Turecký trolejbus Bozankaya už v Praze najezdil 10 tisíc kilometrů. S cestujícími vyrazí v září

Trolejbus Bozankaya SNG 12T během homologační jízdy v Letňanech. Foto: Zdopravy.cz, Jan NevyhoštěnýTrolejbus Bozankaya SNG 12T během homologační jízdy v Letňanech. Foto: Zdopravy.cz, Jan Nevyhoštěný

Homologační jízdy pod dohledem Drážního úřadu mají za sebou první fázi.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Juraj

Prosímvás, proč si pořád hrajeme na to, že do toho musí mluvit Drážní úřad? Někde jsem četl, že MD uvažovalo o změně legislativy, aby trolejbusy nepatřily mezi drážní vozidla, ale dopravní podniky to prý nechtěly, že jim to takto vyhovuje.

V čem má být jakože ta výhoda, prokristapána?!

Speciálně o bateriového trolejbusu je ten rozdíl oproti čistokrevnému elektrobusu tak mizivý, že to postrádá veškerý smysl. Ale hlavně, že se pak ulice bez trolejí musí prohlašovat za trolejbusovou dráhu, aby tudy mohl vůbec na baterky projet? 🤦‍♂️

Jan Sůra

Protože to jednomu výrobci maximálně vyhovuje:-)

Kuba1

No hlavně v některých městech se schválí za trolejbusovou dráhu celé území města a v jiných městech to nejde a musí se v nich schvalovat konkrétní ulice. Tohle by snad mělo být jednotné.

Jan Tichavský

Líbí semi jak Bozankaya umí udělat trolejbus, kde je místo na sezení i v zadní části a dokonce je tam velké okno přes celou šířku. Jiní výrobci mají zabraný prostor pro technologii na úkor sedaček. A nejhůř na tom je dokonce autobus Iveco Urbanway, kde je zadek souvislá plná stěna a není ani vidět ven – když potřebuju přestoupit na jinou linku, nevím co jede za náma.

MHD

Iveco je zcela jiná liga. Počínaje teplovodním vytápěním, konče 25tr ve Zlíně, které měly v interiéru dodělávánou nádrž na močovinu na úkor dvousedačky.

Y.K.

Popravdě mě také pozitivně udivil počet sedaček v nízkopodlažní části.

_mm

No, uvidíme jaký interiér bude u těch finálních podle požadavků DPP. Je možné, že budou chtít více místa na vozíky a kočárky a širší uličku (2+1,5). U posledních dodávek autobusu to tak je v SOR 18 taky, tak to tak asi bude i u těchto trolejbusů.

JanM

Vývoj se blíží k tomu že brzy vznikne první 100% nízkopodlažní trolejbus. I když fyziku oblbnout nejde, ty kola se musí někam vlézt

Twix

Už si nevzpomínám na 21Tr, ale ten byl také dost nízkopodlažní a měl velké zadní okno, ne?

N.N.

U posledních dveří byl 1 nízký schod. Na svoji dobu výborný stroj.

JanM

Solaris to umí taky, velké okno a vzadu 5 sedaček

Kuba1

No minimálně v podání Škody s bateriemi ne.

duch

Když tam jsou baterie, tak bez sedaček, stále však s průhledem dozadu.