U jihlavské nemocnice vznikne nový parkovací dům, pojme 400 aut
Parkování u nemocnice v Jihlavě. Zdroj: Jihlava
Dokončení je plánovano na rok 2026, celkové kapacity parkovacích stání v areálu nemocnice pak budou čítat tisícovku míst.
Je vidět, že v ČR je opět vše předražené a neefektivní. 1 mil na parkovací místo.. A kvalita v čr..
Kousek od nemocnice je P+R parkoviště. Poté co domrdali (omlouvám se za vulgarismus, ale líp se to nazvat nedá) parkování po Jihlavě modrými zónami, tak je zmíněné parkoviště hojně využívané domorodci k odstavení jejich aut. Takže tam po 7. hodině nezaparkujete. Spíš by to chtělo ze strany magistrátu ve spolupráci s krajem se zamyslet nad celým systémem automobilové dopravy v Jihlavě, než tohle.
Zase si někdo myslí, že hladomor v Africe vyřeší tím, že tam bude vozit jídlo. Nebo že ceny pohonných hmot vyřeší jejich zastropováním (Maďarsko). Nebo nedostatek parkovacích míst budováním nových a nových stání za regulovanou cenu. Daňový poplatníku zaplať. Rovnováha mezi nabídkou a poptávkou nastane až cena stání bude tržní, nikoli regulovaná.
Mohli by začít vyhrazením míst pro spolujízdu (10% stávající kapacity vyhradit jen pro vozidla, kde přijelo 3 a více osob v autě), zvednout poplatek za parkování. Rozšířením nabídky míst za velmi drahé peníze toho až tak moc nevyřeší. Jak tady zaznělo, tak významným faktorem k úspěchu je redukovat parkování zaměstnanců. Pokud platí 500Kč ročně (jestli vůbec), tak je to evidentně málo. Nikdo po lidech nechce, aby jezdili na noční nebo na šestou ráno 30km na kole, proto tady existuje veřejná doprava. Stejně tak velká část personálu pracuje v denních směnách na ambulancích nebo v backoffice, kde se už na nic… Číst vice »
významným faktorem k úspěchu je redukovat parkování zaměstnanců.
jo, ti se pak určitě jenom pohrnou 🙂
To je vidět jak se hrnou za přesčasy, trvalým porušováním dohod. Dělají to z trochu jiných důvodů než kvůli parkovacímu místu, nemyslíte? Jak dlouho to ten zdravotní systém ještě ustojí?
Ano, všichni dělají pro peníze, vy snad ne?
Jenom aby si nespočítali že bude výhodnější jít za kasu do Lídlu. Kde budou mít i kde zaparkovat 🙂
Manzelka pracovala v nemocnici. Byvame v jednom okresnom meste a pracovala v druhom okresnom meste vzdialenost autom to bolo nejakych 42 km od dveri ku dveram. 3 krat do mesiaca mala sluzby cez vikend. Pozeral som spojenia v pracovny den. Na trase je hodinovy takt a spoj je odchadza z mesta bydliska 6:10 a prichadza na stanicu v mieste pracoviska 6:52. Kedze nemocnica nesidli na stanici, tak sa potrebuje este dostat do na pracovisko. V nemocnici pozadovali, aby bolo o 7:00 na pracovisku, takze akosi spojom s prichodmm 6:52 to nestihala. Takze treba ist spojom o hodinu skorej s prichodom… Číst vice »
To uvědomělým autobijcům nevysvětlíte. Ti chodí do práce na devátou, pokud vůbec mají pevnou pracovní dobu (a pokud vůbec pracují) a mají to pár set metrů pěšky, pohodlně na kole nebo MHD. Popsané problémy podle nich máte řešit přestěhováním, změnou zaměstnání nebo „tlačit na politiky“, aby zkvalitnili veřejnou dopravu 🙂 Že někdo musí do práce zachraňovat životy (i blbců) hned zítra ráno, to si nejspíš vůbec nedovedou představit, stejně jako tu zdrcující únavu po noční nebo víkendové službě, kdy je člověk rád, že dojede autem (čekat na nějaký courák je opravdu úsměvná představa) domů, padne (doslova) za vlast a 20… Číst vice »
Co kdybychom se pokusili méně používat argumentační fauly typu ad hominem a místo toho se snažili si vzájemně více naslouchat? Já Vás slyším, vnímám Vaše argumenty, jen mi prostě tahle řešení nepřijdou udržitelná/zaplatitelná/dostupná pro většinovou společnost. Nicméně to neznamená, že si myslím, že pro někoho nejsou vhodná/nezbytná? Jen mi pak přijde namístě se bavit o reálné ceně takových řešení/opatření, aby na tom společnost nevykrvácela, případně nedotovala něco nějaké vyvolené skupině na úkor ostatních.
Někdo klepe na dveře.
Kdo je?
Jehovisti
A co chcete?
Popovídat si
A kolik vás je?
Dva.
Tak si popovídejte!
Souhlasím, že nejspíš nebude možné a ani žádoucí stavět podobné garáže třeba u všech úřadů (i když zrovna tam nám to docela jde, že?), škol nebo dalších cílů tohoto typu. U nemocnic to ale považuji za zcela nezbytné, z výše popsaných důvodů, stejně jako u konečných MHD nebo u stanic příměstské železnice. Jezdit hromadně auty třeba do kina nebo ke škole možné být nemusí a možná by ani nemělo, do špitálu to autem jít musí, kdykoliv. Ať už jako zaměstnanec nebo jako pacient, ideálně i jako návštěva. V případě nemocnice by podle mě zkrátka nějaký ten “nárok” existovat měl, i… Číst vice »
Hodinový takt mezi okresními sídly, kde je možno počítat s určitou vyšší sídelní kapacitou, je málo, to plyne jednoznačně z napsaného. Za této situace ne všem to vyhovuje a musí stejně jezdit autem. Bohužel nejde o málo případů, kdy by člověk VHD použil, avšak možné to není.
Nahodte si do vyhladavaca spojeni trasu Zilina – Ruzomberok. Takt Os kazdu hodinu. Odchody zo Ziliny – 4:44, 5:44, 6:44, 7:44. To su Os Cadca – Liptovsky Hradok. Pre istotu ssu vynechane taktove spoje os 8:44 a 10:44. Takze ani nie je plny 1 hodinovy takt OS. OS sa prekladane 2 hodinovym taktom Ex Bratislava – Kosice, pricom prvy zo Ziliny odchadza 7:32. Popri tom doobedu jedno pendolino a poobede nejaky leoexpres a Regiojet.
Vytajte na severnom balkane.
So synom som chodil do Ziliny, co je krajske mesto, kazde 3 mesiace k ocnej. U pani doktorky sa dalo objednavat po pol hodine. Snazili sme sa objednavat co najskorsie casy a vacsinou ked sme sa objednali na 7:30 tak do tej 8:00 sme boli vybaveny. No len prd to pomohlo, ked vlak zo Ziliny smerom na Vrutky isiel 7:45 a potom dalsi 9:30. Syn vymeskaval zo skoly, v praci tiez by ma robota pockala a my by sme zabijali cas v Ziline. Takze riesenie – nastartovat auto a pri kazdej navsteve lekara sme usetrili tak 1.5 – 2 hodiny.
Jo lidi za tabulkovy platy se pak pohrnou – tim autem to pak maji zhruba stejne daleko do nemocnice v Trebici, Humpolci, Havlbrode …
Tohle neni Praha, na venkove fakt ma prakticky kazdy auto a vyuziva ho.
Este vam dam jeden priklad. 2 roky dozadu na Slovensku mala prebehnut racionalizacia siete nemocnic – v preklade zrusia sa nejake nemocnice a personal prejde do nemocnic, ktore ostanu a trpia nedostatkom zamestnancov. Neter pracuje ako sestricka v okresnej nemocnici. Byva na dedine tak 10 km od nemocnice. Prave jej nemocnica mala byt zrusena a teoreticky mala prejst do nemocnice v druhom okresnom meste. Dochadzkova vzdialenost by sa predlzila tak na 40 km. Skuste sa dostat cez tyzden po 22:00 vecer – kedze sa robilo na 3 smeny, dostat verejnou dopravou z jedneho okresneho mesta do druheho okresneho mesta a… Číst vice »
Tohle není město s noční MHD všude možně. V Jihlavě už po 9 končí většina spojů a ven za Jihlavu je to ještě horší.
Zas jeden hrdina, kterj by nařizoval a zakazoval bez toho, aby nabídl rozumnou náhradu.
Trochu doufám, že na střeše bude 50kw FVE a uvnitř pak EV nabíječky různých rychlostí, i když většina by stačila pomalá, v nemocnici bohužel člověk není jen na pár minut.
a není to málo Antone Pavloviči ? to je tak na normální dobíjení dvou / tří aut
Ty nabíječky musí být připojené k síti, nemůže to být jen ze solárů.
ty FVE nabijecky nepokryjou … ale stavet dneska novou krabici bez FVE je skoro i zlocin. A kde jinde by to melo byt, nez na parkovisti. 50KW je legal limit.
Nebo na střeše bude místo pro CNG/LPG nebo oboje. Okruh který obsluhuje nemocnice relativně velký a část zaměstnanců a dalších návštěvníků může mít tato vozidla.
Kolik tam bude parkovacích míst pro kola?
A ne, do nemocnice nejezdí jen nemocní pacienti. Ale také návštěvy nebo zaměstnanci.
No právě ti zaměstnanci. Předpokládáte, že zaměstnanec sedne ve 04:30 na kolo někde ve Větrným Jeníkově, dojede do práce na kole za tmy v zimě , bude tam minimálně 12h a pak večer v 18:30 opět za tmy zase pojede zpět? Doporučuji udělat před vchodem do nemocnice anketu, průzkum 😉
Třeba ty kola tam plánuje pro duchodce, kteří tam jezdí kde s čím
To je stejně hloupá reakce, jako napsat, že autem až na Staromák, protože těhotná babička s klavírem.
Kolik lidí bydlí v okolí 5-10km od nemocnice? Kolik zaměstnanců má administrativní pozici nebo pracuje v laboratořích? Kolik návštěv tam jezdí?
A pro ně všechny ani jedno kolo, ale 400 parkovacách míst – jako vážně..?
Tady někdo něco nedomyslel. Asi myslel slepě jen na doktory dojíždějící z Větrného Jeníkova a na nikoho jiného.
Dopoouručuji ten průzkum udělat vám, a hned vás ten břitký sarkasmus přejde.
Tak uvedl jsem Větrný Jeníkov, který 15 km, aby to nebylo přes půl kraje. Ale i těch 5-10km nepojede zdravotník před směnou a po směně. Buď funguje veřejná doprava na dané místo, nebo sedne do auta. Většina nemocnice jede na směny a administrativa a laboratoře tvoří menšinu personálu.
Vy asi máte problém pochopit dvakrát zopakovanou informaci, že nemocnici nenavštěvují jen zdravotníci s 24hodinovými směnami bydlícími daleko od nemocnice, že?
Chcete to nakreslit, když tomu nerozumíte z psaného textu?
Kolik návštěvníků nebo zaměstnanců v administrativě či v laboratořích bydlí v okruhu pár km? Kolik z nich by mohlo jet na kole, ale v celém parkovacím domě pro 400 aut se pro ně zřejmě nenajde místo – to vám přijde v pořádku..?
To je jako za Forda: můžete chtít barvu auta jakou chcete, jen když to bude černá. Můžete chtít přijet sami k nemocnici, jen když to bude autem.
na kolo stačí stojan klidně přímo před tou konkrétní nemocniční budovou
V klidu 🙂 Chcete to nakreslit, když tomu nerozumíte z psaného textu? : Jestli máte čas a chce se Vám kreslit. Jsem tím poukazoval na to, že většinové zastoupení zaměstnanců je v nemocnici je jinde. Kolik návštěvníků nebo zaměstnanců v administrativě či v laboratořích bydlí v okruhu pár km?: Tak pár kilometrů není úplně přesný údaj, ale když vezmu, kam jezdí MHD, tak do 20%. Hlavně nemocnice jako Jihlava, Budějovice, Karlovy Vary, Liberec/Jablonec nad Nisou budou úplně jinde kvůli své spádovosti. Taky mých zkušeností nemocniční návštěva buď spočívala v návštěvě někde mimo bydliště (ale jako komplet mimo okres/kraj), nebo se… Číst vice »
Ano! Ja jezdim do nemocnice vyhradne na kole. Kontrola, vysetreni, odber krve, ockovani, zubar, drobna poraneni, kousnuti psem do nohy, siti palce na ruce, operace vlciho zrna… Tohle nebrani jizde na kole.
Tak až vám bude přes 70, tak se ozvěte.
lol
Postavit spalovnu nebo cementarnu pred nemocnici by nikoho nenapadlo, ale parkovaci domy se zvysujici provoz aut, ktere na lidske zdravi maji stejne negativni vliv je v poradku.
Tak, ať si pacienti chodí do nemocnice pěšky!
Spalovnu nebo cementárnu můžete postavit i jinde, ideálně daleko od nemocnice.
Parkoviště pro zaměstnance a návštěvníky postavit daleko od nemocnice, to jaksi postrádá význam..
To je pravda, ale na druhou stranu taky mě zaráží, kam jsme ochotni té IAD ustupovat, respektive jak ji vnímáme úplně jinými měřítky než cokoli jiného ve městě. Chovejte se stejně nebezpečně jako řidič auta, dělejte stejný hluk jako auto, otravujte ovzduší jako auto a pravděpodobně Vás zavřou. Pokud to děláte v autě, tak je to v pořádku. Přijde mi to trochu schizofrenické.
Úplně vidím všechny ty hůře se pohybující (úraz, stáří atd.) jak se hrnou do špitálu autobusem a neveze je příbuzný tou zlou IAD.
Tak zrovna ti, které veze příbuzný asi nemusí parkovat v parkhausu ne? Těm by asi více pomohl nějaký K+R co nejblíže u vchodu. Navíc co ti hůře se pohybující, kteří takové příbuzné nemají? Ti asi nejvíce ocení kvalitní MHD a zastávku nejblíže vstupu.
Nemocni jsou většinou starší lidé s jejich návštěvy převážně asi taky..
Že jsou nemocní asi spíše starší lidé může být (taky nikde nepíši opak), implikovat z toho, že i návštěvy jsou spíš starší lidé ale myslím nejde.
Jinak co se týče uživatelů jednotlivých typů dopravy tak bych si asi vsadil spíš že důchodci budou nadproporčně využívat MHD spíše než IAD, která bude asi typičtější pro produktivní obyvatelstvo.
Každopádně o ničem z toho můj původní komentář nebyl, ten se týkal toho, že mi přijde fakt zvláštní, jak jsme schopni zavírat oči před negativními dopady IAD ve městech, když úplně stejné věci v jiném kontextu nám přijdou nepřijatelné.
Doprovod do ambulance se nekoná ?
Vždyť to já netvrdím. Jen bych asi byl obezřetný, jestli se to koná v takovém množství, aby to vyžadovalo 1000 parkovacích stání. A tbh fakt si myslím, že spíše chodí staří lidé do nemocnice sami než s doprovodem a zároveň spíše jezdí MHD než IAD. Pro staré lidi se tenhle parkhaus – a ostatně IAD jako taková – nebudují.
Nevím, proč máte mínusy,když to tak zpravidla je..babičky jedou do nemocnice trolejbusem a zdraví autem:)
Taky nevím, přijde mi, že prostě všichni vidíme to, co vidět chceme – to, co se nám hodí. Hodně by mě zajímal nějaký průzkum dopravního chování seniorů. Spousta lidí se zaklíná, že tu IAD budujeme pro ně, ale ty odborné materiály mluví přesně naopak. Tedy, že senioři využívají jiné typy dopravy, na IAD často nedosáhnou nebo jim to zdravotní podmínky již neumožní a proto je třeba pro ně budovat alternativy, obzvlášť s tím, jak nejen česká společnost bude stárnout.
Tak max místní. Ale tahle nemocnice je spádová pro poměrně velký okolí. A tam MHD nejezdí.
Naopak, nemocnice potrebuji kvalitni MHD spojeni vice nez parkovani
Parkovací domy u převážné většiny nemocnic by měla být priorita. Okolní malá parkoviště jsou beznadějně plná a v přilehlých ulicích to často ani nejde. Popojíždí se sem a tam, různě manévruje, couvá se a hledá. Plynulý příjezd a odjezd je pro zdraví taktéž užitečné.
400mega, 400 míst. Parkovací místo za 1 000 000Kč. Vyplatí se to kraji?
To, že je třeba pro dojíždějící personál žijící v celém krájí vás nenapadlo?
Tahle nová móda, vše pořád přepočítávat na jednotky, návratnost atd… S tímhle uvažováním by se toho moc neudělalo.
Právě že všechno se má přepočítávat včetně návratnosti a negativních externalit. Jedině tak se dají efektivně utrácet veřejné výdaje, ne po dle pocitů nebo vazeb našich demokratických zastupitelů, ale podle tvrdých dat. Zrovna ty parkovací domy mají hodně velké náklady na jedno místo a jejich přínos po celou dobu existence, kromě dotace stání pár stovkám vyvolených v okolí, je pochybný.
Tak snad jednou přepočítají i návratnost Vaší léčby … a když to nevyjde, no sorry jako.
To bude 100% „sorry jako“, on ho nikdo léčit nebude, když zaměstnanec nebude mít kde zaparkovat auto, kterým potřebuje dojet ze svého domova 20km daleko od nemocnice
To se samozřejmě dělá. Pojišťovny mají moc dobře spočítáno, jaká je cena lidského života.
to je sice možná ale zatím to alespoň nikdo neřekně tak říkajíc na plnou hubu, alespoň co se veřejného pojištění týče
Kdyby se to samozřejmě dělalo, máme legální eutanázii.
Par vyvolených prej, tak se podívej kolik lidí tu má řidičák. A až povezeš někoho na operaci autem, tak si vzpomeň, až nebudeš mít kde zaparkovat ty joudo.
I těch pozitivních. Třeba že ranní odběr krve člověk stihne tak, aby byl v 9 hodin v práci. A ne, že bude čekat na veřejnou dopravu a zabije tím půl dne, případně až celý den, kdy nebude tvořit HDP.
Nová móda? Vždyť se tomu říká chování řádného hospodáře a bylo to tady snad vždycky ne?
Kdo ví, co všechno v tom za těch 400 milionů je, především v zemi.