U Klatov se srazil vlak s traktorem, jeho řidič zahynul
Nehoda v Bezděkově. Foto: Barča Tekk Sušánková / BS Photo
Kvůli nehodě byl zastaven provoz na trati do Železné Rudy i Domažlic.
Kvůli nehodě byl zastaven provoz na trati do Železné Rudy i Domažlic.
Na lokálních tratích je to bohužel už tak trochu sport. Několikrát už jsem byl svědkem, jak se vlak blíží k přejezdu (jen kříž), houka zběsile, ale ten favorit prostě furt jede (a přitom ten vlak musí vidět už z dálky) a vzum těsně to stihne. Akorát fira brzdí a kleje, tašky padají k zemi. Fakt. Úsek Moravany – Bořice.
Jeden postřeh k obsazenosti vlaku při nehodách. Osobně jsem byl u této nehody https://www.krimi-plzen.cz/a/tlucna-zeleznicni-nehoda/
Na novinkách psali, že vlakem jelo asi 20 osob, ale v době nehody jich bylo odhadem tak 60, jenže většina hned po nehodě odešla na bus…..
I když to nejspíš není případ této tratě, tak je otázka, zda hned něco z uváděných počtů uvažovat……
Ještě odkaz pro ty, kteří nevěří
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/vlak-zeleznice-nehoda-auto-tlucna-srazka-policie-doprava.A220620_145530_plzen-zpravy_vb
Odkaz na novinky jsem bohužel nenašel
…je to marný, je to marný, je to marný. Dokud nebudou mít řidiči běžně zafixováno pod kůží, že blížím se k železničnímu přejezdu = je potřeba opravdu dbát zvýšené opatrnosti, tak se tohle bude dít dokola. A je třeba začít v autoškolách, osvětou na internetu, v televizi, v rádiu… už jsem to tu kdysi psal u jiného článku, ale já třeba v autoškole na žádné jízdě ani u zkoušky přes železniční přejezd nejel, a žádná specielní pozornost tomu nebyla věnována ani v teoretické výuce. Pak to má nějak vypadat.
Já třeba přes přejezd určitě jel, ale taky tomu nebyla věnována zvláštní pozornost. Ani upřímně nevím, proč by měla být. Je to pravidlo jako každé jiné, taky vám nikdo v autoškole speciálně nevysvětluje, že se nejezdí na červenou. Nemyslím si, že problém je v tom, že lidi neví, jak se tam mají chovat. Ale je jim to jedno. Pokud hledat systémovou chybu, tak spíš priority vymáhání pravidel. Že by stáli třeba policajti někde u přejezdu a sledovali chování, to jsem nikdy neviděl. Ono holt je snazší v neoznačených autech pokutovat překročení rychlosti, které třeba vůbec nikoho neohrožuje, než řešit sice… Číst vice »
Co uděláte, když nefungují semafory? Budete se řídit značkami.
Co uděláte, když na přejezdu nic nebliká? Kolik procent řidičů zpomalí nebo zastaví tak, aby se mohli řádně rozhlédnout?
A Vám v autoškole neřekli, že se nejezdí na červenou? “ taky vám nikdo v autoškole speciálně nevysvětluje, že se nejezdí na červenou“ To tedy musela být povedená autoškola…
Řekl bych že to s tou červenou je spíš ve smyslu že se řekne, Zelená – jede se, žlutá, pozor změna, když byla červená, tak se připrav k jízdě, když zelená, tak brzdi, když je červená stůj. A už tu červenou dál nerozpitvávají. Proč to pitvat víc? Navíc se to učí už někdy od školky. Na červenou se nechodí, nejezdí, neleze se někam když bliká červené světlo atd. Abyste to nevěděl, tak musíte být zvláště natvrdlý. (Jinak je velmi vtipné si zaexperimentovat a někde v systému kde to nevadí prohodit zelenou a červenou. A navíc jaké chtějí k čemu barvy… Číst vice »
Obecně ten respekt k pravidlům, vyhláškám a předpisům je u nás minimální, velkému procentu lidí přijde být porušování čehokoli úplně normální.
Ono také třeba za to porušování na silnici prakticky nehrozí žádný přísný trest, pokuty se pohybují v řádech stokorun, řidičáky se odebírají jen zřídkakdy a jen na kraťounkou dobu (to považuji za velkou chybu), tak to prostě lidi netrápí.
Nedávno jsem jel s profesionálním autobusákem v plném minibusu. Díky záplavě jsme museli jet jinudy a na přejezdu se značkou Stop tento šofér ani nezpomalil. Proč by to také dělal, vždyť jen vezl lidi…
Pokuty v řádu stokorun? Ale jo, jakákoliv lež se hodí k tomu, aby se limit pokuty přehoupnul přes 50.000 Kč.
…. No tak si to přečti a nelži!
https://www.portalridice.cz/clanek/cenik-pokut-za-dopravni-prestupky-a-tabulka-trestnych-bodu
Jste si jaksi nevšiml, že u těch blokových pokut je slůvko „až“.
Neznám osobně nikoho, kdo by dostal vyšší pokutu, než 500 Kč.
Takže si to řekněme jednoduše – já ani trochu nelžu, vy jen neumíte číst.
A netykáme si ani omylem, tykají si jen komouši.
Žádnou pokutu, ta pouze NAŠTVE, ale NEBOLÍ. Žádné body …
Obligatorně zabavit vozidlo s nímž byl přestupek spáchán nebo pokuta ve výši katalogové ceny vozidla.
To bude BOLET …
Jestli na teoretických hodinách posluchač chrápal nebo mu význam barev řekli jako část delšího výkladu (tedy řekli ale nevysvětlovali speciálně) nebo vážně neřekli… v každém případě to má žák vědět v závěrečkách. (Narozdíl od výšky světel nad vozovkou a jiných kravin)
To píšete o strojvedoucím Pendolína, který omylem přehlédl červenou?
Že to byla jeho poslední chyba. Stejně jako tady. Jen ta škoda tam je vypecenejsi
Ps: myslím, že kdyby strojvedoucí jezdili se stejnou úctou k předpisům, jako řidiči, tak máme do 3 měsíců po železnici. Jediná mašina nezůstane celá.
Nevím, jestli mi to někdo takhle výslovně řekl, možná ano, možná ne, ona je to celkem znalost, kterou se učí už malé děti. Je pravda, že moje autoškola kladla o dost větší důraz na tu praktickou část. Teoretická byla řešena tak, že jsem dostal učebnici s cédéčkem a po nějaké době byla jedna hodina, kde se ptali, jak bychom se chovali v různých situacích, zejména křižovatky, a když to člověk říkal dobře, tak mu bylo řečeno, že na další teoretické už chodit nemusí. Samozřejmě při jízdách to pak instruktor opakuje furt a vysvětluje různé situace. Ale jako že bych seděl… Číst vice »
A když poukazuju na nedostatečné rozhledové poměry, že na tu štreku není vidět, tak jsem za blbce, který si má vystoupit a podívat se pořádně.
Jak není vidět, jestli nevychází rozhledový trojúhelník tak Spržel přeci nic neriskuje a sníží rychlost vlaků 😀
To, že jste žádného policistu u přejezdu neviděl, neznamená, že tam není. U nás (okolí Studence na Vysočině) jsou policisté u přejezdů docela často, ale hlavně na těch s křížem a stop, kde se mohou vozit po těch, co úplně úplně nezastaví na přejezdu mezi poli, kde třeba zastavit není potřeba, protože o situaci na přejezdu má řidič dokonalý přehled už třeba 300 metrů před přejezdem. Takže taky snadné pokuty… no možná by to na některých přejezdech vyřešil kvalitní kamerový systém. Možná by pomohla i kratší předzváněcí doba. Když někde čekám sedm minut na vlak, který se teprve rozjíždí z… Číst vice »
Počkejme si na výsledek šetření, ten člověk nebyl nejmladší, klidně to mohla být i náhlá zdravotní indispozice.
A á bych navrhl spíš začít u stavitelů, úředníků a inženýrů a vtloukal jim do hlavy že přejezdy se zřizují jen pokud není možné zřídit nadjezd či podjezd. Primární problém je v úrovňovém křížení silnice a dráhy. Vše ostatní je druhotné.
A že máte ve městě křižovatky všechny s podjezdem,co mudrci. Tam světla taky pro vás a podobný k ničemu, nebezpečný křižovatky….
Tak křižovatka má poněkud jiný účel než přejezd a krom pozdních večerních hodin křižovatky povětšinou zbytečně dlouho neblokují jejich uživatele, což se bohužel u přejezdů stává.
Hezký, ale ty stavitelé současných přejezdů jsou už dávno mrtví. Dneska se hraje hlavně o zvýšení zabezpečení z důvodu zvedání rychlosti.
Nadjezdy a podjezdy jsou už pak extra kategorie na kterou nejsou peníze.
Kde se naposledy zřídil nějaký nový přejezd, nepočítáme-li nějaké provizorní na stavbě?
Např. před týdnem otevřený nadjezd nad tratí jako součást obchvatu Ktové (I/35 Jičín – Turnov)
Nadjezd nerovná se přejezd.
Ještě bych rád připomenul jednu důležitou okolnost. Železničních přejezdů na lokálních tratích se nikdy zcela nezbavíme, ale je zásadní, KDE je postavíme. Dobré výhledové poměry – to je to, oč tu běží. Pokud je přejezd zřízen hned za ostrou zatáčkou, navíc trať je např. lemována hustým křovím nebo stromy, pak nelze příjezd vlaku zpozorovat s dostatečným předstihem (pro opuštění tělesa dráhy) ani při dodržení všech zákonných povinností zcela zdravým řidičem či chodcem, nota bene takovým, který by trpěl vadami zraku, sluchu či chybného úsudku o rychlosti vlaku…
…
Neděleje z chyby jednotlivce vlastnost 6.000.000 lidí. Děkuji.
Já jsem v autoškole přes přejezd jel. Chcete vědět, co byla jedna nejdůležitější informace, kterou jsem si měl vrýt do paměti?
Byl to přejezd v podstatě po polňačce, hned za ním T-křižovatka, a na přejezdu bez závor je samozřejmě kříž, ale i stopka.
No a smyslem jízdy je naučit se, že komisař při zkoušce vyhodí každého, kdo zastaví na křižovatce za přejezdem, protože stopka se týká přejezdu a je nutné zastavit před ním.
V současném počasí bych se nějaké indispozici nedivil.
Traktor nedojel do hor.
Chudák traktor … už si nezaorá …
další jouda, co si řekl „to dám“ . A pak nadáváte na dráhy, že jsou zpožděné vlaky
12 cestujících…
#sotousi #psychickenemoci #potencial #lokalky #chudiduchem #modregumy
To jsem přesně čekal, kdy se objeví nějaká hyena, která využije tragickou nehodu s úmrtím člověka ke svému antilokálkovému boji… Je mi z vás fakt zle.
Hoši, hoši… Vy jste trdýlka.
No, nezapomeňte přispět Klubu přátel lokálek.
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200113770
Vy se jděte léčit. Pokud vám připadá normální zneužít cizí neštěstí s úmrtím člověka ke svému zabedněnému boji proti lokálkám, tak jste opravdu zralý na léčení.
A kolik by jsi jich chtěl do toho šukafonu nacpat? 150?
Hnus. Základní princip fungování veřejné dopravy je, že nikdy nemáte rovnoměrně vytížené spoje. Nikdy nebudete mít ve všech přesně 30, 80 nebo 150 cestujících. V sezónní době/špičkovém směru/hezkém počasí budete mít třeba několikanásobek než v čase sedlovém či okrajovém. Ale stejně, jelikož ten dopravní systém (u vlaků, autobusů i MHD) funguje jako celek, je nutné i ty méně vytížené spoje provozovat. Protože tvoří ten systém. Nelze jezdit jen ve špičce, pokud tedy nechcete na nějakou komplexní dopravní obslužnost rezignovat. Stejně tak není efektivní, abyste tam ve špičce měl vlak (tj. stejně platíte soupravu), a mimo špičku tam měl autobus (a… Číst vice »
ono rano ve smeru do mesta jezdi take hafo lidi a nazpatek jich jefe par, odpoledne opacne… kdyby nejeli nazpet, tak se vam nahromadi vozy na jednom konci…
to plati dokonce i u vytahu…
A taky se podívejte jaké bylo datum. Jsou prázdniny a v pondělí mezi víkendem a dvěma dny svátku si velká část zaměstnanců vzala dovolenou
Když občas jedu pozdě večer z Poděbrad do Kolína, tak počet cestujících v elefantu (nebo regionově, co jezdí po deváté) o moc větší není. Takže po osmé by se vše mělo utnout v Nymburce, po deváté v Lysé, po desáté v Čelákovicích a poslední vlak z Prahy raději zrušit, aby náhodou nejelo v nějakém delším úseku málo lidí?
Hlavně by se měli zrušit všechny „párové“ vlaky a busy, prostě ráno všechny najedou do Prahy, tam budou do odpoledne stát a pak odpoledne pojedou zpátky 🤣 PS: ironie
Anebo provozovat jak asijský taxík, nebo kyvadlovou dopravu . Vlak by čekal tak dlouho ve stanici dokud by se neobsadil. ( ironie taky ) 🙂
🤣
Naštěstí to odneslo vadné řazení.
810 je „správné řazení“.
Naštěstí to odneslo správné řazení.
Děláte si prdel. Ale mohla mu selhat převodovka.
To je hodně černý humor…
To je k nevíře, jak je neskutečně těžké překonat 1 435mm bez újmy na zdraví.
Proč 1435 mm? Vlak jaksi není široký jen tak jako vzdálenost mezi kolejnicemi.
Tak většina to pochopila. I s tou nadsázkou.
Protože 1435 mm je vzdálenost vnitřních hran kolejnic, opravdu ten vtípek nedává moc smysl ani s notnou dávkou nadsázky.
Další takovej. Znáte to o tý tužce v penále? 😀
Ne, prosím napište ho, já ho neznám 🙂
No vy asi nebudete nejostřejší tužka v penále, když vám nedošlo, že problém není v překonávání kolejí – to jde řidičům dobře. Problém nastává naopak tehdy, když se po těch kolejích blíží i vlak, ale řidiči ho ignorují a dál se soustředí jenom na to překonání kolejí.
Udělal jste tudíž tu samou chybu, jakou dělají řidiči – že jste se soustředil na koleje místo na vlak.
Takže třetí. Díky za obsáhlý elaborát o příčině nehody, který se, nám hloupým, vejde do dvou slov: lidská nepozornost.
O té tužce zkuste ještě popřemýšlet 😉
To je pro vás vážně tak těžké si přiznat, že se vám ten vtip moc nepovedl?
Stejně k nevíře jako je neskutečně těžké neprojet stůj….
koukám, že začátek léta je smolný, dnes v Chotěšově lehl Brejlovec…… doprava zatím stojí
Jak konkrétně lehl?
Jakože porucha
Jakože popelem.
dle údajů ČD, porucha hnacího vozidla, víc nevím, na dráze nedělám, nejel mi vlak, kterým jsem chtěl cestovat, tak jsem koukl na babitron a bylo mi jasný, že je nějakej průšvih, masinu odvážel Brejlák z následujícího vlak zpátky směrem Plzeň, ale asi nechal vagony v Nýřanech a pak se svým původním vlakem jel dál