Turecký trolejbus Bozankaya už v Praze najezdil 10 tisíc kilometrů. S cestujícími vyrazí v září

Homologační jízdy pod dohledem Drážního úřadu mají za sebou první fázi.
Trolejbus Bozankaya SNG 12T s elektrovýzbrojí společnosti Medcom pokročil v Praze v homologačním procesu. První jízdy podle podmínek Drážního úřadu se konaly bez cestujících, vůz při nich musel najezdit 10 tisíc kilometrů.
Splnění tohoto prvního povinného nájezdu potvrdila deníku Zdopravy.cz mluvčí Drážního úřadu Pavlína Straková. „Moje kolegy teď čeká kontrola v rámci vyhodnocení této části zkušebního provozu. Pokud bude vše v pořádku, trolejbus se bude připravovat na zkušební provoz s cestujícími, což představuje dalších 20 000 kilometrů,“ popsala mluvčí.
Vůz najížděl kilometry na první pražské novodobé trolejbusové trati z Palmovky do Letňan a Čakovic v nepřetržitém provozu, do Prahy dorazil v polovině června. Denně zvládl ujet přibližně 350 km.
Podle serveru Československý dopravák dodavatel prováděl v mezičasech interní testy, jako například úpravy a zkoušky dle požadavků DPP či optimalizaci softwarového nastavení.
Trolejbus přezdívaný řidiči garáže Klíčov nově „Boženka“ už má i polepy dle manuálu Pražské integrované dopravy. „Během uvedeného období se na trolejbuse projevila jediná závada, která si vynutila jeho stažení do garáže, jejíž příčina přitom měla banální povahu,“ uvedl server.
Nyní čeká vozidlo kromě dalších zkoušek i instalace informačního a odbavovacího systému dle požadavků DPP. S pasažéry by měl poprvé vyjet počátkem září.
Podle serveru nyní ve výrobním závodě v Ankaře již probíhá výroba sériových vozů pro Prahu.
Dopravní podnik uzavřel s tureckým výrobcem rámcovou dohodu na dodávku až 70 bateriových trolejbusů letos v lednu. Firma zvítězila ve veřejné soutěži vypsané už v roce 2022, podpis oddalovaly stížnosti konkurenční Škoda Group u antimonopolního úřadu.
Prvních sedm trolejbusů Bozankaya SNG T12 na základě rámcové smlouvy tak objednal DPP až letos v únoru, dodány mají být do roka. V březnu pak přiobjednal 23 dalších kusů.