U Depa Hostivař začíná stavba tramvajové smyčky, autobusy se přesunou na Černokosteleckou

Depo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPPDepo Hostivař, budoucí podoba s parkovacím domem a tramvajovou smyčkou. Pramen: DPP

Autobusové obratiště bude uvnitř tramvajové smyčky.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Tady je špatně snad úplně všechno. Za plno peněz postupně stavíme roztahaný a provozně nefunkční slepenec konečných, smyček a zastávek na Černokostelecké.

Když si vezmu co umí Němci postavit za funkční přestupní stanice v historické zástavbě a co my patláme tady…

A to nemluvím, že město bude stále někde daleko, proč smyčka není obestavěna budovami? Místa je tam plno.

Sch

V článku mi chybí informace, jak dlouho se to má stavět.

Zdeněk

a přitom taková blbost

Martin

😀

Dachs

Právě jsem si změřil, jaký pochoďák (kolikpak je to metrů) čeká cestující, když se vydají na svůj autobus, natož když je autobus vyhodí na hlavní. Jestli chcete klienty naštvat, tak to se nejspíše podaří. Zvláště když souprava metra nezastaví u šturcu (a jezdí sem jen každý druhý vlak). Ale dobře, je to dočasné, to se přežije a snad se tomu přizpůsobí případné přestupní vazby. Jenže ono to bude i po dokončení na autobus o kus dál než nyní. To je první otazník. Druhý? Předpokládejme tedy, že frekvenci výhledově převezme tramvaj. V tom případě už mají být na stole plány na… Číst vice »

Mirek Zv.

K ničemu. Snad se trochu zlepší přestup od (končících) tramvají na příměstský autobus, za investované peníze to asi nestojí – vždyť přestupová vzdálenost a čas z konečné tramvaje je v podstatě stejná jako z metra – díky neuvěřitelně pitomému řešení konečné metra. Nebylo by tedy lépe investovat do nápravy – přiblížení metra k autobusům? Vůbec veškerá řešení metra na periferii jsou od jisté doby jediná veliká hrůza. Odpovědnost nenese nikdo. Jestli se to ještě korunuje okružní linkou do polí za Zdiby, bude to zralé na vystěhování.

Démon

k ničemu

Daniel

V této části Prahy se moc nevyznám, tak nevím, jak zásadní přínos to pro veřejnost bude. Ale přijde mi to trochu jako mrhání veřejnými financemi, když se obratiště dělalo před 16 lety…

Démon

dokud nebude tramvaj do Štěrbohol, je to k ničemu, vyhozené peníze oknem, nemluvě o tom, že vichni z metra jdou na autobus směr ˇ|Štěrboholy a Měcholupy

Frantík

Na jednu stranu bude lehčí přestup z tramvají, na druhou stranu přesunutí stanovišt autobusů dovnitř obratiště zhorší přestup z autobusů. Někdo zase myslel…

Frantík

samozřejmě myslím přestup do metra a ne tram-bus, mínusáři…

Démon

dokud nebude tramvaj do Šterbohol, tak je to k ničemu celé, když je hned naproti obratiště.

M19

Kde hned naproti?

M19

Určitě byste to vymyslel lépe. Tak jak?

Twix

Ve vyspělých zemích by neváhali a prodloužili by koleje metra kolmo pod Černokosteleckou ulici, kde by vznikly přímé přestupy z jeho nástupišť na zastávky tramvaje a autobusu (v každém směru společné ve středním pásu ulice), z nichž by se později mohla úplně stejným způsobem napojit hned vedle nástupiště vlaků. Odstavná plocha pro autobusy by mohla být tam, kde je dnešní obratiště. Pokud tam potřebujeme i smyčku tramvají, stačila by snad jedna dlouhá hrana, přičemž pokud se má z tramvaje přestupovat na busy, projíždět smyčku po směru hodinových ručiček a zajistit přestup hrana-hrana. Nevím proč potřebujeme to 4-kolejné tramvajové „nádraží“ (pokud… Číst vice »

Ondřej

„Nevím, jak to ten soused dělá, jeho trávník je prostě zelenější.“

pedro74

Něco podobného jsem si říkal, když se loni? asfaltoval Zličín. Jakože dobrá možnost zlepšit ergonomii toho výdrholce ufoukanýho. A ne, asfalt vyfrézovat, asfalt položit na stejné místo. Ale to jsme si mysleli i o Putlerovi, že za 30 let Rusko bude víc než jen z výběh pro ožralý opice a taky nic…

Twix

Zličín byla dobře nevyužitá šance. Nejlepší je přístup na střední ostrov odkud jezdí PID na Rudnou, přechod na něj vlastně žádný nevede, správně by se to mělo obejít ale dobíhači pravidelně skáčou pod busy uprostřed odstavné plochy, protože překrosit ji je výrazně kratší. Pod velkou střechou u metra staví jen pár linek (z toho část směr do města) a třeba na 100 na letiště se holt čeká na větru… tak třeba příště.

Frantík

Navíc 16 jezdí na Želivského, 7 na Strašnickou. Čili přestup z tramvaje na metro je méně důležitý než z těch autobusů (kde je u depa jediná možnost).