U D1 vznikl první český nabíjecí megahub. Bude mít kapacitu 12 osobáků a 4 kamiony
Nabíjecí hub v Mořicích u D1. Foto: E.ON

Nový dobíjecí hub se nachází v těsné blízkosti D1 mezi Vyškovem a Kroměříží.
Nový dobíjecí hub se nachází v těsné blízkosti D1 mezi Vyškovem a Kroměříží.
Máte dojem, že benzínové pumpy, skladovaci tanky na naftu a benzin nebo chemičky levituji ve vzduchu? A to nepočítám znečištění pudy ropnymi produkty… Mňamka co?
Chtělo by to ještě tesla supercharger, alespoň 8 stojanů. Předražené EON je na nic.
Jednak E.ON stojí (bez paušálu/vlastnictví Tesly) víceméně stejně, jako Supercharger. Z těch tří hlavních provozovatelů je nejlevnější.
A hlavně – to si stěžujte u Tesly, že v ČR staví superchargery rychlostí zabrzděného šneka.
Teda vy jste hlava. Kouknete kolik pudy zabira pestovani repky do tech fosilu.
My do fosilů žádnou řepku nechceme. Tu ať si nemajitel strčí do ANOlního …
U megahubu bych čekal aspoň 20 míst pro kamiony a třeba 50 pro osobní auta. Ale asi jsem megaloman.
To bude až gigahub nebo možná terrahub…
Mohli při tom tedy opravit alespoň ten malý kousek z té silnice II třídy, ke které je ta marťanská stanice připojena. Je to samý zazaplatovany vytluk a propadle krajnice. Docela úlet. Až těsně před nájezdem na dálnici začíná normální silnice… Takže si ty nadauta prověří i tlumiče…
Hmm, 16 nabíjecích stání a už „MEGA“.
Tak by mně teda moc zajímalo, jakou předponu by použil autor textu pro 259 nabíjecích stání na parkovišti u zastávky DB v Merklingenu na A8.
Nejsem si jistý, jestli „GIGA“ bude stačit. 🙂
https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/ulm/1713427408961%2Cmerklingen-ladepark-fuer-elektroautos-100~_v-16×9@2dL_-6c42aff4e68b43c7868c3240d3ebfa29867457da.jpg
To vypadá dost šíleně, když tu ornou půdu nezastavíme skladama a montovnama tak jí alespoň v rámci greendealu a ochrany klimatu zastavíme meganabíječkama.
víš vůbec, co ten greandeal znamená? četl jsi alespoň jeden dokument, který k němu byl vydaný?
To opravdu nevim co je „greandeal“. Děkuji za tykání, husy jsme spolu nepásli, ty greandeale.
Benznínky a stávající odpočívky nevadily? S prominutím, ve vztahu k té liniové stavbě je to naprosto směšný zábor půdy.
A nebo ji zlikvidujeme repkou do fosilu
To je P+R u zastávky rychlovlaku (ICE), v tomto případě s nabíječkami. Zabíralo by to úplně stejně místa i bez těch nabíječek.
Ale benzinky s mega parkovišti nevadí, chapu to dobře. To je ekologie.. A vy asi moc nneumite myslet…
Chápu to správně, že než tam z té dálnice dojedou, tak já budu mít natankovanou plnou a pojedu dál? Myslel jsem si, že k nabíječkám není potřeba si zajíždět.
A je tam i naftový záložní generátor pro případ výpadku proudu?
Není to žádný megahub. Pro dvanáct aut je to tuctová nabíječka :o)
Jakože bez carportu? Humorné
Odkud čerpá redakce ten pojem megahub?
Tipuju že z toho že to je připravený na ten MEGAWATT charging standard…:)
Nedělej mi tu ostudu. Tys to nečetl, viď?
Cítím z toho místa jisté napětí.
To kobkové trafo je bohužel nutností.
Zajímavé je těch 8 zastřešených míst pro osobní auta, vždy 2 za sebou. Jak se tam asi budou auta objíždět/couvat… zvlášť kdyby tam ve špičce byla fronta.
Naopak je to příjemné pro auta s vlekem, ale tam se určitě stane, že někdo zablokuje dva stojany.
Ale třeba to jen špatně chápu z fotek.
Chápete to dobře, počítá se s tím, že ten borec s karavanem na chvíli zablokuje dvě místa. To se toleruje.
Zajíždí se z obou stran, jak kdo potřebuje, popředu nebo zacouvat, místa je tam dost. Není to průjezdná věc jako čerpací stanice.
Fronta bude balkánská 🙂
Asi pět kilometrů od toho „Megahubu“ je normální dálníční odpočívadlo, tak nějak nechápu, proč nemůže být tato infrastruktura umístěna tam.
Prostá odpověď- Bylo by to jednodušší a levnější. To nemají chlapci od betonu rádi. Teče beton= tečou peníze.
Bude to tím že tady to obslouží oba směry a navíc se s ŘSD neskutečně blbě dohaduje. Jestli jim něco nejde, tak jsou to nabíječky. Když teď soutěží nové lokality, tak trvají na tom že bude nabíječky a benzínku provozovat stejný subjekt, což v praxi není obvyklé. Tak to MOL v Chotýčanech vyřešil tak že na benzínku bouchnul wallbox s rychlostí nabíjení pro většinu aut na úrovni 11 kW. Pro dálnici zcela nevhodný… Ale podmínku ŘSD splnil.
Že by proto, že na odpočívadlo se dostane jen dálniční provoz kdežto tady všichni ? Že by ?
Bohužel na dálničních odpočívkách pod ŘSD má možnost stavět nabíjení jen provozovatel čerpací stanice. Tím je EON ze hry. Tohle je nejlepší možné řešení pro EON, je to rovnou ve sjezdu, a jako bonus takhle obsloužíte oba směry dálnice.
Pod „megahubem“ bych si představil možnost nabíjení nejmíň stovek aut zároveň.
Bacha budete za dezoláta. Jim to bude stačit.
Bude tam napalena cena elektriky na nejakych 18-20CZK/kWh, aby si nekdo fakt rozmyslel se tam stavit na nejakych rozumnych 10-20minut a dobil si auto a k tomu si jen skocil na zachod, dal kafe a prosel nejaky urgent zpravy?
E-On má pro registrované bez žádného měsíčního tarifu cenu 13 Kč/kWh.
Pod pojmem megahub si představuju trochu větší nabíjecí místo než jen pro 16 aut. A megawattovou nabíječkou už v základu, vyrovnávací baterii, střechu se solárníma panelama, která zárověň poskytne větší stín. Plus nějaké občerstvení a záchody pro řidiče. Třeba tohle: https://www.electrive.com/2022/07/05/pivot-power-fastned-tesla-wenea-commission-the-energy-superhub-oxford/
Ale u nás buďme rádi i za tato malá nabíjecí místa s pár lavičkama.
Jo tak vedle by měl být mekáč, ale nechtěli ho jmenovat ani ukázat na fotce, aby náhodou neudělali řidičům reklamu.
On není dokonce ani na mapě (na Mapy.cz je alespoň vyznačen na poli) stejně jako tahle nabíječka.
Když odečtete „20 AC chargers from Wenea with 7 to 22 kW“, což je k pousmání, tak 16 a 22 zas tak velký rozdíl není. Přestože ani jedno není zrovna mega. Ale jak bylo zmíněno, přímo na to navazuje čerpačka a přímo na ní McDonald’s, takže jako nabíjecí místo u dálnice za mě dobrý. Zejména těch 400 kW.
A není to málo Antone Pavloviči
Je, pokud to nazvu megahub – tak připojení pro 12 osobáků a 4 kamióny je cokoli jen ne mega.
To bychom pak každou větší pumpu na dálnici mohli taky označit za megapumpu
Kolik je nabíjecí výkon toho „hubu“?
Jsou tam dvě 1200 kVa trafostanice takže cca 2,4 MW. Usměrňovací kapacita instalovaných dobíjecích stanic je v součtu 2,8 MW. (Celkem štědré)
Použiju-li terminologii ve stylu supermarket-hypermarket-megamarket, je-li tohle megahub, tak pro kolik aut je hyperhub a superhub? Hyperhub pro 8 aut a superhub pro 3? 😉