U Hustopečí vznikl benzenový bazén, odsávat se bude i za provozu. Ministr řekl, kdy se vrátí vlaky
Odstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnic

Hygienik popsal, jak probíhá absorpce a čerpání do cisteren. V polovině května začnou opravy samotné trati.
Pokud jsme u teorie (za mě osobně nejpravděpodobnější) přehlédnutá návěst – že si nevšiml těch dvou zelených pruhů pochopím, ale otázkou je, co bylo nahoře místo „volno“, jestli „očekávej 40“ nebo „výstraha“.
Spíše se mi zdá, že to návěstidlo přehlédl celé.
Spíš naopak – ne že by si nevšiml dvou zelených pruhů, leč nevšiml si toho, že dnes výjimečně ty dva zelené pruhy (u jinak stejné návěsti) nesvítí. Tj. že dnes není dovoleno jet 100 km/h, jako obvykle, ale jen 40.
To jsem pochopil, jen jsem psal, že by měl zajímalo, co ukazovala HORNÍ návěst. „Volno“ to pravděpodobně nebylo, protože ikdyby volno měl a jen něco objížděl, tak by tam byla nejspíše snížená rychlost (pomalu blikající žlutá namísto zelené) nebo výstraha pokud by tam měl zastavit.
Od počátku se vcelku seriózně traduje, že horní návěst byla „Volno“, neb vlak měl pokračovat kvůli výluce „po nesprávné“ až do stanice Hranice na Moravě město.
Představte si, ze se taková nehoda stane na trati Praha-Kolín a několik se tam nebude jezdit…
Bude zajímavé, jestli se tam přes to provizorium po dobu sanace umožní jízda vlaků s nebezpečným zbožím (což je většina zátěže která tudy běžně jezdí).
A proč by se neumožnila? Vás napadá nějaký důvod?
Pokud tam bude nějak provizorně zprovozněna kolej a v místě bude probíhat sanace a další práce, tak bych si dokázal představit že by nebylo zrovna žádoucí aby se přes to místo pohybovaly stovky až tisíce tun nafty, benzolu, benzenu…
Ale zajímá mě to hlavně s ohledem na možnost návratu nákladní dopravy na svou stálou trasu. Současná odklonová varianta je dost náročná pro dopravce.
Proč by to nebylo žádoucí?
Všechny vlaky tam začnou jezdit, když bude prostředí bezpečné. Když tam pustí vlaky s lidmi, tak nákladní vlaky určitě také.
Lze předpokládat, že tam SŽ dá pomalou jízdu, jak je obvyklé po nehodách.
To snad záleží na odbornících ne? Prostě je ta havárie značně specifická, a stejně tak i její sanace, takže předpokládám že ještě dlouho po alespoň nějakém provizorní zprovoznění se tam bude pracovat, a nemusí to tam být úplně stoprocentní. Místo té události moc dobře znám, a ty vlaky s podobným nebo stejným zbožím tam taky pravidelně vozím, tak by mě jen zajímalo jak to pravě bude fungovat při pokračování sanace za provozu.
Úplně jednoduše. Bude obnoven elektrický provoz bez kolejových spojek na postiženém lhotském zhlaví žst. Hustopeče nad Bečvou. Bude osazena pomalá jízda a bude se na podzim řešit konečná úprava s výhybkami
Technická závada na vagonech a lokomotivě byla vyloučena. V nedávném článku o vyšetřování se psalo, že strojvedoucí a pomocník ještě nebyli vyslechnuti. Policie k tomu uvedla, že nechce dávat lidově řečeno munici těm, kterým by se to hodilo. Z různých vyjádření v souhru plyne, že možnost sabotáže se nedá vyloučit.
Sabotáž? Jak by to asi podle Vás mohlo vypadat?
Že by na předvěsti někdo rychle rozblikal zelenou a na vjezdovém návěstidle připojil ke žluté se zelenou dva zelené pruhy?
Nebo že by někdo svázal oba členy lokomotivní čety a navedl vlak rychlostí 95 km/h do odbočného směru?
Málo sledujete akční filmy. Jinak byste věděl, že.. 1. Někdo si dal tu strašnou práci a naprogramoval SW co přepnul návěstidla a pak se ten program sám smazal způsobem, co nezanechal žádné stopy. Proč si však pro tak náročnou akci vybral zrovna toto místo, kde způsobí jen materiální škody, těžko říci. To do konspirační teorie nezapadá, tak se o tom mlčí. 2. Pro změnu SW použil na ovládání lokomotivy a opět se software vymazal. V obou případech zanechal falešné záznamy, aby nebylo nic poznat. 3. Svázal a pak rozvázal oba strojvedoucí a ještě jim dal látku zapomnění a implementoval jim… Číst vice »
„jen materiální škody“? Přijde vám to jako malá tragédie, bez společenského dopadu? Navíc blízko řeky. Zasáhnout civilisty není podmínka, někdy to je i kontraproduktivní.
Jasně lidé demonstrují, vláda padá… 🤣🤣🤣
To síce nie, ale vieme veľmi dobre, kto má jednoznačne našliapnuté na výhru v októbri.
Tak pepo sem s tím, když to vieš veľmi dobre.
A? Souvislost? Reálná pokud možno?
Ne že bych chtěl podporovat podobné teorie, ale že by záškodník prohodil dráty k zelené a žluté mi nemožné nepřijde. Jak by zabzař reagovalo na chvilkovou ztrátu žárovky? A je nějakým minimálním proudem hlídána i žárovka, co zrovna nesvítí?
Kdysi se u jedné nehody spekulovalo o tom, zda by se záškodník nemohl připojit s akumulátorem ke svorkovnici návěstidla a rozsvítit návěstní znak navíc… U staré reléovky to technicky úplně nemožné není, byť pravděpodobnost asi jako přistání Marťanů.
Když si promítám naší návěstní soustavu, tak to by mělo smysl jedině u „Opatrně na přivolávací návěst“ nebo u světelných pruhů, již mnou zmíněných.
Chcete říct, že za tím byla česká lidská blbost? Tomu se nechce věřit. To bychom jako země a společnost na tom byli hodně špatně. (Ale všechno se na to svést vždy nedá, i když si český člověk potřebuje pravidelně vylít nervy na jiném člověku)
A už vypovídal strojvedoucí?
A jak to mám vědět?
Nerozumím tomu, že dáváte mínusy na dotaz, zda už vypovídal fíra. Ptám se zcela nezištně.
Dekuji
Mohol by znefunkčniť brzdu (napr za lokomotívu vložiť spätný ventil resp. úmyselne napojiť brzdy súpravy na žltú hadicu rušňa alebo znemožniť otvorenie ventilov brzdy a rýchlobrzdy na rušni v oboch prípadoch zároveň ručne vyradiť edb z činnosti, ale ako ste mi odpovedali pri jednom z predchádzajúcich článkov, poloha rukoväte brzdiča sa na vectronovi zaznamenáva v diagnostike, takže by nefunkčnosť brzdy bola relatívne rýchlo odhalená (rukoväť bola v brzdnej resp. rýchločinnej polohe, ale brzdiaci účinok sa nedostavil).
Uber s tou fantazií nebo drogama případně s obojím
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/rusko-vede-hybridni-valku-proti-celemu-zapadu-zapaluje-sklad/r~9c9a8630210411f0ae9c0cc47ab5f122/ článek co mi teď cvrnkl do nosu. Cca 5. odstavec, polský i český stát upozorňují na realitu proběhlých sabotáží. Bylo by naivní myslet, že se nic takového neděje v současné situaci. Válka není sranda, spíš drsná realita.
re – pomocník … tato funkce byla zrušena před cca 30 lety … a nevím že by byla obnovena ..
ps: předpokládám že na loko byl strojvedoucí + strojvedoucí v zácviku
Pomocník není žádná oficiální funkce, žádný úřednicky akurátnicky technicistně legislativní pojem. Je to prosté označení.
Jen poznámka, že lidi tu vychází z předpokladu, že o případu ví veřejnost všechno, podrobnosti z vyšetřování, i třeba ty neveřejné.
Vaše teorie jsou ryze konspirační.
ježiš… Spíš se vám nelíbí ta možnost (kterou je třeba vždy aspoň uvážit). A hledáte si v tom něco osobního.
Na stránkách drážní inspekce jsou zveřejněny vyšetřovací protokoly mimořádek. Obvykle jim to trvá více měsíců, takže tahle nepochybně bude ve stavu V šetření ještě o prázdninách.
Přidejte a hodně. Nejstarší neuzavřená Závěrečná zpráva je z roku 2021, což byla srážka vlaků ve Světci. A tady to rozhodně do roka a do dna nebude, na to si vsadím.
To je nám asi momentálně k ničemu. Když tedy žádný vyšetřovací protokol uveřejněn není. Když se stále vyšetřuje a možná bude pár let.
Já myslel že to opraví pořádně, když už, a zmizí ta blbá stovka přes stanici. Tak nic no
Snad alespoň zmizí nešťastná dvousvětlová návěst pro přímou jízdu, která se jen málo liší od dvousvětlové návěsti do odbočky a na návěstním opakovači lokomotivy se neliší vůbec (ztráta bezpečnostní pojistky).
Máme tu nového ropáka roku 😃
Ty jsi ale Fošum.
Nějak se v tom ti páni tvorstva plácají.
Vyvodily se nějaké důsledky za způsob hašení vodou? Padaly hlavy?
jste normální?
Proč by neměl být normální???
https://www.railtarget.cz/nakladni-doprava/hasici-maji-strach-mluvit-ekologicka-katastrofa-akci-dozoroval-general-10390.html
„Pilot vrtulníku nemohl odhadnout, kam přesně voda z bambi vaku dopadne. Kvůli tomu byla zasažena ohniska požáru a došlo ke styku vody s benzenem.“ A já myslel, že zasažení ohniska požáru je účelem toho shazování vody. Samozřejmě, po bitvě je každý generálem (i tím hasičským) IMHO zas tak velká katastrofa se nestala, území je ohrazeno a bude vyčištěno. Nejsem si jist, zda by hašení pěnou (bylo by jí dost?) nezpůsobilo obdobnou ekologickou zátěž. A nechávat to vyhořet? Při tom množství, co tam vyteklo, nikdo neví, kde se to vyroní a začne odpařovat, čímž se nám o kus vedle utvoří taková… Číst vice »
Ano, nechat kontrolovaně vyhořet, resp. odpařit se do ovzduší.
V této zemí, ať hoří co hoří (např. nyní skládka plastů Rynholce, nebo loni na Kladně autovraky) – tak vždy je sděleno, že „v ovzduší nebyly naměřeny škodlivé, látky, které by překročili normy.“ Dospěl jsem tak k závěru, že v ČR může shořet úplně cokoli, neb taky nikdy žádné škodlivé látky neuniknou.
A jestliže se benzen nemá hasit vodou – tak kdo to má vědět lépe než hasiči?
A pěny by bylo dost, to se nebojte – se mj. podívejte kolik m3 jí používají v tom Rynholci
Jo, vodou nehasit pěnou, což je voda s detergentem hasit lze? Ale no tak… Sněhem ano, to je CO2. Jj… aspoň ten Google použít, když nic jiného… 😉
každý není generál, ale hasiči snad mají školení a svoje manuály, co kdy a jak dělat… a toto určitě nebylo rozhodnutí jedno Franty nebo Pepy strojníka…
no konečně
Dobrý den, a jak přesně byste tedy vedl zásah vy? Je neuvěřitelné, jak se po každé větší katastrofě zrodí v české kotlině davy odborníků na vše. Je velmi pravděpodobné, že použitím vodní sprchy bylo zabráněno většímu šíření plynného benzenu a spalin do mnohem, mnohem vzdálenějšího okolí. Samozřejmě nikdo není rád, že půda byla kontaminována, ale v rámci možností je to stále ohraničené území. A co se týče toho článku od Prasátora, je velmi manipulativní. Nikdo neříká, že ten zásah byl dokonalý, ale proč si nekopnout, že? Možná by bylo lepší nechat to vyhořet.. Kdo nic nedělá, nic nezkazí
Jenže kdyby se to nechávalo vyhořet, tak by se jen těžko mohly odtáhnout ty nehořící cisterny a začaly by hořet také. V případě takové havárie neexistuje zaručená metoda. V tom článku na railtarget-u je odkaz na další článek, který to potvrzuje, že vždy dojde k nějaké škodě.
To s tím vyhořením byl sarkasmus na závěr 🙂
Kdo nic nedělá, je kritizován pro nečinnost…
Operace OB, Obětní beránek zahájena. Na někoho to rychle svalit a vylít si zlost na těch, co se snažili. Pěkně ve slovanském, východoevropském, možná až rakousko-uherském stylu.
Vždyť v tom máme nejlepší zkušenosti. Pokud si pamatuju, tak za ekologickou havárii jen nedaleko – Bečva, byl před soudem velitel zasahujících hasičů.
„Během prvních pěti dní čerpání totiž podle něj hladina benzenu v podzemí klesne o 20 až 30 centimetrů a první svrchní část půdy bude odbagrována. Následně se na místo naveze štěrk a vše, co je potřeba pro položení železničního tělesa.“
Mám to chápat tak, že se odbagruje pouze svrchní část půdy, zbytek se bude jenom „přemývat“ a už se nebude bagrovat a odvážet? A ta přemývaná (a asi dobře vodou nasycená) půda pod štěrkem že bude bez problémů „držet“ vlaky na kolejích? Hm…
Nebo jen něco blbě chápu?
Ta vrstva byla plná vody už předtím. Je to přirozená hladina spodní vody. Takže ano, bude to držet tak jako dosud. 😉
Mám za to, že ji drží a budou chtít držet o něco níž, aby se omezily úniky mimo stěnu.
Ta stěna opravdu není přesně od hladiny spodní vody níže, ale od povrchu níže. Dojmy nejsou pojmy. 😉
Nerozumím, co si myslíte že si myslím. Ze sond se čerpá voda, takže se hladina spodní vody uvnitř ohraničeného území udržuje o něco níže než v okolí za stěnou.
Nerozumíte, protože vůbec netušíte o čem je řeč. Jinak byste netvrdil, že se drží o něco níže než v okolí, aby to nepřeteklo. Nic nemůže přetéct. A účelem je to vymýt, tedy nižší hladinou si moc nepomůžete. Ještě něco z fyziky základní školy?
Fyzika základní školy mj. říká, že voda teče z kopce. A protože ta stěna samozřejmě není 100% nepropustná, tak nižší hladina uvnitř zajistí, že prosakovat bude čistá voda dovnitř, a ne kontaminovaná voda ven.
Asi jste v té základní škole moc pozor nedával. Rozdíl hladin za prvé nezpusobí to, že by nedocházelo k difúzi oběma směry a za druhé, věřte čí ne, ale ta stěna je nepropustná. Když vy ani nevíte co to je… To je pak těžké.. 😉
Tak si to aspoň zkuste představit, i s tou fyzikou prvního stupně ZŠ vám dojde, že tak jednoduché to není. Představte si, že akvárko rozdělíte na dvě poloviny, do jedné nalijete modře obarvenou vodu a do druhé červeně obarvenou vodu s hladinou o 10 cm výš. Myslíte si, že když dáte pryč tu přepážku, zůstane vám v jedné částí kvádr červené vody, a v druhé části bude kvádr modré vody, na kterém bude 5 cm červené? Že se ta modrá s červenou nijak nepromísí? Kdyby to tak bylo, tak přece nebylo nutné tam stavět tu stěnu…
No, já jsem měl na mysli pouze nějakou „svrchní část“, o čem se píše. Nevím, do jaké hloubky se myslí, ale podle popisu mi nepřijde, že až po úroveň spodní vody. Pocházím z oblasti, kde je spodní voda ještě výše než tady, ale půda samotná nad ní teda moc plná vody nebyla, když se na zahradě dělal vrt na studnu – a jíl to nebyl… Proto mám tu otázku, jestli se „přemýváním“ vrstva zeminy, kterou tam nechaji a budou přemývat nestane míň nosnou, jestli se nebude pod váhou vlaků bořit. Ale nevím, jak přesně to přemývání bude probíhat, ani kolik… Číst vice »
Nemusí se odtěžovat, pokud se dají použít jiné metody. V Ralsku se takhle čistila půda od kysleliny sírové z loužení uranových rud.
A v Mimoňi na letišti od úniků ropných látek rusákům. Také to fungovalo.
Myslím, že se ještě čistí a ještě pár (možná i desítek) let čistit bude.
Jestli bez problémů těžko říct, PJ bych tam očekával tak jako tak.
Ak to aj nejakú dobu bude vyzerať ako Luky nad Olší Karviná alebo Ervěnický koridor, sprevádzkovanie bude stále pomerne veľký úspech.
Jak s tím souvisí Louky a Ervěnický koridor tam byla nějaká nehoda, co se tam odstraňuje? Zase blábolíš nebo si iba opitý jožko?