Dopravci Mimořádné události Železnice

U Černošic opět stály vlaky, dva vlaky se dostaly na stejnou kolej

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Osobní vlak u Černošic nedaleko Prahy se dnes odpoledne dostal na stejnou kolej jako rychlík z Klatov, který jel za ním. Událost se obešla bez zranění, nevznikla ani žádná hmotná škoda, řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Inspekce nemá informace, že by některý z vlaků projel návěstidlo se signálem stůj. „Jednalo se o nezajištěnou, nikoliv nepovolenou jízdu,“ uvedl Drápal. Osobní vlak i rychlík podle serveru Novinky krátce po sobě projely na zelený signál návěstidlo v Černošicích. Obsluha po projetí osobního vlaku měla přehodit návěstidlo na signál zakazující jízdu, což se ale zřejmě nestalo.

Mimořádnou událostí se zabývá Správa železnic. „Došlo k zastavení vlaku pomocí radiostanice. V současné době celou situaci prověřujeme,“ sdělila mluvčí správy Radka Pistoriusová. Radiostanice pomocí generálního stopu umožňuje zastavit vlak na dálku. Podle informací Novinek ale strojvedoucí zastavil sám.

Kvůli vyšetřování byl přerušen provoz mezi pražským Radotínem a středočeskými Dobřichovicemi, dráhy tam zavedly náhradní autobusovou dopravu.

Byl to již třetí incident na železnici v tomto týdnu: v pátek se srazily dva vlaky v Praze Běchovicích, když osobní vlak narazil do stojícího rychlíku. Osobní vlak jel pro cestující z pendolina, které předtím na stejné trati srazilo a usmrtilo člověka. V úterý se u Perninku na Karlovarsku čelně srazily dva osobní vlaky. Při srážce dva cestující zemřeli a 24 lidí se zranilo. V obou případech byla podle předběžných závěrů příčinou lidská chyba.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
224 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hans

Tak to je VRCHOL! Tady se Správa železnic NEMÁ NA CO vymlouvat! Evidentně nefunguje autoblok. Vždyť se jedná o hlavní trať z Prahy do Plzně. A co se týče těch nehod na místních tratích, jako v Perninku, nebo Ronově, kromě výmluv neučinila Správa železnic nic! Ať se zajdou podívat na tramvaje jezdící z Ostravy – Poruby do Budisovic. Tam došlo ke stejné nehodě jako v Perninku a už tam jdou odjezdová návěstidla! Tím odpadají veškeré informace, jestli se náhodou někdo NEPRESLECHL!!!

Jiří Kocurek

„Protože před sto léty se to dělalo takto!“ prohlásil pan řídící a praštil dveřma. Vyšel ven, na dvůr, kde měl zaparkovaný výkřik techniky – automobil.
Napumpoval nádrž. Zabral a otočil klikou.Zbaral podruhé. Potřetí. Automobil značky Laurin a Klement nastartoval na třetí pokus, paráda. Zítra musí dát promazat podvozek, má se to dělat každý druhý měsíc nebo po delší jízdě v dešti, uvažoval, když cestou na Hanspaulku předjížděl koňský povoz.

dopravák

Mezi Prahou a Berounem ovšem zatím nikde žádný autoblok ani není ,,,

Honza Vrba

Autoblok? No tak já vás možná ohromím informací, že kde je autoblok, tak strojvůdce po zastavení u návěstidla s návěstí Stůj se může ihned, při dodržení jízdy podle rozhledových poměrů, rozjet. (Platí, pokud před sebou nevidí vlak). Stůj je pro takový vlak navěst Konec vlaku stojícího před ním (pokud ho dojede). Když to dovedu do absurdní situace, tak v takovém oddílu se za určitých okolností nashromáždit třeba 10 vlaků (když budou krátký)😂😂😂

Dominik

To už neplatí, nyní může do oddílu furt, i když vidí konce.

Leoš Konečný

To se osobák trošku zapotil s rychlíkem v zádech, aby ho neměl v zadku 😀 😀 😀 😀

Kubík

Jediné bezpečné řešení při výluce jedné traťové koleje mezi Dobřichovicemi a Radotínem je jezdit v mezistaničním úseku a hradla při výluce vyloučit z provozu. Sice se pak významně sníží kapacita tratě, ale nedojde k nehodám při mimořádném provozu. Základní chybou je, že není elektrifikována trať Smíchov-Rudná-Beroun, kde by při výlukách mohly jezdit rychlíky. Navíc místo totální rekonstrukci tratě Beroun-Smíchov by se měl v prvé řadě začít stavět tunel Radotín-Hořovice…

XXXD

Jenže žádný tunel Radotín – Hořovice nebude. Tunel se bude stavět ze Smíchova do Berouna a bude nejdříve v roce 2042, takže čekat opravdu nelze. Jinak váš nápad vyloučit hradla je zcela z cesty, to omezení kapacity by bylo zcela nepřípustné, už teď se tam toho procpe úplné minimum potřebného. S takovouhle byste kvůli modernizacím musel dlouhodobě uzavírat celé tratě, holt v takovýchhle situací se musí jezdit s menším zabezpečením.

Kubík

Tak si tam jděte sloužit a budete z toho možná také brzy z cesty. Variant na tunel bylo víc, takže mě hned nepeskujte , ostatně na tomto webu je to běžné.

XXXD

Pouze jsem to chtěl uvést na pravou míru, neboť vámi zmíněná varianta (tuším označována) F ekomomicky ani nevyšla a varianta C (Smíchov – Beroun) už je nějaký pátek schválená i CK MD jako sledovaná varianta k realizaci.

Haha

Varianta do Hořovic je C2 – jako C1+novostavba trati pro Ex vrstvu do Hořovic (aby nevyšla, tak se nezadala až do Ejpovic, to by totiž vyjít mohla a muselo by se víc investovat, protože poptávka po spojení Praha – Plzeň za 30-40 minut (s tunelem a nynejsi 170 bude 50 minut) by byla…)

XXXD

Také si myslím, že je škoda neřešení celého úseku až k Plzni, ale evidentně byla třeba primárně vyřešit jen ten nejvytíženější úsek do Berouna. Ostatně tak nějak doufám, že ten tunel se pak někdy prodlouží za Králův Dvůr odkud by už asi vesměs povrchově pokračoval k Plzni.

XXXD

Jinak C2 je jak píšete prodloužená C1, jenže diskutující, na kterého jsem reagoval, mluvil o trati Radotín – Hořovice což je v jiné stopě (varianta F), která nevede přes Beroun a začiná až v Radotíně.

Petr

Problém je, že ani ta C2 přes Beroun nevede. Zatím pořád platí územní rezerva přes zámek v Králově Dvoře.

Honza Vrba

Dnes už by to byl nesmysl, ale ta trať je vytížená tak dlouho, že stačilo doplnit přístroje o traťová souhlasová hradla a mohlo se jezdit zabezpečeně oběma směry. Jenže proč by se to dělalo, oni to zaměstnanci nakonec nějak vyjezdí, že… Byl by to asi unikát, vím jen o úseku Masarykovo–Bubny, tam ovšem bez hradla.
Ovšem v případě poruchy by nesmělo dojít k souběžné jízdě dvou vlaků, neboť hláska je na 2kolejné trati s obousměrnými oddíly zakázána. Ale to je detail.

Tomáš

Znáte prosím u nás někdo ještě více problematickou trat’ než 171 Beroun – Praha? Pokud ano, rád bych se na ní přijel osobně podívat.

Prag

Leda jestli víte o jiný vytížený příměstský trati v „nálezovym stavu“ z šedesátých let, kterej se teprve teď začíná upravovat na standard. Některjma se začalo a některý přicházeji na řadu poslední, tady to samozřejmě dost zkomplikovalo marný čekání na tunel.

„Vláda schválila tunelovou variantu v červenci 2005.“
„Poslanecká sněmovna v září 2009 v souvislosti s tímto tunelem ve zrychleném režimu schválila novelu zákona, podle níž k podzemním stavbám nebude třeba souhlas majitelů pozemků nad stavbou, pokud se jich výstavba přímo nedotkne.“
„Pokud všechno dobře dopadne mohla by realizace některé z variant začít v roce 2024.“

XXXD

No aktálně už je nejoptimističtější termín začatku stavby rok 2028.

Jiří Kocurek

Těžko, to by člověk musel pohledat a sotva by něco našel.
A tohle je vlečka, nikoliv trať: https://mapy.cz/s/molopovuvo

Jiří

To je tak, když je levná dráha železnice. Levná po dotacích, ale jen pro někoho. Drahá, protože jezdí spoje, kde jede ve vlaku 5 lidí, což by pokryl levněji minibus. Z peněz krajů se pak ten skanzen jen udržuje nějak v chodu, rozvoj žádný a logicky se budou stávat nehody, kdy selže lidský faktor, který není nijak zajišťován, protože „tam ten vlak nějak musí jezdit, ale nesmí to být moc drahé“.

Daniel Mach

Co takhle vyměnit zastaralý personál za nový?

rtep

Malý problém, zejména třeba strojvedoucích, je v tom, že ten „nový“ personál nedosahuje zdaleka kvalit „starého“ personálu. Dopravci neseženou lepší lidi, nejsou k mání.
A u SŽ to bude asi dost podobné.

Jiří

Nový, starý, to je píchni řízni, chyby tam budou tak jako tak. Řešení není ani víc personálu, prostě automatizace a zodpovědnost na člověku. Přeci systém „neopustím tě na kolej, kde jede vlak“ nebo „máš čekat na příjezd vlaku“ není raketová věda. I kdyby to chtěl obejít pro případ chyby by to aspoň vyhodilo hlášení „opravdu chceš jet? Chybí mi v databázi protijedoucí vlak, je už ve stanici“ a to už musí strojvedoucího trknout.

Vašek

Já bych šel do důchodu okamžitě. Jen by mi ho nesměli krátit.😁

Jiří Kocurek

Koupil cedník. Tekl. Zalepil ho, jenže necedil. A tak to vyřešil výměnou kuchaře. Nestačilo to.

Y.K.

Nicméně zde se jedná o 3. tranzitní koridor… A vytíženou trať příměstské dopravy.

Zdravý sluch

Bojím sa napísať kde zajtra, včera mi to bohužiaľ vyšlo.

David

Báboblok snad jednou úplně zmizí. Poděkujme občanům Černošic, že už 20 let úspěšně bojkotují rekonstrukci trati na úroveň 90.let.

Tonda Sehnal

Myslím, že skřípajícím syslem a trvale zavřenými přejezdy se jim za to železnice dost dobře mstí 😀👍

XXXD

Jak to můžou Černošice blokovat, když se pár let zpátky nic nepřipravovalo?

wsogmm

Něco málo je na webu (https://www.mestocernosice.cz/samosprava/projekty-a-dotace/strategicke-zamery/rekonstrukce-zeleznice/). Jinak se tam lidi co si pamatuju hádali o hlukové limity a s nimi související stěny, trať vede středem obce. Ale třeba se pamatuju blbě.

Martin V.

Tohle přeci nemůže být problém jen posledních 20 let. Pokud si dobře vzpomínám, tak při rekonstrukci koridorů se obvykle vyměňoval starý autoblok za nový (i když ne vždy byl ten původní obousměrný). Jakým řízením osudu se stalo, že na jedné z nejvytíženějších tratí vedoucích z Prahy (s kombinací dálkové osobní i nákladní dopravy plus husté příměstské) zůstal hradlový poloautomatický blok až dosud?

XXXD

Tak vzhledem k tomu, že zde komplexní rekonstrukce neproběhla už bůhví kolik desítek let, tak to moc překvapující není. Věci jako TZZ bývají často součástí takovýchhle projektů komplexní opravy a sami se obvykle nedělají.

Honza Vrba

Instalace samotného AB by nebyl takový problém, náročnější by bylo ten AB navázat na elektromechanické ZZ ve stanicích. V podstatě nouzový systém navázání AB jako na pravobřežce v 50. letech by sotva někdo dneska povolil.

KarelF

Jak jsem psal u první nehody. Mobil, tablet appka, propojovací kabely, GPS a SŽ doplňovaná navigace o změny a aktuální jízdní řád. Klidně zpracovávající stávající údaje tedy návěsti, GSM-R a cokoliv dalšího. Mít aspoň toto než to NIC dle D3 nebo toto tak strojvedoucí vlaku za tím prvním by věděl, že je moc blízko před ním ten vlak první. Nechápu proč toto už někdo dávno nevymyslel nebo snad v AŽD nemají ajťáky nebo je to jen o tom, že AŽD je schopná udělat jen hrubý HW a s SW už to bude špatné ne-li horší, protože buď se to neumí… Číst vice »

Jan

To sa ľahko povie. Čo viem, na AŽD sa už roky snažia vyriešiť použitie GPS v zabezpečovacej technike, ale stále sú v stave, že naopak musia strážiť tú GPS aby naopak sama nevyrobila prúser.

Prag

Na AŽD je to dávno vyřešený ve formě Radiobloku. Provoz od 2011 a od 2015 to má regulérní schválení jako zabezpečovačka. GPS se samozřejmě používá výhradně spolu s odometrií, který se porovnávaj a kontrolujou navzájem.

Jiří Kocurek

Jestliže je na návěstidle volno ve chvíli, kdy tam má být stůj, tak žádná appka nepomůže. A na tuhle trať patří ETCS.

súdružka Kolesárová

Toto není jednoduché, ta appka – pokud má plnohodnotně fungovat – musí být spolehlivá na 100%. Což už zrovna u GPS může být problém (výpadek signálu, slabý signál = nepřesná poloha). Rovněž přenos návěstí by musel být zcela 100%, žádné přeslechy, žádné výpadky. Pokud by to měla být aplikace, do které se můžu jenom nezávazně podívat bez záruky správnosti údajů, tak si to koleduje jen o další průšvih ve stylu „Já jsem tam vjel, bo mi appka ukazovala volno…“

Malé stydlivé prasátko

Vize toho, že je nějaké zabezpečení 100% mi přijde poněkud bláhové. Ani v nejpokročilejších technologiích tomu tak není; je ovšem snaha se té stovce co nejvíc přiblížit a pro ty zbylá procenta mít scénáře, jak minimalizovat dopady při zachování bezpečného provozu. A jak už jsem tu někomu psal v jiném článku – žádná taková aplikace nemůže fungovat na systému „zelená – volno“. Jsem přesvědčen, že smí pouze ukazovat stav „nevím o průšvihu, jeď opatrně“ a „vím o průšvihu, STŮJ!“. Odbavování chybových stavů je věc druhá a je spíš o dobrém odladění skutečnými odborníky, ne námi, přinejlepším znalými laiky či lidmi… Číst vice »

Y.K.

Tohle není D3 trať. Je to mezinárodní koridor a patří tam ETCS.

Prag

Předevšim tam už třicet let patří autoblok a ne hradlařina, která se „po srsti“ obsluhuje jinak než „proti srsti“. To je podobný jako to kžižování v pondělí ne a v úterý jo.

Jiří Kocurek

Spíš 40 roků. Do pohraničí (trať 280) došel autoblok už před výbuchem Černobylu.

Y.K.

Tak jistě. To tak nějak s ETCS předpokládám, že TZZ neude poválečné hradlo. 🙂

Honza Vrba

Poválečné? Jestli myslíte válku Rakousko – Prusko v předminulém století, tak máte skoro pravdu. Ano, hradlový závěr nechal patentovat Němec Karl Frischen jiz v roce 1870! Horší je, že tento pokrok nedorazil (a už to nestihne) dodnes do každé stanice, v těch se chodí ještě s klíčema😂 Jen tak mimochodem připomínám, že berlínská S-Bahn byla ještě ve 20.letech minulého století také řízená „lidskými hradly“– situace byla neúnosná tak, že se tam jako první v Německu nainstalovala světelná návěstidla a obdoba autobloku. Souběžná 2kolejka „velké železnice“ naopak jela stále na elektromechaniku, tam nebyl tak šílený takt. Tamější hradlaři byly po 2… Číst vice »

Y.K.

Tak to jsem nemyslel historickým původem, ale dobou osazení (od oka). 🙂 Jinak ano, je to technologie předminulého století.

Luděk S.

Vůbec bych se nedivil, kdyby nás jednoho dne všechny vyházeli z těch našich prostorných kanceláří přímo na dlažbu. Vlastně divil. Máme je všechny ochočené a loajální a za své režijky se nechají třeba zavřít.
Chachááá!

Bespi

Jeste ze znate jak vypada pracoviste u drahy. V drtive vetsine mist by jste delat rozhodne nechtel.

súdružka Kolesárová

trollolololo 🙂

Rony

A vy se divíte? Víte co to je hradlovy poloautomaticky blok…na tak vytížené trati? Nezlobte se na mě, ale tam už měl být dávno automaticky blok…ale to by někdo musel přemýšlet.

Rony

Za normální činnosti hradloveho poloautobloku a jízdě po správné koleji, není možné postavit navestidlo na volno (kromě PN), pokud následující tratovy oddíl není volný, ale vzhledem k tomu, že v úseku Dobřichovice – Praha Radotin je výluka 1 TK, vlaky od Berouna do Prahy jezdí v dotčeném úseku po nesprávné koleji…tudíž se nejezdí za normální činnosti hradloveho poloautobloku..ale na „hubu“..takže je vše zase na lidském faktoru….

Kosmik

A není to na hradle obráceně, tj.ze základní poloha je volno a je povinnost, za vlakem a zkontrolování konce vlaku dat navěst na stůj a před tím předvěst na výstrahu? A po odhlášce dat na volno? Proto je to divné že by 2 vlaky jeli na volno….to by ta obsluha musela např.zkolabovat.

Honza Vrba

Základní navěst je u hradla opravdu Volno, ale u hradla automatického, tam žádný pracovník nesedí.

Spálená tlumivka

Jinak řečeno: Každých 20-30 minut se zcela zásadně změní způsob chování TZZ a jeho obsluhy. A když si hradlař včas neuvědomí, že se právě jezdí proti srsti, tak je průser na světě. Tak proti tomuhle je i ta proklínaná D3 zlatá…

Vašek

Prý se to odehrálo na nesprávné koleji a tam poloautom. blok není. Jezdí se na hubu. Tel. zabezpečení.

ondra

Ale návěstidla u správné koleje zůstavají platné,jak stojí i v rozkaze.

Petr

No jo, SŽ cpe aktuálně peníze do přetahování lidí z ČD-Telematiky aby si generální ředitel splnil svůj sen. Tak holt podružné věci jako investice do zabezpečování tratí teď nemají prioritu.

Haha

Sen je co?

Petr

To by bylo na samostatný článek. Každopádně aktuálně je situace v provozu sdělovacího zařízení těžké provizorium. Psalo se o tom v médiích – Lupa třeba.

Vlastimil Kocurek

sen, že dostane obrovské prémie, okolo 7 mil.

Bespi

SZ vykrada nejen zamesnance „draznim“ spolecnostem (nikoliv jen CDT) uz 10 let.

Petr

Po celých odděleních? U ČD-Telematiky to teď proběhlo tak, že fůra lidí dostala za zády vedení nabídku „o x tisíc víc proti stávající smlouvě nebo pak už žádná další nabídka nebude“. Mám to od jednoho z těch co přecházeli.
A SŽ teď zjišťuje, že potřebuje fůru dalších lidí, techniků, takže další peníze. Jenže aby je tam dostala, musí jim zachovat stávající platy, které jsou podstatně vyšší než tarifní platy techniků od zabezpečováků.

Karel

Nevím jaké máte info, ale posledních pět let provozní zaměstnanci od SŽ(DC) utíkají. Sám jsem příkladem, odešel jsem po 25 letech. Je tam bordel jak prase. Vedení žije v naprostém socialismu a provoz je vůbec nezajímá.

Petr

V tomto případě mám info dost přesné. Na CTD tímto způsobem přetáhli dvacet lidí a teď se řeší odkup dalších cca dvěstě techniků z ČD-Telematiky. Ale těm musí být zachovány jejich současné platy a benefity, což bude a) ranec, b) vyvolá to u techniků na OŘ zlou krev. Takže se bude tlačit na navyšování mezd i u nich a pak se holt musí počkat s nějakým zabezpečováním

Bespi

Pravda je oboji. To ze vedeni jsou … no nechci rict co, bylo by to na ban, je taky realita. Bohuzel.

Bespi

Jj. temer cela oddeleni, vcetne veci co provozovali ac na to nebyl zadny narok z jejich strany.

Lukáš

Jestli to není spíš naopak.

Iveta

Hm ,dobré ač jsem nedělal nikdy na poloautobloku a moc neznám trat Smíchov-Beroun tak i blbá AŽD 71 )na které jsem dělal signalistu ) umí ,že po průjezdu vlaku hlavního návěstidla toto spadne na stůj.Chybí zde jako skoro vždy důležité informace ,dnes např jaké návěstidlo to bylo?Nebyl to oddíl hlásky? Nebyla to přivolávačka? Jako Pernink ,základní informace ,kde a kdy se měl fíra hlásit chybí .Strojvedoucí si všimnul a zastavil a další informace ,že byl zastaven radioblokem co tam není ?Vracím licenci strojvedoucího a jsem rád za přiznání invalidního důchodu.Ale chápu vyvolá to hodně komentářů ,hlavně od laiků ,přeji hodně… Číst vice »

Lemmy

Tak 90 let starý hradlový poloautomatický blok shazovat návěstidla na stůj zřejmě neumí, nebo se na něm něco pokazilo. Bylo to oddílové návěstidlo hradla, nikdo se nikde hlásit neměl, je to D1.

Lukáš

Jel po nesprávné koleji a to vám návěstidlo nic neshodí.

XXXD

Tak 90 let starý hradlový poloautomatický blok shazovat návěstidla na stůj zřejmě neumí, nebo se na něm něco pokazilo.

Umí jenže je jenže jednosměrný, takže pokud se jede po nesprávné koleji tak ne.

BLackList

AŽD 71 je myslím reléovka. Kdeže jste dělal toho signalistu? To musela být velká stanice, že měla pomocná stavědla obsazená signalistou.

Honza Vrba

Pravděpodobně myslel vzor návěstidla AŽD, ale shazovat na Stůj samozřejmě uměl i vzor 65, SSSR, ESP atd., pokud k němu byl zřízen kolejový obvod. Znalí vědí, že to padání bylo automatické i u mechanických návěstidel ve stanicích s elektrodynamikou – v německojazyčném prostoru, Polsku a Maďarsku mimochodem označované jako elektromechanika, „naši“ rakousko-uherskou elektromechaniku a mechaniku nazývají souhrnně „MECHANIKA“
Evidentně kategorii přejmenovalo Československo, důvod netuším. Asi slovo „dynamika“ vypadalo moderně.

Hanzi

Vlakem ani na krchov. I na tý poslední cestě by to byl průser.

Antonín

Spočtěte si kolik mrtvých a zraněných bylo dejme tomu za posledních 10 let na silnici a kolik na železnici – v počtu vyhraje silnice, a to se do mrtvých na železnici často počítají i ti, co vjedou nebo vejdou na přejezd, když tam nemají co dělat a srazí je vlak, tedy spíše silniční mrtví. Děkuji, opravdu se silnici vyhýbám, pokud to je možné.

Hanzi

Ano, na silnici je také x násobně větší provoz a každý den vyjedou desítky tisíc vozidel a to se bez kolizí neobejde. Ovšem pořád je lepší mít šanci ,, potencionálně,, něco ovlivnit ( řízení auta) než čekat že nás pozabíjí amatéři v modrých uniformách.

Antonín

Nevím, řidičák, ani auto nemám, ušetřené peníze za jejich provoz raději věnuji delším dovoleným a poznávání naší země a světa, ale v mém okolí bylo několik lidí, které jsem znal, kteří byli velmi dobří řidiči, ale proti blbům za volantem jezdícím v protisměru při „stříhání“ zatáčky, či nedávajícím přednost v jízdě, dopadli velmi zle, bohužel, ve třech případech to byla jejich poslední jízda života. Možná jste tak skvělý řidič, že když proti vám ze zatáčky, za kterou není vidět a přes bílou nepřerušovanou čarou vyjede kamion, tak to ovlivníte, mému bývalému učiteli se to nepovedlo, byl 3 měsíce v bezvědomí… Číst vice »

asdfr

A ja tu minimalne 1 hodiny denne, co mi usetri dochodzanie do prace autom oproti vlaku radsej venujem rodine, ako pozeraniu von oknom vlakom na trati, na ktorej jazdim kazdy pracovny den.

Y.K.

Ovlivnit nemůžete nic (když na to přijde). Jen trollíte jako obvykle. Od začátku roku 249 mrtvých a 774 těžce zraněných na silnici. Železničáři si poslední dny za rámeček nedají, ale argumentovat tím, že auto je bezpečnější je totální nesmysl.

Hanzi

Někdo trolli, někdo překrucuje nebo neumí číst, nic o bezpečnějších autech tu psáno není. Intenzity na silnicích jsou vysoké a bohužel až moc, infrastruktura mizerná a to sebou nese následky. Ovlivnit mohu svůj styl jízdy a tím pádem o šance zda se vrátím zpět nebo ne. Je to pohodlí za které je daň.

Y.K.

To si mysleli všichni ještě dvě vteřiny před nárazem. Můžete ovlivnit, že se nezabijete zbytečně sám ze své blbosti, to je tak vše a i tak se lidi přeceňují a žijí v pouhé iluzi, že mají situaci pod kontrolou (třeba rychlost v mlze).

Blacklist

A co třeba v růžových?

Jedine vlaky

Jasný, o víkendu na silnicích zemřeli duchové snad..

Frantisek

Tak dá se ještě chodit pěšky nebo jezdit na kole, obojí ovšem po té samé silnici s nezkrocenými hazardéry, plout po vodě (i vlastními silami) anebo létat třeba vrtulníkem. 🙂

Drtikol

A je to tu zas. Po kolikáté už tento týden? Tentokrát nejsou mrtví jen díky štěstí.

Co to máme u nad za zabezpečení? Zabezpečení z dob krále Klacka… a když před šotoušem zmíníte ETCS, začne prskat, protože to přeci nevymysleli Češi, ale zlá EU…
Nojo, jenže se s tim nesrážejí vlaky.

Ludva

Kdo tomu jen trochu rozumí, ví že ani slavné ETCS není stoprocentní a i na něm může být veliká kupa. Neexistuje stoprocentní zabezpečovač.

medical_examiner

Stoprocentní nebude nikdy žádný systém. Možná ani takový, který blokuje rozjezd proti „stůj“ a za návěstidlem s „výstrahou“ začne brzdit…
Jak to vlastně bylo v tom Španělsku, jak vysokorychlostní vlak vykolejil v oblouku?…

Jirka

No tam právě nebylo skoro nic. Jen Španělská obdoba PZB, která sice má kód pro 80 km/h, ale když bylo návěstidlo na volno, tak jízdu nijak neomezovala.

Josef Trögl

To bylo právě už na „standardním“ úseku bez ETCS.

Jirka

Ano i ne, ale na tom vlaku stejně ETCS nefungovalo, takže je tahle debata (o konci úseku, uvolňovací rychlosti…) vcelku akademická.

Vlastimil Kocurek

Napište mi o nehodách vlaků ve Finsku, a potom budeme řešit to Španělsko.

Vašek

Přesně tak. Jenomže o tom se nemluví, neb se k ETCS upírají zraky jako k všespasícímu zařízení. Navíc si myslím, že půjdeme nějakou třetí českou cestou, že se to nějak ošvindluje, aby mohly dále jezdit 740, 121, 122, atd. bez zařízení za 10-15 melounů do každého stroje.

Y.K.

Prosím vás, přestaňte používat sputnikovské fráze „ale o tom se nemluví“ a zkuste napsat, kdy a jak vlak jedoucí pod ETCS vjede na stejnou kolej či proti jinému vlaku. ETCS není všespásné, je to prostě pokročilý vlakový zabezpečovač a tuto svou činnost, ke které je určen, dělá na 100 %. Není to výpravčí, není to traťové ani staniční zabzař, je to VZ. Ve světě jsou vlakové zabezpečovače normální vybavení, existují už snad století, v pražském metru za chvíli 50 let, jen u nás na velké dráze se z toho dělá haló.

Je to nějaký cílový stav

Vlastimil Kocurek

Z pohledu zákazníka, nemusíme rozumět té technice, je to pro nás černá skřínka, potřebujme pouze včas dojet do cílové stanice a bezpečně. Takže to jste se trefil úplně vedle. A za druhé, pokud jste proti lepšímu zabezpečení ETCS jen proto , že i to by někdy snad mohlo selhat, tak celý ten příspěvek, je jen hloupá apologetika ČD a SŽ, PO čtyřech průšvizích za bou se vám divím, že ještě máte náladu omeldovat donekonečna ty výmluvy. Ubohé a pokud jste od těch firem, tak to je o to ubožejší. Platí i pro plusaře z ČD a SŽ.

XXXD

No tak v ČR je hlavně pak problém, aby ETCS (mobilní část) měli i vozidla. Když máte traťové ETCS a na trati vám jezdí s mobilní částí ETCS jen jeden vlak, tak vám to moc nepomůže. Konkrétně na tégle trati by pro začátek stačil normální TZZ tj. autoblok a ne x let starý jednosměrný hradlový poloautoblok. Tím by se chybovost značně zmenšila, fírů, kteří jen tak projedou stůj plnou rychlostí a vesele pokračují dál, moc není.

Jirka

Tak on ETCS zní hezky, ale je to *vlakový* zabezpečovač, takže když (jako tady) dostane informaci, že návěstidlo je na volno, tak pojede taky…

Jiří Kocurek

ETCS má dvě části: Traťovou a mobilní.

Radek

…ale odněkud (z traťového či staničního ZZ) si taká informace.

Y.K.

Jo, ale ne z hradla.

Kosmik

Generální blok nebo radiostop….terazky som majorom.

Lemmy

Mně se to navíc celý nezdá. Projeli Dobřichovice na volno, v Dolních Mokropsích měli výstrahu a na Kazíně to projelo volno předchozího vlaku namísto aby chytli Stůj?
To byl fíra borec, že za to – spatřiv volno – nevzal.

Lemmy

Tak výstrahu na hradlech nechytli, protože návěstidla na hradlech mají jen volno a stůj, ale má to všechno svoje předvěsti. (K tomu, aby návěstily výstrahu, jim ovšem musíte shodit vjezd na stůj…)

Lukáš

To nemáte tak úplně pravdu, protože třeba hradlo Barrandov výstrahu má, protože je to zároveň předvěst na Smíchov.

ondra

Což už asi tak týden neplatí,jdou zde zaktivovaná nová návěstidla a předvěst do SM je samostatně.

JménoStáleJeštěNemám

Okurková sezóna začala. Zítra si nejspíš zavolám na callcentrum ČD, kdy se uskuteční další zážitkovo-adrenalinová jízda. Budu chtít menší speciální požadavek, aby se to obešlo bez skřípnutého plechu. Uvidím, na kolik mě to výjde. Chce se někdo přidat? Třeba dostaneme skupinovou slevu. 😀

dopravák

Podrobnosti samozřejmě neznám, ale odhaduji, že to bylo opravdu výhradně selhání lidského činitele v situaci, na kterou nejsou traťoví zaměstnanci zvyklí: pokud je tam výluka s jednokolejným provozem a ve směru do Prahy se jezdí „na hubu proti srsti“ s tím, že oddílová návěstidla pro správný směr na hradlech fungují fakticky jako návěstidla hlásek (takže „nepadají“ v závislosti na průjezdu vlaku), tak hradláři nic nebrání v tom, aby dal za vlakem telefonickou odhlášku, aniž by předtím řadičem přestavil oddílové návěstidlo na návěst „Stůj“, takže rychlík mohl klidně jet na návěst „Volno“ platnou původně platnou (teoreticky pouze) pro předchozí osobní vlak.… Číst vice »

Leinad

Můžu mít dotaz, kdy to bylo? V 82 nebylo v Žabotlamu rádio a jedinná možnost byla urychlit Bardotky?

dopravák

No, někdy v 80. letech to bylo, ale kdy přesněji, to už si nevzpomínám: ty „Bardotky“ měly inventární čísla, tuším, nějak okolo 2076, takže už jedny z posledních „dvojkových“. Nějaké vysílačky už asi tehdy byly i na „žabotlamech“, ale to už by se to mnohem hůře „ututlávalo“ – takhle se to podařilo „zahladit“ především díky tomu, že ten osobní vlak musel zastavit v Kyjích na zastávce a libeňský výpravčí se postaral a postavil těm lokomotivám včas, takže je osobní vlak ani neviděl – tudíž se vlastně (jakoby) vůbec nic nestalo a nikdo další se ani nic nedověděl. A jsem přesvědčen,… Číst vice »

dopravák

Jak si to tak postupně zpětně vybavuji, tehdy to bylo tak, že (jednosměrný) autoblok byl tehdy vypnut jen mezi tou aktivovanou hláskou Kyje a Libní (dělali tehdy nějakou úpravu vazby autobloku na staniční ZZ v Libni v rámci přestavby stanice), ale z Běchovic až na tu hlásku Kyje autoblok normálně fungoval – i takové provizorní úpravy se tehdy při výlukách dělaly. A kde je spoléháno jen na lidský faktor a činnost jediné osoby, tak je riziko průšvihu vždy značné – i když je skutečností, že často selžou najednou i dva lidé, kteří se na řešení situace podílejí současně a měli… Číst vice »

Jiri

Uzna uz KONECNE Sprava zeleznic pochybeni i u sebe? At mi nikdo nerika, ze ted v tom neni vinna na 100%…

Vašek

Trať byla řádně zabezpečena, selhal lidský faktor. Není třeba činit žádná opatření vyjma apelu na zaměstnance, aby důsledně dodržovali předpisová ustanovení. Howgh.

Bob

Přesně tak. Je zajímavé, že ten „lidský faktor“ vždycky selže až úplně dole. Lidské faktory nahoře, které to vymýšlejí a které za ten systém odpovídají, jsou tradičně bezchybné. Nebo je tam odpovědnost tak rozmělněna, že vlastně nikdo za nic nemůže.

Vašek

Mnozí opět nepochopili ironii.

Bob

To bychom museli vidět ironii i v tom, že přejezdy pouze s výstražným křížem se nazývají „zabezpečené“.

Paja

V tomhle případě je trochu rmoutící pro SŽ, že to byly její zaměstnanci, tohle na dopravce asi nebude moct hodit. Takže bude potřeba vymyslet jinej úhybnej manévr 🙂

Dušan

SŽ z toho laskavě vynechte, ta je vždy pouze v roli nezúčastněného pozorovatele a prostě holt nemůže za to, že ty věci se nějak dějí tak samy od sebe i když by neměly ! Zlé je to okolní prostředí a vždycky ti DRUZÍ !

Lemmy

Jenom abyste měli představu jak vypadá obsluha toho „TZZ“ a co všechno u toho může nastat: https://youtu.be/m1PWozCnWJM

Vynalezl to Siemens a Halske někdy začátkem 20. století a opravdu by vás nenapadlo, že takovým bazmekem jde zajišťovat ve 21. století jízdu vlaků…

medical_examiner

Ale zároveň to svědčí o tom, že je to kvalitní výrobek…
Celkem bych chtěl vidět, kde budou ty „balízy“ u ETCS za 100 let…

Jirka

Ano, ale nic z toho nemůže způsobit, že dva vlaky pojedou na stejnou zelenou, nebo se jinak sjedou v oddíle.

Proč by tím bazmekem nešlo zabezpečovat jízdy vlaků? Třeba v Anglii na mechanickém ZZ s kolejovými obvody ještě donedávna jezdili 200.

Jiří Kocurek

… na jedné z nejvytíženějších tratí v ČR.

BLackList

Elektromechanika je zařízení, které umožní jízdu vlaku i v případě výpadku elektřiny včetně ztráty telefonického spojení. Na rozdíl od moderny, kdy v případě „fialové tmy “ se nehne ani kolo. pokud by byly obě koleje vybaveny obousměrným hradlovým pololautoblokem, k takovéto nehodě by nedošlo.

dopravák

Elektromechanika se světelnými návěstidly doplněná kolejovými obvody + traťový (nejlépe i na dvoukolejkách obousměrný) poloautoblok (případně v novější době zejména na tratích s velkým provozemi už i autoblok), to bylo úplně dokonalé zabezpečení, jehož jedinou nevýhodou byla velká potřeba provozních zaměstnanců zajišťujících jeho obsluhu (a na tom také „dojelo“) – když na tom personál dobře uměl sloužit, tak bylo možno rychle a relativně snadno vyřešit všechny mimořádnosti a poruchy, aniž by bylo třeba pracně shánět „zabezpečováky“ a čekat někdy i hodně dlouho na jejich příjezd. Kdo podceňuje stoleté zabezpečovací systému, je hlupák – ale možná za to může i samotná… Číst vice »

Luboš Beneš

Ještě že je to zabezpečení dráhy v pořádku….asi si pořádek každý představujeme jinak, že?

Soukromý kůň

ČD nezklamaly, i na dnešek nachystaly průserek. Ale že by režijkáři spáchali konečně hromadné harakiri nebo se aspoň na měsíc za koncentrovanou neschopnost vzdali režijek, to eee. A teď bych rád tu pohádku o 95% podílu. Určitě to bylo v Bulharech a v tom, že se soukromníkům nebere licence za uprdnutí před cestujícími..

Soukromý kůň

Aááá, mínusy už jedou. Tož solte mi je. A že zdravím z gumáren kolegy. U nás můžete dostat gumu v jakékoli barvě, pokud si ovšem vyberete modrou.

Petr Novotný

Pokud byli regulérně poslány dva vlaky na jednu kolej, tak asi těžko České dráhy… jen kecy zamindrákovanýho exota…

Švestka

Ještě, že tu liberalizaci máme, bez ní by nebylo na co se vymlouvat, mohli by za to jediné správné ČD!

Hodně štěstí

Až na to, že mimořádnou událost způsobil pravděpodobně zaměstnanec Správy železnic. Tudíž kdyby tam jel jiný dopravce, tak do toho oddílu vjede taky.

Radim

S ČD ta chyba nemá nic společného, je to věc zaměstnanců SŽ (nejde o Slovenske železnice) a ČD byly tentokrát v roli oběti. A teď už šup zpátky na diskuzi na Novinkách.

Soukromý kůň

Modré gumy není označení jen pro lidi od ČD. Dostudujte si.

Petr

V prvním příspěvku jste psal o ČD. Promiňte, ale jedina guma jste tu možná Vy.. kdyby jste aspoň uznal, že si něco máte dostudovat právě Vy a ne to říkat jiným.

Soukromý kůň

Z čeho se SŽ odštěpila? Co spolu sdílí?

Bob

Odštěpily se ČD. SŽ se pouze několikrát přejmenovala.

Radim

Reakce byla na „ČD nezklamaly …“ a to jsem nedal mínus. Mínusy nedávám, namísto toho reaguji textem.

Zapa

To nemá cenu mu vysvětlovat. Jemu jde o režijky. Bez těch by přece všechno fungovalo, tak jak má.😃

Kirak

Tak ty jsi dobrý krypel 😀 😀 😀

Tom

Myslím, že tady nejde o chybu ČD jako takových….Byl to jejich osobák a rychlík. Pokud pojedu na bábobloku a selže tam zaměstnanec vykonávající obsluhu hradla, tak asi za to dopravce nemůže.Spíše bych hledal chybu u SŽ….

medical_examiner

Taky si myslím.
Uvedu fiktivní příklad:
Jede rychlík na trati. Je jedno odkud kam. Jezdí celý rok, bez ohledu na den v týdnu nebo roční období.
Z důvodu srážky dřívějšího Os s automobilem je kolej ve správném směru neprůjezdná. Proto má jet v opačném směru, do výhybky s rychlostí do odbočky 80 km/h.
A teď:
Rychlík by po průjezdu výhybkou vykolejil, když jel 140 km/h, protože strojvedoucí nebyl seznámen s touto mimořádností. Na návěstidlech autobloku svítilo volno…

Kdo je viníkem nehody? Strojvedoucí, kterému nic neřekli?
PS: Podobná nehoda se mohla stát 9.dubna 2002 na trati zabezpečené LZB…

Petr Šimral

V České republice je takový druh nehody dle mého názoru nemožný.

Ale nemusíme chodit do roku 2002, loni v Itálii na VRT taktéž našel rychlovlak v rychlosti 290 km/h výhybku do odbočky 🙁

Znalý

Sakra. Dneska jsem byl jako cestující v svědkem, že řidič autobusu vjel z vedlejší do cesty osobnímu autu. Šlápnul na brzdy, trochu jsme si zatančili okolo tyče a lehce jsem se praštil do kolena. Jinak se nic nestalo a vesele jsme pokračovali dál. Strašně jsem se divil, že se o tom nikde nepíše. Přitom je to úplně to samé. Porušení předpisu řidičem hromadné dopravy v objednané službě Ropidem. Jo a nebyli to ti zlí chlapci od DPP, co se vozí MHD zdarma (ekvivalent režijky) , ale externí dopravce jezdící pro ROPID…

Zdravý sluch

Ak on ten rozdiel nebude v tom, že u 🚆 keď na to dôjde, už na poslednú chvíľu šliapať na brzdy príliš nepomôže?

Ludva

Je vidět, že nenávist k ČD ti úplně zatemnila mozek 😀. Jestli umíš číst, tak za toto může jasné SŽ a ne ČD. Strojvedoucí z toho rychlíku by si naopak zasloužil pochvalu a ocenění 😀.

Petr Pospíšil

Dobrý den pane Sůro, asi bych doporučoval jako odbornému serveru trošku zkvalitnit vyjadřování a novinářskou činnost. Myslím že by neškodilo, předřadit textu ještě jeden odstavec, v kterém by bylo uvedeno, že vznikla mimořádná událost a že se dvě zásadní organizace neshodují v iniciaci zastavení vlaku a pak teprve uvést jejich neshodná vyjádření. Dále by jste jako odborný server mohli okomentovat neodborné vyjádření SŽ. Řekl bych, že až příliš často tuto Vaši „novinařinu“ rovnají diskutující pod články. A kdyby jste chtěl být úplně profesionál, tak by jste se ještě mohl zeptal dopravce, jak to s tím zastavením bylo. Z mého pohledu… Číst vice »

Jan Sůra

Jde o zprávu ČTK. Je neděle večer, to se skvěle shání vyjádření. Jistě bude toto popsáno v závěrečné zprávě DI.

Jan Kučera

Zklamu Vás, nebude. Tuto mimořádnou událost Drážní inspekce nešetří.

Jan Sůra

Proč ne?

mirekk

Pravděpodobně proto, že nevznikla žádná materiální škoda, ani nedošlo ke zranění osob. Událost tedy bude vyšetřovat inspektor SŽ. To je běžná praxe. Stejně tak DI nešetří projetí návěstidla bez následků, říznutí výhybky atd. atd.

Jan Kučera

I samotné projetí návěstidla bez následků občas šetříme, viz Praha-Bechovice (vloni, ne v pátek, to je vážná nehoda). Máme na to interní pravidla a průběžně je upravujeme.

Jan Kučera

Protože šetříme ze zákona vážné nehody a z ostatních ty, které jsou významné s dopadem na systém, opakující se nebo by za změněných okolností vedly k vážné nehodě. Taky je příčina vlastně již daná a nějaký systémový dopad tu nevidíme. Ale máme 7 dní na to, abychom se to rozmysleli, pokud by vyšly najevo nějaké zajímavé okolnosti.

Leinad

Mlha že by druhý fíra neviděl první vlak, výpadek rádia(generalstopu) nejsou změněné okolnosti vedoucí k nehodě?

Radek

Je fajn, že sem chodíte informovat. Díky za to.

Radim

Řeší, ale možná to nebude na zprávu, jak jsme na dicr zvyklí.

mirekk

Když Jan Kučera napíše že nešetří, tak bych tomu opravdu věřil a nehádal se.

Radim

Kdo je pan Kučera, neznám, nedělá do hudby?

Georg

dela do druhotnych surovin
http://www.dicr.cz/generalni-inspektor

Bob

Nešetřit je také způsob jak šetřit.

Jan Kučera

Super komentář. Taky mě baví, jak někteří lidé spekulují, místo toho, aby se zeptali. A těm, kdo o přes to mají pochybnosti, doporučuji web DI, kde je kompletní seznam všech MU, které šetříme, byť je to tam s mírným zpožděním (většinou druhy den) – http://www.dicr.cz/zaverecne-zpravy-z-mimoradnych-udalosti

Jan Kučera

Buď šetříme a je zpráva, nebo ne. Nic mezi.

Bob

V zákoně se píše: „Příčiny a okolnosti vzniku jiných mimořádných událostí (tj. jiných MU než vážných nehod) na dráhách může Drážní inspekce šetřit, je-li to vhodné s ohledem na jejich závažnost, opakovanost, souslednost nebo jejich dopady na provozovatele dráhy a dopravce.“

Z čeho Drážní inspekce v tomto případě usoudila, že o takový případ nejde?

Jan Kučera

Z interních pravidel. Důležité je slovíčko „může“. Takže si, také vzhledem ke kapacitě inspektorů, vybíráme, abychom pokryli to, co je potřeba – například nemá smysl třeba šetřit deset srážek vlaků se stromem za sebou, stačí třeba jednou za dva roky šetřit jeden a v rámci šetření prověřit, zda a jak se změnila příslušná pravidla u provozovatelů. Totéž platí i pro nedovolené a nezajištěné jízdy. Smyslem naší činnost není psát prakticky totožné zprávy jako přes kopírák, ale zejména přinášet nová zjištění a návrhy. Už proto jsme letos výrazně omezili výjezdy ke střetnutí na přejezdech (byť se smrtí), pokud je na nich… Číst vice »

Fanda

Pane Kučero, prosím Vás, bylo by možno u páteční MÚ v Praze Běchovicich uvést ve Vas ve vašich krátkých zprávách na vašem webu informace na pravou míru. Píšete tam…… srážka s posunovanou soupravou. Zcela jistě tam, žádná souprava neposunovala, ale obě soupravy byly vlaky!! Jednalo se o jízdu vlaků, ani jedna ze souprav nebyla posun. A to by DI měla rozeznat ve svých informacích!

Jan Kučera

Na webu je to tak, jak to bylo nahlášeno od Správy železnic, konkrétně srazka vlaku R 989 s posunovym dilem Os 8856 a naslednym vykolejenim posunoveho dilu Os 8856. Kolega to poté, co se ukazalo, že to byl vlak, zapomněl opravit. Díky za upozornění.

Jan Kučera

Opraveno, ještě jednou díky za upozornění. Klidně mi příště napište rovnou třeba e-mail či SMS, ne vždy mám čas číst komentáře tady. Diky.

Petr Pospíšil

Čtu to ovšem na Vašem serveru. Vy a Vaši kolegové rozhodujete přeci o tom, zda převezmete kvalitní či nekvalitní zprávu. Pak je to i Vaše vizitka práce – toto rozhoduje o tom, jakou máte jako server úroveň. Řekl bych, že si to buď neuvědomujte a nebo jste spokojen.

Jan Sůra

Ano. ČTK si platíme, abychom vzali zprávu a nemuseli dál řešit jejich obsah. To se bohužel nyní nestalo, za což se omlouváme. Už je to upřesněno, že šlo o radiostanici a ne radioblok. Pokud se celá situace vyšetřuje a není více informací, co více máme v neděli večer napsat?

Petr Pospíšil

Pane Sůro, až budu chtít neodborné informace, tak si otevřu novinky.cz, idnes.cz, ČTK, atd. Vy máte bohužel odbornost v názvu serveru. Podle toho co jste odpověděl, tak zcela chybně a nelze Vás považovat za odborný server. Mohl jste napsat, co jsem Vám poradil, k tomu stačí umět strukturovat text. A když nemáte informace, tak nemusíte psát přece také vůbec nic.

Jan Sůra

Děkujeme ještě jednou za rady.

Petr Pospíšil

Abych nebyl jen kritik, myslím, že to byl dobrý nápad tento server.

Vlastimil Kocurek

Váš komentář je zbytečně tenzní a dehonestující. A hlavně nám do diskuse vůbec nic jiného nepřináší než nervozitu a nepohodu.

Péťa

Pokud je zpráva ČTK zjevný nesmysl, tak bych ji zveřejnil, ale s patřičným komentářem.

Jindřich Rosa

A nemůžete k tomu převzatému textu vždycky raději doplnit např. v dalším odstavci nebo na konec doušku (třeba kurzívou), že se jedná o oficiální zprávu ČTK nebo tiskových mluvčích a může obsahovat technické nepřesnosti nebo nesprávnou terminologii?

Bob

Ale tak přece víte, jakou úroveň mají zprávy ČTK. Krom toho tisková agentura má dodávat informace, zprávu z toho musí udělat novinář.

Vlastimil Kocurek

Ano , to je naprosto správné, informace z ČTK se berou jako správné.
Tak to funguje a tak je to založeno. Samotná ČTK si totiž informace ověřuje a toto jim prostě ulétlo. ČTK tímto umožňuje ostatním médiím pracovat rychle. Kdyby každá zpráva měla být ověřena všemi medii, byl by z toho akorát chaos, a dostávali bychom zprávy minimálně o den později.

Tuzemák

Hele, kdy že to vlastně dozrávají švestky? Někdy v půlce Srpna, né? 😀

Soukromý kůň

Tolik času ČD nedávám. 😀

Tuzemák

Hele nebudeme jim křivdit. Tady asi za to může pro změnu zase SŽ(DC) a jejich „dokonalé zabezpečení“. Ale s touhle kadencí p*ůserů mají oba ještě do Srpna šanci něco vyrobit. Není nějaké cestovní, životní připojištění na cestu vlakem? 😀

Soukromý kůň

Taky nad tím přemýšlím.

XXXD

Vy i přemýšlíte???

Zapa

Pánové raději bych se uklidnil. Neštěstí nechodí po horách, ale po lidech a ti pracují nejen u ČD a SŽ. Já nikdy neměl radost z žádného průseru na železnici, protože to pak kazí obraz jí samotné jako celku. Fakt bych byl tedy nerad abysme se zítra dočetli, že někde něco prošvihl tentokrát ,, soukromník“, nedej bože, Soukromý kůň.

Tuzemák

Já bych se právě také nerad o něčem takovem (opět) zítra dočetl. A právě proto si tu s lehkou nadsázkou, děláme srandu ze stavu zabezpečení u SŽ(DC), nikomu se (aspoň dnes) nic nestalo a nic jiného stejně nezmůžeme, když se zjevně SŽ(DC) tváří a všem tvrdí jak má tratě supermoderně zabezpečné, že na vše stačí drážní předpis. A nic ani v dohledné době vlastně ani nechce měnit. Zároveň je třeba lehce i rýpnout do nekrytických obdivovatelů ČD, kteří se při podobných „drobnostech“ u soukromých koní dožadovali div né vyhoštění Bulharů a odebírání licencí, jako by se nic podobného nikdy nedělo… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

To by si u nás žádná pojišťovna na triko nevzala. Myslíte osobní i nákladní. No jak se sypaly ty cisterny před Chebem, to by asi také dost stálo

Radim

Unikátní poloautomatický blok na 3. koridoru, zapomněli tam zelenou.

ene bene

Nebyl to radioblok, ale bábablok, a ten vlak nezastavil, ale naopak pustil kam neměl….

XXXD

Jinak jak že vznikl ten název báboblok.

Anonym ze severu

Další mimořádmost… Nemůžou ty všechny MU i nějak souviset s vlivem počasí na lidský organismus (vznik migrén, bolestí hlavy, …)? Poslední dobou se často stává, že tlak vzduchu v jeden den je 1020 hPa a druhý den i 990 hPa.

Vašek

Já si to také myslím. Kolikrát je znát i na řidičích na silnici, když je stupeň 3, že děláme více kravin.

Bob

Je i spousta jiných tlaků než jen tlak vzduchu. Ale nepochybně všechno souvisí se vším. Pojítkem většiny událostí z posledních dnů je však především zabezpečení železniční dopravy a Správa železnic (snad jen to zahořelé Pendolino s ní nemá nic společného).
Taky to obvykle bývá tak, že když se stane nějaká mimořádná událost, pozornost novinářů a čtenářů je vůči následujícím událostem vnímavější, tj. do řetězu událostí se započítávají i ty, kterých by si jinak většina ani nevšimla.

Soukromý kůň

Vlaků s cestujícími na stejné koleji si novináři normálně nevšímají, jo? Režijkářský sen? Snad se vám nesplní.

Bob

Ty už jsi fakt paranoidní s těma režijkama. Ale jinak: ročně se stane v Česku na silnicích kolem 100 tisíc dopravních nehod, respektive tolik jich je evidováno – ty, které nepodléhají ohlašovací povinnosti v tom zřejmě ani nejsou započteny. O kolika z nich se dočteme v novinách? A je na železnici ten poměr medializace o mnoho odlišný? Ostatně o tom, že se dvě auta ocitla ve stejném jízdním pruhu (nebo někdo nedodržel bezpečnou vzdálenost) se zpravidla nedočteme vůbec, zejména pokud to neskončí nehodou.

Soukromý kůň

Smutné, že nechápete rozdíl.

LiborV

Čas od času se v médiích objeví nehoda autobusu (to lze trochu přirovnat k nehodě vlaku), ale o většině z nich pokud nedojde k úmrtí nebo vícero vážným zraněním, se nepíše. U železnice o všem.

Miloš

Koni,nebudíte v noci zpocený hrůzou,že by vám někdo daroval „režijku“?

Soukromý kůň

Na Titanu je i 1450 hPa a prý je to v pohodě. Oproti 0,7 hPa na Marsu.

Soukromý kůň

Ani s 50 mínusy se to příštích pár milionů let nezmění. 😀

Jiří Kocurek

30 hPa je rozdíl jako 240 metrů nadmořské výšky. Stejný získáte, když vyjedete z Prahy do Kladna. A v Liberci si dejte raději pozor před cestou na Ještěd. Tam je to 650 metrů.

Dalibor

To se nám ten radioblok nějak šíří!!!! A já myslel, že mluvčí by mel vědět o čem mluví, ale asi se v tomto mýlím.

Stanley

ten radioblok je nějaký nový virus..??😉

medical_examiner

Jediný virus na železnici je ETCS…

Hodně štěstí

Mluvčí mele nesmysli, ale laik to stejně nepozná, ale z jejího projevů to vyzní, že Správa železnic zachránila situaci nějakým radioblokem.

Bob

Že by ti nesmysli byli až takto životní?

Hodně štěstí

Jo promiňte. Moje chyba nesmysly. Omlouvám se.

Bob

Mně se omlouvat nemusíte, já to spíš ocenil jako zpestření jazyka. Dnové plynuli, hrobové se otevírali a nesmysli se hrnuli ze všech stran, abychom se vrátili zpět k tématu.

Lech Malý

Tak když už, tak nesmyslové.

Vašek

Vlaky byly zastaveny pomocí RADIOBLOKU? Na trati z Berouna do Prahy? Neplete si to paní mluvčí s generálním stopem?

libor

zřejmě dobrá správa…:) 🙂 🙂

pleticha

Trolling

Bob

Nesmějte se jí. Předevčírem se naučila nové slovíčko, tak se chtěla blýsknout. To je tak, když s veřejností nekomunikují odborníci, ale profesionální mluvkové.

pleticha

Trolling

Kosmik

S generálním stopem si to mluvčí neplete, fira zastavil nejspíš sám, když viděl že toho Elefanta nepřeskočí. Je pravda že slova rádio a blok se lehce spojí do rádioblok.

Mirek

Podstata článku ale spočívá v tom, ze se dostaly dva vlaky na stejnou kolej. Ať byly zastaveny čímkoli.

aaabb

Tak teď ještě jednou a správně 🙂 Provoz je zde teď po dobu výluky jen po jedné koleji. To, že vlaky za sebou jezdí po té stejné koleji, je normální. Zřejmě ale došlo k vjetí vlaku do stále obsazeného oddílu předchozím vlakem.

Radioblok je v ČR pouze na trati Číčenice – Volary, jedná se o specifické zabezpečovací zařízení. Zde to tedy muselo být jiné komunikační/zabezpečovací zařízení, například Generální stop (na tratích s TRS) nebo GSM-R.

Lemmy

Ony vlaky prakticky vždy jezdí v jednom směru „jen po jednéí koleji“. Výluka s tím nemá nic společného.

Šestka

Výluka s tím má právě společného hodně – jezdí se po nesprávné a pro jízdu vlaku platí návěstidla u správné koleje – jsou obsluhována bez vazby na jízdu vlaku pochopitelně. Jsou to vlastně hlásky. Pokud by se jelo po správné koleji, obsluha poloautobloku by probíhala standartně.

Důchodce

Podobné výluky jsem zažil a někdy při jízdě po nesprávné koleji, pokud se používala oddílová návěstidla správné koleje. tehdy ještě mechanická, přerušoval se mikrofonní obvod hláskového telefonu postavením oddílového návěstidla na Volno a odhláška nešla dat.Jinak je tady tolik diskutujících chytráků,kteří viděli dráhu z okna. Již obsah článku je jak od rodilého mluvčího. Stačilo jen napsat, vlak vjel do obsazeného traťového oddílu špatnou manipulací s oddílovým návěstidlem při výluce koleje a nám všem znalým by bylo vše vysvětleno.

J U

S tím bych nesouhlasil, to by se pak ten R, Ex nikdy nedostal před OS 🙂