U letiště v Mošnově začala stavba terminálu kombinované dopravy za půl miliardy, koupí jej Innofreight
Terminál kombinované dopravy u letiště Mošnov, vizualizace. Pramen: Concens Investments
Nový terminál se stane provozním centrem rakouské skupiny Innofreight pro region střední a východní Evropy.
Achjo, proč si pořád ubíráme úrodnou zem? 🙁 Jaké ohromné hektary zelných polí se už zničily u Poruby…
Mohla by se tam třeba pěstovat řepka, ta zabírá jenom 350.000 hektarů.
Polovinu plochy pod tím modalním cargem zabiral brownfield nadrží na letecký petrolej a opuštěne nadráží.
U letiště jedině zelí.
Tak a teďka ještě ten vodní kanál do Polska.
myslíte tenhle kanál: https://www.bugemos.com/?q=node/571 ?
Tohle je snové finále některých. Já tu jako rejp posílal trasu jen právě cca k letišti. S tím, že kolem bývalého dolu Jan Šverma je 3 zádele prostoru pro průmyslové využití. Úprava k terminálu: https://mapy.cz/s/kazonapono
A co tak velkého se přiveze letadlem, že se to po silnici ani po kolejích odvézt nedá?
Třeba T-72, RM-70 do Nigerie. Viz poslední navštěva Mrije na Mošnově.
Víte ono existují kontinenty, které jsou za mořem a vlak tam jaksi nedojede. Druhou věcí je čas – několik dní vs. několik hodin.
Jak vás napadlo to vést takhle?
Polský úsek je už daný. Ostravou je to stávající koryto a od Výškovic je to snaha vyhnout Poodří a zároveň využít stávající vodoteče. Navíc to může fungovat jako protipovodňová hráz a zvýšení kapacity koryt. Jen ta krmící trubka bude začínat někde v Suchdole nebo Jeseníku. A nakonec – proč takhle ne?
Dotaz na autora.
Ta fotka uprostřed článku vznikla kde prosím. Děkuji za odpověď
Proč jsou ksakru peníze evropských daňových poplatníků využity na podporu soukromého businessu?! Ale co čekat od země, kde se se strukturálních fondů EU platí inovativní linka na toustový chleba.
A dotace na nákupy nových vozidel „soukromých“ dopravců – ČD a.s. nevyjímaje – vám nevadí ?
Tak ČD a.s. jsou 100 % vlastněny státem, takže se nejedná o soukromého dopravce i když je to akciová společnost. Navíc nikde jsem nezaznamenal, že by například RJ nebo Arriva získali dotace na nákup nových souprav.
Česko by sice mohlo v Evropě iniciovat takovou debatu, ale vzhledem k tomu, že největším příjemcem evropských dotací je v Evropě Agrofert, tak si nemyslím, že se tak stane.
Bohužel, o zrušení například zemědělských nárokových dotací se nemluví ani v anarchistických kroužcích.
Lze tedy předpokládat, že v širokém okolí na silnicích přibudou další stovky, možná tisíce kamionů!
Ty už tam jezdí, 11 km odtud po dálnicích D1 nebo D48. Právě proto je to ideální místo pro překládku. A budou používat silnice vedoucí přímo k nim, mimo osídlení.
Vy jste naivní jak malé děcko, čtyřicetosmička není dostavěna, a dlouho nebude, a většina kamionů ze směru od Polska jezdí do Mošnova přes Ostravu a po padesátosmičce protože je to o pár km kratší a část bez mýta.
A nebýt toho, tak zboží vzniká přímo v obchodě po objednání přes internet.
Aneb nekupujte si nový telefon častěji než jednou za 5 roků. 3310 mi vydržela 15 let. Sice budete za hlupáka, totálně out, ale splí se vám to, co požadujete – omezit pohyb zboží.
Začala stavba? To až teď? Ty budovy, které tam už jsou postavené jsou součástí čeho? Nebo to je nějaká jiná stavba?
Již stojící budovy by měly být součástí toho areálu, viz: http://www.multimodalpark.cz/en
V článku bylo hádám myšleno zahájení stavby samotného kontejnerového terminálu/překladiště (v mapce v tom odkazu jde o číslo 2). V posledních týdnech tam tu plochu srovnávaly buldozery, a právě dnes jsem tam viděl nějakou delegaci, takže asi proběhlo oficiální zahájení stavby, „položení základního kamene“ chcete-li.
Jo ma jít o bod 2. 4,5,7 už stojí, 3 je ABB, ve vystavbě. Ale skrývka ornice proběhla mezi 30.8 – 3.9
Díky za upřesnění, já to bral jen podle toho, co jsem občas zahlédl.