U Olomouce začala dostavba západního obchvatu na D35, ukončí zajížďku ke Globusu

D35, Křelov - Slavonín, 2. etapa, zahájení stavby 27. 2. 2024. Pramen: ŘSDD35, Křelov - Slavonín, 2. etapa, zahájení stavby 27. 2. 2024. Pramen: ŘSD

Stavba propojí současný konec D35 ve směru od Mohelnice s první etapou západního obchvatu a jižní částí obchvatu.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gunduľ neubiješ

14 kladívek? Není to málo, Antone Pavloviči?

Zdeněk

hmm, 3,2km za 2 roky? A D4 32km za 4 roky? Trochu nepoměr, ne?

Robert

A tím se jako chlubí po16 letech? To je spíš ostuda.

Dado I

To je tedy rychlost, 3 km za 2 roky…

Radek

Je dobře že kvůli tomu obchvatu konečně skácí strom v zatáčce z Topolan do Křelova. Loni a letos už stál dva životy.

Otakar

V závěru vyšetřování nehody psali:
„Strom mazaně vběhl vozidlu přímo pod kola“
nebo
„Řidič nepřizpůsobil jízdu povětrnostním podmínkách a stavu komunikace a vyjel mimo komunikaci, načež se srazil se stromem“
?

Ano, pro některé lidi by bylo nejlepší žít v polstrované místnosti, ale to neznamená, že je chyba ve všech okolo.

Jiný Petr

jojo strom jsou zlo – nečekaně a bez varování skáčou řidičům přes jejich auta 🙂

Kebab

V zemích, se kterými se i po stránce nehodovosti a úmrtnosti na silnicích rádi srovnáváme, namísto podobných stupidních řečí instalují před stromy svodidla, aby se úmrtím v maximální míře zabránilo. Ale jakýsi Otakar je jistě chytřejší…

Pavel Skládaný

Ano, díky za vzácně produktivní názor. Např. bratři Braniboři dokázali v mezidobí 1995-2018 snížit míru úmrtí se stromy až o 90 %. Opatření: systematicky svodidla (i při menších vzdálenostech stromu od okraje vozovky, než odpovídá pracovní hloubce) a regulace rychlosti.

Franta Páral

Velice nebezpečný úsek, ty mohutné stromy tam jsou snad 100 let. Od Topolan na rovince po pravé straně jeden pomníček, v ostré levé do stromu teď další dva. V následující pravé zatáčce další pomníček. V zimě ten úsek rád namrzá, teď to novým nájezdem na obchvat srovnají a bude to bezpečnější.

Marv

S ohledem na finanční situaci kraje nemyslím, že by se naznačená komunikace v dohledné době stavěla. Provizorium přes most pro silniční údržbu až funguje úspěšně téměř dvacet let a jistě ještě hodně let bude…

Radek

Ten obchvat se musí postavit najednou jako jeden celek což byla podmínka. Stromy už jsou označkované.

Marv

Text v infoletáku je jasný: „Propojení silnice II/448
Olomouc–Topolany není ve stavbě 3508.2 řešeno,
tvar MÚK jej však výhledově umožňuje.“ V tuto chvíli nejsou vykoupeny pozemky ani neexistuje geometrický plán. Propojení na Topolany není součástí této stavby. A ano několik stromů už bylo vykáceno, ale se stavbou to nesouvisí.

Michael

Pokud strom nespadne na vozovku těsně před auto, nikdy sám o sobě nezpůsobí dopravní nehodu.

Aussiger

Tak ať to frčí..

Jan

Že se nestydí na takovou absurditu, která měla být odstraněná už dávno poklepávat na nějaký kámen…

Reklama

A ještě navíc fotky převzaté z webu ŘSD, asi zas nebyla redakce pozvána na raut, aby si to vyfotila sama a při konzumaci chlebíčků nepočítala kladívka👌😂😂

Dálnice

Stezujte si u krelovskych. Nelibil se jim obchvat obchvatu jejich obce. Kdo z nas to ma…

Kodl

Co na tom vlastně trvalo přesně 16 let? Díky moc

jva

Křel-Břoch s tym nesóhlasil… Prostě než pustit rozjetá auta do mírného stoupání (v každé navrhované variantě) dál od obce, je lepší (poté, co si vystojí kolonu) je nachat rozjíždět se od rondelu do kopce podél obce.

Lukas

Tenhle kousek dálnice chybí jako sůl.

14 kladívek – opět se mohlo něco málo ušetřit – kdyby měli hlavní „klepači“ svoje vlastní kladívka (ministr dopravy a hlavně šéf ŘSD), mohli si na ně udělat další pořádný zářez.
Takový kladívko po Radku Mátlovi by mohlo být vystavený v muzeu, protože jeho kladívko by vypadalo jako kdyby s ním dělal jako fachman po víkendech dlažbu před hypermarketem:-)

Honza

Jeho kladívko by vypadalo jako to z Vykoupení z věznice Shawshank…

Pepan

Že se to dostavuje až teď je spíš pro ostudu, než na oslavu 🙂

Vojtechh

Konečně, že tahle letitá ostuda zmizí… Teď ještě D3 u Tábora, přechod na Ruzyni …..

Jan

Aspoň že přechod na 1/4 u Zbraslavi zmizí. Už se začal stavět podchod (zatím přeložky ing. sítí).

Ondra

A zbytek nové dalnice, která se stavi mezi Mohelnicí a HK už je v normálním šířkovém profilu dálnice? škoda, že se tady ten úsek drží té užší varianty..
ale super, hlavně že stavíme 🙂

nextst88

Od Olomouce do Mohelnice (stará D35) je teď bez odstavných pruhů, v budoucnu bude s bezpečnostními zálivy. Dále od Mohelnice směrem na Hradec je dálnice v profilu D26,5, tj. s odstavnými pruhy.

Michael

…stará R35…

PetrN

Ono se hlavně v minulosti nepocitalo s vedením R35 přes Mohelnici, ale mělo to vést od Olmiku kolem Konice na Svitavy. Proto mj. je Mohelnice-Olomouc-Slavonín R22,5 (nemela byt součást R35), zatímco navazující D35 k Lipníku včetně jizniho obchvatu Olmiku už jako R26,5

Pavel Skládaný

Tak to je výborné, tahle stavba zkrátí cestování z Brna do Jeseníků až o 40 minut. Snad ji zase nějaký chytrák slavnostně nezastaví.

Otakar

O 40 minut maximálně v případě nějaké nehody. Pro osobní automobily, které předjedou kolonu kamionů půjde tak max. o 20 minut, nehledě na možnost to vzít přes město.

Každopádně super zpráva, úspora velká, nehledě na ekologii, kdy kamiony musely z kopce u Globusu zpomalit a pak to zase roztahovat do kopce. Už aby to stálo.

Dado I

jezdím tudy denně. pokud nav ukáže že je kolona na dýl než 5 minut tak je to lepší vzít přes město. takže pro znalé i v době max. kolony max 7 minut zrychlení. tím neneguji stavbu, jsme všemi 10ti pro, jen ty bčasy co byly uváděny nesedí

TnM

Jasně, rovnou o 40 dní jste mohl napsat.
V životě jsem tam nestál v koloně déle než 5 minut a ani jednou mi, v běžné situaci, nenabídla navigace jako rychlejší cestu přes město.

janvagala

Já dnes 16 min. Ale to byla vyjímka. Většinou max 10 min. Ale už aby to bylo hotový. A až bude i Přerov… To bude paráda.

Dan

Tak tam zas tak často nejezdíte, když jste tam v životě nestál déle než 5 minut 🙂

zesp

Taky si myslím. Vždyť navigace směřuje přes město každou chvíli a ta kolona mnohdy bývá na hodne dlouho…

Pavel Skládaný

Račte šetřit těmi výstřelky. Během léta a víkendu jsem zde čekání delší než půl hodiny absolvoval několikrát, nejde o fatu morganu. Mimo dopravní špičky může být čekání kratší. I proto jsem užil slovo „AŽ“ nikoli „PRÁVĚ“.

Dado I

stačí použít navigaci a vzít to přes olomouc…aneb chytrému napověz…

Michael

Z Brna o 40 minut max.se zdržením ještě někde po trase. A podobně jako pan TnM jsem tam v životě nestalo déle než deset minut a to jezdím z Prostějova do hor velmi často.. zřejmě je to tím, že vyjizdim poměrně brzo. TÍM NECHCI ŘÍCT, ŽE SE PRŮRAZ NEMA STAVĚT! NAOPAK!

xhj

Jen je škoda, že se bude stavět původní úzký profil.

Aleš M

To snad ne!!! To jako fakt???

Granja

Takže opravdu stavba, která bude ještě před dokončením z hlediska bezpečnosti nevyhovující?

Mech

Kdyby to mělo ŘSD, Správa Olomouc, předělat na aktuální kategorii, tak si budeme dalších 10 let prohlížet pouze leták stavby při čekání v koloně.

Antonín

LOL, že mě nepřekvapuje. Vždyť kolem Brna jak mají upravovat nájezdy, tak ten úsek budou taky dělat jen 2+2 a s připraveností na 3+3 😀 To člověk prostě nepochopí

Tomáš

Skvělé, jak se tuto velmi potřebnou stavbu podařilo urychlit! Ještě nedávno v letácích ŘSD byl rok zahájení myslím 2025 a uvedení do provozu 2027. Velký dík všem, co na tom mají zásluhu. Jen škoda té kategorie 22,5..

Mech

A klatbu na ty, co nebyli schopni s tím posledních 16 let pořádně pohnout ani změnit kategorii;)

Vojtaur

Uz jsem se bal, ze nebudou kladivka.

Slysel jsem, ze Kupka je prej uplny blazen do cateringu a rad na tyhle akce chodi hlavne z tohohle duvodu. I treba jen sebemensi navsteva u statnich organizaci musi obsahovat chlebicky a dalsi pohosteni. Jasne, jedna pani povidala, prestoze to mam od zdroje. Ale lecos by to vysvetlilo.

Bobmaster

Prostě ví, co se sluší a patří. Kdyby byl blázen do cateringu, nedělá do dopravy, ale do gastronomie.

Dan

Na styl jedná bába povídala…. Mohl jste si to nechat pro sebe, ale musel jste si rýpnout, že?

Luboš Beneš

Však on Babiš ty chlebíčke zakáže a za uspořené peníze postaví dálnici kolem Prtahy 2x dokola.

Dálnice

Neříkala vám to Máňa vodvedle? Ta co ví, že to není směroplatný?

Michael

Zdroj: agentura JPP.

Marcel

A vejdou se klepači ke kamení? Kladívek je požehnaně 😀

Jirka K.

Kámen je docela malý. A to ještě aby byl třeba prasklý a nedej bože praskl pod náporem klepuchtivých manažerů.

denor365

Tak nakonec to dopadlo tak prostředně, viz. klepací foto: https://www.facebook.com/photo?fbid=790875949728446&set=pcb.790876243061750