Týden otevírání dálnic je tu. Doplní je obchvat Chrudimi
Stavba D35 Opatovice - Časy. Foto: ŘSD
Slavnostní stříhání pásky se odehraje na dálnicích D35, D7 a D11 a silnici I/37.
Slavnostní stříhání pásky se odehraje na dálnicích D35, D7 a D11 a silnici I/37.
Snad se pohne i D35 směrem na Litomyšl. Stávající I/35 je hrozná, ale zatím se akorát posouvají termíny.
Jo proto Miloš Jmenuje vládu až v pátek, aby se mohli stříhat pásky.
Podle všeho ne.
Podle mě ne,protože se to stanovuje vyhláškou a ta nová bude platit od 1.1.2022.
příští rok bude Časy-Ostrov R35
D35
A okruh Pardubic a obchvat Sezemic a Rokytna??A dálnice do Polska na Trutnov?
Okolo Sezemic mají po zimě řádit archeologové a pyrotechnici.
Nu jeste 30 let a planovana sit by mohla byt hotova. Toho se mozna jeste doziju.
Mám obavu, že dnes plánovaná dálniční síť nebude stačit ani za 15 let i kdyby stála.
V tom případě je jasné, že zachovat pouze současné silnice taky stačit nebude. ČEPS taky posiluje vedení, protože vypínat elektřinu na 1 den v týdnu jaksi není řešení. Vyvolává to nutnost vozit naftu do dieselagregátu v nemocnici.
hmm, ještě kdyby se pohlo s R35 k Jičínu a dál na Turnov.
Tohle co se teď otevírá je sice príma, ale mě celkem k ničemu 🙁
Kdyby se stavělo jen podle mě, tak máme celou Moravu pokrytou a okolo Prahy louky a lesy. Některé úseky se hodí více, jiné méně, ale někomu zase obráceně. Na celou D35 se těším roky, ale až bude, bude to škoda. Úsek Mohelnice – Hradec mám hrozně rád.
Kdo vam brani jet i po dostavbe po stare silnici?
Hlava 🙂
Ja sem pro, klidne si nastehujte tranzit na Moravu, v Praze o nej nestojime 😉
No jo, mě taky, ale místním to moc přeju. Načekali se. Kdyby byly dálnice podle mě, tak by přibyla ještě D20 a D19, protože kapacita stávajících I. tříd v regionu je jak z r. 1970.
Jako Východočech a motorista tuto porci oceňuji, ale už tu měla být o cca 20let dříve a 100km ročním standardem.
Taky bych si přál otevírat co nejvíce km dálnic, ale na druhou stranu, kdyby se od příštího roku začalo otevírat 100 km ročně, tak máte za 7 let dokončenou dálniční síť v ČR. Z prvé si myslím, že takové kapacity ani všechny firmy nemají, aby se stavělo hromadně v takovém měřítku, za druhé by byly ty firmy sami proti sobě, kdyby za 7 let neměly co stavět. Logicky by cena prací za km vystřelila vzhůru a nebylo by to ani pro stát ekonomické. Nicméně držet tempo mezi 50-70 km ročně by byl rozumný cíl, ovšem frustraci po posledních letech, kdy… Číst vice »
Moje řeč. Taky bych byl rád, kdyby se otevíralo co nejvíc, nicméně, lepší pozdě než nikdy. Nemá smysl plakat nad rozlitým mlékem.
Nezapomínejte na to, že stavbou to zdaleka nekončí. Co se postaví, je taky potřeba udržovat. Takže i kdyby se nestavěly nové dálnice, bude fůra práce na udržování a rekonstrukcích těch starších. (Což platí jak pro možnosti pokračování činnosti stavebních firem, tak pro to, že je dobrý dálnice stavět s rozvahou, protože to, že najdeme (nebo dostaneme) peníze na stavbu neznamená, že bez problémů najdeme peníze na následnou údržbu a opravy. Což můžou snadno být za pár desítek let vyšší částky, než ta stavba samotná). Druhá oblast, kde by se ty stavební firmy mohly uplatnit, kdyby náhodou byly všechny smysluplný dálnice… Číst vice »
Jenže tady se zapomíná v diskuzi, že oněch 2100km je jen páteřní síť, pak je potřeba dobudovat d1 jako sestipruh, pak decentralizovat dalnicni síť a propojovat jednotlivá krajská města aniž by se muselo jezdit přes Prahu a Brno. Prace tu je jak na kostele a to ještě nezapomínejme na obchvaty malých obci a měst. Nicméně nesmí se zapomenout na standardní údržbu silnic a hlavně mostu, kterých je v krajských městech dost plánovaných. Brnu chybí nové nádraží a tunel pod městem, Praha nemá a jen tak nebude mít metro a d0. Dokončeny obchvat Olomouce, Plzně, Českých Bud. aj.. a když uz… Číst vice »
100km byla nadsázka ptz víte jaká je u nás realita budeme rádi za 25km ročně a mezitím se nám rozpadne to co tu máme. Takže se nebojím, že by neměli kšeft, navíc můžou dělat obchvaty měst, dát do kupy 1 -3.tridu, koridory atd. Jsme tranzitní země, ale pěkně pozadu.
Ono by úplně stačilo, kdyby se stavěli ty prioritní úseky tj. D0, D3 ve středočeském kraji, D35 (jediný kde se to snad začalo hýbat), D52. Místo toho se staví úseky které by narozdíl od nich mohli ještě pár let počkat D4, D6, D7. K čemu bude D35, když stejně bude muset člověk do Plzně (Německa) nebo nedej bože do Budějovic (Rakouska) jet přes jižní spojku?
jenže ono se nestaví dle priority, ale podle toho ,kde jsou hotové papíry. proto často rostou dálnice přednostně v pohraničí (D6,D8, teď D3) a to co hoří někde leží…
Já to samozřejmě vím, jenom se obávám aby se nám ty důležité úseky nezasekly právě kvůli tomu, že na to nebudou prachy a natáhnou se na ještě déle. D3 ve středočeském kraji má být postavená celá na jednou a to už něco stát bude. D0 která bude obsahovat mosty a tunely taky bude docela raketa. Aby to pak nebyla Sofiina volba jestli severní D0 nebo třeba D3 a až pak to druhé.
Do 2027 budou dotace EU, pak už jen vlak, takže bude aspoň D6
20 roků á 100 km, to by byla dálniční síť hotová.
Jaká to rajská hudba pro můj sluch…
Tak hlavne D35 se hybe z mista a pristi rok se otevre dalsi vyznamny kus. Narustajici delka D35 ale vyrazne zamicha s konkurenceschopnosti 1. koridoru smerem na UO, CT, Zabreh a Olomouc.
Bohužel to bude tímto směrem poslední úsek na nejbližších cca 5 let.
To sice ano, ale jeden z tech, ktere jizdni dobu vyrazne zkrati. Pak samozrejme jeste okolo Myta a Litomysle. Dale za Litomysli do Mohlenice uz efekt nebude tak zasadni, protoze tam to i na stavajici silnici vcelku jede.
a posledním zásadním špuntem na D35 bude….. kruháč v Moravské Třebové
Posledním špuntem bude kamion jedoucí z Mohelničáku dolů 30 km/h…
Spíš nahoru, ne?
Nahoru je mozne jej predjet (pruhy 2+1), dolu je predjizdeni jen za predpokladu ze prejedete dvojitou caru
Pořád lepší, než aby utavil brzdy, jak se v minulosti stávalo a končilo to nehezky. Dneska jsou tam únikové zóny, ale i tak…
Kacířská otázka, který ministr dopravy se bude pyšnit cizím peřím ..
vzhledem k tomu, že je to tam jak na orloji (ok, zdravotnictví má vyšší otáčky), tak asi jakejkoliv. a vzhledem k délce příprav by se cizím peřím chlubil i aktuální dvojministr.
Vzhledem k tomu, že Terárium dělá drahoty, tohle si Havlíček nenechá ujít, i kdyby měl dorazit z Brixenu pěšky.
Nemáte být mrtvej?
Miroslav Zikmund byl živ sto dva let. Byl to krátký anebo dlouhý život?
102 let? Dlouhej život.
Krátkej život, protože Miroslav Zikmund tady moh bejt ještě dvěstěpadesát let, protože pořád měl co říct. …
Zatím co v této chvíli je po celých diskuzních dopravních fórech roztroušeno já nevím kolik třicetiletých, který tady už čtyřistapadesát let nemuseli bejt.“
Bohužel už neexistuje papírový telefonní seznam, abyste si mohl spočítat kolik „MZ s telefonem“ existovalo a to ještě bylo mnoho „MZ bez telefonu“ … Jeden z množiny „MZ“ byl také „prvním mužem“ na radnici v Prostějově …
🎁Super zpráva a pěkná porce nových dálničních kilometrů.✨