U budované části Pražského okruhu vznikne obří val. Deset metrů zeminy odstíní křižovatku Dubeč

Vizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSD

Navezení zeminy ze stavby zajistí ŘSD, val pak předá městu k dalšímu navýšení a zalesnění.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Puštík

…zatímco na trati mezi Prahou a Kolínem sníží přepravní rychlost a počet vlaků.

František

Někdo dělá vizualizace a jiný staví…

Karel.kub

Jaká je situace s výstavbou Hostivařské spojky? Uvedení 511 do provozu je spojeno se zprovozněním této stavby. Bude, nebude?

Kuba

Původně loni figurovala v dlouhém seznamu staveb, které HMP pozastavilo z důvodu nedostatku financí (a hlavně diletantismu Hřiba). Loni v listopadu ale vláda schválila seznam 18 kompenzačních investic za stavbu 0511 vůči HMP a Hostivařská spojka je jednou z nich. Zatím je teprve projednáváno ÚR. Nicméně tím, že investorskou přípravu této akce přebírá od Hřiba ŘSD, tak je naděje, že to nabere mnohem větší rychlost, už jenom proto, že jak píšete zprovoznění Hostivařské spojky je podmínkou kolaudace jedné části 0511.
https://zdopravy.cz/prehledne-lavky-opr … uh-227530/
https://www.praha22.cz/zpravy/doprava/o … 725cs.html

Honza

Hostivař a celá Praha 15 je šíleně dopravně zanedbaná, na Hormoměcholupské jezdí denně 20 tisíc aut včetně kamionů prostředkem vilové čtvrti.
Hostivařská spojka by to mohla konečně vyřešit, už se o ní mluví desítky let, ale investice tečou hlavně do protekční Prahy 6.

Tomáš

Celý val je na nic, pokud v tomto stánu budou legální vozy s neexistujícím tlumičem výfuku.
U nás protihluková stěna neodrazí zpět k těmto teroristům skoro nic. Není možné si otevřít okno a doufat, že se v noci u toho bude spát.
Ze sklepní garáže v bytovce jde hluk výtahovou šachtou rovnou za postel a opět se nedá spát.
Dokud nebudeme švýcarsko nebo singapur, nemá smysl snít o protihlukových valech a stěnách.

Jan K

Za mě protihluková stěna, pokud je správně dimenzovaná a správně zkonstruovaná, funguje skvěle. Tuhle jsem byl v Lidlu, který je u Prahy v těsné blízkosti dálnice D1. Mezi dálnicí a parkovištěm, kde sem stál bylo odhadem 10m. Skoro jsem nepoznal, že vedle frčí takové množství vozidel. Ten útlum hluku byl tak výrazný, že mě to až překvapilo..

mic

Proč ne, nasypání valů podél dálnice z přebytečné zeminy považuju za účelné protihlukové opatření…

Gawain

Nevíte jak bude vypadat odbočka z pražského okruhu směr Štěrboholská radiála? Přiložená mapka je trošku nejasná. Doufám, že odbočka bude dvoupruh.

Pako

Není problém najít někde větší, přímo z projektu.
Ve směru od D10+D11 budou pruhy dva po celé délce, vč. odbočení a připojení, od D1 jeden pruh na vratné větvi.
https://www.praha-dubec.cz/assets/File.ashx?id_org=80158&id_dokumenty=56907

luxor

https://archiv.hn.cz/c1-67680040-jak-protahnout-masu-kamionu-kolem-prahy-ministerstvo-vybira-smery-uplne-novych-dalnic-ovlivni-to-i-ceny-nemovitosti .. proboha!!!!!!!!!!!!! začněte makat na propojení krajských měst kolem středočeského kraje a nevymýšlejte kraviny jako Jihlava -Olomouc!!! a pražskému okruhu se vyhne tísíce aut!!

SYN

A celá výhoda z toho (vůči tomuto úseku) bude že se na této stavbě možná budou moct udělat „jen“ 2+2 pruhy místo 3+3… to je skutečně terno!
To co tu odkazujete vy se jen zcela okrajově dotýká problematiky D0. Jako aby se případně nemuselo postavit 12km dálnice tak se postaví 50km jinde, jistě to je „výhoda“…

PetrH

Obojí to jsou kraviny.

Honza

Dálnice Jihlava Olomouc by byla hodně luxusní.

Tomáš

Proč „by byla“? Vždyť už dlouho existuje.

tomas.k

Dálniční síť v ČR je už při pohledu na mapu převážně Z a DO Prahy. Dálnice by byla vhodná např:
Hraniční přechod Hatě – Znojmo – Jihlava – Havl. Brod.- Čáslav a zde odbočka na Pardubice a Kolín.
Další kousek dálnice opět z Hatí – Znojmo a napojení na D52 u Pohořelic.
Propojka D6 přes Planou na D5 dále Klatovy, Strakonice a do Budějovic.
Určitě by se našly i další vytížené trasy.

PetrH

Protože česká kotlina je prostě Praha a pak dlouho nic. Na Moravě se dělají i dálnice, které přímo do Prahy nevedou.
Ty vaše návrhy jako propojení z D6 do Budějovic by vedly krajinou, kde nikdo nežije. I samotná D6 je poměrně absurdní.

Dálnice

Čechy jsou monocentrické už asi tisíc let a dálniční síť je tomu logicky přizpůsobená. Snad vás to nepřekvapuje…

Petr Hanák

Dálnice Jihlava-Znojmo je dávno vyvrácený nesmysl. V podstatě sezónní záležitost dobrá akorát jako zkratka pro auta mířící z okolí Prahy na dovolenou na jih. Značná část tranzitu mířícího přes D52 do Rakouska přijíždí ze směru od Polska a Jihlava-Znojmo nijak dramaticky situaci u Brna neodlehčí.

Dusmor

Taky mi větší smysl dává Brno – Svitavy a napojení na D35.

roman.lelek

Chápete, že to jsou 1) koncepce, 2) přepravní proudy, ne stopy dálnic?

Zatím to vnímejte jako materiál, co ministerstvo vypustilo, aby bylo vidět, že něco dělá, ale jinak to nemá nejmenší význam.

FrenkyUL

U dálničního valu u Prahy je tvoje hláška mimo mísu. Základní síť dálnic se dodělá cca za deset let a teprve potom se po kouskách bude tvořit něco navíc. Ale budeme jako stát na to mít? Populace stárne a děti se moc nerodí a kdo teda bude dělat na to HDP?

Franta

A hlavně se bude muset všechno udržovat. Rekonstrukce jsou pak dražší než stavba na zelené louce.

PetrH

A platit dluhy za dálnice budeme muset.