LOT 3a leaderboard

U letiště v Mošnově začala stavba terminálu kombinované dopravy za půl miliardy, koupí jej Innofreight

Terminál kombinované dopravy u letiště Mošnov, vizualizace. Pramen: Concens InvestmentsTerminál kombinované dopravy u letiště Mošnov, vizualizace. Pramen: Concens Investments

Nový terminál se stane provozním centrem rakouské skupiny Innofreight pro region střední a východní Evropy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Froggy

Achjo, proč si pořád ubíráme úrodnou zem? 🙁 Jaké ohromné hektary zelných polí se už zničily u Poruby…

Jiří Kocurek

Mohla by se tam třeba pěstovat řepka, ta zabírá jenom 350.000 hektarů.

Permonik

Polovinu plochy pod tím modalním cargem zabiral brownfield nadrží na letecký petrolej a opuštěne nadráží.

Arnošt

U letiště jedině zelí.

Kalanis

Tak a teďka ještě ten vodní kanál do Polska.

Nekdo

myslíte tenhle kanál: https://www.bugemos.com/?q=node/571 ?

Kalanis

Tohle je snové finále některých. Já tu jako rejp posílal trasu jen právě cca k letišti. S tím, že kolem bývalého dolu Jan Šverma je 3 zádele prostoru pro průmyslové využití. Úprava k terminálu: https://mapy.cz/s/kazonapono

Jiří Kocurek

A co tak velkého se přiveze letadlem, že se to po silnici ani po kolejích odvézt nedá?

Permonik

Třeba T-72, RM-70 do Nigerie. Viz poslední navštěva Mrije na Mošnově.

Joe

Víte ono existují kontinenty, které jsou za mořem a vlak tam jaksi nedojede. Druhou věcí je čas – několik dní vs. několik hodin.

Permonik

Jak vás napadlo to vést takhle?

Kalanis

Polský úsek je už daný. Ostravou je to stávající koryto a od Výškovic je to snaha vyhnout Poodří a zároveň využít stávající vodoteče. Navíc to může fungovat jako protipovodňová hráz a zvýšení kapacity koryt. Jen ta krmící trubka bude začínat někde v Suchdole nebo Jeseníku. A nakonec – proč takhle ne?

Tomáš

Dotaz na autora.
Ta fotka uprostřed článku vznikla kde prosím. Děkuji za odpověď

Big Fat Fabulous Woman

Proč jsou ksakru peníze evropských daňových poplatníků využity na podporu soukromého businessu?! Ale co čekat od země, kde se se strukturálních fondů EU platí inovativní linka na toustový chleba.

Miroslav Zikmund

A dotace na nákupy nových vozidel „soukromých“ dopravců – ČD a.s. nevyjímaje – vám nevadí ?

Big Fat Fabulous Woman

Tak ČD a.s. jsou 100 % vlastněny státem, takže se nejedná o soukromého dopravce i když je to akciová společnost. Navíc nikde jsem nezaznamenal, že by například RJ nebo Arriva získali dotace na nákup nových souprav.

David

Česko by sice mohlo v Evropě iniciovat takovou debatu, ale vzhledem k tomu, že největším příjemcem evropských dotací je v Evropě Agrofert, tak si nemyslím, že se tak stane.
Bohužel, o zrušení například zemědělských nárokových dotací se nemluví ani v anarchistických kroužcích.

Lxxxx

Lze tedy předpokládat, že v širokém okolí na silnicích přibudou další stovky, možná tisíce kamionů!

jal

Ty už tam jezdí, 11 km odtud po dálnicích D1 nebo D48. Právě proto je to ideální místo pro překládku. A budou používat silnice vedoucí přímo k nim, mimo osídlení.

Lxxxx

Vy jste naivní jak malé děcko, čtyřicetosmička není dostavěna, a dlouho nebude, a většina kamionů ze směru od Polska jezdí do Mošnova přes Ostravu a po padesátosmičce protože je to o pár km kratší a část bez mýta.

Jiří Kocurek

A nebýt toho, tak zboží vzniká přímo v obchodě po objednání přes internet.

Aneb nekupujte si nový telefon častěji než jednou za 5 roků. 3310 mi vydržela 15 let. Sice budete za hlupáka, totálně out, ale splí se vám to, co požadujete – omezit pohyb zboží.

Jirka

Začala stavba? To až teď? Ty budovy, které tam už jsou postavené jsou součástí čeho? Nebo to je nějaká jiná stavba?

R P

Již stojící budovy by měly být součástí toho areálu, viz: http://www.multimodalpark.cz/en
V článku bylo hádám myšleno zahájení stavby samotného kontejnerového terminálu/překladiště (v mapce v tom odkazu jde o číslo 2). V posledních týdnech tam tu plochu srovnávaly buldozery, a právě dnes jsem tam viděl nějakou delegaci, takže asi proběhlo oficiální zahájení stavby, „položení základního kamene“ chcete-li.

Permonik

Jo ma jít o bod 2. 4,5,7 už stojí, 3 je ABB, ve vystavbě. Ale skrývka ornice proběhla mezi 30.8 – 3.9

R P

Díky za upřesnění, já to bral jen podle toho, co jsem občas zahlédl.