U Brna na D1 začala demolice mostu přes koridor, nový umožní rozšíření na šest pruhů
Demolice mostu na D1 u Brna. Foto: ŘSD
K dokončení prací na rozšíření má dojít v dubnu příštího roku.
K dokončení prací na rozšíření má dojít v dubnu příštího roku.
Tak jsem si pročetl komentáře a reaguji. Dálnice Praha-Vídeň je sci-fi. Ač máme EU, tak doprava je řešena na národních principech a v rámci subsidiarity, pokud možno až na úrovni místní, kdo by stavěl dálnici územím, kde není z pohledu zadavatele – státu, co obsluhovat, když potřebuje řešit své problémy. Co se týká kapacitních problémů a kongescí na D1, a proto nutnosti zrychlit tempo výstavby, aby kolony nebyly tak dlouhé a zdržení tak velké, to lze pro ty, kteří nevidí širší souvislosti jistě chválit. Jenže věc se má jinak, je třeba brát v potaz, a to bohužel naše doprava neuměla… Číst vice »
Nejlepší by bylo postavit dálnici Praha-Vídeň, aby Pražáci nemuseli jezdit do toho bordelu u Brna a D1 by mohla vést od Jihlavy na Plzeň…
Nevidím důvod, proč by se všechno mělo podřizovat pseudopotřebám cajzlů. Hlavní přepravní proudy z Čech měřují do Říše a ne do Východní Marky. Navíc od Haugsdorfu plnotučná dálnice není, od Drasenhofenu, resp. nyní Poysbrunnu jo.
Nový most umožní rozšíření na 6 pruhů? Takže až se bude rozšiřovat na 8, tak se bude opět bourat?
Až se bude rozšiřovat na 8, tak vy už tu nebudete.
Má pravdu, předsedo, uspořádání 4+4 už teď by bylo tak akorát. Nezapomínejte, že D1 od exitu 189 po výjezd na Slatinu plní kvůli absenci jižní části VMO funkci vnitroměstské dálnice, takže se tam míchá místní, zdrojová, cílová a tranzitní doprava. Odhaduju, že třípruh bude stíhat jen tak tak.
Termín pro podání nabídek na přestavbu křižovatky D1xD2, tj. stavby D1 01191.A MÚK Brno jih uplyne už zítra 6.9.2024 v 10:00. Takže rozhodně ne v druhé polovině září jak se píše v článku….
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/666529
Že kromě železnice překonává dálnice také Svratku je v kontextu tohoto článku trošku zavádějící informace. Dálnice sice překonává Svratku mezi exity centrum a jih, ale tato stavba končí ještě před mostem, ten už patří do sousední stavby (křižovatka D1 / D2).
Ovšem překonává Leskavu. 😉
Leskavu sice dálnice překonává, ale ještě před touto stavbou.
Hele proč stát pořád doplácí tak obrovské sumy za urychlení výstavby, když by tomu mohl dát raději větší váhu v soutěži?
Tohle strašně smrdí korupcí, každý ví, že si u harmonogramů stavební firmy dělají rezervy, celý rok je hezké počasí, tak jim to jde dobře a zvládají to o několik měsíců dřív, tak proč se na ŘSD nedomluvit na 70mega žejo….
Já osobně jako daňový poplatník tohle považuji za velmi podezřelé a osobně se mi takový přístup ŘSD silně nelíbí.
Počasí se ovlivnit nedá, dá se ale nasadit noční směny, případně více lidí/techniky. To ale znamená více výdajů. Například když nasadí na 1km 2 bagry nebo 4 bagry, změní se čas ale vzrostou výdaje. A to se v těch harmonogramech projeví. Proto si firma řekne více peněz, jako více práce.
Šibeniční termíny nejsou cesta na urychlení prací, neboť se pak bude hlásit méně firem do výběrek, páč jejich harmonogram je napráskaný.
Proč to ale nesoutěží rovnou s větší váhou na čas? Těchto 70 mega už si určí aktuální stavební firma, kdyby to šlo do podmínek, je to cena soutěžní a tudíž za tyto noční práce i pravděpodobně nižší. Těžko bude současná firma nabízet s co nejmenší marží aby úspěla, když je jediná kdo může tyto práce provádět.
Pokud to chce mít ŘSD rychle, má to chtít rovnou ve výběrovém řízení a na tom není nic šibeničního, účastníci už si s tím poradí a ty noční práce holt zahrnou do rozpočtu.
a treba to, ze tehdy ty penize (nebo pozadavek) nebyl a ted je?
svet se meni. neni staticky nemenny.
Díky za velmi inteligentní úvahu, kam můžu poslat klíčenku?
sobe? treba to pro priste pomuze pochopit deni kolem vas.
Promiňte ale těmi vašimi komentáři si své mizerné ego a komplexy nevyřešíte, to se řeší u terapeuta.
Od 14:36
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096902795-studio-6/224411010100905/
Původně se počítalo s omezením prací v zimě, technologické přestávky při špatném počasí, dohoda znamená stavět nepřetržitě, tzn dráž, třeba ve vytápěných stanech. Myslím, že je to fér
„obrovské sumy za urychlení výstavby“
Urychlení stavby o 2 měsíce, při průjezdu 30.000 vozidel za den, tedy 60 x 30.000 = 1,8 milionu jízd.
Nějakých 40 kč za průjezd, že tam nebude stát hodinu. Lidský čas je teda dražší … stát jsou totiž i ti řidiči.
Takže za kazdy kilometr dálnice navíc = navýšení ceny dálniční znamky o 40 Kč??? Souhlasíte?? Nebo mi připočtené ještě kolik dělá dluhové služba…
Tento úsek názorně ukazuje, jak chybí jihozápadní tangenta, která by vytvořila dálniční trojúhelník s možností operativně reagovat na mimořádné události na jedné straně využitím dvou zbývajících. A taky by se při rozšíření dalo postupovat jako svého času u generálky A1 před Licem (ve směru od Solnohradu). Zachovat provoz na jednom pásu jedním směrem a druhý směr vést odklonem přes zbývající strany trojúhelníka.
Jsou to standardní podmínky FIDIC red book, akcelerace stavby. Korupčního na tom není zhola nic, má to přesně daný mechanismus výpočtu u měřeného kontraktu.