Turecký Erdemir převzal první EffiShuntery z produkce CZ LOKO
Přeprava lokomotivy EffiShunter 600. Foto: Dalibor Palko / CZ LOKO
Lokomotivy putovaly do Turecka po železnici a silnici.
Lokomotivy putovaly do Turecka po železnici a silnici.
Proč je tam všude logo DB Cargo? Kdo ty lokomotivy vlastně koupil?
Asi proto, že transport zajišťovala společnost DB cargo
Co brání v Turecku pripojit železárny k železniční síti?
se podívejte na mapy. V Erdemir je železnice jen v ocelárnách z přístavu. Žádná jiná železnice tam není.Nejbližší je cca 100km a to v hornatém terénu. Asi se jim to nevyplatí tam ty koleje stavět.
Hory a moře. Mimochodem lodi stačí 80 MW při výtlaku 160000 tun a rychlosti 30 km/h. Zkuste tahat 4MW lokomotivou 8000 tun… přes hory.
Se mi líbí, jak někteří tu chtějí vlak do každý obce, haly či do Tesca, ale i nová lokomotiva se pak vozí kamionem:)
Protože tam žádná železnice nevede? Protože to je to vlečka napojená jen na moře?
Tady někdo neumí číst a nepoužívá hlavu. Žádnou železnici tam nemají. Viz dřívější komentář.
To by byla věc, kdyby se kamion musel schvalovat zvlášť v každém státě a všude měli jinak veliké pistole na naftu, někde dokonce čtvercové (viz požadavky správ na šířku a materiál sběrače) a ty by byly věcí národní hrdosti a v případě standardizace by se zvedla stávka.
zelezarny bez napojeni na zeleznici jsou docela slusna zalezitost. 🙂
Nejsou napojeny přímo ale trajektem, což je docela pozoruhodné. Není to moje starost, ale proč lokomotiva nepřiplula trajektem stejně jako vozy na nakládka či surovinami pro výrobu?
takze produkce odjizdi lodi, ale i na zeleznicnich vozech trajektem? to zni jako zajimava logisticka zalezitost…
Suroviny i produkce jsou na lodích, trajektovou dopravu jsem na mapě nenalezl.
Petře, tady je nájezd na trajekt v železárnách: https://mapy.cz/s/notodunega
A tady máš nájezd na trajekt u stanice, kam jezdí trajekt ze železáren: https://mapy.cz/s/negarafodu
Proč se nejelo na trajektu, by mne také zajímalo. Ale mám za to, že dodavatel byl raději, když se vyhnul riziku, že by lokomotiva byla zacákána slanou vodou, což se může klidně stát. Předpokládám, že pro plavbu v pobřežních vodách trajekt vypadá podobně jako ten, který vozil železniční vozidla přes Bospor přímo v Istanbulu mezi nádražím Haydarpasha a Sirkeci.
A tady jsou obrázky trajektu v železárnách Erdemir: https://kipdf.com/erel-demr-ve-elk-fabrkalari-ta-nn-tren-fers-projesyle-ulusal-demryolu-aina-balan_5b2f1f8c097c478e2b8b4794.html
Jste si jistý, že to je trajekt? Že to prostě nenakládají rovnou na lodě?
Myslím, že v přímořských zemích s členitým terénem to tak neobvyklé nebude. Třeba v Norsku historicky existovalo více takových ostrovních systémů, spojujících přístav s nějakým průmyslem, ale bez napojení na „celostátní železniční síť“.
Ty železárny jsou napojeny na přístav. A to stačí.
Na železniční síť jsou napojeny trajektem a to stačí.