮRAZ NEMA STAVĚT! NAOPAK!
Jen je škoda, že se bude stavět původní úzký profil.
To snad ne!!! To jako fakt???
Takže opravdu stavba, která bude ještě před dokončením z hlediska bezpečnosti nevyhovující?
Kdyby to mělo ŘSD, Správa Olomouc, předělat na aktuální kategorii, tak si budeme dalších 10 let prohlížet pouze leták stavby při čekání v koloně.
LOL, že mě nepřekvapuje. Vždyť kolem Brna jak mají upravovat nájezdy, tak ten úsek budou taky dělat jen 2+2 a s připraveností na 3+3 😀 To člověk prostě nepochopí
Skvělé, jak se tuto velmi potřebnou stavbu podařilo urychlit! Ještě nedávno v letácích ŘSD byl rok zahájení myslím 2025 a uvedení do provozu 2027. Velký dík všem, co na tom mají zásluhu. Jen škoda té kategorie 22,5..
A klatbu na ty, co nebyli schopni s tím posledních 16 let pořádně pohnout ani změnit kategorii;)
Uz jsem se bal, ze nebudou kladivka.
Slysel jsem, ze Kupka je prej uplny blazen do cateringu a rad na tyhle akce chodi hlavne z tohohle duvodu. I treba jen sebemensi navsteva u statnich organizaci musi obsahovat chlebicky a dalsi pohosteni. Jasne, jedna pani povidala, prestoze to mam od zdroje. Ale lecos by to vysvetlilo.
Prostě ví, co se sluší a patří. Kdyby byl blázen do cateringu, nedělá do dopravy, ale do gastronomie.
Tohle je nesmysl. V tomto směru je p. ministr naopak spíš asketa.
Na styl jedná bába povídala…. Mohl jste si to nechat pro sebe, ale musel jste si rýpnout, že?
Však on Babiš ty chlebíčke zakáže a za uspořené peníze postaví dálnici kolem Prtahy 2x dokola.
Neříkala vám to Máňa vodvedle? Ta co ví, že to není směroplatný?
Zdroj: agentura JPP.
A vejdou se klepači ke kamení? Kladívek je požehnaně 😀
Kámen je docela malý. A to ještě aby byl třeba prasklý a nedej bože praskl pod náporem klepuchtivých manažerů.
Tak nakonec to dopadlo tak prostředně, viz. klepací foto: https://www.facebook.com/photo?fbid=790875949728446&set=pcb.790876243061750