Tuzemský autoprůmysl dál roste, výroba v září překonala další rekord
Výroba nové generace Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech
Elektromobily tvořily téměř desetinu produkce.
Elektromobily tvořily téměř desetinu produkce.
Mohl by autor článku uvést, kolik celkem čistě EV bylo v ČR prodáno a kolik z toho činí prodej soukromým osobám? Z článku jsem to nevyčetl.
A Německo zavírá několik závodů VW. Myslím, že krize se spíš prohlubuje. Končí i velké množství menších i větších firem. Ekonomika se díky všem vlivům zhoršuje. Jmenuje např. drahé energie, slabší kupní síla lidí, velká inflace, potažmo zdražování. A zvyšuje se nezaměstnanost.
Ale to bylo avizovano, že přechod ze spalovácích motoru na elektromotory znamena propouštění.
Asi nějaký závod se zavřenou vlivem poklesu výroby.
Zvyšuje nezaměstnánost. Aktuálně v čr chybí 600 000 pracujících…
Roste, neřekl bych když Hyundai má 1.11. a 8.11. nevýrobní dny a zaměstnanci jsou na 70% doma.
Redakční článek hýří optimismem, takže nezbývá, než držet palce, aby to, co je psáno, pokud možno co nejdéle, vydrželo. Pokud se ovšem, jako konstruktivní pesimista (chcete-li „černý pavouk“), podívám za naše západní hranice, tak mám takové nejisté chvění, alespoň co se výroby osobních aut týče. Proč? Protože: – české hospodářství je silně napojeno na to německé, a neznamená to jen to viditelné, že Škoda -Auto patří pod VW, – německý autoprůmysl se potýká s významným poklesem prodejů, VW, BMW a M-B zaznamenaly v 1./2 2024 pokles zisku o ca. 15% a na základě toho už proběhla revize ročních cílů, –… Číst vice »
Spíše české hospodařství (obor strojírenství) je brzděno napojením na německé hospodařství a automotiv aktuálně udržuje „nefukční“ pracovní místa.
Napojení na německé hospodařství a automotiv ma sice podstatný průnik, ale není to skoro většína…
Steyr je trochu jina kapitola. A je to spíše továrna co děla licečne vozy po kterých je aktuálně poptávka…..
A prodeje 1-9 2023 a YTD 1-9 2024 jsou taky tak hrozné, abyste tady strašil/dělal chytrého, nebo jaký je váš aktuální záměr?
A vy si vážně myslíte, že když německý vlastník Škodovky plánuje doma zavřít TŘI své závody, protože nemá zakázky a v souvislosti s tím bude muset financovat nákladný sociální program pro desetitisíce propouštěných zaměstnanců, tak že se tato situace Škodovky žádným způsobem nedotkne?
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-nemecko-zavody-zavirani.A241028_122428_zahranicni_vajo
Bohužel, evropské automobilky zaspaly. Krásně to jde vidět na Tesle. Defakto z nuly vytvořili světovou automobilku. A německé automobilky mají hlavně problém v tom, že už i na Němce začínají být drahé, takže jak Němci začnou zkoušet čínské auta a zjistí že jsou levnější a vydrží pár let bez problémů. Tak to bude těžký oříšek to zastavit.
Co Tesla, ale třeba čínský Xiaomi… První auto a šéf Fordu je z něj nadšený. Letos jich možná výrobi 100k. Navíc je to EV postavené na 800V platformě, tu nemá ani Tesla.VW Group má tu platformu jen pro prémiový segment.
Evropa prostě neumí inovovat, proto tu není moc cloud firem, AI, výrobců chipů … I nový léky se už taky dělají jinde.
Dobrá zpráva. Silnice budou ještě ucpanější a ještě rozbitější. A nehod bude přibývat.
Výroba aut u nás nemá s prodejem aut u nás nic společného.
Hyundai bude mít ke konci roku větší % pokles.
Ví mínuskáři o aktuální snížené výrobě? Naposledy zveřejnili video o výrobě v květnu. Přitom to zvěřejňovali každý měsíc.
https://www.youtube.com/watch?v=s-Mwz-bNNRo
Každá směna 1h stojí a zbytek dělají pomalu.
Já poslouchám už snad 5 let že výroba klesa, linky stojí, ale produkce (výrobní čísla) stoupa.
Oni ty auta asi s**** na toaletě….
Trošku mi přijde divne, vždycky na 1h zastavit výrobní linku. Pokud je to linka na automobily ta se jen tak nezastavuje….
Jakožto zamestnanec jednoho z dodavatelů, jehož produkce je přímo navázaná výrobu Hyundaie, mohu tuto informaci potvrdit. Opravdu je výroba nižší, linky se každý den zastavují a opravdu je v plánu několik nevýrobních dnů.
Troška matematiky. Data jsou za prvních 9 měsíců. Jelikož v letních měsích je celozávodní dovolena a v letě nižší produkce. Tak se pracuje pouze jakoby 8 měsiců. Prostoje byly taky, jsou a budou. Abych dosáhl poklesu produkce musím mít o 12 procent menší výrobu než je průměr. A abych měl větší procentualní pokles přes 20 procent. To znamena 1 den v týdnů prostoj. A jelikož kolega zminil, že od května už se nezveřnuje rekord produkce, tak musí být vetší prostoj.. samozřejmě leden, únor byly taky měsíce kdy zaměstnanci byly doma. Takže se dostalo na vetší procentuální ubytek linka muže jet… Číst vice »
Nepreslo ani 24 hodin a mame tu clanok, ze Hyundai ide na den zastavit vyrobu.
Se divim. V loni nebo předloni v lednu prostaly 10 dní a članek snad nebyl.
JJ pry 1400 aut a chybí díl na spálovaky.
Jinak 1400 aut je 0,42 procent roční produkce….
Tak aby na to ještě stát dokázal zareagovat včasným budováním odpovídající silniční sítě…
Nebo parkovišť ve městech, kam se lidé stahuji kvůli službám